Gå til innhold

Svømmefruen......la ut bilde, baby født 2,5 mnd for tidlig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lavrans satser alt mot OL i 2016. Derfor må ha trene dag og natt og i utide. Derfor måtte han dra på leir nå. Slik er det for alle toppidrettsutøvere. #livetsomsvømmefar

Anonymous poster hash: ee9b0...8a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lavrans satser alt mot OL i 2016. Derfor må ha trene dag og natt og i utide. Derfor måtte han dra på leir nå. Slik er det for alle toppidrettsutøvere. #livetsomsvømmefar

Anonymous poster hash: ee9b0...8a8

Karrieresatsing er nettopp en av grunnene til at man ikke anbefaler å bli foreldre i starten av tyveårene! Spesielt toppidrett krever full konsentrasjon og disiplin. Syns veldig synd på han som må balansere disse to i en alder av 22år! (selv om alle barn er en glede..) Hun selv er jo en del eldre.

Og så syns jeg det er merkelig at hun hashtagger alle hans bilder med #livetsomfar. Virker som om alle hans følere MÅ få med seg at de er et par, og at de har et barn.

Det "heia kjærligheten"-greiene blir for kvalmende sukkersøtt for min del..

Og modellbildene? Greit at man er stolt over kjærestens fremgang, men dette her er jo på grensen til besettelse.

Anonymous poster hash: 5d466...f8f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist at han må/vil velge bort den første tiden med barnet.

Anonymous poster hash: 2706c...147

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karrieresatsing er nettopp en av grunnene til at man ikke anbefaler å bli foreldre i starten av tyveårene! Spesielt toppidrett krever full konsentrasjon og disiplin. Syns veldig synd på han som må balansere disse to i en alder av 22år! (selv om alle barn er en glede..) Hun selv er jo en del eldre.

Og så syns jeg det er merkelig at hun hashtagger alle hans bilder med #livetsomfar. Virker som om alle hans følere MÅ få med seg at de er et par, og at de har et barn.

Det "heia kjærligheten"-greiene blir for kvalmende sukkersøtt for min del..

Og modellbildene? Greit at man er stolt over kjærestens fremgang, men dette her er jo på grensen til besettelse.

Anonymous poster hash: 5d466...f8f

Jeg blir også småkvalm av denne "heia kjærligheten" overalt

Anonymous poster hash: aa476...211

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karrieresatsing er nettopp en av grunnene til at man ikke anbefaler å bli foreldre i starten av tyveårene! Spesielt toppidrett krever full konsentrasjon og disiplin. Syns veldig synd på han som må balansere disse to i en alder av 22år! (selv om alle barn er en glede..) Hun selv er jo en del eldre.

Og så syns jeg det er merkelig at hun hashtagger alle hans bilder med #livetsomfar. Virker som om alle hans følere MÅ få med seg at de er et par, og at de har et barn.

Det "heia kjærligheten"-greiene blir for kvalmende sukkersøtt for min del..

Og modellbildene? Greit at man er stolt over kjærestens fremgang, men dette her er jo på grensen til besettelse.

Anonymous poster hash: 5d466...f8f

Tror ikke barnet var planlagt. Anja fikk høre av legen at hun har liten sjanse for å få barn, så når hun faktisk ble gravid valgte de å beholde. Selv om tidspunktet kanskje ikke passer 100% mtp karrieren hans. Er mange mannlige toppidrettsutøvere som er fedre.

Anonymous poster hash: ee9b0...8a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange mannlige toppidrettsutøvere som er fedre. Anonymous poster hash: ee9b0...8a8

Ja, men det betyr ikke at de er bra fedre (uten videre). Jeg synes iallefall ikke der er noe å rope hurra for st man velger å tilbringe så mye tid borte fra sitt eget barn. Da vet man lite om hva barn faktisk trenger, mener jeg.

Anonymous poster hash: f9998...cff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke barnet var planlagt. Anja fikk høre av legen at hun har liten sjanse for å få barn, så når hun faktisk ble gravid valgte de å beholde. Selv om tidspunktet kanskje ikke passer 100% mtp karrieren hans. Er mange mannlige toppidrettsutøvere som er fedre.

Anonymous poster hash: ee9b0...8a8

AMH-prøven benyttes kun som et ledd i fertilitetstesting.

Jeg er like gammel som Anja, og det kunne aldri falt meg (eller fastlegen min, som jeg pratet med dette om) inn å skulle starte fertilitetstesting med mindre jeg aktivt prøvde å bli gravid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det betyr ikke at de er bra fedre (uten videre). Jeg synes iallefall ikke der er noe å rope hurra for st man velger å tilbringe så mye tid borte fra sitt eget barn. Da vet man lite om hva barn faktisk trenger, mener jeg.

Anonymous poster hash: f9998...cff

Men barnet har en mor. Og besteforeldre. Og oldeforeldre. Og tanter og onkler. Og Anja planlegger etterhvert å reise rundt med barnet til der Lavrans er.

Anonymous poster hash: ee9b0...8a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hårreisende at hun velger å ikke sette seg inn i problematikken premature barn. Selv om babyen klarer seg helt ok nå så er det ikke bare i babyfasen det kan være vanskelig. Hun burde virkelig ha lest seg opp litt. Greit nok at hun unngår forumer og mammabloggere, men hun burde absolutt ha lest seg opp på faglitteratur.

Har selv et barn som er prematur, og selv om hun var sterk som nyfødt så har det vært bulker i veien. Hun har slitt/sliter med mageproblematikk (pga umodent mage/tarmsystem), hun er innmari sensitiv for høye lyder og bråk, slet med å snakke og var seint ute med det...... Når Anja skriver (har lest bloggen idag) at "denne sporty stumpen her skal ikke behandles anderledels pga prematur" så river det i meg! Premature har startvansker og stiller ikke på lik linje som fullbårne babyer, sånn er det bare.

Håper hun får en oppvekker på alle de prematurkontrollene som venter henne....

Når sant skal sies så reagerer jeg ikke på at hun og samboeren var ute og spiste middag f.eks. Jeg fikk så også beskjed fra sykehuset om å ta meg en tur hjem, en tur på byen for å kjøpe prematurklær.....pluss at jeg hadde behov for å være sammen med storesøsteren.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men barnet har en mor. Og besteforeldre. Og oldeforeldre. Og tanter og onkler. Og Anja planlegger etterhvert å reise rundt med barnet til der Lavrans er. Anonymous poster hash: ee9b0...8a8

Og de er sikkert glimrende omsorgspersoner, men det er nå engang litt rart å sette et barn til verden og så mer eller mindre ta for gitt at oldeforeldre og tanter og onkler skal passe på det og gi det omsorg. Så er det jo også rart at han, selv om det finnes noen som kan steppe inn, ikke ønsker å være sammen med sitt nyfødte og pleietrengende barn så mye at han dropper denne turen. Det sier jo litt om hvor prioriteringene ligger, og kommer til å ligge. Meg først, så barnet - vil dere se meg så får dere farte jorda rundt for å treffe meg.

Anonymous poster hash: f9998...cff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de er sikkert glimrende omsorgspersoner, men det er nå engang litt rart å sette et barn til verden og så mer eller mindre ta for gitt at oldeforeldre og tanter og onkler skal passe på det og gi det omsorg. Så er det jo også rart at han, selv om det finnes noen som kan steppe inn, ikke ønsker å være sammen med sitt nyfødte og pleietrengende barn så mye at han dropper denne turen. Det sier jo litt om hvor prioriteringene ligger, og kommer til å ligge. Meg først, så barnet - vil dere se meg så får dere farte jorda rundt for å treffe meg.

Anonymous poster hash: f9998...cff

Jeg nekter å tro at denne svømmeren, i starten av sin karriere som toppidrettsutøver og modell, ønsket å få barn i en alder av 22. Tviler på det var et planlagt barn.. Og jam du har nok rett, prioriteringene hans vil neppe endre seg selv om det er kommet et barn inn i bildet. Synd, men sant.

Anonymous poster hash: 13a5d...19e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Ja, men det betyr ikke at de er bra fedre (uten videre). Jeg synes iallefall ikke der er noe å rope hurra for st man velger å tilbringe så mye tid borte fra sitt eget barn. Da vet man lite om hva barn faktisk trenger, mener jeg.

Anonymous poster hash: f9998...cff

Synes du virkelig at du er i din rett til å bedømme dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med at han reiser bort, det er jobben hans.

Alt det andre derimot; jesus kristus. Jeg hadde turna om typen min drev på slik. (bytt om på kjønnsrollene)



Anonymous poster hash: 4ee8d...34d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke så mye om denne dama ellers, men akkurat dette reagerte jeg på også. Greit nok at man ikke skal ta sorgene på forskudd, men det er noe helt annet å nekte å se det som er rett foran øynene på en. Lurer litt på om hun er i sjokk jeg, det er sikkert umulig å se for seg en helt vanlig hverdag når babyen ligger i kuvøse og man er omringet av hjelp. Men det er slett ikke sikkert at babyen blir like "sporty" og robust som det de håper på, slik at babyen kan følge deres livsstil (og ikke omvendt). Litt redd for at de får seg et sjokk den dagen de skal ha omsorg for babyen helt alene, og ser at denne babyen faktisk har ekstra behov fordi den er prematur selv om den er "frisk".

Anonymous poster hash: f9998...cff

Omringet av hjelp, ja, kanskje det, men du får like mye ansvar. Selv måtte jeg amme hver tredje time døgnet rundt, etterpå sondemate hver tredje time døgnet rundt (og dette tok lang tid!), veie babyen etter hvert måltid, og gi så mye kroppskontakt som mulig, fordi det er fremmende for den premature. Det er mye mer KREVENDE å få en prematur baby enn en fullborn baby. Så hun burde kanskje føle noe morsfølelse eller -ansvar innen nå. Rart hele greia.

Anonymous poster hash: 68cbb...252

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig at du er i din rett til å bedømme dette?

Ja, jeg har rett til å ha en mening om dette ja. Og det jeg har sagt er at selv om man har satt et barn til verden så betyr ikke det at man er en god forelder. Det skal mer til.

Anonymous poster hash: f9998...cff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omringet av hjelp, ja, kanskje det, men du får like mye ansvar. Selv måtte jeg amme hver tredje time døgnet rundt, etterpå sondemate hver tredje time døgnet rundt (og dette tok lang tid!), veie babyen etter hvert måltid, og gi så mye kroppskontakt som mulig, fordi det er fremmende for den premature. Det er mye mer KREVENDE å få en prematur baby enn en fullborn baby. Så hun burde kanskje føle noe morsfølelse eller -ansvar innen nå. Rart hele greia.

Anonymous poster hash: 68cbb...252

Ja men hun har jo planlagt å ha med babyen rundt i verden for å heie på Solli. Team Solli, jei! Da passer det nok ikke inn i planene å ha en baby som krever langt mer oppfølging og stell enn normalt, så da er det nok best å fortrenge virkeligheten liitt til.

Anonymous poster hash: 13a5d...19e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mary Quant

Ja, jeg har rett til å ha en mening om dette ja. Og det jeg har sagt er at selv om man har satt et barn til verden så betyr ikke det at man er en god forelder. Det skal mer til.

Anonymous poster hash: f9998...cff

Har du en rett til å mene at mennesker du ikke kjenner er dårlige foreldre?

Vet du hvor sårende det er å høre noe sånt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en rett til å mene at mennesker du ikke kjenner er dårlige foreldre?

Vet du hvor sårende det er å høre noe sånt?

Uff, du må være rimelig tynnhudet hvis du blir såret av å høre at det å sette et barn til verden ikke uten videre gjør deg til en god forelder. Det er vel egentlig ganske selvsagt.

Anonymous poster hash: f9998...cff

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Heia kjærligheten" får jeg fnatt av.

Anonymous poster hash: bb027...0e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Haha det der er ikke så stor mage nei, jeg så sånn ut i uke 24! Og jeg ligger akkurat der jeg skal ligge på skjema. Mage er veldig individuelt, men hun er absolutt ikke stor!

Anonymous poster hash: a8cfb...4ab

Og hva så? Magen min var litt mindre når jeg fødte i uke 36, og lå også midt på skjemaet frem til uke 33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...