SmartCookie Skrevet 29. juli 2014 #141 Del Skrevet 29. juli 2014 Fine forslag fra Kakaoen! Stakkars A som falt ut av senga. Det er forferdelig når sånt skjer :cry: Jeg er glad jeg ikke er den eneste som har opplevd det, følte meg som den dårligste mammaen i Norge da mini falt ut av sofaen og senere fra sengen. Tok en halvtime å roe henne, og var livredd for at hun var skadet. Første gang bar det rett ned på legevakten, men gang nummer to lot jeg være.. Gikk jo bra, men ekkelt likevel! Godt å høre at dere ikke alle mener at det er stor sammenheng mellom mme og overvekt. Det har plaget meg litt og jeg føler helsesøster har hintet om at mini får for mye mat.. Det sårer når jeg føler hun vil slanke mini og i tillegg har noen på sykehuset stilt spørsmål ved lengde/vekt. Ikke direkte, men jeg har følt at de har hintet om at hun er i største laget. Jeg føler ikke jeg gir henne mer mat enn hun etterspør og hun er jo aktiv fordi vi er mye hjemme. Andre barn blir jo plassert i vogn og trillet hele dagen, mens mini får boltre seg mye i huset stort sett hver dag. Da trenger man jo energi! Hun er en liten bolle, men har fulgt skalaen hele veien selv om hun er på øvre del. Det siste vi trenger er bekymring om overvekt også, så da legger jeg den litt til siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 3. august 2014 #142 Del Skrevet 3. august 2014 Mini datt ut av senga i dag og landa på rumpa sittende, jeg fikk ikke vite det før et par timer sener, kanskje like greit Han bare klynka litt. Jeg hørte det men trudde at han slo hodet i veggen som han pleier., samboer var sammen med han. Er elendig på gaver Så på camelbak med navn i går, 199kr hos barerips.no Mini elsker bøker ja! Tenk på hva L har fått i løpet av sin levetid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 3. august 2014 Forfatter #143 Del Skrevet 3. august 2014 Bahh, dagene går i ett sett. Er inne og leser over alt men rekker ikke alltid å svare i min egen eller andres dagbok! I morgen begynner L i barnehagen igjen. Da får jeg litt mer fritid ;-) God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 4. august 2014 Forfatter #144 Del Skrevet 4. august 2014 Fine forslag fra Kakaoen! Stakkars A som falt ut av senga. Det er forferdelig når sånt skjer :cry: Jeg er glad jeg ikke er den eneste som har opplevd det, følte meg som den dårligste mammaen i Norge da mini falt ut av sofaen og senere fra sengen. Tok en halvtime å roe henne, og var livredd for at hun var skadet. Første gang bar det rett ned på legevakten, men gang nummer to lot jeg være.. Gikk jo bra, men ekkelt likevel! Godt å høre at dere ikke alle mener at det er stor sammenheng mellom mme og overvekt. Det har plaget meg litt og jeg føler helsesøster har hintet om at mini får for mye mat.. Det sårer når jeg føler hun vil slanke mini og i tillegg har noen på sykehuset stilt spørsmål ved lengde/vekt. Ikke direkte, men jeg har følt at de har hintet om at hun er i største laget. Jeg føler ikke jeg gir henne mer mat enn hun etterspør og hun er jo aktiv fordi vi er mye hjemme. Andre barn blir jo plassert i vogn og trillet hele dagen, mens mini får boltre seg mye i huset stort sett hver dag. Da trenger man jo energi! Hun er en liten bolle, men har fulgt skalaen hele veien selv om hun er på øvre del. Det siste vi trenger er bekymring om overvekt også, så da legger jeg den litt til siden Huff ja, man føler seg helt forferdelig når man ikke har "passet godt nok" på barna slik at de slår seg Hadde A vært mindre hadde nok jeg også ringt legevakta. Men hun sluttet fort å skrike og var like blid og iform etterpå, så da var jeg ikke redd for at hun slo seg alvorlig Noen ganger tror jeg bare man må stole på seg selv og at man gjør ting riktig. Babyer/barn kommer i alle størrelser og så lenge de utvikler seg riktig og ikke er alt for overvektige så et det ikke noe vi burde bekymre oss for Og som nevnt tidligere så synes jeg at småtroll skal ha litt flesk på kroppen. Supersøtt med deilige valker synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 4. august 2014 Forfatter #145 Del Skrevet 4. august 2014 Mini datt ut av senga i dag og landa på rumpa sittende, jeg fikk ikke vite det før et par timer sener, kanskje like greit Han bare klynka litt. Jeg hørte det men trudde at han slo hodet i veggen som han pleier., samboer var sammen med han. Er elendig på gaver Så på camelbak med navn i går, 199kr hos barerips.no Mini elsker bøker ja! Tenk på hva L har fått i løpet av sin levetid? Flaks han landa på rumpa da Har fortsatt ikke bestemt meg for gaver.. L har fått mye fint men disse her har såå mye av alt. Men kanskje de kan få gavekort et sted.... Så kan foreldrene kjøpe noe de trenger eller nye leker eller bøker eller hva som helst.. Vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 4. august 2014 #146 Del Skrevet 4. august 2014 Jeg elsker gavekort! Mens andre hater de, jeg skjønner ikke hvorfor, er jo gøy å shoppe med andres penger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 5. august 2014 Forfatter #147 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg er også veldig glad i gavekort, men smaken er som baken ***************** 2.dagen for L i barnehagen. Ikke noe problem å levere. Jeg tror han har savnet det. Han bare koser seg og Skravler som en foss sier de som jobber der Han prater veldig bra om dagen. Kjempelange setninger og riktig uttale. Utrolig gøy Også er det så godt for han kan fortelle alt. Hvis han har vondt, er sliten, hva han ønsker, osv Sovingen går også veldig bra enda, og det er jeg sååå glad for. Jeg tror både jeg og samboer hadde gått rett i kjelleren om det hadde forsatt noe særlig lenger. A er derimot en annen sak. Hun har vært skikkelig sutrete den siste uka. Og hun våkner MANGE ganger Ila natten.. Slitsomt. Men av erfaring vet jeg jo at det går over Lurer på om det er flere tenner på vei.... Åh! Endelig har oppussingen av kjelleren begynt! Og til min store glede hadde snekkeren bestilt for stort badekar/dusj så da blir der boblebad i steden!!! :hoppe: Ser for meg kjærestetid oppi der med levende lys og vin *sett for mye film* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 5. august 2014 #148 Del Skrevet 5. august 2014 Åh så deilig med boblebad! Eller badekar! Uansett Drømmer om det jeg og! Har ikke hatt badekar på mange år og må innrømme at jeg sjeldent brukte det da det var tilgjengelig. Typisk Men, synes disse badebombene de selger på Lush er fantastiske. Drømmer om å kunne putte noen sånne i et badekar og ta et langt og avslappende bad! Heldige deg! Høres koselig ut med en liten tass som babler i vei som en foss Må være deilig å endelig kunne kommunisere ordentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 5. august 2014 Forfatter #149 Del Skrevet 5. august 2014 UTBLÅSNING!! Leste akkurat en tråd på graviditet og spedbarn og der var det snakk om at TS synes det var ekkelt at gravide tok/kjente/strøk på sin egen mage HVA er ekkelt med det? Noen av dere som føler det sånn?! Også over til det som dukket opp i slutten av tråden; de som synes offentlig amming er ekkelt. De får jeg så utrolig lyst til å slenge puppene mine oppi ansiktet på!! Jeg mener at man kan prøve å være diskrét men om en brystvorte skulle vises i 3 sekunder så hva så?! Er det noen som dør av det? Tror ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 5. august 2014 #150 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg bare ler av sånne tråder.. Folk er jo så blåst om de mener det, og det er MYE piss i de trådene også Måtte bare si det før jeg peller meg i seng. Sitter her og utsetter leggetia mi for etter jeg har lagt meg våkner jeg jo å må på jobb.. Og jeg vil ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 6. august 2014 Forfatter #151 Del Skrevet 6. august 2014 (endret) Haha, veit! Men jeg biter på og blir så provosert!! Håper det ikke ble alt for mange doturer på deg i natt Endret 6. august 2014 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 6. august 2014 #152 Del Skrevet 6. august 2014 Må bare følge denne også Hvis vi får til baby på denne syklusen får vi også 18 mnd mellom (eller 17...hm.), så det er interessant å se hvordan det kan bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 6. august 2014 #153 Del Skrevet 6. august 2014 Ja jeg blir kvalm og rasende av å se andre stryke på sin egen mage, uansett om det er en baby der inne eller ikke! Ikke seriøst ment, så den tråden ja, trur egentlig at TS bare ville provosere som mange andre. Så herlig å høre om L i barnehagen! Veldig spent på hvordan det vil gå med mini i barnehagen, nerver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 6. august 2014 #154 Del Skrevet 6. august 2014 Er det sant? Kan noen virkelig plages av å se at noen tar på magene sine? Må være en tulletråd eller? Jeg må innrømme at jeg noen ganger synes det er litt.. hmm.. har ikke helt ordet for det, men ikke kleint.. litt dullete?.. når noen gravide stryker og stryker i evigheter. Jeg tok mest på magen min hvis det gjorde vondt eller mini sparket, og stryke magen som en katt er ikke helt min greie - MEN det plager meg jo ikke Samme med amming! Ammet ikke noe særlig selv, men herregud..folk får ta seg sammen Det eneste er at jeg har vært på kafé noen ganger hvor jeg kunne ønske at de ammende var litt mer diskré. Det blir litt mye kropp, men det er samme om det er mage, lår eller pupp. Kanskje jeg er litt negativ og fiendtlig innstilt likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 6. august 2014 #155 Del Skrevet 6. august 2014 Jeg tok mye på magen min når den ble stor.. Men aldri før den ble skikkelig mage. Nå har jo jeg sånn tjukkasmage, så ser bare rart ut om jeg driver og tar på den Jeg pleide å ligge i senga og kose med den hver kveld, og tok meg selv i å gjøre det i flere måneder etter at mini ble født Husker at kollegaen min tok meg på magen når jeg var ca 15 uker på vei og jeg hoppa til og klapsa hånda hans vekk Ikke ta meg på fettet "brølte" jeg Så når jeg faktisk fikk mage så stod han og kikka på meg dådyrøyne for han hadde lyst til å kjenne på meg men var redd jeg skulle slå han Verdt å nevne at mannen er 50 år (absolutt ikke i hodet da ) og en av de mannfolka som synes gravidmager er sååå herlig Så da sa jeg til han at han kunne få lov å kjenne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 9. august 2014 Forfatter #156 Del Skrevet 9. august 2014 Haha, enig med deg SmartCookie om at man kan prøve å være diskret når man er på kafé! Trenger ikke å sitte å lufttørke melkesprengte pupper foran Gud og hvermann heller ;-) Jeg tok også mest på magen når det var aktivitet, eller jeg savnet aktivitet. Da strøk jeg eller klemte litt. ******************* Vi er hos mor og far igjen. Vært her noen dager. Kjære er også med for han har en uke ferie. De som ordner bad for oss har tatt vannet så vi får ikke dusje, gå på do eller noen ting, så da stakk vi av Skal hjem igjen i morgen Vi fikk barnefri på torsdagen så da stakk vi til et vennepar av oss og koste oss med voksenbrus og tullprat. Veldig godt å koble av litt! Kjære begynner permisjon med gradert uttak denne uka som kommer og flaks som jeg har ble jeg oppringt på fredag av skolen som ligger vegg i vegg med barnehagen til L (1,5 km unna huset vår!) og de ville gjerne ha meg som vikar!! Så på mandag skal jeg på intervju/samtale med dem! Hadde vært helt perfekt å kunne få jobbe der altså! Genialt at det er så nære og at jeg i framtiden kan lever unger i barnehagen og rusle 50 meter til jobb og deretter plukke opp ungene og reise hjem når arbeidsdagen er ferdig. Ikke noe lang kjøring hit og dit før man kommer seg hjem. Dessuten gleder jeg meg til å begynne å jobbe igjen. 2 tette permisjoner har blitt litt intens for min del. Jeg elsker å være sammen med barna mine, men det skal bli godt å bytte ut noen dager med bleieskift og null egentid til litt andre utfordringer og nye mennesker! Så nå er jeg fornøyd altså ******** En ting som ikke er såå kult er fuckings NAV! Før jeg gikk ut i permisjon med A så fikk jeg dagpenger. Av erfaring så vet jeg at ting ikke går på skinner med NAV så jeg ringte dem noen uker før permisjonen og lurte på om det var noe jeg måtte gjøre før overgangen fra dagpenger til foreldrepenger startet. Si opp eller noe i den duren... Neida, jeg skulle ikke tenke noe på det, det gikk helt av seg selv, fikk jeg beskjed om. Javel, da lot jeg saken ligge og ante fred og ingen fare. Stønadsperioden tok slutt og foreldrepenger tikket inn på konto. Så, for 2 måneder siden fikk jeg brev om varsel om tilbakebetaling av for mye utbetale dagpenger!! Jeg som ringte nettopp for å unngå sånn drit! Det er ikke en kjempestor sum (drøyt 5000,-) men det er jaggu mer enn nok. Da jeg mottok brevet ringte jeg igjen og forklarte at dette var dumt når jeg virkelig hadde gjort mitt for at det ikke skulle bli noen misforståelse. Jeg fikk beskjed om å sende klage pr.brev og det gjorde jeg umiddelbart. I går fikk jeg brev og faktura på at det må tilbakebetales. Idioter! Ikke særlig hjelpsomme spør du meg.... Jeg skulle vel ha sjekket kontoutskriften og fulgt med bedre selv, men jeg fikk jo beskjed om at dette skulle jeg ikke tenke på...... Haff!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 9. august 2014 #157 Del Skrevet 9. august 2014 NAV altså.. Skjønner godt at du ble sur. Jeg hadde IKKE gitt meg på den med det første altså. Grattis med vikarjobb da Skal du jobbe de dagene mannen er hjemme da? Når tenker dere at A skal begynne i bhg? Høres deilig ut med voksenkveld og barnevakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 9. august 2014 #158 Del Skrevet 9. august 2014 Oj jeg slapp jo å betale tilbake over 30.000kr også slipper ikke du 5000kr Forskjellsbehandling, klar de skal vise skjønn men allikevel! Gratulerer med jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 10. august 2014 Forfatter #159 Del Skrevet 10. august 2014 NAV altså.. Skjønner godt at du ble sur. Jeg hadde IKKE gitt meg på den med det første altså. Grattis med vikarjobb da Skal du jobbe de dagene mannen er hjemme da? Når tenker dere at A skal begynne i bhg? Høres deilig ut med voksenkveld og barnevakt Oj jeg slapp jo å betale tilbake over 30.000kr også slipper ikke du 5000kr Forskjellsbehandling, klar de skal vise skjønn men allikevel! Gratulerer med jobb! Takk dere Ja, målet er å jobbe de dagene han er hjemme, men er ikke sikkert de har bruk for meg de bestemte dagene, men håper det da! Har søkt A inn i barnehagen fra januar. Håper hun kommer inn. Får svar i november Jeg har ikke tenkt å gi meg, nei...Men jeg vet liksom ikke hva annet jeg skal skrive i klagen nå... Kan jo ikke sende inn den samme en gang til liksom.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. august 2014 #160 Del Skrevet 10. august 2014 Nav er dumme! Sure tilbakebetalingspenger. Blir vel bra m litt jobb og permisjon om hverandre? Hvordan er helga deres forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå