Gå til innhold

Kos og kaos


Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er sykdommen historie, og jeg slapp unna! :hoppe: Jeg lurte en stund på om R faktisk også var syk, for hun gulpa ekstremt mye, og et par ganger var det noen små, grønne klumper i det som kom opp.. Men så lenge hun spiste som vanlig og ikke hadde noe redusert allmenntilstand, så jeg det bare an.

I går hadde vi en kjempefin fridag hvor vi bare var i nærmiljøet rundt her. Først gikk vi tur med R i vogna og S på den nye tohjulssykkelen, og senere gikk vi i skogen med R i manducaen. Har ikke prøvd den på henne før, men hun trives veldig godt i close baby carrieren, så jeg regnet med at hun kom til å like det. Og det gjorde hun, for plutselig var det fire timer siden forrige amming! :daane: Mamma inviterte seg selv på grilling, og vips så var det kvelden! :)

Den natta vi akkurat har lagt bak oss, er en litt mindre idyllisk historie, så den vil jeg helst glemme, mens jeg priser meg lykkelig over hvor gode netter vi vanligvis har, og at dette bare var et unntakstilfelle. ;)

Alt i alt har vi det veldig bra, jeg får bare ikke oppdatert så mye her. Jo forresten, en historie må jeg bare få med på tampen her:

For et par dager siden var jeg alene med jentene før han godeste var kommet fra jobb. S var så skitten etter barnehagen at jeg vrengte av henne klærne og gikk for å legge dem på vaskerommet. R sov i bilsetet, for vi hadde jo nettopp kommet hjem. Plutselig hørte jeg at hun skrek til, så jeg løp inn i stua og spurte S hva hun gjorde. Svaret kom kontant: "Noe galt" sa hun. Jeg spurte hva, og da satte hun fingrene i munnvikene og lagde grimaser. "Jeg gjorde bare sånn på R". :rolleyes:

Bortsett fra den lille episoden er hun fortsatt verdens beste storesøster! :ler:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:ler: Det er jo litt festlig at hun umiddelbart svarte at hun hadde gjort noe galt da.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, jeg og R er ikke i form. Jeg fryser og har vondt i hodet og magen. Håper i det lengste at det ikke er omgangssyke.. R bare griner og griner, så det er noe som plager henne også stakkars. God helg! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter noen timer på sofaen på ho mor og en hiroshimableie på minstefrøken, ser livet straks litt lysere ut for oss begge. Håper hun sovner igjen etter amming, for jeg er klar for å ta kvelden :Gjesp: Satser på at det bare var søvnmangel og magevondt som satte oss litt ut i dag, og at vi er i form til bursdagsselskap for Mokkon83 sin lille H i morgen. Mistenker at hun er såpass babysyk at hun gjerne vil at R skal være med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er lille bolle 6 uker :rodmer:

Ukene bare flyr avsted. Litt av en forskjell fra sist, da synes jeg å huske at alt bare var kaos de første seks ukene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ukene flyr avsted, men kan tenke meg at den flyr ennå fortere når man har en fra før :) Hatt det koselig i bursdag i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååååå koselig å ha dere på besøk idag :rodmer:

Håper dere fikk kost dere litt, jeg var ikke spesielt organisert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig :jepp: Også så gode kaker! :sikle:

Vi reiste rett fra bursdag til svigers som kom hjem fra USA i går. S var gira etter festen, men holdt ut flere timer på trampolina med kusinene sine. Da vi kom hjem, slukna hun umiddelbart etter litt mat og kveldsstellet.

Da hun var i seng, koste vi oss med biff med fløtegratinerte poteter, grilla asparges og rødvinssaus, samt et ørlite glass vin. For en gangs skyld spiste vi ved spisebordet, ikke foran tven. Koselig! :rodmer: Etter middag fikk vi sett en episode av Sons of anarchy også, for første gang siden R kom. Det har for det meste blitt hjernedød tv-underholdning de siste ukene, men nå var det på tide å se noe som krever at jeg følger litt mer med igjen..

Jeg merker nemlig at denne babybobla er litt slitsom det øyeblikket jeg skal snakke med noen utenforstående, i og med at livet mitt dreier seg nærmest utelukkende om å være mamma for tida. Det er liksom vanskelig å snakke om annet enn babygreier, og det vet jeg jo at er av liten interesse for de fleste andre i mer enn små porsjoner av gangen.. :sjenert: Sons of anarchy er derfor første skritt mot en hverdag som handler bittelitt mer om andre ting enn bare gulp og bæsj. Tror det er lurt! :fnise:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sons of anarchy :hjerte:

:5:

Jeg har bestemt meg for å gjøre minst én ting hver dag som handler om meg selv, ikke mamma-meg. I går var det SoA, i dag quiz. R sov seg gjennom begge rundene i bæretøy på magen min. :) Det er klart hva jeg kan gjøre begrenser seg litt nå i starten, men det er kanskje desto viktigere å være bevisst på litt egentid nå. Jeg vil ikke forsvinne helt og være bare mamma heller, selv om R er helt avhengig av meg. Nettopp derfor er jeg utrolig glad i både manducaen og close baby carrieren, fordi de gjør at hun får nærheten hun trenger og elsker, mens jeg står litt friere, enten det er meg eller han godeste hun henger på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg faktisk litt klump i magen. Jeg har ikke gjort -noe- for meg selv etter at J kom til verden, bare vært mamma. Spørs om jeg skal følge ditt eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe galt i å være mamma, men jeg fikk et akutt behov for å være noe mer etter at jeg fant ut at jeg nærmest slet med å føre en vanlig samtale :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mammaalenetid er viktig. :Nikke: Husker at alenedusjen føltes som om jeg hadde fått friheten tilbake da A var baby. :fnise:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mazzitid ble tilbrakt alene på coop obs, hvor det var tilbud på garn. Brukte goooood tid på å velge de fargene jeg ville ha, med mamma på telefonen. Hun skal nemlig strikke kofte til meg :hoppe: Jeg endte til slutt opp med tre gråtoner pluss en mørk lilla. Den mørkeste grå blir bunnfarge. Tror det blir kjempefint! :) Derfra gikk turen til mamma for å levere garnet og ta mål. Deilig med en luftetur uten barn! :) (Huff, nå høres det vel snart ut som jeg ikke liker å være mamma, men jeg gjør det altså! Ville aldri bytta bort livet mitt!)

Nå: på tide å skifte ei saftig drittbleie! :hoppe: Skikkelig glad hver gang jeg kan gjøre det, hun plages litt med magen stakkar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg tenkte ''hurra!'' da M feis. Synes lukten til og med var litt god, for det betydde at hun fikk litt fart på magen. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den frøkna her fiser råtne eggefiser i flere dager før hver drittbleie. Hvis hun føler seg like råtten som det lukter, er det sannelig ikke rart hun er litt grinete i blant ;) Men det er merkelig med det, det lukter ikke like vondt når det kommer fra henne som det hadde gjort om det var en annen :fnise:

Nå skal vi på 6-ukerskontroll. Hun har sikkert passert 10 kilo! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...