Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis alle kunder passer på å spørre pent så skal man gånmed på å gi alle et par ekstra ost? Trengte du virkelig 3 kg ost? Vi har også måttet ha slike strenge restriksjoner og holde på dem nettopp fordi folk blir sinnsyke i hodet sitt og blir grådige gribber når noe har tilbud. 

Jeg krysser alt jeg har for at det ikke blir priskrig til påske.. Blir helt kvalm av å se på folk da. Virkelig normenn i et nøtteskall. 

Anonymkode: 843c1...ea1

Men kjære vene, det er snakk om 1 ekstra ost. Det er lov å være grei da. Hvis det er så nøye med antall pr kunde må butikken heller skrive det i tilbudsavisen.

Anonymkode: bebc9...a41

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en historie om post i butikk som skjedde i sommer som er nesten utrolig... Jeg fikk pakkelapp i posten, det var en bursdagsgave sendt til meg fra ei venninne i USA, så jeg gikk for å hente den på min lokale Meny-butikk her i Larvik. Der fikk jeg beskjed om at den var blitt feilsendt til en Rema-butikk et par kilometer unna. De spurte om jeg ville hente den der sjøl, eller få den tilsendt til Meny, så jeg ba de få den sendt til Meny. 

Jeg tenkte at det tok vel bare en dag eller to, så var innom for å spørre etter den flere ganger de neste dagene, for til slutt å få beskjed om at den var blitt sendt tilbake til postsentralen i Stokke! 

Det ble en tålmodighetsprøve det her, men det stopper ikke der. Ti minutter senere får jeg en telefon fra Meny-butikken, der de kunne fortelle at pakka ved en feil var blitt sendt tilbake til USA igjen! 

Jeg kontaktet Posten for å høre om det var mulig å få stoppa den før den forlot landet, eller forlot Europa, men der var det ikke noe hjelp å få, og ingen beklagelse heller. Flere måneder senere får jeg beskjed fra venninna mi om at pakka var kommet i retur til henne. Så vanskelig skulle det altså være å sende en pakke den kilometeren eller to mellom to butikker i lille Larvik... Post i butikk fungerer ikke alltid så bra - en annen gang tar jeg turen til den andre butikken og henter pakka mi sjøl! 

Endret av princeofithilien
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Grønn. Bestilte 100 røde roser til min kones førti års dag. De hadde glemt bestillingen inntil om morgenen. Da hadde butikksjefen ringt rundt og holdt av roser i fire andre Mr Grønn butikker. Hun forventet da at jeg selv skulle dra rundt til disse butikkene og samle inn blomstene. Prisen ville da også bli høyere enn opprinnelig avtalt. Jeg handlet en del hos Mr Grønn før dette men har senere aldri satt mine ben i noen Mr. Grønn butikk, selv ikke i motsatt del av landet. Dette er nå over 10 år siden og jeg kjører heller en lenger vei enn å besøke Mr Grønn.

Anonymkode: d9f23...e69

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mr Grønn. Bestilte 100 røde roser til min kones førti års dag. De hadde glemt bestillingen inntil om morgenen. Da hadde butikksjefen ringt rundt og holdt av roser i fire andre Mr Grønn butikker. Hun forventet da at jeg selv skulle dra rundt til disse butikkene og samle inn blomstene. Prisen ville da også bli høyere enn opprinnelig avtalt. Jeg handlet en del hos Mr Grønn før dette men har senere aldri satt mine ben i noen Mr. Grønn butikk, selv ikke i motsatt del av landet. Dette er nå over 10 år siden og jeg kjører heller en lenger vei enn å besøke Mr Grønn.

Anonymkode: d9f23...e69

Mr står for mister, ikke mester!!!! MESTER GRØNN 

Anonymkode: 7fe79...327

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære vene, det er snakk om 1 ekstra ost. Det er lov å være grei da. Hvis det er så nøye med antall pr kunde må butikken heller skrive det i tilbudsavisen.

Anonymkode: bebc9...a41

Nettopp. Jeg spurte om å få kjøpe 3 ost, og fikk nermest kjeft for å spørre. Det er luretilbud, fordi det sto ingen steder om Max antall i avisen. Å si Max 2 ost er luretilbud, ofte om det er restriksjoner er det kansje 4 som er Max antall. Ikke bare to.

Mye mer fornøyd med andre kjeder enn Coop extra. Både meny og rema har aldri lagt seg opp hvor mange ost man kjøper eller ikke kjøper, og de er aldri fri heller selvom de har tilbudet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mr Grønn. Bestilte 100 røde roser til min kones førti års dag. De hadde glemt bestillingen inntil om morgenen. Da hadde butikksjefen ringt rundt og holdt av roser i fire andre Mr Grønn butikker. Hun forventet da at jeg selv skulle dra rundt til disse butikkene og samle inn blomstene. Prisen ville da også bli høyere enn opprinnelig avtalt. Jeg handlet en del hos Mr Grønn før dette men har senere aldri satt mine ben i noen Mr. Grønn butikk, selv ikke i motsatt del av landet. Dette er nå over 10 år siden og jeg kjører heller en lenger vei enn å besøke Mr Grønn.

Anonymkode: d9f23...e69

Bare sånn til en annen gang:

Antall over 25 stk roser regnes som lite dannet. En gir kun 100 roser for å imponere

Anonymkode: fe079...667

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort sett de fleste KIWI-butikker på Nordmøre.

Anonymkode: 8980f...7cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stort sett de fleste KIWI-butikker på Nordmøre.

Anonymkode: 8980f...7cb

Hvorfor akkurat Kiwi og hvorfor akkurat Nordmøre? Min lokale Kiwi på Nordmøre er meget bra.

Anonymkode: f75db...98c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2018 den 15.29):

Jeg skulle ha meg nytt pass, siden mitt hadde gått ut på dato. Siden vi skulle gifte oss 6 uker senere, så spurte jeg om jeg ikke kunne få mitt nye etternavn på passet mitt. Jeg hadde sendt inn skriv om navneendring, men det hadde ikke kommet enda. Da svarte hun bak luka på politikontoret; Nei det kan du ikke. Hvem vet hvilken livs situasjon du er i om 10 år? Jeg fikk ikke frem et ord etter den kommentaren, og forlot politikontoret ikke lenge ettepå. Det skal sies at hun er kjeft for å være sur og vanskelig hun dama jeg snakka med. Når jeg har ordnet pass til barna mine i etterkant av denne hendelsen, så har jeg heldigvis snakket med kollegaer av hun sur dama, og de er hyggelige :) 

Anonymkode: 3d53d...0b0

Hvorfor ikke vente til du hadde vigslsattesten og/navneendringsattesten.

Hun var sikkert sur, men hun fulgte bare loven

AnonymBruker skrev (På 14.3.2018 den 12.01):

Bare sånn til en annen gang:

Antall over 25 stk roser regnes som lite dannet. En gir kun 100 roser for å imponere

Anonymkode: fe079...667

Say what?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinglass skrev (På 14.3.2018 den 12.41):

Herregud skjerp deg! Ifølge hvem? Deg da eller

Reglene i skikk og bruk.

AnonymBruker skrev (På 14.3.2018 den 21.13):

Jeg har ikke mulighet til å slutte å gå dit, men jeg er lite imponert over min lokale post i butikk for tida... De bruker ofte veldig lang tid på å finne pakker (selv om jeg gjerne ser hvilken pakke som er min fra andre sida av disken), somler mye og er generelt frustrerende. Men jeg ble ekstra irritert sist jeg skulle sende en pakke. Det var en bursdagsgave til en venninne som bor i Frankrike. Jeg var innom for å hente en pakkelapp, dro hjem og skrev på adresse og festet på pakka etter å ha tatt ut min kopi, akkurat slik man skal gjøre. Det er en fyr på min alder (30-ish) som står i posten når jeg kommer. Han tar fra meg pakka og sier "men lille frøken, hva har du gjort her da?! Det er vi som skal feste på lappen for å sørge for at det blir gjort ordentlig!"... Jeg gir han et stivt smil og viser han min kopi og gir han tollskjemaet. Han kikker over pakka, peker på lappen og sier "vet du hva det her betyr?" i en nedlatende tone(han peker da der jeg har krysset av for å få igjen pakka om mottaker ikke henter den).
-Ja... jeg gjør det. 
-For da må du betale for returen altså! Jeg skal ikke ha noe av at du kommer til meg og klager over prisen! Det kan bli veldig dyrt!
-Jeg vet det.
-Er du HELT sikker? Skjønner du hva det betyr?
(her koker jeg ganske bra, så jeg svarer ikke, jeg bare ser på han)
-Også har du krysset av på gift, det er bare lov om det er en gave vet du.
-Det ER en gave.
-Er verdien riktig? Du får bare igjen det du har skrevet på. Den er tung den esken her, sikker på at du har skrevet riktig verdi?
 

...Og sånn fortsatte det... Mens køen bak meg ble ganske lang til slutt. Jeg sluttet bare helt å svare, bare stod der og ventet på at jeg kunne betale og gå. Herregud. Jeg har vært borti samme fyren i kassa og, og han er alltid skikkelig nedlatende og skal legge seg opp i ALT. Jeg kjøper bind et annet sted, for å si det sånn.

Anonymkode: 1ddb8...79d

Du skulle spurt om å snakke med sjefen hans. Slik behandler man ikke kunder

Anonymkode: fe079...667

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Reglene i skikk og bruk

Anonymkode: fe079...667

Kilder? 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3/14/2018 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Du skulle spurt om å snakke med sjefen hans. Slik behandler man ikke kunder

Anonymkode: fe079...667

Han er butikksjefen, dessverre!

Anonymkode: 1ddb8...79d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2018 den 23.16, Fru Uperfekt skrev:

Kilder? 

 

Du får kjøpe deg en bok da vettu

Anonymkode: fe079...667

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2018 den 23.16, Fru Uperfekt skrev:

Kilder? 

 

Du er klar over at Skikk og bruk er en bok? Så hvis du trenger kilder på at Skikk og bruk sier dette, så vil jeg anbefale deg å bla litt i nettopp Skikk og bruk.

Anonymkode: f649d...38c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.3.2018 den 21.31):

Du er klar over at Skikk og bruk er en bok? Så hvis du trenger kilder på at Skikk og bruk sier dette, så vil jeg anbefale deg å bla litt i nettopp Skikk og bruk.

Anonymkode: f649d...38c

Der er utallige skikk og bruk bøker utgitt i løpet av årene så venter fremdeles på link

AnonymBruker skrev (På 16.3.2018 den 17.24):

Du får kjøpe deg en bok da vettu

Anonymkode: fe079...667

Har mange bøker, og på tematikken skikk og bruk, men det var ikke jeg som kom med referanse svaret ergo ligger ikke bevisbyrden på meg men på den som fremmet påstanden.

Venter fremdeles i spenning på link.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 16.7.2015 den 20.24, AnonymBruker skrev:

IKEA. Et helvete for en med panikkangst.

 

Anonymous poster hash: d869c...b8c

Det er jo bare noe feil med deg. Har da vel for svarte ikke noe med IKEA og gjøre. 

Anonymkode: dd2f9...bbb

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2018 den 5.54, AnonymBruker skrev:

Så hvis alle kunder passer på å spørre pent så skal man gånmed på å gi alle et par ekstra ost? Trengte du virkelig 3 kg ost? Vi har også måttet ha slike strenge restriksjoner og holde på dem nettopp fordi folk blir sinnsyke i hodet sitt og blir grådige gribber når noe har tilbud. 

Jeg krysser alt jeg har for at det ikke blir priskrig til påske.. Blir helt kvalm av å se på folk da. Virkelig normenn i et nøtteskall. 

Anonymkode: 843c1...ea1

Vi må også ha restriksjoner. Vi fikk inn en palle risgrøt til jul engang da vi hadde priskrig. Det tok 1 time og alt var borte. De som kom etterpå fikk ikke noe. Folk hamstrer mer enn de trengte. Men det er jo nordmenn i ett nøtteskall. Først meg, så meg, å fortsatt meg. Hos oss må man betale ful pris om man ønsker eller trenger kjøpe mer enn maks antall. De fleste trenger plutselig ikke mer enn det som står som Max. Rart det der. Sånne kunder blir latterliggjort hos oss på pauserommet.

Anonymkode: 26f16...d9a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...