Gå til innhold

Oppdrag:mamma


Cielo

Anbefalte innlegg

Enig med Lillen..veldig bra skrevet..og jeg må forsøke å tenke litt mer sånn kjenner jeg! Det er jo mange positive sider ved det å bare være to også! Det gjelder vel å se litt bedre etter...!

Ønsker deg en riktig god tirsdagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsnene!

Veronal: jeg er helt sikker på at du kommer til å like dine egne barn! :ler:

jolie: hyggelig at du stikker innom! Jeg har heller aldri lagt igjen hilsen i din bok :oops: , men jeg har lest litt så jeg vet hvem du er. Lover å legge igjen hilsen snart!

lillen: Jeg er ikke alltid så flink. I dag for eksempel... Men hyggelig at du synes det!

Moonchild : Liker Bugge Wesseltoft best i små doser selv. :ler: Jeg gikk mest for å møte venner, ikke primært for å se han.

Madden: etter alt du og mannen din har gått igjennom beundrer jeg deg virkelig for hvor positiv du klarer å være. Synes ikke du må prøve å tenke mer positivt enn du allerede gjør, det er nesten litt overmenneskelig det! :klem:

I dag var mannen og leverte prøve nr. to.

Første november får han resultatet og skal samtidig få en time med eksperten på senteret, en androlog som vet mye om mannlig fertilitet.

Håper han kan si oss noe mer enn fastlegen til mannen,

som egentlig ikke visste noenting.

Nå sitter jeg med en følelse av at dette kommer til å ta lang tid. Ikke så positiv i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det skjer ting rundt utredningen deres!

Vær glad for alle dagene du klarer å holde humøret oppe og flagge alle de positive tingene. Jeg tror vi mennesker har så lett for å bare huske på det som er negativt. Det er akkurat somom det limer seg best fast!

TAkk for at dine tanker hjelper meg til å få perspektiv på den lange prøvertida vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper kanskje litt hvis du tenker litt stykkevis og delt. Det er ikke lenge til neste milepæl - 1. november! :klem:

Krysser fingrene i første omgang fingrene for at svømmetrening siden sist har gjort susen! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at prøvene er bedre. Hvis ikke kan det gå gå uten hjelp allikevel. :Nikke: Forresten er jeg enig med Veronal i "milepæl"-tilnærmingen. Ta en ting om gangen.

Det høres ut som om dere er "i hendene" på mennesker som vet hva de snakker om, og det er positivt. Jeg skjønner forresten godt at det kan være litt vanskelig å være positiv hele tiden, innimellom kommer de tunge dagene snikende nesten uansett... Men, det skal sies at jeg syns det høres bra ut at dere får vite såpass mye allerede nå! Det er ikke noe som er så ille som usikkerhet.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor :klem: til deg for at du skriver så oppmuntrende til oss alle! Vi har gode og dårlige dager..og optimismen varierer naturlig nok innimellom..men vi er jo som du sier bare mennesker..og det skulle da bare mangle...

Det å dele tiden inn i små bolker..eller som Veronal sier milepæler...hjelper på å tenke positivt og føle at det faktisk er fremdrift i saker og ting..november er ikke langt unna..bare to små uker!!

Håper at dere kan klare saker og ting på egen hånd...og hvis ikke så håper jeg spesialistene kan hjelpe dere raskt! God :klem: og ønsker deg en riktig fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tyttebæret, Veronal, Moonchild, sirka, lillen og bizzy: dere er så snille! :klem2:

Og dere har rett; det er bare ti dager til timen hos legen hvor vi forhåpentligvis får noen flere svar om hva vi bør foreta oss.

De ti dagene har jeg mer enn nok å fylle opp med, studie- og jobbmessig. Det er litt mye for tiden, men da går dagene i det minste fort!

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei & takk for praten. Nå er jeg pakket og klar... Og overhodet ikke trøtt. :roll: Håper du fikk unna det du skulle + at du får en helt super kveld i morgen!

Håper den neste uken blir hektisk, slik at tiden frem til 1. november går fort!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for praten til deg og Moonchild! det var kjempehyggelig å snakke med deg!

Hei tyttebæret! Nå er det bare åtte dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi får krysse for hverandre apriljente!

Når skal dere få svar på prøve nr. to? Har dere noen idé om hva som kommer til å skje etterpå?

I dag er det en uke til mannen skal til legen og få resultatet av prøve nr. to.

Han vil gjerne at jeg skal være med, og det blir jeg gjerne. Det er jo informasjon som er viktlig for oss begge.

Han burde kanskje spørre legen først?

Legen han skal til er spesialist på mannlig fertilitet (det er han ganske kjente Ken Purvis) så det er vel ikke sikkert han kan si noe om hva vi evt. bør gjøre framover når det gjelder meg, men jeg kan vel bli med for det?

Jeg tenker at det er greit at begge får informasjonen direkte fra legen. Hva synes dere? :klø:

I dag er det dag 15, og EL er forventet mot slutten av uken. Det blir prøving som vanlig bare med lavere forventninger...

I dag har jeg bestilt både tannlege- og legetime.

Vel, til tannlegen ble jeg innkalt (ellers ville jeg aldri kommet meg dit), men måtte endre timen.

Legetimen er fordi jeg fikk et brev fra Masseundersøkelsen om livmorhalskreft med oppfordring om å bestille legetime for rutinemessig celleprøve fordi det var over tre år siden jeg hadde gjort det sist. Minst fem, tror jeg...

Helsetjenesten ved Universitetet, hvor jeg har fastlege, har laang ventetid. Jeg fikk time 22/11. Det er fem uker til!

Så kan jeg jo håpe på at den timen blir en første svangeskaps-legetime, eller hva?

Eller kanskje mer sannsynlig, avhengig av resultatene på mannens prøve får jeg legen til å vurdere om vi bør sjekke ut meg...

Jobbe-hjemme-dag i dag.

Det går så dårlig at det er til å le av. :ler:

Ett år igjen med disse studiene virker lenge!

Syv år i alt, snart ferdig med seks av dem (pluss at jeg tok et annet fag først), så det er ikke så rart at jeg er ganske lei.

Venninnekveld i kveld.

Jeg har blitt så flink til å prioritere venninnene mine i det siste. Venninnene og mannen. Fornøyd med det!

Hvis jeg nå bare klarer å satse litt på studiene det ene året jeg har igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Det var mange år sammenhengende på skolebenken ja!! Hjelpe meg...forstår godt at du er litt lei!!!

Krysser fingrene for at dere slipper mer utredning nå..og at den legetimen din i slutten av november faktisk kan bli første sv.skapskontroll!! :tommelsmil:

Vi har alltid gått sammen til legen når det gjelder barnløsheten..litt greit at vi begge får informasjonen! Jeg var en gang alene..og det var ikke spesielt gøy..liker ikke å måtte gjenta ting mange ganger...og mannen har en tendens til å spørre masse hvis han ikke er tilstede! :ler: Synes det er en god ide (brukte bare masse ord på å forklare det!! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at det er greit at begge får informasjonen direkte fra legen. Hva synes dere? :klø:  

Jeg ville blitt med. Dere trenger ikke å spørre legen engang. Alle har rett til å ha med en person inn, og spesielt i sine sammenhenger så tror jeg det er rimelig vanlig. Hvis det var en utredningstime som gjaldt din kropp (men felles fremtid :hjerter: ) - ville du ønsket at mannen din skulle blitt med?

Syv år i alt, snart ferdig med seks av dem (pluss at jeg tok et annet fag først), så det er ikke så rart at jeg er ganske lei.

Hey - jeg holdt ut på universitetet i hele *telle* 9 år. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden: fint å høre at dere har pleid å gå sammen. Tror jeg kommer til å bli med!

Veronal:

Ja, jeg ville nok hatt mannen der hvis det var meg det gjalt. Kanskje ikke ved selve undersøkelsene (jeg har jo ikke vært med når mannen har levert prøvene sine), men når jeg evt. skulle fått resultatene.

Så når mannen gjerne vil ha meg med gjør jeg det!

Ni år på universitetet, ja. Det blir omtrent det samme for meg. Det inkluderer normert tid for studiet mitt + forberedende + et annet fag + et års utveksling i utlandet. Heldigvis har jeg ikke studielån for alle disse årene!

Nå stikker jeg på venninnekveld.

Det regner skikkelig og er ikke mye fristende å gå ut, men for å møte hyggelige venninner er det verdt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå fikk jeg en pm av en bruker som hadde lest i boken min og som visste at på legesenteret vi skal på var det veldig vanlig at damene var med mennene sine til timene der, det var ikke noe vi trengte å spørre om på forhånd en gang.

Takk til deg som opplyste meg om det! :klem2:

I dag skal jeg være flink å jobbe!

Og i kveld skal vi bare være kjærester og ikke gjøre noen ting. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at du godt kan være med på legetimen :Nikke: Jeg og mannen har gått sammen til alle timene, bortsett fra de jeg hadde da han bodde i Oslo.

Kos deg i kveld :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...