Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Tok en Persona-test nå, og strek nr. to er nesten like sterk som kontrollstreken. EL er dermed forhåpentligvis på vei.

I og med at EL er noen dager forsinket må jeg justere IKM også. Rundt 11/12 oktober, regner jeg med nå.

Bra å vite at EL er forsinket, så slipper man å få falske forhåpninger av en forsinket menstruasjon!

Jeg gleder meg til å skrive om Paris, men må vente til i morgen. Nå må jeg jobbe. Venninnekveld med studievenninner i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satser på at EL-symbolet dukker opp i morgen! :Nikke: Synd det ikke ble en liten Paris-bébé, for det hadde vært en flott historie. Men en liten Norges-baby er ikke å forakte det heller.

Håper du koser deg masse på venninnekveld. (Det er supert for batteri- og humørlading!)

Også syns jeg godt du kan lære deg MSN... :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn til EL i dag heller. :klø:

Vil ikke ha så lange sykluser! :sur:

Moonchild: MSN-opplæring er fullført, så jeg burde være klar nå!

Paris: vi hadde en helt fantastisk helg!

Det var så fantastisk å gjøre noe så spontant som dette!

Mannen spurte dagen før om jeg ville bli med, det ville jeg selvsagt, han ringte og hørte om det var billetter igjen, bestilte en på bonuspoeng, og dagen etter dro vi. :sjarmor:

Vi landet torsdag kveld og kjørte rett til hotellet vårt som lå i Saint Germain de Prés, et område jeg er veldig glad i.

På torsdag kveld møtte vi noen venner av meg, og var og spiste med dem rett ved der de bor, på en av de store boulevardene mellom Bastille og République. Etterpå var vi ute og drakk caipirinhas på en liten brasiliansk bar før vi dro relativt tidlig hjem siden mannen måtte jobben dagen etterpå.

På fredag dro mannen tidlig på jobb mens jeg sov lenge før jeg gikk ut og kjøpte kaffe, croissant og avis; skikkelig Paris-klisje.

Jeg satt på plassen rett ved hotellet vårt, St. Sulpice, et favorittsted i Paris.

Senere på dagen bare gikk jeg rundt, i mange timer. Jeg elsker å gå rundt i storbyer og Paris er en av de beste! Jeg aner ikke hvor mange mil jeg har tilbakelagt i løpet av denne helgen, men det er garantert mange.

Jeg møtte mannen raskt til lunsj og var alene noen timer til før han var ferdig med å jobbe. Jeg var på Musée d'Orsay som ligger ikke så langt unna der vi bodde og i en hel del butikker. Mange butikker...

Om kvelden spiste jeg og mannen middag, gikk en veldig romantisk kjærestetur og la oss tidlig.

Lørdag var nesten en kopi av fredag, mannen jobbet på dagen, jeg gikk tur og i parker og butikker før vi møttes og spiste middag med noen av de han jobber med. Vi gikk en tur ut med dem på kvelden og kom hjem temmelig sent.

På søndag kjøpte vi kaffe og aviser og rakk en liten tur i Jardin du Luxembourg før vi dro til flyplassen.

Drømmehelg! :hjerter:

I dag er det derimot ikke noen drømmedag jobbmessig, så jeg må tilbake til det jeg egentlig skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, det hørtes ut som en drømmehelg, ja.. *misunnelig*

Synd at syklusen er så lang, blir lenge å vente da stakkar.. :trøste:

Skal se at den turen til Paris gjorde underverker med eggene dine.. Blir klaff denne gangen tenker jeg.. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*...som tatt ut av en film rett og slett....nå fikk jeg iallefall lyst på ferie!!! :ler:

Høres virkelig ut som om du har hatt en flott tur...og fått ladet batteriene (til tross for mye gåing...), så nå er du klar for en produktiv høst tenker jeg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres absolutt vidunderlig ut! Håper at batteriene ble ladet såpass at dagens og kommende jobbutfordringer tas på strak arm i lang tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Salamandra, Madden, Veronal og Moonchild!

I morges hadde temperaturen steget masse, som den alltid gjør når EL har vært.

Men det har jo ikke vært noe utslag på testene? Mystisk.

Jeg har ikke gjort noe (drukket alkohol, sovet lite, vært ekstra varm, tempet på et annet tidspunkt enn vanlig) som kan føre til at tempen stiger, så jeg tar det som et ganske klart tegn. Kan jeg gjøre det? :klø:

Jeg har tempet så mange sykluser nå at jeg kjenner mønsteret mitt. Tempen ligger rundt 36, 40 til 36, 50 helt fram til EL, så stiger den brått (36, 87 i morges) og sånn er det hver gang.

I løpet av lutealfasen stiger den enda mer og ligger over 37 før den synker brått en til to dager før mensen.

Det eneste som er litt dumt er at siden jeg ikke fikk noe EL-utslag på testene og mannen har jobbet kveld har det ikke blitt noe prøving siden Paris.

Forhåpningene mine er derfor ikke så høye fram mot IKM som nå bør bli 12 eler 13 oktober. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Madden, men jeg tror nok ikke det, gitt. :-(

Jeg og mannen har nemlig fått noen litt dårlige nyheter.

Jeg har ikke skrevet om det her, men mannen har vært og testet sæden sin.

Det var ikke planlagt at han skulle gjøre det, han var hos legen sin for noe helt annet.

Han kjenner denne legen godt, og hadde stilt han et spørsmål om dårlig sædkvalitet kunne være arvelig, mannen har nemlig endel ufrivillig barnløshet i familien sin. Da legen hørte hvem og hvor mange sa han at han kunne skrive en henvisning til sædprøve sånn at mannen kunne få sjekket det ut og ikke bekymre seg unødig. Det synes jeg var utrolig skvært gjort av legen. En sædprøve er som legen sa en veldig enkel test.

I går fikk vi resultatene tilbake og det var ikke kjempegode nyheter, men ikke veldig dårlige heller. :-?

Slett, slett!

Dette skrev senteret:

Jeg slettet dette, jeg. Det har ligget ute lenge nok...

Uansett må vi nå belage oss på at dette kan ta tid.

Og det har vi ikke så altfor mye av pga. at jeg nærmer meg slutten av studiene.

Det kan altså bli en laaang prøvepause på oss (til jeg er ferdig studert, har fått jobb og jobbet litt) hvis det ikke klaffer i løpet av få måneder (og det har vi jo akkurat fått vite at sjansene er mindre enn vi trodde for... :-( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med mannens sædprøve. :trøste:

Men det har skjedd før - at en over ivrig celle greier å finne veien.

Håper det skjer med dere.

Hvis ikke så er det bare å kaste seg inn i utrednings jungelen.

Ting tar mye lenger tid enn dere tror.

Utredningen med resultat på blodprøver osv. kan fort ta 1 år.

Og Rikshospitalet har veldig stor pågang for tiden,

og det er 6-9 mnd ventetid for å komme inn til forsamtale.

Etter det er det kø for å komme til behandling. :-?

Hvis dere bestemmer dere for å få hjelp med baby lagingen,

så vil jeg anbefale dere å sjekke ventetiden med flere sykehus.

Selv om vi bor litt utenfor Oslo,

så reiste vi til Trondheim for prøverørs behandling.

Der har de nemlig ingen ventetid.

Porsgrunn har også mye kortere kø enn Riksen.

Det er jo fritt sykehus valg nå.

Og meste parten av reise og opphold blir dekke av Trygdekontoret.

Lykke til videre og håper dere greier det på egen hånd.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du er litt usikker nå :trøste:

Jeg råder deg til å ta imot henvisning, hvis sædprøvene ikke viser forandringer neste gang. Som Zianta sier, så tar ting tid. Og hvis dere plutselig må ta en pause, så er det fortsatt ingenting i veien med litt utredning :wink: det er uansett greit å vite til dere skal gjenoppta prøvingen, og det er greit å være inne i systemet allerede... Utredningen kan for eksempel være å finne ut om du har eggløsning, men det vet du tydeligvis at du har :-) De kan finne ut om en av egglederne er tette ved røntgen-undersøkelse.

Og den eventuelle prøverørskøen kan jo være lang...så lang at du rekker å få jobb og jobbe tilstrekkelig tid før det skjer noe :wink:

Men prøverør er vel siste utvei; det er mye annet dere kan gjøre. Kan hende mannens sædkvelitet kan forbedres med tilskudd av f eks Sink!? Dere bør spørre sæd-legen om det er noe dere kan gjøre.

Selv om de ikke er så flinke til å bevege seg, kan det hende de har lang levetid, og da holder de ut veien til egget :wink:Lang levetid = f eks 4 døgn!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg kom på en ting jeg ikke nevnte i forrige innlegg.

Før siste prøverørs behandling i juni,

så gikk vi til en homeopat.

Han satte mannen på en kur for å forbedre sædkvaliteten.

Han skulle spise 1 ss med gresskarkjerner 3 ganger om dagen,

og ta 1 kapsel med dvergpalme ekstrakt 1 gang om dagen.

Begge delene fås kjøpt på vanlig helsekost forretning.

Det skader jo ikke å prøve,

selv om mannen min var temmelig lei etter 3 mnd.

Men det klaffet jo på det forsøket, så da trengte han ikke fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på at det tar tid når en skal utredes! Tror dere gjør lurt i å bare stille dere i kø, dersom det skulle bli nødvendig!! Tror nok at vi også hadde vurdert homøopat, kjenner iallefall endel som har hatt god hjelp av det! Håper at det ordner seg for dere...får gå litt i tenkeboksen..så er jeg sikker på at dere finner en løsning! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Uff, jeg kan bare begynne å forstå hvor frustrerende dette virker. Men jeg er enig med Zianta, Lillen og Madden: det er like greit å sette i gang med utredning, med tanke på hvor lang tid ting kan ta. (Du kan rekke mye jobbiing i ventetiden.) Jeg vet jo at du ikke har lyst til å forsvinne ut i en permisjon med en gang du har begynt å jobbe, men jeg tror vi jenter er alt for flinke til å tenke på at alt skal være lagt til rette for at vi skal kunne begynne å planlegge barn. Jeg vet at min holdning til det har endret seg drastisk de siste par månedene, og jeg har vel bestemt meg for å bare sette igang med prøving, så snart jeg får en avklaring. Tidligere satte jeg mye strengere krav til alt som skulle være på plass for å begynne prøvingen, men jeg har etterhvert skjønt at det er viktigere for meg å ha en familie, enn mange andre ting her i livet (selv om jeg hadde satt pris på å kunne si "ja takk, begge deler".

Ja, karriære er viktig, men jeg tror faktisk innimellom vi jenter har lett for å glemme at man kan gjøre kariærre senere i livet, ikke bare med en gang man er ferdig.

Og det kan faktisk hende at dere klarer det uten assistanse. Du får fore mannen din med alaskens vitaminer og mineraler, spare på svømmere og ligge med beina i været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Er veldig lei for å høre at det var litt dårlig med mannens svømmere. Vil bare si at jeg har lest mye om akupressur og akupunktur (har tatt akupunktur selv også tidligere med gode resulteter mot diverse), og jeg vet at flere har gode erfaringer med å få opp kvaliteten på svømmerene. Det kan være vel verdt å prøve!! Ellers skal tilskudd av sink og e-vitamin kunne hjelpe, hvis ikke mannen din tar det allerede!

Stå på! Det er jo ikke sånn at alt håp er ute!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin helg, Cielo. :)

Trist med dårlige nyheter, men samtidig er det jo bra og vite hva man må "jobbe" videre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for oppmuntring og gode råd, jenter!

Jeg setter pris på det! :klem2:

Det går bra med meg og mannen.

Han har sevfølgelig vært endel lei seg, følt at det er noe galt med han og at han skuffer meg o.l., men vi har snakket masse sammen og dette kommer til å gå fint.

Det som har skjedd i løpet av de siste dagene er at vi begynner å avfinne oss med at dette kan ta tid.

Hvis vi ikke lykkes i løpet av de neste fem,seks PP må vi ta en lang pause sånn at jeg kan finne en jobb og begynne å jobbe. Det kommer til å bli trist, men vi får bare jobbe med å venne oss til tanken og heller bli gledelig overrasket, nei ekstatsisk glade, hvis det skulle klaffe før.

Fram til mannen får resultatet av sædprøve nr. to får vi bare prøve som før, men med en mer realistisk oppfatning av hvor lav sjansen er hver gang...

Hvis resultatet er som nå er jeg enig med dere i at vi lar legen hevise oss til utrednig. Utredning betyr jo ikke at man må gå igang med assistert befruktning!

Takk for alle tips om forbedring av sædkvalitet.

Sink har mannen tatt en liten stund allerede, og før helgen kom han hjem med selen og e-vitamin, etter å ha søkt etter informasjon på nettet selv. Flink mann!

Vi har hatt en fin helg.

På fredag var vi ute med en stor vennegjeng og hadde det kjempegøy! Ettersom jeg anslå sjansen for at jeg gravid i denne PP til å være deprimerende lav, fravek jeg alle mine prinsipper om å ikke drikke alkohol mellom EL og IKM og fikk i meg et stort antall drinker og endel vin.

Som et resultat av natteranglingen på fredag tilbragte vi hele gårsdagen hjemme, en av de slappeste dagene jeg har hatt på så lenge jeg kan huske.

I dag er nesten like slapp (men formen er god), men jeg har da båret endel rot opp i loftsboden og bakt boller.

God søndag til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...