Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Du må gjerne være veganer, men ikke forvent at andre skal hensynta det hvis du inviteres på middag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboer som bare sitter og gamer hele dagen, gjør ingenting annet, men klager på at det er så mye som skulle vært gjort 🤔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når nettbutikker viser feil fargenyanse på bildene av gjenstanden. F.eks at gjenstanden på bildet er rød , men i virkeligheten er oransje, eller på bildet er blå, men i virkeligheten er turkis. 

Endret av SVK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (2 timer siden):

Når nettbutikker viser feil fargenyanse på bildene av gjenstanden. F.eks at gjenstanden på bildet er rød , men i virkeligheten er oransje, eller på bildet er blå, men i virkeligheten er turkis. 

Dette irriterer meg mye også! Kan tipse om å google produktet med fargenavn, da vil du få opp så pass mange bilder at du lett vil se hva som er den riktige nyansen. Jeg gjør alltid dette når jeg skal bestille nye blomster feks. :jepp:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (På 24.4.2021 den 13.56):

Synes begrepet skuddår er bakvendt. Ordet skudd bærer bud om at noe går fort - men februar er jo enda lengre i skuddår! Det burde hete sinkeår, sakteår eller noe sånt :laugh:

Og på engelsk heter det "leap year". Like uforståelig. Hva er det som hopper? Man hopper jo ikke over en dag, man legger til en dag!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2021 at 1:56 PM, Nevian said:

Synes begrepet skuddår er bakvendt. Ordet skudd bærer bud om at noe går fort - men februar er jo enda lengre i skuddår! Det burde hete sinkeår, sakteår eller noe sånt :laugh:

Det heter skuddår fordi vi "skyter inn" en ekstra dag. Og enten det er skuddår eller ei, går februar fortere unna enn de andre månedene. Selv om det kanskje ikke føles sånn.

@Million Betegnelsen "leap year" kommer av at den ekstra dagen/datoen i februar forskyver de resterende dagene/datoene én dag fram i forhold til hvilken ukedag de ellers ville havnet på, de "hopper".

F.eks.: La oss si at 1. mars er på en torsdag. da vil 1. mars det følgende året som regel havne på en fredag. Men hvis det er leap year(skuddår) hopper datoen fram til lørdag.

5 hours ago, mia83 said:

Pollen

Jeg vet! I dag begynte det endelig å regne litt ordentlig og jeg kunne gå en lang tur og puste.

05_05_04.gif.e187bad8bb970f37f790db6a08431020.gif

Endret av Ichiko
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rumle said:

Dette irriterer meg mye også! Kan tipse om å google produktet med fargenavn, da vil du få opp så pass mange bilder at du lett vil se hva som er den riktige nyansen. Jeg gjør alltid dette når jeg skal bestille nye blomster feks. :jepp:

 

Takk! Har prøvd å google, men det virker ikke å være en konsensus på fargenavn. Selv samme produsent kan bruke samme navn på ulike farger. Apple er godt eksempel. Alle disse syv  fargene kaller Apple space grey:

space-gray.jpg?resize=765,596

byfdoduoafxz.jpg?width=960&crop=smart&au

 

 

Endret av SVK
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (10 minutter siden):

Takk! Har prøvd å google, men det virker ikke å være en konsensus på fargenavn. Selv samme produsent kan bruke samme navn på ulike farger. Apple er godt eksempel. Alle disse syv  fargene kaller Apple space grey:

space-gray.jpg?resize=765,596

byfdoduoafxz.jpg?width=960&crop=smart&au

 

 

Det var pussig 🤔 Men, hvis du skriver modellnavn også bør det vel bli likt vil jeg tro? :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rumle said:

Det var pussig 🤔 Men, hvis du skriver modellnavn også bør det vel bli likt vil jeg tro? :jepp:

Ja, veldig pussig. Ja, om man skriver riktig modellnavn så blir ting riktig. :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet som irriterer meg er klesmodell-bildene som brukes i nettbutikker. I nettbutikkene er det ofte bilde av en modell og hvor det står høyden og klesstørrelsen modellen bruker. Da tenker man kanskje at man kan se på modellen hvilken klesstørrelse man skal bruke. Er man like høy og har samme kroppsfasong som modellen så er det rimelig å tro at man skal bruke samme klesstørrelse som modellen. 

Men slik trenger det ikke å være. Har sett intervjuer med klesmodeller for nettbutikker og de sier at de ofte bruker nåler og klesklyper for å få klærne til å få fin passform. Eventuelt går de i såpass stramme klær at de ikke kan løfte på armene.

Synes det blir helt tullete av nettbutikkene å holde på slik. Det ender kun med at kundene må returnere klærne fordi de ikke passer.

Endret av SVK
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som klør seg i ræva for så å grave i godteskålen. Fy f.....! :kvalm:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rosendahl

Naboens hund ovenpå. Bjeffing er greit. Men at den leker med en sprettball som går dunk dunk dunk er irriterende 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som etter 14 mnd med corona og oppfordring til kontaktløsbetaling, samt stort skilt hvor det står kun kort og vipps over kassen dem går i,  utbryter "HVAAAA??? Tar dere ikke kontanter??"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

St jeg må gå flere uker/mnd uten å vite om babyen i magen har det bra. Og at tida går så forferdelig sakte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (42 minutter siden):

Folk som etter 14 mnd med corona og oppfordring til kontaktløsbetaling, samt stort skilt hvor det står kun kort og vipps over kassen dem går i,  utbryter "HVAAAA??? Tar dere ikke kontanter??"

Da har de vært i sin egen lille boble, ja. :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...