Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg handler selv ikke på plus size, men merker jo at størrelsene der ikke er å stole på og at de ansatte er utrolig nedlatende om man er litt større enn de minste størrelsene. Lurer på hvorfor de egentlig får lov å snakke sånn? Hvem er det som gir dem retten?

Har gått ned fra en str 40 til 36, og merket at med engang jeg ble tynnere fikk jeg mye bedre hjelp/behandling enn da jeg var større. Det er helt absurd at de får behandle kundene sine sånn!

Anonymkode: 0553d...0a4

På HM bruker jeg alt fra 38 til 46 (hos andre klesbutikker er jeg en 42). Tar alltid med meg to-tre ulike størrelser av samme plagg på prøverommet.

Var forresten på HM (i Oslo, men skal ikke si hvilken) hvor en ansatt havnet i HØYLYTT krangel med en kunde. Denne kunden jobbet på en annen HM et annet sted i Oslo. Jeg fikk ikke detaljene med meg, men kunden skulle ha ett plagg hun mente alle HM hadde inne, mens den ansatte mente de ikke hadde tatt inn nevnte plagg. Det endte med ganske amper stemning og skriking fra begge parter.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På 1.12.2019 den 10.55, AnonymBruker skrev:

Elkjøp Buskerud. 

 

Kjøpte en Samsung vaskemaskin som hoppet bortover gulvet ved sentrifugering.....

Anonymkode: a03ea...e73

Dette høres veldig kjent ut! Ligner på vår erfaring med Elkjøp. Vi var uten vaskemaskin i noen måneder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aiba skrev (På 2.12.2019 den 2.17):

En klessjappe i ayia napa. Fikk kjeft for å ha prøvd en kjole i small, jeg var da en extra large måtte jeg skjønne

Personlig har jeg aldri skjønt problemet med størrelser, man velger vel et klesplagg ut fra det som er komfortabelt? Jeg er alt mellom S og XL så fascinerende egentlig. 

AnonymBruker skrev (På 3.12.2019 den 1.06):

de ansatte er utrolig nedlatende om man er litt større enn de minste størrelsene. Lurer på hvorfor de egentlig får lov å snakke sånn? Hvem er det som gir dem retten?

Har gått ned fra en str 40 til 36, og merket at med engang jeg ble tynnere fikk jeg mye bedre hjelp/behandling enn da jeg var større. Det er helt absurd at de får behandle kundene sine sånn!

Anonymkode: 0553d...0a4

Jeg er det over, mellom S og XL, men jeg har ALDRI opplevd nedlatende ansatte i klesbutikker. Jeg tror dét har mer med hvordan man selv virker. «Feelingen» om du vil. Samboeren min får god hjelp hvor han enn er, og han er STOR (XXXL). 

Anonymkode: 3b826...096

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukke menn blir behandlet MYE bedre enn tjukke kvinner generelt. 

Anonymkode: 1ddb8...79d

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Princess Gulskogen Senter i Drammen.

Butikksjefen der er ikke hyggelig. Ordentlig nedlatende i måten hun snakker på. Er ikke så veldig mye å spore hos de andre heller, men de er i det minste hyggelige. Handler ikke der med mindre jeg absolutt må..

Anonymkode: 0dcc0...b20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Skulle gjerne aldri brukt VY igjen, men så pendler jeg. Hater vy og banenor og hele dritten..

Anonymkode: 330b6...040

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på oppførselen til dere kunder her inne!😅 Mange spesielle kunder som er sure, frekke og tror de kan loven hehe Just saying

Anonymkode: d556f...c83

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på oppførselen til dere kunder her inne!😅 Mange spesielle kunder som er sure, frekke og tror de kan loven hehe Just saying

Anonymkode: d556f...c83

Nå har jo butikkansatte sin egen tråd her, der kunder blir kritisert og dømt nord og ned... Jeg sier ikke at det ikke er kunder som fortjener kritikk, for det er mange uforskammede folk, men det er også en del butikkansatte (og butikkledelse) som trenger å skjerpe seg.

 

Anonymkode: 3a4f9...da4

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jo butikkansatte sin egen tråd her, der kunder blir kritisert og dømt nord og ned... Jeg sier ikke at det ikke er kunder som fortjener kritikk, for det er mange uforskammede folk, men det er også en del butikkansatte (og butikkledelse) som trenger å skjerpe seg.

 

Anonymkode: 3a4f9...da4

En som følte seg truffet🙈

Anonymkode: 7e2d6...a5d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2019 den 15.36, AnonymBruker skrev:

Clas Ohlson på Hamar også. Han ene mannen som jobber der er utrolig frekk og nedlatende mot kundene sine. Han sa til min mor at hun måtte bruke øya sine da hun gikk bort å spurte han om hvor de hadde batterier hen. Jeg forstår at enkelte har en merkelig form for humor som de tydeligvis mener alle skal skjønne, men legg nå vekk den humoren når du er på jobb i et serviceyrke da! Dere mister kunder!

Anonymkode: c7c2d...65b

Hadde ikke tatt meg nær av det. Kanskje sto hun rett foran batteriene, men så dem ikke?

Da jeg jobbet i butikk og noen spurte om noe som hang veldig synlig, pleide kunden å si; «Åja, der ja! Rett foran meg jo!» med en liten latter.

Og så pleide jeg å le med, og si «det kan være litt vanskelig å få med seg alt nå i julestria», eller «noen ganger kan man miste litt oversikt her, det er den eneste ulempen med stort produktutvalg». Men jeg har hatt mannlige kollegaer som lett kunne svart «du må bruke øynene dine, vet du!» i en spøkefull tone. Har aldri oppfattet at det har blitt tatt ille opp.

Har forøvrig fått super service på Clas Ohlson på Hamar (dersom det er den som ligger på CC-senteret?). Jeg var på utkikk etter en vare som var utsolgt i alle Clas Ohlson-butikker i Norge, samt i nettbutikken deres. Med unntak av den butikken på Hamar. Det var en vare som skulle gå ut av sortimentet, så jeg ringte dem og forklarte situasjonen, og at jeg var bosatt i en annen del av landet. De var kjempefleksible, og hjalp meg å finne en løsning. 

Anonymkode: 6e015...4cd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nespresso på Karl Johans gate. 

Dette er litt rart å si. Servicen der er egentlig upåklagelig, men det er så... falskt! Det skinner så til de grader i gjennom at de ansatte er drillet i hva det skal si, bestemte fraser, hvordan de skal oppføre seg.. Det føles som en teaterforestilling med meg i hovedrollen, og jeg har ikke øvd! 

Jeg har vært i butikken noen ganger og har alltid samme erfaring. Nå bestiller jeg bare på nett. 

Anonymkode: 03c82...c36

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde ikke tatt meg nær av det. Kanskje sto hun rett foran batteriene, men så dem ikke?

Da jeg jobbet i butikk og noen spurte om noe som hang veldig synlig, pleide kunden å si; «Åja, der ja! Rett foran meg jo!» med en liten latter.

Og så pleide jeg å le med, og si «det kan være litt vanskelig å få med seg alt nå i julestria», eller «noen ganger kan man miste litt oversikt her, det er den eneste ulempen med stort produktutvalg». Men jeg har hatt mannlige kollegaer som lett kunne svart «du må bruke øynene dine, vet du!» i en spøkefull tone. Har aldri oppfattet at det har blitt tatt ille opp.

Har forøvrig fått super service på Clas Ohlson på Hamar (dersom det er den som ligger på CC-senteret?). Jeg var på utkikk etter en vare som var utsolgt i alle Clas Ohlson-butikker i Norge, samt i nettbutikken deres. Med unntak av den butikken på Hamar. Det var en vare som skulle gå ut av sortimentet, så jeg ringte dem og forklarte situasjonen, og at jeg var bosatt i en annen del av landet. De var kjempefleksible, og hjalp meg å finne en løsning. 

Anonymkode: 6e015...4cd

Du skal kjenne kundene dine veldig godt før du ber noen som kommer og spør deg om hjelp om å bruke øya sine. Hvorfor er du ansatt der da, når kundene liksom skal klare å lete seg fram selv? Du er ansatt der fordi kunden du nettopp ba bruke øya sine, mest sannsynligvis kommer til å legge penger igjen i butikken din sånn at du får lønninga di...

Anonymkode: f9584...407

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2020 den 12.46):

Du skal kjenne kundene dine veldig godt før du ber noen som kommer og spør deg om hjelp om å bruke øya sine. Hvorfor er du ansatt der da, når kundene liksom skal klare å lete seg fram selv? Du er ansatt der fordi kunden du nettopp ba bruke øya sine, mest sannsynligvis kommer til å legge penger igjen i butikken din sånn at du får lønninga di...

Anonymkode: f9584...407

Jeg skrev jo at jeg ikke sa slikt til kunder selv, men at jeg har hatt mannlige kollegaer som har sagt slikt i en spøkefull tone og blunket til kunden. Har ikke oppfattet at noen har tatt det ille opp.

Her refereres det bare til hva som har blitt sagt, ikke tonen det har blitt sagt i. Dersom det er sagt i en sur tone, er det helt uakseptabelt. Dersom det er sagt på en spøkefull måte er det kanskje litt sosialt klønete, men ingen grunn til å bli krenket. Og at øvrige familiemedlemmer skal unngå butikken fordi én ansatt leste kunden feil og forsøkte seg på en dårlig spøk, synes jeg er litt overdrevet.

Det er ganske vanlig med en slik omgangstone i veldig mannsdominerte servicemiljøer (byggvare, jernvare, nøkkelsmed, etc.). En spøkefull og jovial omgangstone, kombinert med en ganske direkte måte å snakke på. Har aldri jobbet i den bransjen selv, men har opplevd det mange ganger som kunde. Og aldri tatt meg nær av det.

AnonymBruker skrev (På 8.8.2020 den 12.38):

Nespresso på Karl Johans gate. 

Dette er litt rart å si. Servicen der er egentlig upåklagelig, men det er så... falskt! Det skinner så til de grader i gjennom at de ansatte er drillet i hva det skal si, bestemte fraser, hvordan de skal oppføre seg.. Det føles som en teaterforestilling med meg i hovedrollen, og jeg har ikke øvd! 

Jeg har vært i butikken noen ganger og har alltid samme erfaring. Nå bestiller jeg bare på nett. 

Anonymkode: 03c82...c36

Høres utrolig ubehagelig ut!

Anonymkode: 6e015...4cd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nespresso på Karl Johans gate. 

Dette er litt rart å si. Servicen der er egentlig upåklagelig, men det er så... falskt! Det skinner så til de grader i gjennom at de ansatte er drillet i hva det skal si, bestemte fraser, hvordan de skal oppføre seg.. Det føles som en teaterforestilling med meg i hovedrollen, og jeg har ikke øvd! 

Jeg har vært i butikken noen ganger og har alltid samme erfaring. Nå bestiller jeg bare på nett. 

Anonymkode: 03c82...c36

😂 Godt beskrevet. Kjenner meg igjen, men Nespresso i Bergen. For all del, det er god service, men jeg tror jeg kun har vært borti to stykker som virker genuint hyggelige og ikke virker som roboter.

Anonymkode: 4ae4a...acb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brits undertøy på Stjørdal. Hu som driver butikken syns det er heeelt ok å rive tilsides forhenget og ‘sjekke hvordan det går’....  Man står der jo med lite klær da, og risikerer å bli blottlagt for andre kunder. Har i tillegg null interesse for å vise meg frem til hu som eier butikken...  Hun virker ikke å ha skjønt at man spør om det er noe man lurer på...

 

Svindyr i tillegg!

Anonymkode: 9e92b...cf6

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalina i Ullevålsveien. Fikk de anbefalt av alle fordi de hadde så gode BHer i litt ukurante størrelser. Var innom der før jeg skulle gifte meg for noen år siden. Har aldri satt foten innafor siden. Jeg fikk nærmest kjeft for at jeg hadde kjøpt kjole før BH, hånlig latter da jeg sa jeg måtte ha en BH som måtte sitte lavt, for det måtte jeg jo skjønne at alle BHer skal. Jeg hadde blondestropper på kjolen, og de hadde ikke stroppeløs BH inne. Den eneste de hadde hadde små blå blomster på stroppene, selger mente da dette ville være som et «smykke» om det ble synlig (!), og da jeg uttrykte at jeg var litt usikker og spurte om der gikk an å legge den av fikk jeg et bryskt nei. Og damen la ut i det vide og det brede om at jeg var for sent ute (3uker på bryllupet, jeg hadde gått ned endel i vekt og avventet kjøp av undertøy), hvis BHen ble solgt (de hadde kun en igjen i min størrelse) så fikk de ikke inn ny og det var absolutt ingen som hadde BH i den størrelsen altså. Endte med at jeg kjøpte den, 1200kr, dama rev av lappene på BHen da jeg hadde betalt og da hjalp det fint lite å angre i det jeg gikk ut døra. 

Hører til historien at den ikke passa under kjolen og jeg endte opp med en BH fra Change til 400kr. (Det sagt 1200kr-BHen holdt seg langt bedre...),

Anonymkode: 8ec32...a2a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en butikk, men en frisør; jeg klippet meg på Adam & Eva i Bogstadveien, og frisøren forsøkte veldig hardt å selge produkter. Greit nok.

Jeg prøvde å si at jeg hadde shampoo, balsam, hårkur og stylingprodukter hjemme. Gjorde det klart at jeg ikke var interessert i å kjøpe noe nytt før jeg hadde brukt opp det jeg hadde hjemme. Sa at jeg skulle tenke på produktene hun anbefalte, og at jeg heller kunne komme tilbake når der ble aktuelt.

Hun ga seg ikke, det var som å sitte med en innpåsliten telefonselger på øret i 1 time. Men selv de fleste telefonselgere godtar et «nei» når du har gjentatt det noen ganger. Hun var så opptatt av å pushe hårprodukter at hun brukte veldig lite tid på den hårklippen jeg faktisk betalte for. Når neste kunde kom, sa hun «shit!», og klippet frenetisk i 3 minutter for å bli ferdig med håret mitt. 

Det ble utrolig nok ikke skjevt, men jeg gikk derfra med nesten like slitte tupper som da jeg kom. Da jeg skulle betale, spurte frisøren enda en gang om jeg ville ha produktene, og jeg gjentok for ørtende gang at jeg ville bruke opp det jeg hadde hjemme først. Da sa hun «neivel!» i en litt forurettet tone, tok betalingen i taushet og gikk. Ikke noe «ha det» eller «ha en fin dag» eller noe sånt.

Synes forsåvidt at det er greit at de forsøker å selger produkter. Men ikke så mye at de glemmer å gjøre det kunden har betalt for. Det blir litt som å bestille en elektriker som mener at han primært skal selge deg Tupperware, men at han kan fikse sikringsskapet dersom det blir tid til overs. 😉

Jeg fikk en annen frisør til å stusse tuppene dagen etter, og hun var ikke så veldig imponert over den jobben som var gjort hos Adam & Eva. Kjøpte produktene der isteden. 

Det kan godt hende at de andre frisørene der er helt supre, men jeg kommer nok ikke til å gå tilbake.

Anonymkode: 6e015...4cd

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 10.55, AnonymBruker skrev:

Elkjøp Buskerud. 

 

Kjøpte en Samsung vaskemaskin som hoppet bortover gulvet ved sentrifugering. Fikk reparatør hjem fra forum rts, han "reparerte" den, men endte opp med at den bråket helt vanvittig. Kom tilbake senere, fikset dette, men ripet opp maskina helt vanvittig. Jeg klaget, de kom og byttet del. Men maskina hoppet fortsatt.  I tilegg ble sensoren som måler mengden tøy ødelagt under reprasjom, så maskina skjønte ikke at den var full. Etterhvert røk også varmeelementet. Jeg klaget til Elkjøp, Samsung og reparatør, alle skrev ansvaret over på hverandre. Jeg mente at JEG skulle forholde meg til selger, som var Elkjøp. De mente jeg skulle ta det med Samsung som var produsent. Samsung skulle sende reparatør, noe de ikke gjorde. Og mente da at jeg skulle purre på de selv. 

Oppi alt dette skulle vi få levert lånemaskin. De brukte TO kvelder på å levere den fordi vi "ikke var hjemme og ikke tok telefonen" før vi endelig fikk den. Vi var hjemme og hadde null ubesvarte anrop.

Tilslutt ville jeg heve kjøpet(8 mnd med surr), men Elkjøp nektet. Men jeg kunne få ny maskin mot at de fikk den gamle tilbake. Da måtte vi levere den selv(30 minutter kjøring, og vi har ikke bil med plass til 2 maskiner). Jeg nektet, de ringte mannen min, han nektet. De ringte meg igjen og så at mannen min hadde sagt han kunne LEIE bil for å kjøre de til dem. Det hadde han ikke. Da ble jeg forbannet, og fikk da slengt "prater dere ikke sammen hjemme hos dere eller?!". Da fikk jeg nok, og de skjønte de måtte ordne opp. De skulle hente den ødelagte maskina og lånemaskinen. Samme regla igjen, "ingen hjemme og dere tar ikke telefonen". Vi var hjemme, hadde ingen ubesvarte anrop og det kom ingen budbil hjem til oss. Men de kunne vist nok vise til samtalelogger ned utallige ubesvarte anrop. 2 forsøk uten at de kom, men kunne komme neste uke. Da dro jeg ned, ringte forbrukerrådet, og så at jeg drar ikke før jeg får hevet kjøpet. Da forstod de alvoret og jeg skulle få heve. Så spurte de når jeg ville levere maskina. Sa at jeg skulle ikke levere den, de fikk hente den. 2 forsøk tok det igjen. Men de kom, hentet begge to. Begynte å kjøre for så å snu igjen. Fordi de skulle levere en ny maskin til meg også. Så de hadde ingen kontroll på dette. Jeg kunne sikkert tatt i mot maskina og ingen ville ha vist det. Men jeg gjorde det ikke. 

Anonymkode: a03ea...e73

Vi hadde en som hoppet i sin tid, stoppet når jeg satte den på gummimatte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...