Gå til innhold

Oppdrag:mamma


Cielo

Anbefalte innlegg

Nå må jeg vel ringe venninnen min og fortelle at jeg nok har blitt for gammel/ satt/ treig til å gå på byen to dager på rad.

:ler: Bare vent til du begynner å jobbe. Da blir helgene nesten hellige. Selv om det er gøy med en fest innimellom. Nå sitter forresten Atreyu og titter over skuldere mine... Og lurer på hvorfor i all verden jeg er inne på graviddagbøkene, siden vi ikke er gravide ennå. Ser ut til at jeg må bedrive litt voksenopplæring. :ler: Jaja.

Håper helgen din har blitt fin, på tross av at tempen har sunket. Skjønner veldig godt at du blir skuffet, men jeg har tro på dere. Du må nok bare plukke et sidetall... 30?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det Siam!

Resten av kvelden ble bra.

Mannen kom hjem og vi fikk drukket litt vin og pratet sammen.

Takk for at du har tro på oss Moonchild!

Vet ikke om jeg tør å velge meg et sidetall, jeg.

Og 30 høres uansett litt overmodig ut med tanke på de fysiologiske utfordringene, eller altså problemet, vi har fått vite om... :grine:

IKM i dag. Jeg mener KM. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cielo.

Ville bare si at jeg har lest din dagbok og føler med deg mht. beskjeden om nedsatt sædkvalitet. Den kan være litt sjokkerende, men det er absolutt muligheter.

Jeg, dvs. vi har samme "problem" og det er flere av oss her inne. Som noen andre skrev her inne - at ved nyere forskning - så hadde det visst ikke så mye å si mht nedsatte spermier og fruktbarhet. Jeg vet at det er muligheter til forbedring ved å ta vitamintilskudd og prøve alternativ behandling (f.eks. akupunktur).

Har du forresten ligget med beina høyt etter samleie. Jeg har tro på tyngdekraften, spesielt i slike tilfeller. Ønsker deg ellers lykke til med jobb og studier og med jakten på de to blå. :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror overhodet ikke at det er overmodig Cielo! Det kommer nok til å gå helt fint! Jeg har også litt tro på tyngdekraften..det må da vel hjelpe småttingene på vei oppover i systemet!!! jeg ligger iallfall med beine oppetter veggen hver gang..sånn for sikkerhetsskyld liksom!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å tro på deg og tyngdekraften allikevel, jeg. Selv om jeg skjønner at du ikke har lyst til å ha for store forhåpninger.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann apriljente, Madden og Moonchild, forkjemperne for det å ligge med beina høyt! :ler:

Jeg gjør det altså, har faktisk gjort det hele tiden.

Ellers takk for tipset!

Jeg vet ikke hvor mye mer mannen min kan gjøre for å forbedre sædkvaliteten sin.

Han har aldri røykt,

drikker ikke mye (selv om det kan se ut som om vi drikker mye vin når man leser her, så gjør vi ikke det),

dusjer i kaldt vann (fordi han liker det),

tar ikke varme bad eller badstue,

vi spiser veldig sunt begge to,

han trener (men sykler ikke),

går ikke med mobilen i lommen,

stresser ikke mye.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at arvelige faktorer spiller inn, men han kan jo kanskje gjøre enda mer for å forbedre utgangspunktet sitt.

Men bortsett fra vitamintilskudd og evt. alternativ behandling vil det å leve enda sunnere bli litt fanatisk, føler jeg, vi lever allerede kjempesunt!

Han begynte å ta sink + diverse andre vitaminer som han ble anbefalt for å bedre kvaliteten litt før den første sædprøven, så vi får se om det har noen effekt etterhvert.

Alternativ behandling? Vi får se etter prøve nr. to.

I dag er en skikkelig møkkadag.

Jeg er hjemme og skal jobbe, men får ikke gjort noen ting. Og jo mindre jeg får gjort, jo mer henger over meg og jo dårligere sammvittighet får jeg.

Det dårlige humøret mitt har mer å gjøre med at jeg står fullstendig fast studiemessig enn prøvingen, selv om det ikke hjelper å ha skikkelig vondt i magen (dag 2 i dag :evil: ).

Jeg har havnet i en ordentlig hengemyr og burde jobbe mye hardere for å komme meg løs. Jeg må sparke meg selv hardt bak, men jeg er litt lat...

Må. Skjerpe. Meg. Nå! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hør med helsekostbutikker for å få rette vitaminsammensetning for oppbygging av sæd.

Man kan bli ganske fortvila når man føler man gjør alt rett, og likevel får man ikke helt til. Men men..det kommer en dag. Jeg leste et sted at du var fortsatt ganske ung så du har ikke den h..... tikkende klokken over deg, slik som meg :-)

SÅ; NÅ MÅ DET JOBBES!!! :fy:

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blåser store mengder med lesemotivasjon på Cielo* Du kan få låne min motivasjon den neste uken, for jeg har tenkt å bruke tiden min til andre ting. Regner med at du kanskje finner din egen etterhvert. Det kan forresten hjelpe å lete etter den under nærmeste lesesalspult, eller i kantina. Jeg fant ofte min motivasjon i kantina - den pleide å lese avisen og drikke store mengder kaffe med masse sukker i...

Forresten kan jeg godt tenke meg at det er spennende å lese om mitt felt på ditt felt, jeg syns ditt felt var ganske spennende å lese om på mitt felt, har tom deler av spesialiseringen min som grenser såvidt opp mot grensen til ditt felt. (Komplisert... tja, kanskje?) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan forresten hjelpe å lete etter den under nærmeste lesesalspult' date=' eller i kantina. Jeg fant ofte min motivasjon i kantina - den pleide å lese avisen og drikke store mengder kaffe med masse sukker i...[/quote']

For ikke å snakke om at den henger foran pcen, surfer og sender mail...

Den er også svært glad i laaange lunsjer og skravling med medstudenter (hvor den later som om det prates fag). Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet motivasjonen ennå...

Men på den praktiske delen av faget går det veldig bra for tiden, og det er jo det jeg kommer til å jobbe med, så det er det viktigste!

Nå er det seks dager til mannen skal ta prøve nr. to.

Hvis vi regner med å vente ca. to uker som sist, så blir det omtrent tre uker til vi får svaret.

Jeg vet ikke helt hva vi venter oss.

Hvis det er like vagt som forrige gang, og det tipper jeg er sannsynlig, må vi bare vurdere hvor lenge vi skal ta tiden til hjelp før legen henviser oss til utredning.

Eller om vi skal la legen gjøre det med en gang.

Mannen skal snakke med legen på stedet som tar prøven, han vet nok mer om sædkvalitet enn fastlegen.

Jeg orker uansett ikke å tenke så mye på dette før vi får resultatet, blir bare lei meg av det.

I kveld skal vi på konsert.

Og i morgen begynner jeg tidlig...Veldig tidlig. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva slags konsert da?" spurte Månebarnet, og var nyskjerrig tilbake.

:ler:

Håper dere koser dere masse i kveld og tar dere tid til å være nygifte og kjærestete, så får de andre tingene bare ta den tiden de trenger. Det er nok lett å bekymre seg når man ikke har klare svar. Når svarene foreligger er det som oftest lettere å forholde seg til hvordan verden er. Tror jeg, da.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva slags konsert da?" spurte Månebarnet, og var nyskjerrig tilbake.

:ler:

Bugge Wesseltoft på Soria Moria,

en konsert i Kind of Blå-konsertserien til, selvfølgelig, Blå.

Det kommer til å være mange jeg kjenner der, så jeg gleder meg.

Morgendagen derimot, kommer til å bli svært trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en kjempefin opplevelse..så litt trøtt Cielo i morgen blir nok verdt det skal du se!!! :D

Håper dere koser dere!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt en kjempefin helg!

Bra konsert på torsdag.

Jeg holdt meg unna alkohol og det gikk greit å stå opp tidlig på fredag.

På fredag hadde jeg en lang dag med undervisning og var temmelig pumpet da dagen var over.

Jeg ble hentet av mannen og fikk lurt han med på IKEA for litt nødvendigheter (og endel ikke så nødvendige ting...)

Mannen lagde middag og senere på kvelden møtte vi noen venner på Parkteateret for en rolig utekveld.

På lørdag var vi ordentlig huslige begge to og vasket og ryddet leiligheten før vi fikk besøk av et vennepar med deres fem uker gamle baby.

Hun var skikkelig søt, men litt slitsom (hvis det er lov til å si det om en baby?).

Hun skrek med en gang hun ble lagt ned, så hun måtte holdes hele tiden. Moren hennes ammet henne tre ganger i løpet av besøket, og satt med kjempesåre brystvorter og skjell på puppene.

(Og fortalte i detalj om hvor mye hun hadde revnet...Og det var endel, ja)

De hadde knapt sovet på fem uker og var ganske utmattete.

Jeg lot meg ikke skremme, men jeg tror det var greit for mannen min å se hvor slitsom hverdagen med en nyfødt baby kan være. Jeg pleier å si til han at han har de rosa drømmebrillene på når det gjelder alt som har med barn og familie å gjøre, og han er litt enig. Det er nok ikke så dumt med en liten realitycheck for ham! :ler:

Da de dro hjem gikk vi en minitur ut for å ta en (og det ble bare en) øl men noen venner av meg.

Da føltes det veldig deilig å bare ha oss selv å tenke på.

I og med at vi kanskje/ sannsynligvis/sikkert må ha et langtidsperspektiv på denne prøvingen forsøker jeg å fokusere på de tingene som er bra ved livet vårt nå, og som man i stor grad må gi opp når man får barn, i stedet for å tenke for mye på og drømme for mye om livet med barn.

Det får komme når det kommer.

*positiv i dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjekt å høre at du har hatt en fin helg!

Reality checks er en fin greie. :sjarmor: Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er noe spesielt glad i barn, men jeg regner med at jeg vil like mine egne. :Hehe:

Forresten innser jeg nå at det er på tide med en tur på IKEA igjen. Det er en god stund siden sist - tom. mannen nevnte det her forleden at nå er det sannelig en stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cielo :)

Bare innom en snartur og hilser på. Nåja, snartur.. Vært i boken din en time eller to jeg nå. Måtte lese meg opp, for jeg oppdaget helt plutselig en bruker jeg aldri har sett før :oops: Jeg litt sløv? Åneida. Kanskje har jeg sett deg altså. Kanskje har jeg til og med svart deg i en eller annen tråd, men dagboka di her inne var helt ny for meg.

Men nå 'kjenner' jeg deg og lover å komme innom og hilse på flere ganger!

Ha en super mandag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at vi kanskje/ sannsynligvis/sikkert må ha et langtidsperspektiv på denne prøvingen forsøker jeg å fokusere på de tingene som er bra ved livet vårt nå, og som man i stor grad må gi opp når man får barn, i stedet for å tenke for mye på og drømme for mye om livet med barn.

Det får komme når det kommer.

*positiv i dag*

Kjempebra skrevet..og tenkt! :klappe::hjerte:

Du er flink! :D

Håper du får en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å lese om den positive tilnærmingen du har! :-) Oppmuntrende på alle plan!

Så bra at konserten var bra. Hørtes veldig morsom ut. Jeg liker Bugge Wesseltoft bare i små doser, det blir litt for "eksperimentelt" for meg. Liker best gammeldags vokaljazz, jeg. :oops: Men kan godt tenke meg det var en bra konsert. :Nikke: Det er noe eget med å oppleve musikken live!

Dessuten - jeg er veldig enig i at små babyer kan være veldig slitsomme. Men søte. Egentlig begynner barn først å bli skikkelige morsomme når de kan gi litt tilbakemelding. Sånn fra 2-års alderen. Men det er noe eget med barn man har kjent fra de er bittesmå. På den andre siden tror jeg det er mange som ikke er klar over hvor utrolig slitsomt det kan være å ha en fersk liten baby i hus. (Man hører liksom bare solskinnshistoriene...)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...