Gå til innhold

Svømmefruen......la ut bilde, baby født 2,5 mnd for tidlig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du er så godt trent og blir gravid, føder etter 6,5 mnd så er det ikke så stor ting å ha flat mage kort tid etter fødselen. Magen hennes var nok ikke så stor, det rakk den ikke og musklene stramme.

Flott kropp, for all del. Men med en så prematur baby så sender hun feil signaler mener nå jeg. Det er babyen som bør være i fokus nå, ikke kroppen hennes.



Anonymous poster hash: 2f176...ed8
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vettu meg hva?!?!

Å gå i prematurfødsel er surrealistisk! Man er overhode ikke forberedt og det tar sin tid før det at man har fått et barn synker inn.

Så akkurat følelser rundt morfølelse ifm prematurfødsel synes jeg du skal holde deg for god til å hasjelere over.

Man er verken bedre eller dårlige mor - man er i sjokk!

Harselere*

Ellers ingenting å nevne.

Anonymous poster hash: 33619...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harselere*

Ellers ingenting å nevne.

Anonymous poster hash: 33619...4f4

Tar den.. ble litt irritert her!

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er så godt trent og blir gravid, føder etter 6,5 mnd så er det ikke så stor ting å ha flat mage kort tid etter fødselen. Magen hennes var nok ikke så stor, det rakk den ikke og musklene stramme.

Flott kropp, for all del. Men med en så prematur baby så sender hun feil signaler mener nå jeg. Det er babyen som bør være i fokus nå, ikke kroppen hennes.

Anonymous poster hash: 2f176...ed8

Om du ser på instagrammen hennes så hadde hun faktisk en veldig stor mage til å ha 10 hele uker igjen til termin:

http://instagram.com/p/nIkMYmscB3/

Hun hadde neppe lagt ut selfie av magen etter 1 uke om hun hadde født til termin for å si det slik.

Endret av Ultiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte to måneder prematurt Pga svangerskapsforgiftning. Det falt meg aldri inn å logge meg på Facebook eller ta bilder av meg selv. Det var fullt fokus på barnet, døgnet rundt. Helsen til barnet var viktigst, ikke utseendet mitt. Jeg forlot heller aldri barnet, før sykepleierne nærmest ba meg om det, ba meg om å ta litt "fri" og tenke litt på meg selv og fordi jeg måtte kjøpe inn prematurklær til babyen. Det ble en kort handletur og rett tilbake til babyen igjen. Jeg vek ikke fra babyens side, var konstant redd for at noe skulle skje. Og ting kan skje. Ikke alle på nyfødtintensiven som får med seg babyen hjem. Samtidig, folk er forskjellige og reagerer forskjellig på ting. Noen trenger å kanskje komme seg litt ut og fokusere på andre ting, fordi det er virkelig tøft å ha et barn i kuvøse, som må klamre seg til livet. Et barn som fortsatt skulle ha vært trygg og varm og vokst seg stor inni magen til mammaen sin... Spørsmålet jeg vil stille, er om de virkelig har forstått alvoret i ting, når hun er opptatt av flat mage, og barnefaren drar vekk på, var det treningsleir?

Anonymous poster hash: 68cbb...252

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser på instagrammen hennes så hadde hun faktisk en veldig stor mage til å ha 10 hele uker igjen til termin:

http://instagram.com/p/nIkMYmscB3/

Hun hadde neppe lagt ut selfie av magen etter 1 uke om hun hadde født til termin for å si det slik.

Haha det der er ikke så stor mage nei, jeg så sånn ut i uke 24! Og jeg ligger akkurat der jeg skal ligge på skjema. Mage er veldig individuelt, men hun er absolutt ikke stor!

Anonymous poster hash: a8cfb...4ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte to måneder prematurt Pga svangerskapsforgiftning. Det falt meg aldri inn å logge meg på Facebook eller ta bilder av meg selv. Det var fullt fokus på barnet, døgnet rundt. Helsen til barnet var viktigst, ikke utseendet mitt. Jeg forlot heller aldri barnet, før sykepleierne nærmest ba meg om det, ba meg om å ta litt "fri" og tenke litt på meg selv og fordi jeg måtte kjøpe inn prematurklær til babyen. Det ble en kort handletur og rett tilbake til babyen igjen. Jeg vek ikke fra babyens side, var konstant redd for at noe skulle skje. Og ting kan skje. Ikke alle på nyfødtintensiven som får med seg babyen hjem. Samtidig, folk er forskjellige og reagerer forskjellig på ting. Noen trenger å kanskje komme seg litt ut og fokusere på andre ting, fordi det er virkelig tøft å ha et barn i kuvøse, som må klamre seg til livet. Et barn som fortsatt skulle ha vært trygg og varm og vokst seg stor inni magen til mammaen sin... Spørsmålet jeg vil stille, er om de virkelig har forstått alvoret i ting, når hun er opptatt av flat mage, og barnefaren drar vekk på, var det treningsleir?

Anonymous poster hash: 68cbb...252

Hvilket alvor er det du mener hun ikke har forstått dersom babyen er frisk/sterk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at hun ikke skriver om det er gutt eller jente de har fått, og hun omtaler babyen konsekvent som "den lille"..

Mulig det er pga prematur fødsel, at hun distanserer seg eller noe, men hun virker avmålt ift til babyen.



Anonymous poster hash: 33a9c...f95
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye dere klarer å tolke ut fra noen blogginnlegg, tidligere intervjuer og noen få bilder. Si meg, er dere selv helt perfekte på alle livets områder?



Anonymous poster hash: c56ab...1fb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at hun ikke skriver om det er gutt eller jente de har fått, og hun omtaler babyen konsekvent som "den lille"..

Mulig det er pga prematur fødsel, at hun distanserer seg eller noe, men hun virker avmålt ift til babyen.

Anonymous poster hash: 33a9c...f95

Hun har sagt at hun ikke vil dele kjønn, navn, bilder ol av babyen, fordi hun vil la den få ha et privatliv.. Virker fornuftig spør du meg, og ungen vil sikkert være takknemlig senere når ikke hele barndommen h*ns er brettet ut på internett.

Anonymous poster hash: 7d5b9...bab

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sagt at hun ikke vil dele kjønn, navn, bilder ol av babyen, fordi hun vil la den få ha et privatliv.. Virker fornuftig spør du meg, og ungen vil sikkert være takknemlig senere når ikke hele barndommen h*ns er brettet ut på internett.

Anonymous poster hash: 7d5b9...bab

Kjønnet kommer de jo til å si før eller senere, så det virker litt pretensiøst å skulle hemmeligholde det.

Anonymous poster hash: 5d466...f8f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var toårsdagen for ADOs død overstått, og ikke nevnt med ett ord.

Anonymous poster hash: 5d466...f8f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnet kommer de jo til å si før eller senere, så det virker litt pretensiøst å skulle hemmeligholde det.

Anonymous poster hash: 5d466...f8f

Hvorfor det? Klart det er naturlig at det kommer ut etterhvert, gjennom sladrekjerringer som ser babyen på ekte ol, men herr og fru ingenting. Kan jo hende de aldri går offentlig med kjønnet.

Anonymous poster hash: 7d5b9...bab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest i bloggen hennes nå, hun virker ikke helt i vater, dessverre. Noen burde beskyttet henne mot å skrive i den situasjonen hun er i nå. Ikke sikkert hun skjønner selv at hun er i sjokk, det er også ganske vanlig. Selv skjønte jeg det ikke før mange måneder etterpå.

Anonymous poster hash: 4e315...df5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet og limt fra bloggen.. Kjenner jeg blir oppriktig bekymret vedrørende foreldrenes mentale helse. Har de gått i sjokk? Har legene virkelig påstått at man allerede nå kan se at barnet er helt friskt?
"En ting jeg styrer veldig vekk fra er alle disse mammasidene på nett med historier om prematurebarn.Slike sider gjør en bare ekstremt redd og urolig for alt. Unødvendig bekymringer på høyt nivå! Det at vi har fått et prematurt barn bekymrer ikke meg i det hele tatt. Kunne ikke vært mer rolig. Alt ordner seg til slutt, og jeg stoler fult og helt på de rundt oss som pleier den lille. Den er HELT friskt, bare veldig veldig liten!
Begynner man å tenke for mye, skaper man seg en ond sirkel og den kan etter hvert bli tung å komme seg ut av. Det at vår lille er født for tidlig gjør ikke at jeg kommer til å behandle hun/han noe annerledes "bare fordi" den er prematur. Nå frem til vi kan dra hjem er jo alt litt skjørt, men denne lille sporty stumpen skal ikke få noe liv der setninger som "nei det går ikke fordi han/hun er prematur" DET er viktig for oss."


Anonymous poster hash: f9977...0f7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet og limt fra bloggen.. Kjenner jeg blir oppriktig bekymret vedrørende foreldrenes mentale helse. Har de gått i sjokk? Har legene virkelig påstått at man allerede nå kan se at barnet er helt friskt?
"En ting jeg styrer veldig vekk fra er alle disse mammasidene på nett med historier om prematurebarn.Slike sider gjør en bare ekstremt redd og urolig for alt. Unødvendig bekymringer på høyt nivå! Det at vi har fått et prematurt barn bekymrer ikke meg i det hele tatt. Kunne ikke vært mer rolig. Alt ordner seg til slutt, og jeg stoler fult og helt på de rundt oss som pleier den lille. Den er HELT friskt, bare veldig veldig liten!
Begynner man å tenke for mye, skaper man seg en ond sirkel og den kan etter hvert bli tung å komme seg ut av. Det at vår lille er født for tidlig gjør ikke at jeg kommer til å behandle hun/han noe annerledes "bare fordi" den er prematur. Nå frem til vi kan dra hjem er jo alt litt skjørt, men denne lille sporty stumpen skal ikke få noe liv der setninger som "nei det går ikke fordi han/hun er prematur" DET er viktig for oss."

Anonymous poster hash: f9977...0f7

Dette er skrevet få dager etter fødselen, og hun er nok ennå i sjokk. Som sagt, å gjennomgå en prematurfødsel er surrealistisk og det tar sin tid før man både er klar for å ta alt inn over seg og klarer det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilken uke fødte hun i?

Anonymous poster hash: b8098...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken uke fødte hun i?

Anonymous poster hash: b8098...636

2,5 mnd.. ca 10 uker? +/- 30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han typen 92-modell :sjokkert:



Anonymous poster hash: dd952...adb
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skrevet få dager etter fødselen, og hun er nok ennå i sjokk. Som sagt, å gjennomgå en prematurfødsel er surrealistisk og det tar sin tid før man både er klar for å ta alt inn over seg og klarer det.

Jeg har lest første siden på bloggen hennes nå, og jeg trekker tilbake spørsmålet mitt om hun har gått i sjokk. Hun virker sånn. Skriver om at hun ikke gidder å lese bøker, gå kurs eller forberede seg fordi kvinner har klart å føde og oppdra barn i lang tid, så hun finner sikkert sin vei hun også.

Jeg synes hun virker arrogant og usympatisk. Veldig merkelig at en førstegangsfødende ikke er mer ydmyk og ikke minst bekymret over første barn. Jeg klarer ikke se noen som helst unnskyldning i at det er kort tid etter fødsel lenger, trodde det frem til jeg leste nedover der.

Og bare for å presisere, dette gjelder Anja og Lavrans, ikke alle andre som har født prematurt. Jeg tror ikke et sekund på at det er sjokk over fødsel lenger, ikke sånn hun fremstår.

Anonymous poster hash: f9977...0f7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...