Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Specsavers i gågata i Sarpsborg har jeg brukt i mange år, helt siden oppstart . De to siste årene har jeg imidlertid unngått å gå dit , nå har jeg sluttet helt. Årsaken er at kundeservicen har blitt utrolig slett , og de nyeste ansatte har vært så sure og kalde at jeg sykes det er vemmelig, og har blitt helt satt ut av oppførselen deres .

Og jeg er verdens enkleste kunde som ikke klager lett eller forventer all verden, altså. Men føler meg rett og slett ikke velkommen i den butikken lenger, så jeg handler på nett nå eller går til en annen forretning.

Anonymkode: a32f2...62c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Specsavers i gågata i Sarpsborg har jeg brukt i mange år, helt siden oppstart . De to siste årene har jeg imidlertid unngått å gå dit , nå har jeg sluttet helt. Årsaken er at kundeservicen har blitt utrolig slett , og de nyeste ansatte har vært så sure og kalde at jeg sykes det er vemmelig, og har blitt helt satt ut av oppførselen deres .

Og jeg er verdens enkleste kunde som ikke klager lett eller forventer all verden, altså. Men føler meg rett og slett ikke velkommen i den butikken lenger, så jeg handler på nett nå eller går til en annen forretning.

Anonymkode: a32f2...62c

Min erfaring hos dem også! Direkte utrivelig stemning der.

Anonymkode: 65aaf...025

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian Spirit på jernbanestasjonen i Bergen. Snakker om å være sure når en kommer inn i butikken. Aldri et hei eller smil. Ene gangen jeg var der, var det en eneste kunde i butikken i tillegg til meg. Det var flere ansatte der, men ingen hilste eller spurte om jeg trengte hjelp.

En annen gang fikk jeg faktisk hjelp, men mens hun var i ferd med å ekspedere meg i kassen, gikk hun bare bort til en annen kunde for å hjelpe henne i stedet.

Jeg forlot garnbutikken uten nøstene som jeg skulle ha. Handlet garnet fra en nettbutikk.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte tv på Elkjøp Stjørdal. Når vi slo på den hjemme, så viste det seg at den må ha vært brukt. Det var netflixkonto ferdig innlogga på den. 
 

 

drittbutikk!

Anonymkode: 9e92b...cf6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til Coop Extra Brumunddal fordi jeg hadde falt og mistet lommeboka mi bak butikken. Han jeg snakket med sa det ikke skulle være noen bak butikken, og at de ikke kunne lete nå fordi det var midt i lunsjen. Jeg ventet til natta og kjørte og hentet den selv, uten førerkort og med brukket håndledd.

Anonymkode: bb701...24f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Honey Dew skrev:

Norwegian Spirit på jernbanestasjonen i Bergen. Snakker om å være sure når en kommer inn i butikken. Aldri et hei eller smil. Ene gangen jeg var der, var det en eneste kunde i butikken i tillegg til meg. Det var flere ansatte der, men ingen hilste eller spurte om jeg trengte hjelp.

En annen gang fikk jeg faktisk hjelp, men mens hun var i ferd med å ekspedere meg i kassen, gikk hun bare bort til en annen kunde for å hjelpe henne i stedet.

Jeg forlot garnbutikken uten nøstene som jeg skulle ha. Handlet garnet fra en nettbutikk.

Dette er noe jeg opplever i flere garnbutikker. Jeg har helt sluttet å bruke mine lokale garnbutikker av den grunn. Det er ikke kjekt å komme innom for å be om hjelp når du nærmest føler deg mer til bry en som en kunde. Jeg har tenkt at de gamle damene som ofte driver slike butikker er dømmende pga mitt utseende, men vi tatoverte driver jo med håndarbeid vi også. 😝

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ryuk skrev:

Dette er noe jeg opplever i flere garnbutikker. Jeg har helt sluttet å bruke mine lokale garnbutikker av den grunn. Det er ikke kjekt å komme innom for å be om hjelp når du nærmest føler deg mer til bry en som en kunde. Jeg har tenkt at de gamle damene som ofte driver slike butikker er dømmende pga mitt utseende, men vi tatoverte driver jo med håndarbeid vi også. 😝

Har opplevd så mye trass fra butikkeiere i min egen aldersgruppe når det gjelder garnbutikker. Det virker som om de bare bryr seg om kunder som har et "strikkeutseende". Skulle nesten tro at de ikke vil ha kunder i butikken i det hele tatt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ryuk skrev:

Dette er noe jeg opplever i flere garnbutikker. Jeg har helt sluttet å bruke mine lokale garnbutikker av den grunn. Det er ikke kjekt å komme innom for å be om hjelp når du nærmest føler deg mer til bry en som en kunde. Jeg har tenkt at de gamle damene som ofte driver slike butikker er dømmende pga mitt utseende, men vi tatoverte driver jo med håndarbeid vi også. 😝

Hadde vært sjeleglad for å kunne gå rundt i en butikk uten et hei eller andre forstyrrelser.

Anonymkode: 0ed68...2eb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkjøp Lade Arena. Feil pris på vare ut i butikk, oppdaget da jeg skulle betale for varen i kassen. Dobbelsjekket og tok bilde av vare og pris og viste igjen i kassa, så butikken som hadde gjort feil. Den blærete ekspeditøren sa «det er prisene som kommer inn i kasse som gjelder». Jeg svarte at jeg jobber selv i butikk og om prisene er feil fra butikkens side får kunden varen til den prisen butikken har merket den med. Det ble blankt avfeid. Da mistet Elkjøp meg som kunde. 

Anonymkode: 83395...b4c

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Elkjøp Lade Arena. Feil pris på vare ut i butikk, oppdaget da jeg skulle betale for varen i kassen. Dobbelsjekket og tok bilde av vare og pris og viste igjen i kassa, så butikken som hadde gjort feil. Den blærete ekspeditøren sa «det er prisene som kommer inn i kasse som gjelder». Jeg svarte at jeg jobber selv i butikk og om prisene er feil fra butikkens side får kunden varen til den prisen butikken har merket den med. Det ble blankt avfeid. Da mistet Elkjøp meg som kunde. 

Anonymkode: 83395...b4c

hvor stor prisforskjell?

Anonymkode: 404f9...9e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært sjeleglad for å kunne gå rundt i en butikk uten et hei eller andre forstyrrelser.

Anonymkode: 0ed68...2eb

Jeg mener det er forskjell på å få gå ifred og det å ikke få hjelp når man spør om det. Jeg spurte litt rundt anbefaling av garn til babyteppe en gang og damen bare viftet meg i retningen av det billigste akrylgarnet de hadde. Jeg gikk fra butikken. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Elkjøp Lade Arena. Feil pris på vare ut i butikk, oppdaget da jeg skulle betale for varen i kassen. Dobbelsjekket og tok bilde av vare og pris og viste igjen i kassa, så butikken som hadde gjort feil. Den blærete ekspeditøren sa «det er prisene som kommer inn i kasse som gjelder». Jeg svarte at jeg jobber selv i butikk og om prisene er feil fra butikkens side får kunden varen til den prisen butikken har merket den med. Det ble blankt avfeid. Da mistet Elkjøp meg som kunde. 

Anonymkode: 83395...b4c

Her jeg bor så fikk jeg en ovn til den prisen som sto der ovnen sto. Han som jobbet der fant ovnen til meg. Det var en ovn som var 400 kr dyrere. Her var det han som jobbet der som sa at jeg skulle få den for den prisen som sto ved varen.  

Anonymkode: 71650...731

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg unngår kjøpesenteret Exhibition i Bergen, spesielt har jeg opplevd sure ansatte på apoteket der&på Rema 1000. 

De får ikke en krone av meg og jeg har god lønn;)

 

De må lære seg og behandle kundene bedre..

 

Vurderer også Vita, var og så på en mascara og brukte litt tid siden jeg skulle finne en som ikke var vannfast, mellom hyllene så jeg plutselig den ansattes granskende blikk på høyde meg meg ( hadde bøyd meg litt ned ) ble helt paff. Har aldri stjålet noe i hele mitt liv, det kan jo ikke de vite men  det var ubehagelig.

Anonymkode: a7f64...ca3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 som skiller seg ut det siste året:

1. Var på en butikk for å prøve en skinnjakke. Var ganske nærme på å kjøpe, men helt fra øyeblikket jeg kom inn så hadde butikksjefen stirret på meg noe voldsomt, rett og slett ignorert de andre kundene (noen skulle betale og hun brukte heller tiden på å stirre intenst på hva jeg gjorde). Føltes som om hun trodde jeg skulle stjele, selv om jeg sto langt inni butikken med veska/mobilen på en stol. Hun jeg var med merket også dette og ble ubehagelig så vi gikk uten å kjøpe noe. Går ikke inn der lenger heller. Hun stirrer for intenst. 
 

2. I flere år har jeg ønsket meg et par dyre sko men aldri fått de i jul/bursdager. Så bestemte meg for å spare opp penger selv og kjøpe. Dagen kom da jeg sparte opp nok, så jeg drar ned til en av forhandlerne for å prøve skoene. Eneste var at de hadde ikke min størrelse på lager, de kunne bestilles men da måtte jeg forhåndsbetale. Ok, greit nok, hun som ekspiderte sa jeg får pengene tilbake skulle de ikke passe/jeg ikke var fornøyd. Skulle være inne i butikken innen 48 timer.

Så venter jeg 3 dager, hører ingenting og ringer de. Blir møtt av en ganske sur dame, og før jeg rekker å spørre om skoene var kommet inn, sier hun at de prøvde å få tak i meg men jeg svarte ikke. Hadde ikke hørt noe fra de. Spurte om de hadde riktig nummer på meg, og hun leste opp mitt nummer. Sa igjen jeg ikke har fått beskjed. Men hun avbrøyt meg og sa hun de skulle få dem inn etterhvert og bare la på uten å si hadet eller noe. Så får jeg melding 1 time før de stenger at de har fått skoene, men det ble for sent for meg (tar lang tid å komme seg dit) så drøyet til dagen etterpå. 
 

Kommer til butikken og prøver skoene, først med sånne nylonsokker man får i butikken. Følte de var veldig store til å være den størrelsen, men kanskje det var fordi jeg hadde tynne sokker og planen var jo å bruke normale sokker. Så jeg prøvde med mine egne sokker (helt rene, og hadde jo uansett betalt for skoene) men da fikk jeg beskjed skikkelig surt om at det skulle jeg ikke gjøre så måtte ta de av med engang. Greit. Gikk rundt i de i nylonstrømper, og synes den ble for stor så prøvde størrelsen mindre som de hadde på lager. Mens jeg gjorde dette sa den ansatte at de kom til å vie seg ut, derfor bør jeg kjøpe en størrelse større (?). Skulle til å spørre om de mente en mindre, men da bare gikk hun skikkelig fort og sa jeg måtte bestemme selv. Var egentlig bare lei av hele greia og ga de skoene og ba om pengene tilbake. Først sa hun at hun ikke kunne gjøre det, jeg sa jeg fikk beskjed om at jo det kunne jeg. Så litt småkrangling fikk jeg de pengene tilbake, men uff det var bare slitsomt. Jeg var kanskje litt sensitiv, men føler at det å svare skikkelig surt og være til lite hjelp/brått legge på bare gjør at jeg ikke vil handle der. 

Anonymkode: 0553d...0a4

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dette gjelder nettbutikker også.

Kjøpte en ting fra kpn.no som var ganske dyr. Fikk en helt annen modell i posten. Da jeg søkte opp den modellen på nettet fant jeg ut at den kostet mye mindre enn den jeg hadde bestilt. Tok kontakt med nettsiden uten å få respons. Fikk deretter purring på regningen. Måtte deretter ta dette videre med Klarna, som fryste fakturaen. (Jeg nektet jo å betale for noe jeg aldri fikk).

Etter flere uker fikk jeg endelig fakturaen slettet, men det var ikke takket være kundeservicen til kpn.no, for den er helt elendig! Og i følge anmeldelsene er det flere som ikke får det de har bestilt, og som ikke får kontakt med kundeservicen der.

Så ja, jeg bestiller aldri derfra lenger, og fraråder andre å gjøre det også.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*går innom denne tråden for å sjekke om butikken jeg jobber i har blitt nevnt*

Anonymkode: 53413...726

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*går innom denne tråden for å sjekke om butikken jeg jobber i har blitt nevnt*

Anonymkode: 53413...726

Haha, samme her! Heldigvis har ikke min butikk blitt nevnt 🙈 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Handleturer begynner å bli plagsomt, ofte betaler jeg mer enn det som står priset og må gi beskjed, varer på hyller som ikke er priset.. betalte 153 kroner for 3 små pakker med bomullpads,de var ikke priset men tenkte det kan da ikke være så dyrt, men joda over 50 kroner for en pakke med kanskje 20 pads i hver... ( min feil burde sjekket før kjøp men likevel )

for noen uker siden var det 4 pizza orginale på obs, ble nektet å kjøpe dem fordi de var på tilbud kun for medlemmer... dette fikk jeg vite etter hun slo inn full pris for 4 pizzaer så regningen steg til laaangt over det som var vanlig. Når jeg kommenterte det høflig etterpå( sjekket) fikk jeg et frekt svar tilbake.... type: ååååååå......?

i tillegg ble jeg skjelt ut på boots apotek fordi jeg prøvde å plukke opp en lypsyl som jeg ved et uhell mistet ned på gulvet ( ekstremt glatte hender etter all vaskingen pga carona)...............

Nok er nok, handling på nett for meg

 

Anonymkode: a7f64...ca3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...