Gå til innhold

Svømmefruen......la ut bilde, baby født 2,5 mnd for tidlig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke sette fingern på det, men jeg får også bismak av denne dama... er masse senvirkninger av prematurfødsler som kommer fram i ettertid og tror nok disse foreldrene kommer til å få seg ett kjempe sjokk...

Anonymous poster hash: aa476...211

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mobbeanklagene og kritikken her i tråden er helt skivebom.

Hvor blinde har vi blitt for påvirkning fra sosiale medier og normalisering av kroppshysteri, når kritikk av denne oppførselen tolkes som sjalusi, jantelov eller problemer med at noen er fornøyde med egen kropp? Nå ser vi ut fra innlegg og plusser her i tråden at mange her er kritiske til denne måten å oppføre seg på. Likevel er det noe ekkelt med denne trenden hvor enkelte offentlige personer bruker alle anledninger i livet - inkludert epoker hvor annet enn fettprosent, utseende og en perfekt kropp burde stå i fokus- til å smøre kropp og utseendemessige idealer utover alle sosiale medier. Er dette blitt normalt? Ønsker vi at det skal være normalt? Bare fordi noen kan, og gjør det, betyr det at vi skal holde kjeft eller hylle noen for å gjøre det?

Å skryte over eller bagatellisere oppførsel som er helseskadelig, ikke bare for en selv men for et barn, men som gjør kroppen stram og fin, er ikke verdt skryt. Det er heller ikke noe man bør overse og la være å kritisere. Snarere tvert i mot, med tanke på hvordan det selger og noen mennesker ikke klarer å skille skitt og kanel, men heller mener det ikke bør problematiseres.

På hvilken planet er ikke dette kritikkverdig? Hun forsøker jo å generere trafikk til bloggen sin, det er derfor hun poster noe i det hele tatt. Kanskje er det på tide for dere i alle som diskuterer noe bloggere gjør er sjalu sladrekjerringer-brigaden å enten sette dere inn i hva bloggere formidler og hvorfor det betyr noe, heller enn å demonstrere at dere ikke forstår hva det er snakk om.



Anonymous poster hash: a741c...eb5
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://anjajoh.blogg.no/

:)

Anonymous poster hash: 2dcb0...98e

Det er jo ikke mulig å legge fra seg en eneste liten kommentar i bloggen.

Anonymous poster hash: bb027...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stadig forundret over hvor mye dere vet om henne og livet hennes ut ifra noen bilder, blogginnlegg og intervju.

Og er det noen som er usympatiske så er det flere av dere her inne. Sitte å grole og anta at dama er slik og sånn bare fordi hun ikke gir uttrykk for at hun gjør og tenker akkurat slik dere ville ha gjort/gjorde i den situasjonen hun er i.

Lever dere alltid med skylapper foran øynene?

Hun har også gitt uttrykk for i første blogginnlegg at hun ikke kommer til å skrive om det som hun egentlig blir forbundet med. Hun gjør et forsøk på å beskytte seg selv og de nærmeste best mulig (tenker også på etterlatte her) ved å ikke nevne det på bloggen og i intervju. At dere ikke kan se at det kan være gode grunner til at hun ikke snakker om temaer som hun tidligere også har fått pes for er meg en gåte.

At hun velger å ikke offentlig legge ut om såpass private ting må da vel respekteres?

Fotballfrue får å eksponere barnet for mye, at hun delte for mye angående mensen og fødsel og hva det enn måtte være, denne dama får ris for å ikke dele helt private ting..

Hvor vanskelig er det å forstå at dere ikke kjenner til all fakta? Om dere tror dere vet alle detaljer om alt bare fordi hun skriver generelt om livet sitt på en blogg så er folk idag mer naiv enn jeg trudde. Og da kan jeg forstå at blogging kan bli et ekstremt stort problem for den som leser, klarer jo ikke å skille mellom hva som er hva.

Det må være en slags følelse dere får av å sitte slik. En god følelse av å være bedre eller noe. Ikke vet jeg, tror uansett ikke mange av dere vet å kjenne på hva det er som får dere til å sitte å dømme folk på denne måten.



Anonymous poster hash: ce4a0...ee7
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Jeg blir stadig forundret over hvor mye dere vet om henne og livet hennes ut ifra noen bilder, blogginnlegg og intervju. Og er det noen som er usympatiske så er det flere av dere her inne. Sitte å grole og anta at dama er slik og sånn bare fordi hun ikke gir uttrykk for at hun gjør og tenker akkurat slik dere ville ha gjort/gjorde i den situasjonen hun er i. Lever dere alltid med skylapper foran øynene? Hun har også gitt uttrykk for i første blogginnlegg at hun ikke kommer til å skrive om det som hun egentlig blir forbundet med. Hun gjør et forsøk på å beskytte seg selv og de nærmeste best mulig (tenker også på etterlatte her) ved å ikke nevne det på bloggen og i intervju. At dere ikke kan se at det kan være gode grunner til at hun ikke snakker om temaer som hun tidligere også har fått pes for er meg en gåte. At hun velger å ikke offentlig legge ut om såpass private ting må da vel respekteres? Fotballfrue får å eksponere barnet for mye, at hun delte for mye angående mensen og fødsel og hva det enn måtte være, denne dama får ris for å ikke dele helt private ting.. Hvor vanskelig er det å forstå at dere ikke kjenner til all fakta? Om dere tror dere vet alle detaljer om alt bare fordi hun skriver generelt om livet sitt på en blogg så er folk idag mer naiv enn jeg trudde. Og da kan jeg forstå at blogging kan bli et ekstremt stort problem for den som leser, klarer jo ikke å skille mellom hva som er hva. Det må være en slags følelse dere får av å sitte slik. En god følelse av å være bedre eller noe. Ikke vet jeg, tror uansett ikke mange av dere vet å kjenne på hva det er som får dere til å sitte å dømme folk på denne måten. Anonymous poster hash: ce4a0...ee7

De får en følelse av å TRO de er bedre, for denne tråden er bygget på sladder og antagelser av et menneske de ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal alltid de "moralske" komme å peke med fingern.

Anonymous poster hash: aa476...211

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal alltid de "moralske" komme å peke med fingern.

Anonymous poster hash: aa476...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det der er ikke så stor mage nei, jeg så sånn ut i uke 24! Og jeg ligger akkurat der jeg skal ligge på skjema. Mage er veldig individuelt, men hun er absolutt ikke stor!

Anonymous poster hash: a8cfb...4ab

Mageomkrets har ikke noe med symfysemålet å gjøre. Selv fotballfrue hadde gjennomsnittlige symfysemål i svangerskapet, selv om hennes mage i uke 39 tilsynelatende var halvparten så stor som Johansens mage var i uke 30.

Uansett så snakker ikke jeg om stor mage i negativ forstand, men flere skriver at Johansen hadde liten mage og null problem med flat og trent mage 1 uke etter fødsel. Men bildene viser jo at magen hennes allerede var stor og fin.

Så poenget mitt var at om hun hadde gått til termin så hadde det neppe blitt magebilder etterpå, siden hun tydeligvis er så opptatt av å ha en slank og veltrent kropp, selv få dager etter å ha født en prematur baby som ligger i lyskasse tilkoblet diverse slanger.

Endret av Ultiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest litt i bloggen hennes for å prøve å skjønne hva dere diskuterer her. For meg så virker det som om dere bl.a ser dere blinde på andre kommentarer her inne og at dere leser alt med det kritiske øyet. Mange av dere ser jo til og med det hun ikke skriver! "Det som står i mellom linjene"

Alle reagerer forskjellig på ting. Om du skulle skrive ned noe, vile du ikke at leserne skulle lese det som sto ,istedenfor å tillegge deg meninger du kanskje ikke har?

Les det som står, ikke tolk det ihjel. Hun er ei som har gått igjennom masse, og fra mitt ståsted, så virker hun sterk.

Endret av Crobern
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet og limt fra bloggen.. Kjenner jeg blir oppriktig bekymret vedrørende foreldrenes mentale helse. Har de gått i sjokk? Har legene virkelig påstått at man allerede nå kan se at barnet er helt friskt? "En ting jeg styrer veldig vekk fra er alle disse mammasidene på nett med historier om prematurebarn.Slike sider gjør en bare ekstremt redd og urolig for alt. Unødvendig bekymringer på høyt nivå! Det at vi har fått et prematurt barn bekymrer ikke meg i det hele tatt. Kunne ikke vært mer rolig. Alt ordner seg til slutt, og jeg stoler fult og helt på de rundt oss som pleier den lille. Den er HELT friskt, bare veldig veldig liten! Begynner man å tenke for mye, skaper man seg en ond sirkel og den kan etter hvert bli tung å komme seg ut av. Det at vår lille er født for tidlig gjør ikke at jeg kommer til å behandle hun/han noe annerledes "bare fordi" den er prematur. Nå frem til vi kan dra hjem er jo alt litt skjørt, men denne lille sporty stumpen skal ikke få noe liv der setninger som "nei det går ikke fordi han/hun er prematur" DET er viktig for oss." Anonymous poster hash: f9977...0f7

Da er det rart at syke- og barnepleierne ikke har fortalt henne hvor viktig det er å ta litt ekstra hensyn til den lille, mht ekstra behov prematurt har, av ekstra omsorg og nærhet, og ikke minst tålmodighet. Enkelte ting må de nesten bare regne med at barnet vil trenge ekstra tid på. Noen burde tatt seg en alvorsprat med henne, eller går det ikke inn? Hvor er morsfølelsen oppi alt det her... Mye som ikke vil vise seg før tre års alder. Har hun ikke selv en mor som kunne (burde) gitt henne noen velmenende råd.

Anonymous poster hash: 68cbb...252

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det rart at syke- og barnepleierne ikke har fortalt henne hvor viktig det er å ta litt ekstra hensyn til den lille, mht ekstra behov premature har, av ekstra omsorg og nærhet, og ikke minst tålmodighet. Enkelte ting må de nesten bare regne med at barnet vil trenge ekstra tid på. Noen burde tatt seg en alvorsprat med henne, eller går det ikke inn? Hvor er morsfølelsen oppi alt det her... Mye som ikke vil vise seg før tre års alder. Har hun ikke selv en mor som kunne (burde) gitt henne noen velmenende råd. Anonymous poster hash: 68cbb...252

Edit: premature

Anonymous poster hash: 68cbb...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, kan noen forklare hvordan dere kan tillate dere å rakke ned på en person dere overhodet ikke kjenner?

Hvordan klarer dere å tolke så mye ut fra det lille som står i bloggen hennes? Vet dere noe som helst om det som skjer, med unntak av de få innleggene dere bygger antagelsene deres på? F.eks. den ovenfor, hvordan kan du vite hvilke informasjon hun har fått fra sykepleierne?



Anonymous poster hash: c56ab...1fb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om denne fruen før, og måtte sjekke ut IG-kontoen hennes og denne Solli.

Hadde min mann vært opptatt av å fortelle meg hva jeg skal hashtagge og minne meg på det via sosiale medier, så hadde jeg blokkert. Jeg så bare at hun skrev det på hans IG-profil. Det syns jeg er masete.

#livetsomfar

Anonymous poster hash: 0027b...3bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det rart at syke- og barnepleierne ikke har fortalt henne hvor viktig det er å ta litt ekstra hensyn til den lille, mht ekstra behov prematurt har, av ekstra omsorg og nærhet, og ikke minst tålmodighet. Enkelte ting må de nesten bare regne med at barnet vil trenge ekstra tid på. Noen burde tatt seg en alvorsprat med henne, eller går det ikke inn? Hvor er morsfølelsen oppi alt det her... Mye som ikke vil vise seg før tre års alder. Har hun ikke selv en mor som kunne (burde) gitt henne noen velmenende råd.

Anonymous poster hash: 68cbb...252

Trenger ikke det når hun har 178 bedrevitende bestemødre på KG.

Anonymous poster hash: 416f3...955

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohmy, et prematurt barn er da vitterlig et barn som trenger mye mer hjelp enn et fullbårent barn. Hvilken verden lever hun i? Greit hun ikke leser babybøker, men hallo. Er dette er PR- stunt? Er det for å få klikk til bloggen?

Mindre begavet? Man kan virkelig begynne å lure her. Ikke rart hun stenger kommentarfeltet, de fleste er sjokkert over dette her.



Anonymous poster hash: 250cd...5f0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville egentlig ikke uttale meg om dette, men.

Solli er en meget flott gutt som helt sikkert kommer til å bli enda flottere med årene (nå ser han jo ut som en barnerumpe) og jeg tror dama rett og slett er veldig forelsket/hektet og avhengig av bekreftelse. Jeg finner det litt merkverdig å måtte proklamere noe naturlig som kjærlighet overalt, og når man nå får et barn så er det større enn alt - også mannen. Det er jo noe man har skapt sammen, en gave til begge to. Som prematurt er det naturlig at det overskygger alt annet og jeg kan ikke si annet enn at jeg har null respekt og forståelse for disse oppmerksomhetssyke kvinnfolkene som må kle av seg få dager etter å ha født. Jeg så også bra ut, men selfies og bikinilooken var nå det siste jeg tenkte på under de dagene, jeg ville bare lukte på babyen og værme nærme mine nære og ikke minst den nyfødte.



Anonymous poster hash: 4ee8d...34d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri hørt om denne fruen før, og måtte sjekke ut IG-kontoen hennes og denne Solli.

Hadde min mann vært opptatt av å fortelle meg hva jeg skal hashtagge og minne meg på det via sosiale medier, så hadde jeg blokkert. Jeg så bare at hun skrev det på hans IG-profil. Det syns jeg er masete.

#livetsomfar

Anonymous poster hash: 0027b...3bf

Jeg la også merke til det. Og hvorfor skal han tagge #livetsomfar under bilder som ikke har noen sammenheng med familie/barnet? Rart.

Anonymous poster hash: 7f7ef...d77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohmy, et prematurt barn er da vitterlig et barn som trenger mye mer hjelp enn et fullbårent barn. Hvilken verden lever hun i? Greit hun ikke leser babybøker, men hallo. Er dette er PR- stunt? Er det for å få klikk til bloggen?Mindre begavet? Man kan virkelig begynne å lure her. Ikke rart hun stenger kommentarfeltet, de fleste er sjokkert over dette her. Anonymous poster hash: 250cd...5f0

Jeg vet ikke så mye om denne dama ellers, men akkurat dette reagerte jeg på også. Greit nok at man ikke skal ta sorgene på forskudd, men det er noe helt annet å nekte å se det som er rett foran øynene på en. Lurer litt på om hun er i sjokk jeg, det er sikkert umulig å se for seg en helt vanlig hverdag når babyen ligger i kuvøse og man er omringet av hjelp. Men det er slett ikke sikkert at babyen blir like "sporty" og robust som det de håper på, slik at babyen kan følge deres livsstil (og ikke omvendt). Litt redd for at de får seg et sjokk den dagen de skal ha omsorg for babyen helt alene, og ser at denne babyen faktisk har ekstra behov fordi den er prematur selv om den er "frisk".

Anonymous poster hash: f9998...cff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Jeg skjønner at enkelte reagerer på at man snakker ned om en som har fått et prematurt barn.. jeg har jo vært en del av det, fordi jeg kritiserte et bilde hun la ut på Instagram hvor hun viste frem at hun hadde gått opp én hel kg i løpet av svangerskapet.

I tilegg syntes jeg det var helt hårreisende at pappaen velger å dra bort i 2 uker på trening når han nettopp har fått et prematurt barn.

Jeg står fortsatt inne for disse kommentarene, jo mer jeg tenker over det jo verre syntes jeg det virker, at han faktisk valgte å dra på treningsleir. Ikke nok med det, men han hashtagger altså bilder fra treningsleiren med #livetsomfar. Jeg skjønner at de kanskje har en intern humor på gang, men fy flate så kvalmt!

Jeg har et barn selv, og jeg skal innrømme at jeg slet litt i starten med morsfølelsen - det tok tid før den kom, og jeg kalte babyen min for "den" i sikkert to-tre uker etter fødselen. Det er helt normalt og jeg skjønner hvis hun fortsatt er i den fasen hvor det ikke helt har gått opp for henne hva som har skjedd; at babyen er her allerede og at hun nå er mamma. Og for pappaen er det sikkert enda vanskeligere å ta innover seg den "farsfølelsen" så raskt. Men jeg velger å tro at de kommer til å angre på visse avgjørelser de har tatt nå, senere.

Men det er selvsagt ikke min jobb å fortelle dem hvordan de skal leve livene sine, men de er jo offentlige personer så jeg må vel få lov til å ha en mening.. De hadde sikkert hatt meninger om meg også hadde jeg vært en kjent person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Team Solli.. Herregud. Den dama virker jo bare helt blåst.



Anonymous poster hash: 13a5d...19e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...