Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gina Tricot på Gulskogen. Ikke muligå få et smil eller noe hyggelig ut av dama bak kassen. 

Anonymkode: 2ed5b...317

Og det høres ut som en fillegrunn for å ikke gå tilbake, hehe.. men forventer faktisk at man smiler og sier hei når kunden kommer til kassa, og ikke ser ut som at hu er oppgitt av å bli forstyrret i utpakking av varer som hu hadde i kassa. Så av rent prinsipp.. Ney.

Anonymkode: 2ed5b...317

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sport1! Jeg fikk ikke byttet julegaver fordi de var kjøpt i en Sport1-butikk på andre siden av landet 😠 

Anonymkode: d150f...eec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ! Litt generell info satt på spissen om Oss denne tråden handler om ...

Vi som jobber i butikk er ofte underbetalt, jobber til ugunstige tider, vi er alltid deltidsansatte for det er billigere for arbeidsgiver, vi står på hardt gulv i 8 t pluss hver dag, vi møter x antall forskjellige mennesker hver dag, er vi alene får vi ikke spist, knapt gått på do, vi må passe på for tyveri hele tiden - og igjen er vi alene på jobb kan det være vi er slitne sultne og stressa pga en potensiell tyv i butikken, og uansett hvor mye vi smiler eller behandler deg bra får vi fortsatt timelønn som ofte ikke stemmer overens med tariff (190 på høyeste lønnstrinn tror jeg) -

så kjære kunde noen ganger har vi en dårlig dag ! Vi er også mennesker selv om vi er i service-bransjen :) 

Anonymkode: b9509...28b

Joa.... Jeg jobber i butikk selv, men jeg klarer da fint å være hyggelig, være interessert og yte service. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Den type butikker hvor du ikke får kikket i fred og ro, de ansatte kikker over skulderen din, og kommer med kommentarer helle tiden, selv om du har sagt i fra at du bare kikker. Sånt orker jeg ikke. Og når du er i prøverom, når de spør om det passer. Kanskje jeg er rar, men jeg liker ikke denne måten de går frem på, blir bare mas. La meg få handle og kikke i fred og ro, lurer jeg på noe så spør jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sport1! Jeg fikk ikke byttet julegaver fordi de var kjøpt i en Sport1-butikk på andre siden av landet 😠 

Anonymkode: d150f...eec

Er Sport1 franchise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer veldig på hva slags butikker du har handlet i? Jeg har opplevd slik «service» på 30 år i butikker... 

det du beskriver er jo veldig invaderende og tyder på rett og slett dårlig folkeskikk og null sosiale antenner. 

Anonymkode: b9509...28b

Det skjer. Selv om slike ting ikke er ting jeg opplever særlig ofte så har jeg også opplevd frekke og sure ansatte. Jeg har derfor ikke problemer med å tro at det er ting som skjer rundt omkring.

Jeg har forresten jobbet med kundeservice og selv om man opplever en sur og fæl kunde eller har en dårlig dag så er ikke det noen grunn til å være sur mot de andre kundene. Det er sånne ting man må regne med når man jobber med kunder. I hvert fall når jeg jobbet med kundeservice så ble jeg ekstra glad for de kundene som var hyggelige.

Anonymkode: 98ddd...0fa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ! Litt generell info satt på spissen om oss denne tråden handler om ...

Vi som jobber i butikk er ofte underbetalt, jobber til ugunstige tider, vi er alltid deltidsansatte for det er billigere for arbeidsgiver, vi står på hardt gulv i 8 t pluss hver dag, vi møter x antall forskjellige mennesker hver dag, er vi alene får vi ikke spist, knapt gått på do, vi må passe på for tyveri hele tiden - og igjen er vi alene på jobb kan det være vi er slitne sultne og stressa pga en potensiell tyv i butikken, og uansett hvor mye vi smiler eller behandler deg bra får vi fortsatt timelønn som ofte ikke stemmer overens med tariff (190 på høyeste lønnstrinn tror jeg) -

så kjære kunde noen ganger har vi en dårlig dag ! Vi er også mennesker selv om vi er i service-bransjen :) 

Anonymkode: b9509...28b

Det fins en annen tråd som er opprettet for at butikkansatte kan få sutre av hjertens lyst. 
Mens tema for denne tråden er dårlige BUTIKKER; fint om du kan respektere det.

Anonymkode: ab271...534

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL Majorstuen. Tidenes dårligste XXL butikk. De ansatte i tekstilavdelingen sto og snakket høyt om en eller annen fest, mens vi kundene fikk seile vår egen sjø. Når man først fikk hjelp var selgeren uinteressert og mutt.

Anonymkode: 418d0...ff7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurosko hos Koch i Bodø.

Har vært innom fire ganger i løpet av et par måneder. Hver eneste gang har jeg vært alene kunde eller én av to kunder i butikken, og det har vært mer enn én ansatt på jobb. Jeg har blitt hilst på én gang, og blitt spurt om hjelp null ganger. Sist jeg var innom brukte jeg ekstra lang tid for å se hvor mye som skal til for å bli spurt om hjelp. Jeg prøvde åtte skopar, og satt en stund og så på de to i kassen som diskuterte om pumps med spiss skotupp er for kjærringer eller ikke. Etter tyve minutter ga jeg opp og forlot butikken. Jeg kommer nok aldri tilbake. 

 

 

Anonymkode: 4947c...361

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eurosko hos Koch i Bodø.

Har vært innom fire ganger i løpet av et par måneder. Hver eneste gang har jeg vært alene kunde eller én av to kunder i butikken, og det har vært mer enn én ansatt på jobb. Jeg har blitt hilst på én gang, og blitt spurt om hjelp null ganger. Sist jeg var innom brukte jeg ekstra lang tid for å se hvor mye som skal til for å bli spurt om hjelp. Jeg prøvde åtte skopar, og satt en stund og så på de to i kassen som diskuterte om pumps med spiss skotupp er for kjærringer eller ikke. Etter tyve minutter ga jeg opp og forlot butikken. Jeg kommer nok aldri tilbake. 

 

 

Anonymkode: 4947c...361

Hvorfor spør du ikke om hjelp selv? Det er da virkelig å foretrekke mot å bli fotfulgt av en overivrig butikkansatt.

Anonymkode: 29151...556

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligningskontoret.

Jeg har gang på gang bedt om å bli strøket fra deres lister men de gir seg ikke.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærpikene på Amfi Moa. 

Jeg plukket ut en rundstykke med røkt laks, og en venninne bestilte lasagne. Jeg oppdaget raskt at rundstykket mitt ikke helt var som det skulle. Både brødet og laksen var knallhard. Det var som om det hadde stått på utstilling i dagesvis! Jeg klagde og servitøren ba meg om å velge noe annet da dette var det siste med røkt laks. Jeg gikk for å finne noe annet og oppdaget at de ikke hadde noe ferskt stående ute - til og med kakene var harde og «gamle». Servitøren la også laksesmørbrødet mitt tilbake og for salg! 

Min venninne, som bestilte lasagne med salat og brød, fikk beskjed om at hun måtte bare unne seg de harde smulene som låg igjen i bøtta (det var tomt for «brød»). Denne bøtta med brød står i cafeen og kundene må selv plukke ut brødet (med hendene). Lasagnen hun fikk var helt klart Toro - uten pasta. Det var som en lasagnesuppe i en skål. Mengden var ca 3 spiseskjeer. 

Første og siste gang! 

Anonymkode: ba85c...555

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jordbærpikene på Amfi Moa. 

Jeg plukket ut en rundstykke med røkt laks, og en venninne bestilte lasagne. Jeg oppdaget raskt at rundstykket mitt ikke helt var som det skulle. Både brødet og laksen var knallhard. Det var som om det hadde stått på utstilling i dagesvis! Jeg gikk for å finne noe annet og oppdaget at de ikke hadde noe ferskt stående ute - til og med kakene var harde og «gamle». Servitøren la også laksesmørbrødet mitt tilbake og for salg! 

Min venninne, som bestilte lasagne med salat og brød, fikk beskjed om at hun måtte bare unne seg de harde smulene som låg igjen i bøtta (det var tomt for «brød»). Denne bøtta med brød står i cafeen og kundene må selv plukke ut brødet (med hendene). 

Anonymkode: ba85c...555

Æsj! Dem burde blitt meldt til mattilsynet! 🤢

Anonymkode: 77806...3be

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
21 timer siden, Honey Dew skrev:

Allikevel skal ikke dere la de dårlige dagen gå utover kundene. Jeg hadde skammet meg som sjef hvis jeg fikk vite at noen av mine ansatte hadde vært frekk mot kundene.

Er enig med deg.

Men god oppførsel går begge veier. Det er ikke slik at de butikkansatte er kundens bitch bare fordi de er ansatte og kunden tenkte legge igjen penger der. (Ikke spesifikt ment mot deg ;) Kunnskap om produktene er også ofte veldig komplisert, da man ofte får tekniske spørsmål som aldri er beskrevet på hverken produktet eller i manual. Man kan ike vite allt om alle produktene man selger. Spesiellt ikke i kjeder som Ikea og Elkjøp. Trust me det vet jeg allt om etter mange år bak disk og med titusner av produkter å holde oversikten over.

Det værste med å ha jobbet i butikk, er at man som ansatt ikke kan vinne. Uansett hva man gjør, blir man beskyldt for å ikke oppfylle kresne kunders krav. Spør man dem for tidlig om de trenger hjelp, er man masete og slitsom. Spør man for sent, er man lat og udugelig. Husker jeg alltid var nøye med å vise smil og ønske velkommen og spørre om de trengte hjelp, men blir man møtt med sure kravstore geiper fra rasshøl, så slikker man ikke sånne etter ryggen. Skal man ha en hyggelig og hjelpsom samtale med en ansatt, så behandle dem med respekt også. Det fordrer selvsagt at de ansatte møter kundene i utgangspunktet med et smil og ikke at de prater svada ved kassen og ikke gidder å hjelpe kundene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ! Litt generell info satt på spissen om Oss denne tråden handler om ...

Vi som jobber i butikk er ofte underbetalt, jobber til ugunstige tider, vi er alltid deltidsansatte for det er billigere for arbeidsgiver, vi står på hardt gulv i 8 t pluss hver dag, vi møter x antall forskjellige mennesker hver dag, er vi alene får vi ikke spist, knapt gått på do, vi må passe på for tyveri hele tiden - og igjen er vi alene på jobb kan det være vi er slitne sultne og stressa pga en potensiell tyv i butikken, og uansett hvor mye vi smiler eller behandler deg bra får vi fortsatt timelønn som ofte ikke stemmer overens med tariff (190 på høyeste lønnstrinn tror jeg) -

så kjære kunde noen ganger har vi en dårlig dag ! Vi er også mennesker selv om vi er i service-bransjen :) 

Anonymkode: b9509...28b

Alle disse tingene stemmer (har selv jobbet i butikk i mange år), men man har aldri en unnskyldning for å gi en kunde en dårlig kundeopplevelse. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, HarryDotter skrev:

Er enig med deg.

Men god oppførsel går begge veier. Det er ikke slik at de butikkansatte er kundens bitch bare fordi de er ansatte og kunden tenkte legge igjen penger der. (Ikke spesifikt ment mot deg ;) Kunnskap om produktene er også ofte veldig komplisert, da man ofte får tekniske spørsmål som aldri er beskrevet på hverken produktet eller i manual. Man kan ike vite allt om alle produktene man selger. Spesiellt ikke i kjeder som Ikea og Elkjøp. Trust me det vet jeg allt om etter mange år bak disk og med titusner av produkter å holde oversikten over.

Det værste med å ha jobbet i butikk, er at man som ansatt ikke kan vinne. Uansett hva man gjør, blir man beskyldt for å ikke oppfylle kresne kunders krav. Spør man dem for tidlig om de trenger hjelp, er man masete og slitsom. Spør man for sent, er man lat og udugelig. Husker jeg alltid var nøye med å vise smil og ønske velkommen og spørre om de trengte hjelp, men blir man møtt med sure kravstore geiper fra rasshøl, så slikker man ikke sånne etter ryggen. Skal man ha en hyggelig og hjelpsom samtale med en ansatt, så behandle dem med respekt også. Det fordrer selvsagt at de ansatte møter kundene i utgangspunktet med et smil og ikke at de prater svada ved kassen og ikke gidder å hjelpe kundene sine :)

Selvsagt. Vanlig høflighet gjelder både kunder og ansatte. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at disse som opplever at alle ansatte er sure på en bestemt kjede muligens forårsaker mye av dette selv... Det er svært, svært sjeldent at jeg opplever sure ansatte noe sted. Men det har jo selvsagt skjedd, så jeg skal bidra til tråden.

Jeg var i Oslo på besøk hos et vennepar for mange, mange år siden, var en 17-18 år. Kjæresten hennes måtte innom jobb en tur, så jeg og dama hans stakk innom Oslo City for shopping. Vi var innom en litt liten klesbutikk, prøvde litt klær osv. Jeg blir ferdig med å prøve, går ut med klærne jeg skal ha på armen og venter på venninna mi som er på prøverommet enda. To jenter, kanskje 13-14 år, er på tur inn på prøverommet jeg akkurat kom ut av. Den ansatte glefser til dem om at de ikke må dra klærne langs gulvet(det gjorde de ikke heller), og de fikk ikke ha med seg mer enn ett plagg av gangen(både jeg og venninna mi tok med mange plagg inn), og de fikk ikke ha med veskene inn(sånne pittesmå som knapt holder en moderne smartphone). Så den ene jenta holder plaggene og veskene mens den andre prøver, og så bytter de. I det venninna mi kommer ut, så er jente nr. to kanskje halvveis i å prøve og da går personalet å røsker opp forhenget og sier at det er nok tøysing inne på prøverommet(heldig at jenta var påkledd!).

Hverken jeg eller venninna mi er så flink til å si i fra, men syntes så synd i de to jentene! Så jeg sa at nå syntes jeg at hun var skikkelig urettferdig mot dem. Da glefset hun om at dette var en motebutikk, og ikke en lekeplass! Og de fikk gå å henge på plass med en gang. Ikke noe spørsmål om de skulle ha noe. Jentene henger på plass og går slukøret ut av butikken. Hverken jeg eller venninna mi handlet plaggene vi prøvde gitt, og gjett om personalet ble sur da vi ikke skulle ha noe likevel etter å ha rotet ut prøverommene.

Vi rusler videre, og ikke lenge etter tar vekterne kontakt med oss fordi et butikkpersonale var bekymret for at vi hadde stjålet noe og om de kunne få titte i vesker. Ovennevnte var første butikken vi var innom og vi hadde ikke rukket å gå innom en til, så gjett tre ganger hvem som var "bekymret." Lot dem se alt de orket, de gjorde jo bare jobben sin. For et ufyselig menneske hun dama på butikken var! Husker ikke hva butikken het, og dette er over 10 år siden, så den er nok ikke der noe mer.

Anonymkode: d4583...2dd

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.3.2019 den 20.58):

Og så? Det er ikke kundens feil at du har en jobb du mistrives med. Eller en dott av en sjef. Eller mangler stol bak kassa. Om du vantrives i servicenæringen, vil jeg heller anbefale deg å skifte yrke enn å jage kundene med til dels antisosial atferd.

Anonymkode: f75db...98c

Jeg har aldri gjort det men forventer også å bli behandlet med folkeskikk  og respekt. Det gjelder ALLE i service-næringen. Vi er ikke søppeldunken til stressa folk. 

AnonymBruker skrev (På 10.3.2019 den 11.32):

Det fins en annen tråd som er opprettet for at butikkansatte kan få sutre av hjertens lyst. 
Mens tema for denne tråden er dårlige BUTIKKER; fint om du kan respektere det.

Anonymkode: ab271...534

Virker som at denne tråden er for de  som aldri har jobbet i butikk og som forventer at butikkansatte er deres søppeldunker som skal tåle å stå i ALT mulig rart dagen igjennom. Vil bare minne om at vi er mennesker.... og har du en dårlig opplevelse kan du faktisk snakke med den ansatte ? Bare si fra : «hei det hadde vært fint om du kunne hjelpe meg, hei jeg ønsker å gå i fred» etc etc. Vi er jo alle mennesker! 

Synes kunder også kan gå i seg selv jeg. Og ansatte . Tåpelig med en dualitet. Begge parter ønsker jo helst en hyggelig og effektiv handel ? 🙃🤗

men for å understreke det, ansatte i service-næringen skal være hjelpsomme og imøtekommende! Såklart ! 

Jeg synes det er hyggelig å jobbe med mennesker og har møtt mange flotte folk og hatt givende samtaler på jobb jeg :) det er jo det som er gøy med denne jobben samt å finne riktig produkt som kunden ønsker seg :) 

..... (Men værsåsnill ikke bli personlig fornærmet om vi ikke kan alt om absolutt alt i butikken). 

Anonymkode: b9509...28b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri gjort det men forventer også å bli behandlet med folkeskikk  og respekt. Det gjelder ALLE i service-næringen. Vi er ikke søppeldunken til stressa folk. 

Anonymkode: b9509...28b

Har du lest gjennom denne tråden? Jeg har knapt sett ett innlegg der kunden burde oppført seg annerledes. 

Anonymkode: f75db...98c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...