Gå til innhold

Norge suger når det gjelder absolutt alt, utenom ett område


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest doktor

Hvilke andre land er det som er så jævla bra mener du?

men det er ikke bedre enn alle andre land heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns Norge er et fantastisk land å bo.

Alle er likestilte, uansett bakgrunn.

Alle har mulighet til å bli noe i livet, ta utdannelse og bygge en solid fremtid. Det har ikke noe å si hva slags familie du kommer fra, du har allverdens muligheter til å bygge din egen fremtid.

De som har det vanskelig får hjelp.

Alle har rett til tak over hodet, mat, og som nevnt tidligere, skolegang.

Blir du syk blir du ikke ruinert.

Et flotte skattesystem.

Jeg kunne lagt lista enda lenger, men jeg tror dere tar poenget. Jeg er i hvertfall utrolig takknemlig for å være født i gode, trygge Norge.



Anonymous poster hash: 43b5a...214
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Norge er et fantastisk land å bo.

Alle er likestilte, uansett bakgrunn.

Alle har mulighet til å bli noe i livet, ta utdannelse og bygge en solid fremtid. Det har ikke noe å si hva slags familie du kommer fra, du har allverdens muligheter til å bygge din egen fremtid.

De som har det vanskelig får hjelp.

Alle har rett til tak over hodet, mat, og som nevnt tidligere, skolegang.

Blir du syk blir du ikke ruinert.

Et flotte skattesystem.

Jeg kunne lagt lista enda lenger, men jeg tror dere tar poenget. Jeg er i hvertfall utrolig takknemlig for å være født i gode, trygge Norge.

Anonymous poster hash: 43b5a...214

et fantastisk land å bo i** skulle det stå :)

Anonymous poster hash: 43b5a...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager jeg glemte å skrive "i vest-europa". Spiller det noen rolle hvilket land det er nøyaktig? Ok. Jeg er fra Tyskland, mange vil nok være enig at det ikke er så forskjellig fra Norge, i sammenligning med helt andre kultur fra andre verdensdeler. Jeg opplever Norge som rimelig navlebeskuende, trangsynt og i grunn er Nordmenn flest fremdeles bønder der alt fremmed er direkte farlig. Nordmenn snakker varmt om integrering men når det kommer til stykke har de nok med sine venner de har helt fra barneskolen. Det er nok annerledes i Oslo der mange er innflyttere og må bygge opp nettverk fra scratch, men jeg bor på Sørlandet, er ikke kristen og det er vanskelig. Jeg har prøvd lenge å få flere norske venner, men etter 10 år ser jeg at de fleste er utlendinger/tilflyttere som meg.

Jeg har en god jobb, hyggelig svigerfamilie, romslig økonomi, hus bil og båt, men likevel føles som livet i Norge en smule kvelende. Er nok janteloven jeg irriterer meg mest over. Må være fordi jeg er fra Besserwisser-land nr 1.

Anonymous poster hash: ebaf3...357

Det er dessverre ikke det beste stedet å bo, midt i bibelbeltet i Norge, Sørlandet. I tillegg er det mange som har fordommer mot tyskere så det ligner ikke grisen.

Men tenk på fordelene dine, du kan få det beste fra begge landene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ta driten ut av Norge, men ikke Norge ut av driten.

Alle som

"hater norge og skal flytte bort så fort som %&¤#/ fordi de ikke får nok trygt til å lese som en konge"...

kommer alltid tilbake.

Det var ikke så fantastisk i Thailand likevel, uten brunost, trygd, Lotto, NAF, rene sykehus og kjære mor?



Anonymous poster hash: 391d2...9a0

Tror ikke jeg ville kommet tilbake. Mtp på alle begrunnelsene jeg har sagt.



Anonymous poster hash: 596cf...423
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette startinnlegget var bare trist å lese. Helt klart at vedkommende ikke har reist så langt utenfor Norges grenser. Kjære deg, du skal vite at vi her i Norge vinner i Lotto hver dag kun for å bo her. Reis litt rundt i verden, så kommer du til å innse sannheten i dette.



Anonymous poster hash: b06e2...74a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men det er ikke bedre enn alle andre land heller.

Bare et spørsmål, du behøver ikke å svare på det. Men, har du bodd i et annet land enn Norge, over lengre tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det være en særskilt lite hastende problemstilling og da er det ikke farlig å vente. Det som er farlig er at nordmenn ikke tåler å vente i det hele tatt lenger.

Ha-ha, ikke tåler å vente? Jeg har hatt problemer med hjertet mitt siden jeg var liten. Inn og ut av sykehus. Nå kjente jeg de samme smertene igjen, men de er veldig sporadiske. Fikk beskjed av legen at det var ikke ledige timer før i januar til neste år. "Om det ble virkelig ille kan du reise på legevakten". Dette betyr egentlig at jeg må vente nesten et år for å få sjekket problemet, men om hjertet mitt plutselig klikker i vinkel eller stopper fordi jeg ikke har fått sjekket det ut først da kan jeg få hjelp, fordi da er det akutt.

Er det greit at jeg må vente til dette? Synes du det?

Det er vel faan meg få land som har så mye selvhat som Norge. Det har jo ikke vært annet enn kritikk det siste ti-året. Se på situasjonen rundt i europa, ta en ny titt her. Noe av det som gjør norge evneveikt er den kontinuerlige hakkingen som f.eks gjør at en sender NAV ut på reform etter reform. Reform er bra. Reform er handlingskraft. Folk må jekke seg ned noen hakk, betale skatt som alle andre og innfinne seg meg at skal en bo i et demokratisk samfunn må alle bidra til at det skal bli bedre.

Det er ingen som fremstiller Norge som perfekt, men folk for faan føkke meg få hode ut av offerrumpa til Siv Jensen for krisemaksimering er det mange som holder på med.

Om det er ingen som fremstiller Norge som perfekt, har ikke du fulgt særlig godt med. Det er mange av de.

Betaler skatt med glede, men liker ikke når penger sløses bort pga. en offentlig forvaltning som til tider ikke har peiling. Konstant lapping av veier. Bygger ikke ut busslommene når de først må dra opp rørene under. Bruker millioner på sykkelveier som under ti år senere må rives for å gi plass til trikk eller bane. Gir det mening? Nei, det er rett og slett dårlig planlegging, i tillegg til rader på rader med endeløst byråkrati.

Om alle skal "bidra til at det blir bedre" må folk snart skjønne at det som blir realiteten er at det må kuttes i utgiftene.

Anonymous poster hash: f7b14...869

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

er det nå det? Og når du snakker utlandet, hvilke land snakker du om da?

Vist du spør om det betyr du ikke her noe peiling på hvor bra vi har det her i Norge...
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doktor

Hvis legen din har gjort en medisinsk vurdering av din tilstand og funnet ut at det overhodet ikke haster så er det selvsagt greit. Det er leger som tar de vurderingene der i henhold til alvorllghetsgrad og kapasitet. Dersom du ikke er fornøyd har du alltids mulighet på en ny vurdering hos en annen - eventuelt skifte fastlege.

Ha-ha, ikke tåler å vente? Jeg har hatt problemer med hjertet mitt siden jeg var liten. Inn og ut av sykehus. Nå kjente jeg de samme smertene igjen, men de er veldig sporadiske. Fikk beskjed av legen at det var ikke ledige timer før i januar til neste år. "Om det ble virkelig ille kan du reise på legevakten". Dette betyr egentlig at jeg må vente nesten et år for å få sjekket problemet, men om hjertet mitt plutselig klikker i vinkel eller stopper fordi jeg ikke har fått sjekket det ut først da kan jeg få hjelp, fordi da er det akutt.

Er det greit at jeg må vente til dette? Synes du det?

Om det er ingen som fremstiller Norge som perfekt, har ikke du fulgt særlig godt med. Det er mange av de.

Betaler skatt med glede, men liker ikke når penger sløses bort pga. en offentlig forvaltning som til tider ikke har peiling. Konstant lapping av veier. Bygger ikke ut busslommene når de først må dra opp rørene under. Bruker millioner på sykkelveier som under ti år senere må rives for å gi plass til trikk eller bane. Gir det mening? Nei, det er rett og slett dårlig planlegging, i tillegg til rader på rader med endeløst byråkrati.

Om alle skal "bidra til at det blir bedre" må folk snart skjønne at det som blir realiteten er at det må kuttes i utgiftene.



Anonymous poster hash: f7b14...869

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Vist du spør om det betyr du ikke her noe peiling på hvor bra vi har det her i Norge...

hvis du svarer det så har du ikke peiling på hvor bra de f.eks har det i Australia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Norge er elendig, derfor norge alltid kommer på toppen av listene over beste land å bo i, enten det er demokrati, pressefrihet, talefrihet, økonomi, miljøvern osv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza

hvis du svarer det så har du ikke peiling på hvor bra de f.eks har det i Australia.

Hvorfor er du alltid slik i diskusjoner bb?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Norge er best. Australia hat natur katastrofer og orkaner og slt gale hele tiden. Norge er best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Norge er best. Australia hat natur katastrofer og orkaner og slt gale hele tiden. Norge er best

jeg snakker om helsevesenet. Helsevesenet deres er ikke dårlig grunnet naturkatastrofer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Winza

jeg snakker om helsevesenet. Helsevesenet deres er ikke dårlig grunnet naturkatastrofer..

Det er bedre Norge enn i Australia. Hvorfor flytter du ikke ditt? Når du hater Norge så mye...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er bedre Norge enn i Australia. Hvorfor flytter du ikke ditt? Når du hater Norge så mye...

herrefred. Jeg hater ikke Norge. Igjen hva er det med denne overreaksjonen? Hvofor blir du personlig fornærmet over at folk av og til drømmer om å bo i et annet land?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

herrefred. Jeg hater ikke Norge. Igjen hva er det med denne overreaksjonen? Hvofor blir du personlig fornærmet over at folk av og til drømmer om å bo i et annet land?

Jeg sier bare Norge er et bra land sammenlignet med andre land. Er det så vanskelig å forstå?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...