Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

At jeg sliter med å lese liten tekst, jeg merker det ofte nå når jeg spiller spill, sitter å ser på TV-en nå og teksten virker litt blurry 😕 ofte så klarer jeg ikke å se hvilke tall som står der heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (6 minutter siden):

At jeg sliter med å lese liten tekst, jeg merker det ofte nå når jeg spiller spill, sitter å ser på TV-en nå og teksten virker litt blurry 😕 ofte så klarer jeg ikke å se hvilke tall som står der heller

Sikker på du ikke trenger briller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (5 minutter siden):

Sikker på du ikke trenger briller..?

Kanskje men jeg ser alt annet helt fint, er bare liten tekst, rart det ikke påvirker alt annet jeg ser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Kanskje men jeg ser alt annet helt fint, er bare liten tekst, rart det ikke påvirker alt annet jeg ser

Nja ofte tekst jeg har merket det på når styrken må endres. Hatt briller i 30 år så godt trent i å kjenne igjen når styrke må økes. Og skilt og tv merket jeg det ofte på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køsnikere. Jeg skjønner ikle engang at folk tør å være frekke nok til å bare gå foran andre i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/8/2022 at 7:41 AM, Cid said:

At jeg sliter med å lese liten tekst, jeg merker det ofte nå når jeg spiller spill, sitter å ser på TV-en nå og teksten virker litt blurry 😕 ofte så klarer jeg ikke å se hvilke tall som står der heller

Vil du ikke bruke briller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (1 minutt siden):

Køsnikere. Jeg skjønner ikle engang at folk tør å være frekke nok til å bare gå foran andre i køen.

Jeg pleier å si.. det er ikke for mye skam i verden, den er bare hos feil folk..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/8/2022 at 7:53 AM, Cid said:

Kanskje men jeg ser alt annet helt fint, er bare liten tekst, rart det ikke påvirker alt annet jeg ser

Ville tatt en tur til optiker og tatt en synstest om jeg var deg. Bruker selv briller og merket selv at det startet med at  jeg slet med å lese liten skrift som var på avstand. Så ble ting verre og verre og nå sliter jeg med ansikter som er mer enn 5 meter fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frøkenfryden said:

Jeg pleier å si.. det er ikke for mye skam i verden, den er bare hos feil folk..

Enig!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Ville tatt en tur til optiker og tatt en synstest om jeg var deg. Bruker selv briller og merket selv at det startet med at  jeg slet med å lese liten skrift som var på avstand. Så ble ting verre og verre og nå sliter jeg med ansikter som er mer enn 5 meter fra meg.

Støtter dette @Cid jeg ser ikke ansiktsuttrykk på 1 m heller nå da😂Hehe. Men briller kan hjelpe mot slitenhet og hodepine og sånn, om man har det, krevende å anstrenge seg for å se. Og man kan få mer rynker av å myse. Uansettt krem😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 8.7.2022 den 7.53):

Kanskje men jeg ser alt annet helt fint, er bare liten tekst, rart det ikke påvirker alt annet jeg ser

Kanskje du egentlig har dårligere syn enn det du tror😯 Det hadde jeg, i hvert fall!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå knapp skrev (1 minutt siden):

Kanskje du egentlig har dårligere syn enn det du tror😯 Det hadde jeg, i hvert fall!😅

Husker lille meg med briller ca 11 år. Ble så glad! Så fjes og tv🥹

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøkenfryden said:

Husker lille meg med briller ca 11 år. Ble så glad! Så fjes og tv🥹

Samme her. Plutselig kunne jeg også nyte utsikten når gikk tur også! 
 

Minner meg på hva optikeren sa til meg. Han sa at han enkelte ganger fikk ikke-vestlige husmødre som kom til optiker for første gang og hadde elendig syn. De var stort sett hjemme, kjørte ikke bil, osv så de var ikke bevisst på hvor dårlig synet var.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, SVK said:

Samme her. Plutselig kunne jeg også nyte utsikten når gikk tur også! 
 

Minner meg på hva optikeren sa til meg. Han sa at han enkelte ganger fikk ikke-vestlige husmødre som kom til optiker for første gang og hadde elendig syn. De var stort sett hjemme, kjørte ikke bil, osv så de var ikke bevisst på hvor dårlig synet var.

 

Edit: og min erfaring er også at når synet gradvis blir dårligere så tenker man ikke over hvor skarpt man egentlig skal se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Samme her. Plutselig kunne jeg også nyte utsikten når gikk tur også! 
 

Minner meg på hva optikeren sa til meg. Han sa at han enkelte ganger fikk ikke-vestlige husmødre som kom til optiker for første gang og hadde elendig syn. De var stort sett hjemme, kjørte ikke bil, osv så de var ikke bevisst på hvor dårlig synet var.

 

Oi. Det tror jeg på🙂👍 Merkes jo ikke alltid og man blir vant med det og vet jo ikke hvordan andre ser. 
Etter hvert merket jeg godt når det måtte justeres 0.25 opp og sånn. Det skjedde jevnlig over år. Nå har jeg grå stær på ett og blir stressa hos optiker. Ser du best på 1 el 2. Er ræva på begge!!:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 minutter siden):

Edit: og min erfaring er også at når synet gradvis blir dårligere så tenker man ikke over hvor skarpt man egentlig skal se.

Sant. Eller jeg gjorde det etter å ha blitt vant med linser og sjekk 2 ganger årlig, kjente når jeg starter myse på skrift og da skulle det ofte justeres bittelitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Frøkenfryden said:

Sant. Eller jeg gjorde det etter å ha blitt vant med linser og sjekk 2 ganger årlig, kjente når jeg starter myse på skrift og da skulle det ofte justeres bittelitt. 

Ja, etter jeg startet med briller skjønte jeg også når synet ble dårligere.  Nå har det stabilisert seg på -2 på begge øynene mine. 
 

Jeg tør ikke bruke linser. Eneste jeg misliker med briller er at det ser ut som om jeg går med slike kostymebriller med falsk nese. :hoho:
 

Slike:

image.jpeg.7a1d3c02c7fbe3ad93b46c750792ead5.jpeg

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (14 minutter siden):

Husker lille meg med briller ca 11 år. Ble så glad! Så fjes og tv🥹

Aww☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

Ja, etter jeg startet med briller skjønte jeg også når synet ble dårligere.  Nå har det stabilisert seg på -2 på begge øynene mine. 
 

Jeg tør ikke bruke linser. Eneste jeg misliker med briller er at det ser ut som om jeg går med slike kostymebriller med falsk nese. :hoho:

Men jeg ser jo alt annet helt fint, det er bare liten tekst som har blitt vanskeligere å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepinne

Jeg blir gal! Hvorfor kan ikke folk som skriver prosenttegn legge inn mellomrom mellom tallet og tegnet? På norsk er det korrekt å skrive 23,45 % og ikke 23,45%. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...