Gå til innhold

Oppdrag:mamma


Cielo

Anbefalte innlegg

Det høres ut som om helga har vært bra tross alt!! Ikke lett når en står midt oppe i situasjonen..men når en får det litt på avstand er det lettere å sette ting litt i perspektiv! En har vel kanskje lett for å tenke at alt skal planlegges ned til minste detalj..og at barn skal passe inn i de drømmene en har om utdanning og karriere...og det skal det jo også..men et sårbart punkt i slike planer er jo nettopp det at du ikke kan være sikker på at "alt" fungerer som det skal! Ikke alle blir gravide når de har tenkt..vet jo mye om akkurat det!( :roll: ) Men jeg har stor tro på at dere kommer til å bli foreldre, og som du selv sier..utredning medfører ikke assistert befruktning umiddelbart! Kanskje klarer dere alt på egen hånd, med litt drahjelp fra dyktige leger!? Får tiden vise..

Dette ble litt lenger enn jeg hadde planlagt..skulle bare inn for å ønske deg en god uke!! :ler: Har det med å forsnakke meg...eller snakke folk i senk...jaja..Uansett! Ha en flott uke Cielo! Stor :klem: fra Maddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare hyggelig at du skriver langt, Madden!

Grå og regntung høstdag i Oslo.

Må finne på noe hyggelig i kveld!

Etter at jeg mistet motet litt i forrige uke orker jeg ikke å tenke på hvilken dag jeg er på hele tiden, og det er egentlig litt deilig. Jeg vet likevel godt at IKM er i begynnelsen av neste uke, men nå som forventningene er skrudd såpass ned skal jeg gjøre alt jeg kan for å ikke tenke så mye på det.

Fokus på hyggelige ting å gjøre om høsten i stedet:

-gode middager hjemme,

-venner på middag på søndag,

-venninekveld i morgen,

-lage album,

-mange konserter framover,

-albumlaging og

-bare være kjæreste med mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus på hyggelige ting å gjøre om høsten i stedet:

-gode middager hjemme,

-venner på middag på søndag,

-venninekveld i morgen,

-lage album,

-mange konserter framover,

-albumlaging og

-bare være kjæreste med mannen min.

:Nikke: Håper du klarer å nyte høsten og kose deg :kose:

Er ikke lett når tankene kommer og tar deg, men ser ut til at du har gode forslag for hvordan å legge de vonde tankene litt til side :trøste:

Tenker på deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Bizzy!

Det høljer ned i Oslo for tredje dag på rad. Jeg hadde egentlig store planer om å gå til Universitetet, men revurderer nå...

Jeg har kurs i fire timer fra kl. to og da er det lett å sose bort formiddagen. Jeg tror jeg bare må komme meg opp dit og nedlegge internettforbud for meg selv.

Fra NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den syklusen jeg endelig klarte å slippe fokuset på hvor i syklusen jeg var og nøyaktig når IKM var så satt den! Så det er slettes ikke dumt å få tankene over på andre ting! :-)

Det er nok snart din tur også!!

Sender litt <<<Vibber>>> jeg, kanskje det hjelper! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Engel!

Jeg tenker nok ikke så mye på prøving som det kan virke som når man leser denne dagboken.

Dette er forumet hvor jeg får utløp for disse tankene, så naturlig nok ser det ut som om man ikke tenker på så mye annet når man leser her.

Jeg tror nok mannens sædkvalitet har mer å si for om vi lykkes enn tankene vi tenker, men det er jo selvfølgelig mer behagelig å ikke tenke på det hele tiden.

Apropos sædkvalitet (synes jeg har skrevet det ordet ofte i det siste...) så har mannen fått innkalling til ny prøve den 20 oktober.

Sist kom resultatene etter under to uker, så i løpet av den første uken i november håper jeg vi får svaret.

Dan kan vi også ta avgjørelsen om hva som skal gjøres videre, henvisning til utredning eller ta tiden litt mer til hjelp først.

Det er bare rundt fire uker til!

Litt for spennende... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig tenker jeg på deg! Og det er veldig bra at dere snakker om det. Tror det er helt naturlig at den som har "problemet" blir litt nedfor. Men, når man leser hva prøvene sa, så syns jeg ikke det ser håpløst ut at dere kan komme til å klare dette på egenhånd. :Nikke: Dere må bare være litt "lure" ifht. hvordan og når det prøves. (Og da er det jo kjekt å ha full oversikt over egen syklus!) Jeg tror nok det er flere med dårlig kvalitet som aldri oppdages, fordi man er innstilt på at det kan ta litt tid.

Jeg kjenner meg igjen i det at det er "her" man tenker på prøving. (Selv om jeg nok ble litt overfoklusert de første månedene - var nok veldig bra for meg med en liten pause, selv om jeg ikke ønsket meg det.) Jeg snakker eller tenker heller ikke så mye på "prøving" i det daglige, selv om man nok kan tror at det er den eneste tanken som står i hodet på en som fører dagbok. :ler: Selv om alle de nærmeste vet at vi er "prøvere" (og at vi har en pause av naturlige årsaker), så er det noe som veldig sjelden diskuteres. Mest sannsynlig fordi dette er et tema som ikke opptar folk. En hver graviditet følges derimot med stor interesse - og det er egentlig noe jeg er veldig fornøyd med! :-) (Ikke for mye fokus på prøveprosessen, desto mer fokus på en voksende mage og den lille poden!)

Så fin den listen din var! Jeg er alt annet enn høstmenneske (spesielt når det regner...) Men mange av de tingene du skrev der skal jeg skrive meg bak øret. Håper du koser deg på venninnekveld!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utfordrende nyheter å ta med seg, men veldig greit å få vite det så tidlig! :Nikke: Er det ikke slik at kvaliteten kan være noe varierende? Da burde det i hvertfall være grunn til å ha minst moderate forhåpninger til retesten om noen uker. :klem:

Det er i motbakke det går oppover. Siden dere fremdeles surfer på hvetebrødbølgen og du har fine planer for høsten så vil det gå bra om det klaffer både før eller siden. Vi skal holde følge med deg underveis. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner, Cielo :klem:

Du har en kjempeflink mann, som tar initiativ til å finne ut hva han kan gjøre for å forbedre kvalitet! :Nikke:

Og du er også flink :wink:

Jeg synes det tar utrolig lang tid å få svar på de sædprøvene hans :o , men kanskje det tar lengre tid, og flere undersøkelser av spermen, når den først er svekket!?

Da vi var til utrednings-samtale, mener jeg å huske at sædprøven var levert 1-2 dager før...men den prøven var grei, og de så de kanskje med en gang...?

:klø:

Håper du har en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonchild, Veronal og Lillen: dere er så snille! :hjerte:

Venninnekvelden i går var kjempehyggelig.

Vi er en gjeng som studerer sammen som prøver å møtes ca. en gang i uken.

Det er så fint å ha venninner som driver med det samme som deg og dermed vet hva man jobber med og hvilke faglige utfordringer man står overfor.

Nå er jeg bare hjemmom en kort tur for å hive i meg litt mat sammen med mannen før jeg skal på en kafetur med en gammel venninne på Grunerløkka.

Mannen skal ut med en gammel venn, han som fikk barn for noen uker siden (de som hadde slitt sånn).

Dette er en venn som mannen klager over at han aldri ser og at de aldri får snakket ordentlig sammen, men hva gjør de når de først møtes? Kino... Bare sånn for å sikre at de knapt får vekslet et ord... :klø:

Lillen: jeg vet ikke hvorfor det tar så lang tid å få svar på prøvene. De sa før den første prøven, før de visste at det var noe galt, at det tok ca. to uker, så jeg tipper at det er fordi de har mye å gjøre?

Når jeg kommer hjem i kveld skal jeg planlegge hva vi skal lage når vi skal ha venner på middag på søndag. :wow:

Jeg satser på å ha mange hyggelige vennemiddager hos oss framover (en del av min hvordan-gjøre-høsten-levelig-plan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tid til middagsplanlegging i går, venninnen min hadde mye å prate om så det ble en lang kveld.

I dag har jeg en lang dag med studier foran meg (og må ikke sitte her på KG), men kommer til å komme hjem til ryddet leilighet og middag har mannen lovet! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Takk for alle god helg-ønsker, sirka, Madden Lillen, Moonchild og Veronal!

Da jeg våknet i går hadde temperaturen sunket under 37 grader, og det betyr bare en ting... Selv om det etter nyhetene om mannens sædkvalitet var veldig forventet, ble jeg likevel lei meg.

Det ble så veldig tydelig at dette kommer til å ta tid.

Mannen var også litt lei seg, så vi gikk ut og spiste et skikkelig godt måltid og drakk dyr, herlig vin.

Etterpå møtte vi noen venner og drakk drinker og dro på galleriåpningen til en venninne av venninnen min.

Vi kom litt sent så det var tomt for gratis hvitvin og utstillingen var ikke det helt store så vi dro relativt tidlig hjem.

Da jeg våknet i dag var tempen kjempehøy og et lite øyeblikk ( jeg var i halvsøvne) tenkte jeg "oj!", men så kom jeg på at jeg hadde drukket alkohol kvelden før og det får alltid temperaturen til å stige, så det er nok den lave tempen i går som teller, dessverre... :(

IKM er på mandag. 34 dagers syklus. Altfor langt!

I kveld tror jeg jeg skal være alene hjemme.

Mannen jobber kveld, men kommer hjem etterhvert.

Jeg har en invitasjon til å gå ut med veninnen min som vi var ute med i går, men jeg har blitt for gammel til å gå ut to kvelder på rad... :oops:

Jeg blir skikkelig sliten, selv etter et relativt beskjedent alkoholinntak, og jeg skjønner ikke hvordan venninnene mine orker.

Jeg tror det må være singel-statusen som gir en ekstra trang mot å gå ut (av typen "tenk om jeg går glipp av noe/ noen" :ler: ) for det er nesten bare mine single venninner som orker.

Vi skal ha gjester i morgen også, så det får holde (selv om jeg føler meg gammel!).

Det får bli aviser, TV og pc på gamla! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cielo!

Trist å høre om mannens sædkvalitet. Likevel er det godt å høre at han tar det initiativet til å gjøre hva han kan for å forbedre sædkvalitet.

Min mann har også nedsatt kv. og venter på å få tatt prøve nr. 2, han får dessverre ikke tatt den før i november (2.), men til gjengjeld får vi svaret raskt!

Vi får krysse fingre vi to! Håpet er der alltid!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får krysse Tyttebæret!

Vi får sannsynligvis resultatet omtrent samtidig, vi må vente ca. to uker og det blir første uken i november.

Jeg har ikke innsett før nå hvilken elendig TV-dag lørdag er! Jeg endte av en eller annen grunn med å strande foran et grusomt Tore Strømøy-program, men måtte flykte da en jente som skulle imitere Bertine Zetlitz kom på. Jeg blir alltid så flau når folk dummer seg ut på TV, jeg rødmer og skikkelig pinlig berørt. Jenta sang ordentlig surt, jeg rødmet og flyktet til dataen.

Nå må jeg vel ringe venninnen min og fortelle at jeg nok har blitt for gammel/ satt/ treig til å gå på byen to dager på rad.

Både hun og mannen som er tidligere ferdig på jobb enn forventet prøver å få meg med på et releaseparty på Blå, men jeg vil bare være hjemme.

Jeg får prøve å overtale mannen når han kommer hjem.

Tipper han lar seg overtale av god hvitvin og litt :kline: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin lørdagskveld, Cielo!

Jeg er hjemme i kveld og prøver å slappe av før jeg skal jobbe på messe i morgen.

¨Men jeg har allerede rukket å få i meg noen glass rødvin og har spilt litt playstation.

Mannen og noen kompiser sitter og spiller og drikker øl, de skal vel ut etterpå, mens jeg sikkert tar et bad og går og legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...