Gå til innhold

Kos og kaos


Mazilla

Anbefalte innlegg

Så lenge barnet har passert fire måneder trenger man ikke forhøre seg med noen. Morsmelk kommer jo uansett til å være hovedmat i lang tid fremover selv om man begynner så smått å introdusere annen mat :Nikke: Jeg begynte så vidt til S da hun var ca 5 mnd, og det var ikke mye hun fikk i seg i starten. Hun var aldri særlig glad i grøt, og likte ikke sånne ting som babyer "skal" like, f.eks banan og avokado. Hjemmelagde moser av div frukt og grønt blanda med morsmelk derimot.... Husker sviske med brokkoli var en slager :haar: Lagde mye mat som jeg frøs ned i isterningbrett. Skulle vi ut, tok jeg opp noen terninger i en liten boks, så var det passe tint til vi var fremme på kafé/besøk osv :)

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går kveld kom omsider nevøen vi har venta på, 11 dager på overtid. (Hva er det med disse 2014-barna?!) Stor og fin gutt på 4,5 kilo og 55 cm. Har et lite håp om at vi får truffet han til helga når vi skal til Oslo :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg forstår deg så godt! Vi hadde det jo sånn ganske lenge med M. Håper virkelig hun er flinkere å spise fast føde enn M da, det er det heldigvis veldig stor sjanse for. :fnise: Da kommer det nok til å gå seg til veldig fort skal du se. :klem:

(Er dette rette stedet å si at jeg savner ammingen? :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, her er det fritt frem for å savne hva man vil av sære babyting, både stor mage (som egentlig er mest i veien), fødsler (som mest er vondt selv om man husker det som fantastisk) og amming (som er kos, selv om ungen haler og drar i puppen)! :ler:

Nå har R spist sin første "porsjon" med grøt. Det gikk over all forventning! :hoppe: Hun spytta ingenting, satt bare og så forundra på maten og på meg :fnise: Smakte med tunga, og smatta det i seg. Supersøt! :rodmer:

S er også supersøt for tida, og voldsomt høflig. I dag takket hun pent for at vi fikk komme til svigers, og sa at det var sååå koselig at de ville ha oss på besøk. Da svigerfar skulle på butikken og spurte om det var noe hun ville ha, ropte hun BROKKOLI! :hoho: Ellers deler hun ut komplimenter og godord til alle og enhver hele tida. Kjempestolt av hvor stor og flink hun er! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det enda bedre med grøten! :tommelopp: I morgen tror jeg jeg skal lage litt større "porsjon" :Nikke:

I morgen skal vi en tur i Dyreparken. Årskort er digg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte i forgårs, etter den siste stuepuppen, før den første soveromspuppen. Lagde av 2 små ss grøtpulver og vann + morsmelk.

Husker ingenting fra sist om hvordan man går frem, så tror jeg skal lese meg litt opp. Vil gjerne gi litt grønnsaksmos etterhvert, ikke bare den ekle tullegrøten, men vil jo la magen hennes få sjansen til å skjønne hva som skjer først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker heller ikke. Rart hvor mye en glemmer på tre år.

Jeg lurer på å gi ham avocado som første ordentlige smaksprøve. Det er jo mildt for magen, og ganske fett og mettende selv i små mengder. Men jeg må visst også lese litt, tror jeg..

Når var R født igjen? :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, avokado bringer tilbake mange minner om morsomme vrenge- og spyttetryner hos S. Hun likte det aldri! :fnise: Tror jeg skal prøve det til R også, om ikke annet er det jo god underholdning! :ler:

Hun er født en liten evighet før din minstemann, nemlig 22. mars. Hjelpe meg så sakte tida gikk den måneden der! Når var det din omsider kom ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg trodde helt oppriktig hun kom leenge før det, min venta jo helt til den 24.! :hoho:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Jeg trodde også det var mange flere dager mellom dem! :hoho: Tida stod virkelig stille! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh,godklump! :hjerte:

Var noe sånt L var også ved 4 mnd,kanskje til og med litt ner. Deilig! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er valkete og fin :rodmer:

Dette er den andre sommeren på rad som er i ferd med å bli ødelagt av at han godeste er syk :( I fjor var det kyssesyken, og nå har han vært svimmel og utafor i snart to uker. Han synes naturligvis det er kjipt, og det sliter på meg også, som har 90% eneansvar for unger, hus og alt mulig. Det hjelper jo ikke akkurat at R våkner ørten ganger hver natt heller... :sukk:

I morgen tidlig skal vi ta toget til Oslo. Kan bli en interessant helg, for han godeste orker egentlig ikke, men vil ikke ødelegge for oss andre. S gleder seg stort til å besøke Harald Konge i slottet hans... :ler: Bortsett fra det har hun heldigvis ikke så store forventninger, så hun overlever nok at tempoet blir litt lavt. Krysser fingrene for badekar på hotellrommet, for da vet jeg om ei som blir fornøyd.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, så dumt! Har han hatt flått på kroppen? Borrelia gjør deg svimmel og trøtt, det kan være verdt å sjekke...tror det er en blodprøve som kan tas for å se om det er i kroppen! Det må være tungt å ha alt på dine skuldre, spesielt når du har en så liten som R i hus som fucker opp nettene :bond:

Krysser fingrene for at han blir bra fort, at turen til Oslo i helga blir fin og ikke minst at det er badekar på rommet :ler: Små gleder! Liten jublet også over badekar på rommet når vi kom til Lucca..etter 14 dager med basseng og strand skulle man tro badedosen var dekket opp - men nei - badekar er bare best!!! Hun jublet :hoppendeglad:

Harald Konge :rodmer: Søta!!

God tur :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke hatt noen flått som vi har sett, men vi har vært inne på tanken. Bor tross alt midt i det verste flåttområdet, så det er jo en naturlig ting å tenke på. Han har tatt prøver mtp stoffskifte og div annet, med beskjed fra legen om å komme tilbake etter to-tre uker hvis han ikke følte seg bedre..

Nå er bagasjen ihvertfall pakket og klar, og tustejentene mine har tatt kvelden begge to, selv om det så mørkt ut da begge fortsatt var våkne kl 21... :bond: S hadde nok litt reisefeber, mens R hadde bare mer lyst til å kose med meg enn å sove.. :hjerte:

Hvordan i alle dager jeg fikk pressa inn en joggetur i kveld skjønner jeg nesten ikke, men det gjorde jeg. Min største motivasjon for tida er alenetid. Når jeg knytter på meg joggeskoa er det bare meg det handler om. Naturligvis streifer tankene innom resten av gjengen, men det er ihvertfall ingen som kan kreve noe av meg akkurat der og da. Deilig! :bolledeig: Særlig når jeg blir sprek på toppen av det hele ;)

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh,kan du gi meg løpeformen din? Jeg har såå dårlig kondisjon nå, og å trene den opp er så sinnssykt vondt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er blitt et joggefantom :daane: J.e.g. e.r. s.å. i.m.p.o.n.e.r.t. !!!! Den dagen jeg jogger......da er det ikke jogging, men fordi noen løper etter meg for å ta meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...