Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 8.7.2019 den 18.11, AnonymBruker skrev:

På lørdag kjøpte jeg et par sko på salg. Kom hjem og oppdaget at jeg hadde fått to venstresko. Ringte butikken og hun jeg snakket med beklaget og lovet å sette av et par til meg som jeg kunne hente i dag.

Kom i butikken og hun jeg handlet med på lørdag var ikke på jobb, så ble ekspedert av en annen. Før jeg fikk sagt noe fikk jeg beskjed om at de ikke bytter salgsvarer. "Eh, vel dere har gitt meg to venstresko, så jeg skal bytte så jeg får et par." Nei, salgsvarer byttes ikke. Nok en runde med forklaring om at jeg har fått med meg to venstresko og skal bytte så jeg får en høyre og en venstresko, da i noe mer irritert tonefall. Dama sukket og gikk på lageret og fant skoene som var satt av til meg. "Ja, er dette akseptabelt da?" spurte hun spydig. Joda, det var et par med en av hver sko, i riktig størrelse, så det var greit. Hun puttet dem i posen og gjentok at de egentlig ikke bytter salgsvarer, men hun fikk jo gjøre et unntak da.

Altså... Det er helt greit at de ikke bytter salgsvarer, men dette dreide seg jo om at de hadde gjort en feil og det er da vel ikke mer enn rett og rimelig at de rydder opp i den feilen?

Anonymkode: 55833...b30

HAHAHAHAHAHA er det sant :skratte:  Det der er rimelig spesielt! Vedkommende på jobb må kurses i forskjell på retur/bytte og reklamering/feil på varer. Jesus kristus :skratte:  

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😄

På 8.7.2019 den 18.11, AnonymBruker skrev:

På lørdag kjøpte jeg et par sko på salg. Kom hjem og oppdaget at jeg hadde fått to venstresko. Ringte butikken og hun jeg snakket med beklaget og lovet å sette av et par til meg som jeg kunne hente i dag.

Kom i butikken og hun jeg handlet med på lørdag var ikke på jobb, så ble ekspedert av en annen. Før jeg fikk sagt noe fikk jeg beskjed om at de ikke bytter salgsvarer. "Eh, vel dere har gitt meg to venstresko, så jeg skal bytte så jeg får et par." Nei, salgsvarer byttes ikke. Nok en runde med forklaring om at jeg har fått med meg to venstresko og skal bytte så jeg får en høyre og en venstresko, da i noe mer irritert tonefall. Dama sukket og gikk på lageret og fant skoene som var satt av til meg. "Ja, er dette akseptabelt da?" spurte hun spydig. Joda, det var et par med en av hver sko, i riktig størrelse, så det var greit. Hun puttet dem i posen og gjentok at de egentlig ikke bytter salgsvarer, men hun fikk jo gjøre et unntak da.

Altså... Det er helt greit at de ikke bytter salgsvarer, men dette dreide seg jo om at de hadde gjort en feil og det er da vel ikke mer enn rett og rimelig at de rydder opp i den feilen?

Anonymkode: 55833...b30

Hva med butikken som satt igjen med to høyresko da? Hva skulle de med dem? HAHAHA 😅😅

Endret av Nåleputa
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke dette en butikk jeg gikk i, men de har visst et utsalgsted i Narvik.

Nettbutikken NorSyd.

Jeg bestilte en telefon derfra, en mandag, med leveringstid innen ti dager. Jeg anser leveringstid som den tiden det tar å få levert telefonen i postkassen min, eller beskjed om at den har ankommet hentested, men ifølge mange av anmeldelsene jeg leste på prisjakt etter at jeg hadde bestilt, så var visst betjeningen av en noe annen oppfatning.
Nuvel.
Jeg ble bekymret da det fortsatt stod "Mottatt - ikke sendt" på ordrebekreftelsen på min side på nettsiden, så jeg sendte en melding via den stengte chatten deres på lørdagen.
Fikk der svar på mail sent søndag kveld, om at de skulle sende sporingsnummer på epost og sms på mandagen. Noe muggen ordlyd.
Epost kom, sms kom aldri.
Sporingen sa at det var bare kommet melding om pakke, i to døgn, og så ble den til slutt sendt.
Den kom såvidt innenfor ti virkedager, fredagen halvannen uke etter at jeg hadde bestilt den.

Men, der kom også problemet. Eller... avviket.

Den telefonen som kom var ikke den telefonen jeg bestilte.
Joa, det var en Samsung S9, men den var svart. Ikke Coral Blue, som det stod på bestillingen. Det var fysisk umulig å velge svart, da det bare var alternativer med Coral Blue og Lilac, henholdsvis blå og lilla. Ikke svart.

Jeg klager ikke, jeg er fornøyd med en svart telefon, men det indikerer jo at noe er alvorlig galt med systemet der...
Telefonen ble også levert inn til Posten fra Svelvik, og ikke fra Narvik. Jada, de kan ha fjernlager for alt jeg vet, men det virker litt... jeg vet ikke? Suspekt?

Tror jeg lar være å handle der igjen...

Endret av Minya
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minya skrev:

Nå var ikke dette en butikk jeg gikk i, men de har visst et utsalgsted i Narvik.

Nettbutikken NorSyd.

*snipp*

Jeg ble skeptisk bare av å lese navnet... :fnise: 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights.no må dere holde dere unna!

 

Har kun dårlige erfaringer derfra, jeg prøvde selvfølgelig å gi de ny sjanse. Men det er bare rot, defekte varer og ingen service.

det blir getfit.no og bodylab.no på meg

Anonymkode: 49fa3...789

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sugar&Spice said:

Jeg ble skeptisk bare av å lese navnet... :fnise: 

Heh, ja, det burde kanskje jeg også blitt. Leste ikke anmeldelsene før et par dager etter kjøpet, neste gang gjør jeg det først.
Spennende lesning om du orker å lese dem XD
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Minya skrev:

Heh, ja, det burde kanskje jeg også blitt. Leste ikke anmeldelsene før et par dager etter kjøpet, neste gang gjør jeg det først.
Spennende lesning om du orker å lese dem XD
 

Der var det jaggu mye artig! Spesielt svarene fra butikken er drøye noen steder. "Det tar faktisk xxxx dager å levere". Altså, sånn svarer man da ikke når man driver profesjonelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sugar&Spice said:

Der var det jaggu mye artig! Spesielt svarene fra butikken er drøye noen steder. "Det tar faktisk xxxx dager å levere". Altså, sånn svarer man da ikke når man driver profesjonelt.

Jah, jeg tenkte mye det samma når jeg leste dem første gangen. Jada, kunden du svarer kan faktisk ha vært et skikkelig hespetre på telefon eller epost, men du skriver bare ikke sånn på et tilsvar! Du kommer gjerne med noe politisk korrekt svada, som kunden sikkert blir enda surere for, men du skriver det med korrekt norsk og særs pent.

Liker aller best den kommentaren der en kunde har ringt inn og de har tatt telefonen "Ja hei, jeg ringte i sted" "Sorry, wrong number" og så la de på, hvorpå NorSyd svarer på anmeldelsen at det sitter bare en på kundeservice og han svarer ikke på engelsk XD

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Minya skrev:

Heh, ja, det burde kanskje jeg også blitt. Leste ikke anmeldelsene før et par dager etter kjøpet, neste gang gjør jeg det først.
Spennende lesning om du orker å lese dem XD
 

Oj der snakker du om å grave sin egen grav .

Anonymkode: 25d6f...c30

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Minya skrev:

Jah, jeg tenkte mye det samma når jeg leste dem første gangen. Jada, kunden du svarer kan faktisk ha vært et skikkelig hespetre på telefon eller epost, men du skriver bare ikke sånn på et tilsvar! Du kommer gjerne med noe politisk korrekt svada, som kunden sikkert blir enda surere for, men du skriver det med korrekt norsk og særs pent.

Liker aller best den kommentaren der en kunde har ringt inn og de har tatt telefonen "Ja hei, jeg ringte i sted" "Sorry, wrong number" og så la de på, hvorpå NorSyd svarer på anmeldelsen at det sitter bare en på kundeservice og han svarer ikke på engelsk XD

Ja den lo jeg også godt av :fnise: 

Jeg tror jeg holder meg ganske langt unna NorSyd. (Og hva eeeer det med det navnet - det gir IKKE mening! Blir som å kalle cateringfirmaet sitt for UsunnSunt. Eller flyselskapet sitt OppNed. Og virksomheten deres har heller ingenting med kart/reise å gjøre? Kan det være fordi man kan bestille telefoner fra Nord til Sør - eller hva er GREIA. Dette reiser så mange spørsmål i meg)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt underholdt lenge nå med de NorSyd-tilbakemeldingene! 😂

En butikk jeg håper jeg aldri skal tilbake til er Agape brudesalong i Trondheim. Har hørt mye forskjellig om servicen der, men ei venninne trengte brudesko, og siden vi allerede var i sentrum kunne vi stikke innom og se. Dette var tidlig i mai. Vi kom inn og ble møtt av ei dame som ikke hilste, men bare gikk. Viste seg at hun var opptatt med andre kunder, men et lite hei kunne vel vært på sin plass. Kom omsider ei for å hjelpe oss etterhvert.

Siden vielsen skal foregå ute ville venninna mi ha enkle hvite sko, ikke så høye hæler, og helst litt kraftige hæler på skoene, noe hun fortalte den ansatte. De hadde to slike par. Viser seg at de skoene var utsolgt i størrelse 38 og 39, og den ansatte forteller at det er fordi de er  de mest populære modellene og størrelsene. Den ansatte finner fram et par med høyere og tynnere hæler, som venninna mi egentlig ikke likte så godt, og siden den ansatte var så insisterende valgte hun å prøve dem. Samtalen gikk sånn her: 

Venninna mi: Hmm, jeg synes egentlig de er litt for høye disse hælene, jeg er ikke vant til å gå med hæler.

Ansatt: Dette er ikke høye hæler.

Venninna mi: Det er mulig, men for meg er de høye siden jeg ikke er vant til det.

Ansatt: De er IKKE høye. (Belærende tone)

Venninna mi: Greit det, men jeg tror ikke jeg vil ha disse. 

Ansatt: Ok, men de er IKKE høye hæler, altså! (skikkelig oppgitt, belærende tone)

Venninna mi spør om å få prøve de størrelsene de har igjen i de skoene hun egentlig ønsket, men de passer naturligvis ikke. Så spør jeg den ansatte om de venter inn sko på lager, dette er jo tidlig i mai, og venninna mi gifter seg i slutten av august, så det er god tid. Nei, de kom ikke til å få inn mer i det hele tatt, sier den ansatte. Jeg spør om det virkelig er sånn, og om de kan bestille på forespørsel i det minste, og da fnyser dama kjempehøyt og sier "Ha! Skulle vi liksom ha 2000 par sko på lageret vi da, hæ!? Det tar 6 måneder å lage dem også!" Ble så paff at jeg ikke spurte mer, og jeg og venninna mi gikk. 

Må virkelig spekulere over innkjøpssystemet til Agape når de går tomme for de mest populære modellene i de vanligste størrelsene tidlig i mai, og attpåtil ikke har mulighet for å bestille mer. Den ansatte var også helt forferdelig overlegen, så jeg skjønner godt at de har varierende omdømme hva gjelder service. Gikk til en annen salong, og de hadde ikke problemer med å få bestilt inn sko, heldigvis. Skoene kom uka etter. 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en bensinstasjon på Ålgård jeg aldri kommer til å besøke igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Det er en bensinstasjon på Ålgård jeg aldri kommer til å besøke igjen.

Det hadde vært kjekt å vite hvorfor :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, sofie777 skrev:

Det hadde vært kjekt å vite hvorfor :)

Hun dama som var der spurte hva jeg ville ha, jeg sa det til henne men hun bare ignorerte meg og gikk videre til neste kunde som stod bak meg.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebutikk I Tønsberg. Daglig leder er utrolig passiv aggressiv mot de ansatte og har tre ganger overhørt at hun slenger dritt om ansatte OG kunder til en annen ansatt. I tillegg er det nesten umulig å få hjelp der, da de bare er opptatt av å snakke med hverandre om seg og sitt. Når du først får hjelp, er hjelpen dårlig og de har lite kunnskap om hvordan produktene skal sitte på hundene mine.

Har hørt litt av hvert om bedriften fra forskjellige folk, og det er en ganske bedriten sjappe.. Kutta de helt ut, blir bare sur av å handle der.. 

 

Anonymkode: 94bde...475

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten avsporing, muligens, men i mange innlegg diskuteres det hva man forventer av en butikkansatt. Jeg forventer å møte en profesjonell snart, som kan jobben sin, har rimelig god oversikt over produkter, som er noenlunde høflig og helst også litt diskret. 

På.en lokal Nille-butikk oppfyller den daglige lederen alt dette, bortsett fra det siste: hun er vannvittig høylydt og kauker ut over hele butikken om du vil ha hjelp osv. Og om hun snakker med noen, f.eks en ansatt i kassa, så blir alle i hele butikken involvert i santalen. Skjønner ikke at ikke noen sier det til henne,  at hun må dempe seg når du er på jobb?

Anonymkode: c6e95...557

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minya skrev (På 17.7.2019 den 18.22):

Nå var ikke dette en butikk jeg gikk i, men de har visst et utsalgsted i Narvik.

Nettbutikken NorSyd.

Jeg bestilte en telefon derfra, en mandag, med leveringstid innen ti dager. Jeg anser leveringstid som den tiden det tar å få levert telefonen i postkassen min, eller beskjed om at den har ankommet hentested, men ifølge mange av anmeldelsene jeg leste på prisjakt etter at jeg hadde bestilt, så var visst betjeningen av en noe annen oppfatning.
Nuvel.
Jeg ble bekymret da det fortsatt stod "Mottatt - ikke sendt" på ordrebekreftelsen på min side på nettsiden, så jeg sendte en melding via den stengte chatten deres på lørdagen.
Fikk der svar på mail sent søndag kveld, om at de skulle sende sporingsnummer på epost og sms på mandagen. Noe muggen ordlyd.
Epost kom, sms kom aldri.
Sporingen sa at det var bare kommet melding om pakke, i to døgn, og så ble den til slutt sendt.
Den kom såvidt innenfor ti virkedager, fredagen halvannen uke etter at jeg hadde bestilt den.

Men, der kom også problemet. Eller... avviket.

Den telefonen som kom var ikke den telefonen jeg bestilte.
Joa, det var en Samsung S9, men den var svart. Ikke Coral Blue, som det stod på bestillingen. Det var fysisk umulig å velge svart, da det bare var alternativer med Coral Blue og Lilac, henholdsvis blå og lilla. Ikke svart.

Jeg klager ikke, jeg er fornøyd med en svart telefon, men det indikerer jo at noe er alvorlig galt med systemet der...
Telefonen ble også levert inn til Posten fra Svelvik, og ikke fra Narvik. Jada, de kan ha fjernlager for alt jeg vet, men det virker litt... jeg vet ikke? Suspekt?

Tror jeg lar være å handle der igjen...

De har fått elendige tilbakemeldinger på nettsiden, virker som et veldig useriøst firma. Kunder som aldri får varene, som aldri får svar og en som har gått til Forbrukerrådet. Lønner seg å lese kundeomtaler før man bruker slike firmaer. Virker som det er et utenlands firma, kundebehandleren som svarer er ihvertfall ikke stø i norsk! 

AnonymBruker skrev (På 3.5.2019 den 20.36):

😀. Men det var en kunde er som brukte utrolig lang tid på å spørre om alt mulig rart og tilslutt kjøpe ingenting.

Anonymkode: f87a7...955

Busted. Legger først ut et innlegg der hun skriver som om hun er en ansatt. Finner ut at det er få ansatt og at hun kan bli gjenkjent. Så nytt innlegg. jeg jobber ikke der altså.... Neida 😄

Anonymkode: 97e61...fc7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Normal- butikken i Tønsberg. Hun som driver stedet, voksen dame som er fryktelig streng! Jeg sto som nummer to i køen, kunde nummer en ble ekspedert og kortet hennes ble avvist. Kunden ble skikkelig flau og satt ut av det og dama i kassa gjorde det aldeles ikke noe bedre ved å (husker ikke hva hun sa siden dette er lenge siden) svare frekt/skarpt og bli oppgitt og bare stå å stirre hardt på kunden. Fikk så vondt av den kunden.. har unngått den butikken etter dette, og handler heller på en lignende butikk som ligger et annet sted i samme senter.

Anonymkode: 7e2d6...a5d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dramatisk er jeg ikke. Kommer faktisk ikke på noen butikk som har satt så dype spor... Men synes butikker med høylytt musikk er irriterende for roen.

Anonymkode: 5685c...7c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2014 den 17.48, Gjest KrissyHart skrev:

jeg har aldri skjønt at ansatte i dyre designer butikker er så gretne på ola dunk som kommer inn.

vet de at de jobber i butikk?

Jeg synes man ser tydelig forskjell på norske eksklusive butikker, og de store navnene som har utenlandske eiere (som f.eks Louis Vuitton, et sted jeg ville synes det var forferdelig å jobbe). Mange land har sterkere klasseskiller enn vi har her, og de ansatte skal stå på pinne for eliten. Det finnes f.eks mange "fine" butikker hvor de ansatte ikke har lov til å sette seg ned i løpet av arbeidstiden. De har det helt sikkert skikkelig "dritt" på jobb, så kanskje de tar det litt ut på det de anser som "lavere klasse-kunder" som de antar bare er der for å kikke og ikke har råd til å handle der. Da kan de selv føle seg litt ovenpå, de er i alle fall en del av noe eksklusivt....

Det er en mye mer avslappet atmosfære og holdning hos de ansatte i norskeide butikker.  På Høyer f.eks, der blir jeg møtt med et smil og tilbud om hjelp enten jeg kommer i en sliten joggebukse eller er pent kledd  :) 

Anonymkode: c4051...df2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...