Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror jeg traff tidenes sureste Elkjøpansatte i dag. Skulle kjøpe ny laptop og trakk kølapp i dataavdelingen. Ble min tur ganske raskt. Jeg hadde bestemt meg for hvilken maskin jeg skulle kjøpe på forhånd og opplyste om hva jeg skulle ha. Fyren som hjalp meg var pottesur og ble enda surere da jeg takket nei til klargjøring og trygghetsavtale.

Hamret demonstrativt på tastaturet og pekte surt på bankterminalen. "Betal der." Jeg satte inn kortet, tastet kode og før jeg rakk å putte kortet på plass i lommeboka fikk jeg surmulende en kvittering i hånda. "Du henter'n i vareutleveringa der borte. Trekk kølapp." Så snudde han seg til neste kunde. Ikke noe "takk for handelen" eller andre høflighetsfraser. Han i vareutleveringen var omtrent like lite imøtekommende. 

Anonymkode: 55833...b30

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes parfymerier og frisører generelt er noen minefelt. Man har «uregjerlig hår», man MÅ begynne med øyeserum etc etc. 
Thank you very much. 🤣

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg traff tidenes sureste Elkjøpansatte i dag. Skulle kjøpe ny laptop og trakk kølapp i dataavdelingen. Ble min tur ganske raskt. Jeg hadde bestemt meg for hvilken maskin jeg skulle kjøpe på forhånd og opplyste om hva jeg skulle ha. Fyren som hjalp meg var pottesur og ble enda surere da jeg takket nei til klargjøring og trygghetsavtale.

Hamret demonstrativt på tastaturet og pekte surt på bankterminalen. "Betal der." Jeg satte inn kortet, tastet kode og før jeg rakk å putte kortet på plass i lommeboka fikk jeg surmulende en kvittering i hånda. "Du henter'n i vareutleveringa der borte. Trekk kølapp." Så snudde han seg til neste kunde. Ikke noe "takk for handelen" eller andre høflighetsfraser. Han i vareutleveringen var omtrent like lite imøtekommende. 

Anonymkode: 55833...b30

Jeg bruker alltid «klikk og hent» når jeg skal ha noe på Elkjøp. De prøver alltid å prakke på deg ting de kan ta ekstra betaling for eller et dyrere produkt hvis du våger deg inn i butikken.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Et rom" på sletten senter i Bergen, desverre.  Skikkelig sur hun som jobber der.

Anonymkode: 9e253...797

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

"Et rom" på sletten senter i Bergen, desverre.  Skikkelig sur hun som jobber der.

Anonymkode: 9e253...797

Med det navnevalget på butikk hadde jeg vært sur jeg også. Lyser ikke akkurat høy omsetning av et slikt navn 😂

Anonymkode: f9584...407

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chunkylover53
På 9.5.2014 den 17.48, Gjest KrissyHart skrev:

jeg har aldri skjønt at ansatte i dyre designer butikker er så gretne på ola dunk som kommer inn.

vet de at de jobber i butikk?

Er jo veldig rart da de neppe hadde hatt råd til klærne uten rabattene de selv får 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parfymeriavdelingen på Cubus Sundt. 
 

Jeg skulle treffe en venninne utenfor Sundt, og hun hadde gått inn for å kikke litt til jeg kom. Hun kikket på noen foundations og prøvde en tester på hånden. Da kom en av de ansatte flygende som en virvelvind og sa at hun hadde brutt forseglingen, dette var overhode ikke en tester og hvis ikke hun nå kjøpte den så kom hun til å ringe vekteren. Denne foundationen var skikkelig tilgriset og plassert hvor testerne står, helt foran. Venninnen min så nå at den ikke hadde tester klistremerke, men det var helt tydelig for den ansatte at det ikke var hun som hadde åpnet den, den var ca. halvfull og veldig tilgriset. Det ansatte var så hissig at venninnen min ikke turte å gjøre annet enn å kjøpe den. Den gikk rett i søpla etterpå. 
Og før noen kommenterer det, så kan jeg skjønne frustrasjonen til de ansatte om det er et vanlig problem at kunder åpner forseglede ting for å kikke på dem, det største problemet her var at den ansatte lagde en stor scene og at den tydelig var åpnet fra før.

En annen gang skulle jeg kjøpe en parfyme der og gikk bort til kassen. På kassen sto det tre neglelakker som jeg tenkte de holdt på å rydde i eller noe. Når den ansatte var klar til å ekspedere meg, så skulle hun til å scanne en av neglelakkene, men jeg fikk sagt før hun scannet at de var ikke mine. Da ble den ansatte tydelig irritert og så oppitt mens hun himlet med øynene, «hvorfor står de her da?!?!?!». Det kan vel ikke jeg vite! Har ikke for vane å rydde i kassepunktet på butikker jeg besøker.

Hat hørt mye negativt om personalet der fra andre også, forstår virkelig ikke hvorfor de er så høy på pæra! De andre avdelingene har hyggelige ansatte, er kun den avdelingen de oppfører seg slik på...

Anonymkode: 91bf4...9ce

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke akkurat på noen butikker nå. Men generelt vil jeg si at det er sjelden jeg møter på betjening som yter service eller viser kunden respekt. Ofte går de på deg og det er du som må vike veien for dem. Eller så hilser de ikke eller sier ingenting til deg, selv under betaling. Mens andre ser bare sure ut hele tiden. Altså det er faktisk kundene som betaler lønna deres! Før i tiden når man stod i butikk så hadde man kunnskaper om det man solgte. 

Anonymkode: dde80...19a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke akkurat på noen butikker nå. Men generelt vil jeg si at det er sjelden jeg møter på betjening som yter service eller viser kunden respekt. Ofte går de på deg og det er du som må vike veien for dem. Eller så hilser de ikke eller sier ingenting til deg, selv under betaling. Mens andre ser bare sure ut hele tiden. Altså det er faktisk kundene som betaler lønna deres! Før i tiden når man stod i butikk så hadde man kunnskaper om det man solgte. 

Anonymkode: dde80...19a

Dette må jeg si meg uenig i. Jeg synes de aller fleste er veldig observante på kunden, og hilser og spør om du trenger hjelp. Det er nesten sånn at enkelte ganger er jeg glad for at det er mange i butikken fordi da får jeg gå mer for meg selv og kikke. Har inntrykk av at det er veldig "i tiden" at betjeningen skal være smilende. Men selvsagt er det unntak, noen er og blir gretne. Det siste kan garantert også sies om oss kunder.

Anonymkode: 3a4f9...da4

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke akkurat på noen butikker nå. Men generelt vil jeg si at det er sjelden jeg møter på betjening som yter service eller viser kunden respekt. Ofte går de på deg og det er du som må vike veien for dem. Eller så hilser de ikke eller sier ingenting til deg, selv under betaling. Mens andre ser bare sure ut hele tiden. Altså det er faktisk kundene som betaler lønna deres! Før i tiden når man stod i butikk så hadde man kunnskaper om det man solgte. 

Anonymkode: dde80...19a

Jeg er også uenig. Med noen få unntak syns jeg folk er både hyggelige, kunnskapsrike og behjelpelige.

Hvis du kommer inn i en butikk med holdningen "jeg betaler lønna di!", kan det jo hende det er din utstråling som gir denne effekten du nevner?

Anonymkode: 29151...556

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dyrebutikk. Plutselig fløy det en papegøye ut av buret jeg så på og på vei ut i kjøpesentret.  jeg så ingen ansatt i butikken. Jeg fikk litt panikk og tenkte at papegøyen skal rømme og at jeg skulle få skylden. Jeg prøvde å lokke den forsiktig uten å tvinge tilbake til buret i påvente av å finne en ansatt. Plutselig biter papegøyen meg hardt i fingeren. Det gjør noe inni granskauen vondt og fingeren blir knallrød og hovner opp. Plutselig kommer en ansatt. Jeg forteller at papegøyen har bitt meg og viser merkene på fingeren. Det fortjener du sier hun. Jaco får fly som han vil. Han trenger ikke å bli sett etter. Dette var til pass for deg

Anonymkode: b6116...54e

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2020 den 9.52, chunkylover53 skrev:

Er jo veldig rart da de neppe hadde hatt råd til klærne uten rabattene de selv får 🙂 

Det er jo bare tull

Anonymkode: 25d6f...c30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av sportsbutikkene på hemsedal, den store i sentrum det, tror jeg. For mange år siden var vi på hytta og på ski, jeg kjørte utfor løypa og ødela bukse og jakke på skarpe greiner, så jeg fikk låne en slitt jakke av ei venninne. På vei hjem ville jeg erstatte de ødelagte tingene mine og gikk inn i butikken i den lånte slitte jakken. Jeg gikk rett bort til det merket jeg skulle ha, og spurte en ekspeditør om hvor det var og om de hadde størrselen min inne. Hun sjekket og det hadde de, men hun pekte også mot "70% rabatt" stativet og sa at de har mye på salg og, om det passer bedre..

jeg skjønte ikke noe, det på salg var tskjorter og tynne topper, jeg skulle ha skiklær til terrengkjøring. Jeg takket og gikk bort dit jeg skulle og hentet klær for 10.000. Jeg fikk et glimt av meg selv i et speil på veien, skikkelig hyttehår, slitte klær, og trøtt tryne så så jeg vel ikke veldig rik ut, men likevel 😅

Anonymkode: 3eed6...138

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎01‎.‎09‎.‎2020 den 15.07, missLynch skrev:

Synes parfymerier og frisører generelt er noen minefelt. Man har «uregjerlig hår», man MÅ begynne med øyeserum etc etc. 
Thank you very much. 🤣

Haha, jeg holder meg langt unna parfymerier om jeg kan. Var innom et forleden fordi jeg trengte en ting, og den ivrige salgsdama syntes nok hun kunne hjelpe meg å se bedre ut. "Huden din hadde hatt veldig godt av denne hudkremen altså". Takk for den, du 🙄

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chunkylover53 skrev (På 3.9.2020 den 11.36):

Hva er tull?

Det du skreiv selvsagt

Lagt ned nå, men den butikken til kosmedkidsagjenfen. Kom inn , 2 stk bak kassa som så opp når jeg kom inn, ingen av de Sa hei , de bare fortsatte å prate seg i mellom.

Anonymkode: 25d6f...c30

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest chunkylover53
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du skreiv selvsagt

Anonymkode: 25d6f...c30

Hva er tull med det? Tror du de ansatte på LV, Hermes osv hadde hatt råd til å handle masse der uten noen rabatter? 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettbutikken shopping4net! Kjøpte en kjøleryggsekk til å ha med på telttur å allerede første dagen var det kommet ett stort hull i selv om den knapt ble brukt. Sendte klage å fikk beskjed om at jeg hadde brukt varen feil,så fikk ikke pengene igjen! De påstår ut fra de to bildene jeg sendte at jeg hadde for mye i sekken,noe som bare er tull! Så useriøs nettbutikk skal jeg aldri handle fra igjen!

Anonymkode: b75fd...fb1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lagt ned nå, men den butikken til kosmedkidsagjenfen. Kom inn , 2 stk bak kassa som så opp når jeg kom inn, ingen av de Sa hei , de bare fortsatte å prate seg i mellom.

Anonymkode: 25d6f...c30

Ja fy faen så elendig kundeservice skjønner at du følte deg elendig behandlet å aldri gikk tilbake der da *ironi*

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2020 den 15.35, cleangal skrev:

Jeg bruker alltid «klikk og hent» når jeg skal ha noe på Elkjøp. De prøver alltid å prakke på deg ting de kan ta ekstra betaling for eller et dyrere produkt hvis du våger deg inn i butikken.

Å sier du nei til alt så blir de sur,hvertfall her jeg bor.

Anonymkode: b75fd...fb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...