Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En lokal matbutikk. Ok, jeg var sikkert litt treig her, men har aldri opplevd å bli plukket ut i stikkkontroll på selvbetjeningsmaskinene. Man må i hvert fall skanne kvitteringen for å komme seg ut og da det blinket rødt så prøvde jeg å skanne den igjen siden jeg trodde at den kanskje ikke ble registrert. Følte meg nesten litt kriminell da den ansatte høylytt sa at det nyttet ikke å skanne igjen siden jeg var plukket ut for kontroll på en frekk måte. 

Det går an å si ting på en litt hyggeligere måte, men da har jeg enda en grunn til å ikke handle der siden det er utrolig dyrt der og pleier vanligvis ikke å handle der. 

Anonymkode: 7c3b8...fc7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En lokal matbutikk. Ok, jeg var sikkert litt treig her, men har aldri opplevd å bli plukket ut i stikkkontroll på selvbetjeningsmaskinene. Man må i hvert fall skanne kvitteringen for å komme seg ut og da det blinket rødt så prøvde jeg å skanne den igjen siden jeg trodde at den kanskje ikke ble registrert. Følte meg nesten litt kriminell da den ansatte høylytt sa at det nyttet ikke å skanne igjen siden jeg var plukket ut for kontroll på en frekk måte. 

Det går an å si ting på en litt hyggeligere måte, men da har jeg enda en grunn til å ikke handle der siden det er utrolig dyrt der og pleier vanligvis ikke å handle der. 

Anonymkode: 7c3b8...fc7

Dette er grunnen til at jeg aldri bruker selvbetjeningsløsninger. Står heller i kø på pur F.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sweet_me skrev:

Dette er grunnen til at jeg aldri bruker selvbetjeningsløsninger. Står heller i kø på pur F.

Fordi du kan bli tatt ut i stikkontroll? Barnslig oppførsel.. 

Anonymkode: 7fe79...327

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkjøp Buskerud. 

 

Kjøpte en Samsung vaskemaskin som hoppet bortover gulvet ved sentrifugering. Fikk reparatør hjem fra forum rts, han "reparerte" den, men endte opp med at den bråket helt vanvittig. Kom tilbake senere, fikset dette, men ripet opp maskina helt vanvittig. Jeg klaget, de kom og byttet del. Men maskina hoppet fortsatt.  I tilegg ble sensoren som måler mengden tøy ødelagt under reprasjom, så maskina skjønte ikke at den var full. Etterhvert røk også varmeelementet. Jeg klaget til Elkjøp, Samsung og reparatør, alle skrev ansvaret over på hverandre. Jeg mente at JEG skulle forholde meg til selger, som var Elkjøp. De mente jeg skulle ta det med Samsung som var produsent. Samsung skulle sende reparatør, noe de ikke gjorde. Og mente da at jeg skulle purre på de selv. 

Oppi alt dette skulle vi få levert lånemaskin. De brukte TO kvelder på å levere den fordi vi "ikke var hjemme og ikke tok telefonen" før vi endelig fikk den. Vi var hjemme og hadde null ubesvarte anrop.

Tilslutt ville jeg heve kjøpet(8 mnd med surr), men Elkjøp nektet. Men jeg kunne få ny maskin mot at de fikk den gamle tilbake. Da måtte vi levere den selv(30 minutter kjøring, og vi har ikke bil med plass til 2 maskiner). Jeg nektet, de ringte mannen min, han nektet. De ringte meg igjen og så at mannen min hadde sagt han kunne LEIE bil for å kjøre de til dem. Det hadde han ikke. Da ble jeg forbannet, og fikk da slengt "prater dere ikke sammen hjemme hos dere eller?!". Da fikk jeg nok, og de skjønte de måtte ordne opp. De skulle hente den ødelagte maskina og lånemaskinen. Samme regla igjen, "ingen hjemme og dere tar ikke telefonen". Vi var hjemme, hadde ingen ubesvarte anrop og det kom ingen budbil hjem til oss. Men de kunne vist nok vise til samtalelogger ned utallige ubesvarte anrop. 2 forsøk uten at de kom, men kunne komme neste uke. Da dro jeg ned, ringte forbrukerrådet, og så at jeg drar ikke før jeg får hevet kjøpet. Da forstod de alvoret og jeg skulle få heve. Så spurte de når jeg ville levere maskina. Sa at jeg skulle ikke levere den, de fikk hente den. 2 forsøk tok det igjen. Men de kom, hentet begge to. Begynte å kjøre for så å snu igjen. Fordi de skulle levere en ny maskin til meg også. Så de hadde ingen kontroll på dette. Jeg kunne sikkert tatt i mot maskina og ingen ville ha vist det. Men jeg gjorde det ikke. 

Anonymkode: a03ea...e73

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elkjøp Buskerud. 

 

Kjøpte en Samsung vaskemaskin som hoppet bortover gulvet ved sentrifugering. Fikk reparatør hjem fra forum rts, han "reparerte" den, men endte opp med at den bråket helt vanvittig. Kom tilbake senere, fikset dette, men ripet opp maskina helt vanvittig. Jeg klaget, de kom og byttet del. Men maskina hoppet fortsatt.  I tilegg ble sensoren som måler mengden tøy ødelagt under reprasjom, så maskina skjønte ikke at den var full. Etterhvert røk også varmeelementet. Jeg klaget til Elkjøp, Samsung og reparatør, alle skrev ansvaret over på hverandre. Jeg mente at JEG skulle forholde meg til selger, som var Elkjøp. De mente jeg skulle ta det med Samsung som var produsent. Samsung skulle sende reparatør, noe de ikke gjorde. Og mente da at jeg skulle purre på de selv. 

Oppi alt dette skulle vi få levert lånemaskin. De brukte TO kvelder på å levere den fordi vi "ikke var hjemme og ikke tok telefonen" før vi endelig fikk den. Vi var hjemme og hadde null ubesvarte anrop.

Tilslutt ville jeg heve kjøpet(8 mnd med surr), men Elkjøp nektet. Men jeg kunne få ny maskin mot at de fikk den gamle tilbake. Da måtte vi levere den selv(30 minutter kjøring, og vi har ikke bil med plass til 2 maskiner). Jeg nektet, de ringte mannen min, han nektet. De ringte meg igjen og så at mannen min hadde sagt han kunne LEIE bil for å kjøre de til dem. Det hadde han ikke. Da ble jeg forbannet, og fikk da slengt "prater dere ikke sammen hjemme hos dere eller?!". Da fikk jeg nok, og de skjønte de måtte ordne opp. De skulle hente den ødelagte maskina og lånemaskinen. Samme regla igjen, "ingen hjemme og dere tar ikke telefonen". Vi var hjemme, hadde ingen ubesvarte anrop og det kom ingen budbil hjem til oss. Men de kunne vist nok vise til samtalelogger ned utallige ubesvarte anrop. 2 forsøk uten at de kom, men kunne komme neste uke. Da dro jeg ned, ringte forbrukerrådet, og så at jeg drar ikke før jeg får hevet kjøpet. Da forstod de alvoret og jeg skulle få heve. Så spurte de når jeg ville levere maskina. Sa at jeg skulle ikke levere den, de fikk hente den. 2 forsøk tok det igjen. Men de kom, hentet begge to. Begynte å kjøre for så å snu igjen. Fordi de skulle levere en ny maskin til meg også. Så de hadde ingen kontroll på dette. Jeg kunne sikkert tatt i mot maskina og ingen ville ha vist det. Men jeg gjorde det ikke. 

Anonymkode: a03ea...e73

Fy så provoserende! Elendig service

Anonymkode: eb86d...ecc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremmerhuset på Jekta i Tromsø. Var innom på torsdag for å kjøpe noe som var på medlemstilbud ut denne uken, men da jeg skulle betale fikk jeg beskjed om at "det tilbudet er dessverre over".

Anonymkode: 688ba...c15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Sweet_me skrev:

Dette er grunnen til at jeg aldri bruker selvbetjeningsløsninger. Står heller i kø på pur F.

Jeg kommer nok til å fortsette å bruke det, men ikke der. Synes det er greit når jeg bare har noen få varer og det er kø i kassene. Angrer på at jeg ikke sa noe, men ikke noe å gjøre med det. 

Anonymkode: 7c3b8...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klessjappe i ayia napa. Fikk kjeft for å ha prøvd en kjole i small, jeg var da en extra large måtte jeg skjønne

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rema

Anonymkode: 394dc...085

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøkkenbutikken Kvik. ALDRI MER! 

Anonymkode: 50842...079

Supert om dere også skriver hvorfor😊

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Turkis Sau skrev:

 

Supert om dere også skriver hvorfor😊

Tror jeg kunne skrevet en bok om alle problemene som oppstod ved kjøp av kjøkken hos Kvik. Det var feillevering og forsinkelser og feil på tegningen og dårlige bruksanvisninger. Feil bruksanvisninger i tillegg. Og navn på de ulike delene var totalt uforståelig. Ser at han som var kundebehandleren min ikke jobber der lengre. Er vel en grunn til det... men generelt var det kaos. 

Kjenner en som bestilte en ventilator fra Kvik. Tror det var tre leveringer som måtte til før han fikk den rette som var bestilt. 🙄

Anonymkode: 50842...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, aiba skrev:

En klessjappe i ayia napa. Fikk kjeft for å ha prøvd en kjole i small, jeg var da en extra large måtte jeg skjønne

Kanskje du var en extra large? 

Anonymkode: 0ed68...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbutikken på lokale senteret i byen. Hun ene godt voksne dama som sitter i kassa der er så sur at jeg kan ikke skjønne hvordan hun får jobbe der. 

På lørdag skulle jeg kjøpe et godt øl til rakfisklag. Når det er min tur i kassa ser hun stygt på meg og jeg svarer med:

-Hei 🙂

Hun ser alkoholen og uten å si hei tilbake: - Jeg skal se legitimasjon på deg jeg!! 

Herregud. Hei til deg også liksom 

Anonymkode: cc1a2...812

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å slutte å handle der helt fordi jeg er avhengig av en nærbutikk, men den lokale Power. Er så mange ganger jeg har gått derfra frustrert og tomhendt. Skulle hente noe jeg hadde bestilt med levering til butikk. Fikk beskjed om at den var ankommet. Nei han i kassa kunne ikke finne noe. Lette og lette. Nei, var nok bare feil og ikke ankommet. Og de kunne ikke gi beskjed på nytt så istedet måtte jeg bare komme innom inntil den kom. Så en dag var jeg der og vipps så fant de den - og ifølge den som betjente meg hadde den vært der hele tiden så de kunne ikke skjønne hvorfor de andre ikke hadde funnet noe.

Senere skulle vi kjøpe et nytt kjøleskap. Det hastet, så måtte ha den så kjapt som mulig. Bestilte levering, fordi hadde ikke noen med stor nok bil. Da skulle de også hente det gamle. De kunne ikke levere samme dag av en eller annen grunn, så det ble til at de skulle levere dagen etterpå. En fredag. Greit nok. Skulle klare meg en dag.

Ventet og ventet. Måtte ringe butikken før de stengte og etterlyse den. Da ble de såklart litt nebbete for de mente at de hadde ring og ringt hele dagen uten at jeg tok telefonen. Jeg sa at jeg har ikke blitt ringt og har jo loggen som bevis. Vet at de hadde rett tlf nr registrert for har fått SMS av de osv tidligere. Så ble det jo såklart kjeeeempevanskelig å levere "så sent" og de hadde ingen som kunne levere osv og heller ingen i helga. Jeg sa at dette var ille greit, jeg kunne ikke være uten kjøleskap i helga - og spesielt når jeg hadde bestilt levering. Det endte med at de måtte skrape ihop noen som kunne levere - og de som kom var heldigvis forsåelsesfulle og skjønte at man kunne ikke være uten kjøleskap så lenge. 

Bare synd de ripet opp golvet når de skulle inn med kjøleskapet. 

Jeg fikk dårlig samvittighet for å begynne å "hisse meg opp" på telefonen, men jeg er så dritalei den der "vi har prøvd å ringe". Når de vet at man har telefonlogg. Og TRIPPELSJEKK nå det jævla nummeret før du ringer. Det er ikke så jævla vanskelig å yte en kalori ekstra. 

Hvis jeg kan, så bestiller jeg fra nett og får rett på døra. Orker ikke mer "nei vi har ikke denne varen" og knotete levering osv.

Anonymkode: 0f4ba...26a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer ikke til å slutte å handle der helt fordi jeg er avhengig av en nærbutikk, men den lokale Power. Er så mange ganger jeg har gått derfra frustrert og tomhendt. Skulle hente noe jeg hadde bestilt med levering til butikk. Fikk beskjed om at den var ankommet. Nei han i kassa kunne ikke finne noe. Lette og lette. Nei, var nok bare feil og ikke ankommet. Og de kunne ikke gi beskjed på nytt så istedet måtte jeg bare komme innom inntil den kom. Så en dag var jeg der og vipps så fant de den - og ifølge den som betjente meg hadde den vært der hele tiden så de kunne ikke skjønne hvorfor de andre ikke hadde funnet noe.

Senere skulle vi kjøpe et nytt kjøleskap. Det hastet, så måtte ha den så kjapt som mulig. Bestilte levering, fordi hadde ikke noen med stor nok bil. Da skulle de også hente det gamle. De kunne ikke levere samme dag av en eller annen grunn, så det ble til at de skulle levere dagen etterpå. En fredag. Greit nok. Skulle klare meg en dag.

Ventet og ventet. Måtte ringe butikken før de stengte og etterlyse den. Da ble de såklart litt nebbete for de mente at de hadde ring og ringt hele dagen uten at jeg tok telefonen. Jeg sa at jeg har ikke blitt ringt og har jo loggen som bevis. Vet at de hadde rett tlf nr registrert for har fått SMS av de osv tidligere. Så ble det jo såklart kjeeeempevanskelig å levere "så sent" og de hadde ingen som kunne levere osv og heller ingen i helga. Jeg sa at dette var ille greit, jeg kunne ikke være uten kjøleskap i helga - og spesielt når jeg hadde bestilt levering. Det endte med at de måtte skrape ihop noen som kunne levere - og de som kom var heldigvis forsåelsesfulle og skjønte at man kunne ikke være uten kjøleskap så lenge. 

Bare synd de ripet opp golvet når de skulle inn med kjøleskapet. 

Jeg fikk dårlig samvittighet for å begynne å "hisse meg opp" på telefonen, men jeg er så dritalei den der "vi har prøvd å ringe". Når de vet at man har telefonlogg. Og TRIPPELSJEKK nå det jævla nummeret før du ringer. Det er ikke så jævla vanskelig å yte en kalori ekstra. 

Hvis jeg kan, så bestiller jeg fra nett og får rett på døra. Orker ikke mer "nei vi har ikke denne varen" og knotete levering osv.

Anonymkode: 0f4ba...26a

Har bare elkjøp og power av elektrobutikker her og begge to er egentlig vanskelig å forholde seg til i alle tilfeller. Mye bedre å bare bestille på nett. Sparer tid og frustrasjon. JA, jeg har jobbet i butikk og vet at det tærer på tålmodigheten og at enkelte situasjoner blir sterkt feilvurdert. I tillegg til at kunder er noen idioter for det meste. Med det i minnet har jeg prøvd mitt beste for å ikke være en av de kundene som rett og slett ikke kan behages. Jeg sier takk, neida - det haster ikke med meg, hva har du, hvordan kan vi løse dette osv. Samtidig koster det så jævla lite for de å ta en defekt vare i retur. Når jeg kjøper ett kjøleskap som kommer levert med knust innhold forventer jeg jo at jeg får ett nytt levert uten om og men. Det er det jeg ville gjort. Men her er det sånn njaa, neiii, du må hente selv, betale mellomlegg osv. Istede for å bare ta ett nytt kjøleskap, putte det i bilen, kjøre det ut og ta det gamle i retur, så skal det kveruleres, og ikke svares på henvendelser og trekke ut i tid osv. Her i byen leveres ikke defekte varer hver dag, så bare å fikse opp i dette er så veldig, veldig enkelt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Har bare elkjøp og power av elektrobutikker her og begge to er egentlig vanskelig å forholde seg til i alle tilfeller. Mye bedre å bare bestille på nett. Sparer tid og frustrasjon. JA, jeg har jobbet i butikk og vet at det tærer på tålmodigheten og at enkelte situasjoner blir sterkt feilvurdert. I tillegg til at kunder er noen idioter for det meste. Med det i minnet har jeg prøvd mitt beste for å ikke være en av de kundene som rett og slett ikke kan behages. Jeg sier takk, neida - det haster ikke med meg, hva har du, hvordan kan vi løse dette osv. Samtidig koster det så jævla lite for de å ta en defekt vare i retur. Når jeg kjøper ett kjøleskap som kommer levert med knust innhold forventer jeg jo at jeg får ett nytt levert uten om og men. Det er det jeg ville gjort. Men her er det sånn njaa, neiii, du må hente selv, betale mellomlegg osv. Istede for å bare ta ett nytt kjøleskap, putte det i bilen, kjøre det ut og ta det gamle i retur, så skal det kveruleres, og ikke svares på henvendelser og trekke ut i tid osv. Her i byen leveres ikke defekte varer hver dag, så bare å fikse opp i dette er så veldig, veldig enkelt.

Samme her, jobber også i servicebransjen, og jeg står på pinne for mine kunder, uansett. Jeg kverulerer aldri. Sier ifra om de her helt kokko hysterisk, men prøver alltid å aldri la det gå dit at kunder blir sinna ("hva kan jeg gjøre for å ordne dette"/"hva sier du til at vi gjør X nå, og tar det derfra" osv). Hvis noe blir feil (for eks feil kontantinfo) så prøver jeg alt mulig inntil jeg får tak i de (1881, google, fb, osv). Ja jeg blir drittlei kunder også og utrolig sliten, men det kan ikke gå utover neste kunde og derfor blir jeg så ekstra rasende når jeg ser hvor ELENDIG mye kundeservice er, for jeg er at jeg aksepterer myyyye slakk før jeg blir muggen - og fordi jeg jobber med det selv, så ser jeg jo hvor de prøver å sno seg unna. Det er også irriterende å se hvor mye "slingringsmonn" det er i servicen de gir og hvor uakseptert det hadde vært på min jobb.

Anonymkode: 0f4ba...26a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår H&M så langt jeg kan, hvertfall de lokale butikkene her jeg bor. De krymper plus size-avdelingene hele tida, får beskjed om å handle i nettbutikken (med så varierende størrelser H&M har kan jeg ikke det, jeg bruker alt fra 42 til 52 avhenging av plagget!). I alle de tre butikkene som er i nærheten av meg, er plus size avdelingene blitt flyttet innerst i butikken, i det mørkeste hjørnet, innafor mamma-avdelingen så ingen skal se at tjukke folk handler der :klaske: Jeg var i en av butikkene like etter at de hadde flyttet rundt, som den første lokale butikken som gjorde det. Jeg gikk bort der den avdelingen hadde ligget før, og fant ikke. Kikket rundt. Spurte til slutt hun som stod i kassa, som jeg vet er butikksjefen, og hun peker og sier "innafor barneavdelinga". Jeg blei litt stor i øynene og det glepper ut av meg "ja så bortgjemt som mulig da?" og hun ser meg opp og ned, snerper munnen og sier surt "ja, selvfølgelig". Jeg snudde og har ikke lagt igjen en krone der siden.

Anonymkode: 1ddb8...79d

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg unngår H&M så langt jeg kan, hvertfall de lokale butikkene her jeg bor. De krymper plus size-avdelingene hele tida, får beskjed om å handle i nettbutikken (med så varierende størrelser H&M har kan jeg ikke det, jeg bruker alt fra 42 til 52 avhenging av plagget!). I alle de tre butikkene som er i nærheten av meg, er plus size avdelingene blitt flyttet innerst i butikken, i det mørkeste hjørnet, innafor mamma-avdelingen så ingen skal se at tjukke folk handler der :klaske: Jeg var i en av butikkene like etter at de hadde flyttet rundt, som den første lokale butikken som gjorde det. Jeg gikk bort der den avdelingen hadde ligget før, og fant ikke. Kikket rundt. Spurte til slutt hun som stod i kassa, som jeg vet er butikksjefen, og hun peker og sier "innafor barneavdelinga". Jeg blei litt stor i øynene og det glepper ut av meg "ja så bortgjemt som mulig da?" og hun ser meg opp og ned, snerper munnen og sier surt "ja, selvfølgelig". Jeg snudde og har ikke lagt igjen en krone der siden.

Anonymkode: 1ddb8...79d

Jeg handler selv ikke på plus size, men merker jo at størrelsene der ikke er å stole på og at de ansatte er utrolig nedlatende om man er litt større enn de minste størrelsene. Lurer på hvorfor de egentlig får lov å snakke sånn? Hvem er det som gir dem retten?

Har gått ned fra en str 40 til 36, og merket at med engang jeg ble tynnere fikk jeg mye bedre hjelp/behandling enn da jeg var større. Det er helt absurd at de får behandle kundene sine sånn!

Anonymkode: 0553d...0a4

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...