Gå til innhold

Kos og kaos


Mazilla

Anbefalte innlegg

Burde vel ikke være noe problem det? Er jo mange som har med barn, og det er vel verre å ha med en toåring som går i barnehage og blir utsatt for masse smitte enn en baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes meg, for en opplevelse i rulletrappa!! :daane:

Godt det gikk så bra, satt med frysninger her! har angst og delirium for vogn i rulletrapp...

Minner meg om da hunden vår veltet barnevogna med H (3mnd var hun kanskje?) Hun havnet i kalesjen, heldigvis mange tepper... jeg reagerte ikke så rolig som du.... :sinna:

Riktig god ferie!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oslotur unnagjort, en ny nettopp bestilt. Vi fikk et gavekort på hotell av naboen, så da tar vi toget inn neste helg. S har aldri tatt tog, så det blir forhåpentligvis stas. Satser på at R også liker det bedre enn bil ;) S har så lyst til å se hvor kongen bor, så da tar vi likegjerne en tur til innover :)

I går brukte vi seks timer på en tur som vanligvis tar ca halvparten. Men men, vi hadde god tid, så det gikk fint.

I morgen kommer S hjem, hun har vært på tur siden lørdag. Blir godt å få henne hjem igjen :Nikke:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis greit. Det var utsolgt for barnevognplasser, så vi må sette den fra oss et annet sted, men med bæresele skal vi nok klare oss likevel :) Har bestilt NSB familie, så da er forhåpentligvis S underholdt ihvertfall. Tenker vi veksler mellom familievogna og kafévogna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne dagboka har jeg ikke fått med meg tror jeg :bond:

:fnise: Bedre sent enn aldri, velkommen skal du være! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært veeeldig varmt i Nord Norge også☺ overskyet idag, deilig med sommer!! Kos dere i Oslo ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke til Oslo før neste helg :)

I dag har vi hatt besøk av S sin bestevenninne fra barnehagen hele dagen mens foreldrene hadde andre planer, så i kveld var vi passe kjørt hele gjengen ;) De er to temperamentsfulle unge damer som vet nøyaktig hvordan de skal gå frem for å irritere hverandre :hoho: Heldigvis er de for det meste gode venner ;)

I morgen har vi ingen planer, og det er deilig. Dagen i dag startet altfor tidlig, så nå skal jeg stupe i seng. R sovna omsider nå, og sover forhåpentligvis i noen timer... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...sover igjen...

Fingers crossed :bond:

Jeg var inne på dagboka di en stund før jeg skrev :P bra at hun sovnet :mrgreen:

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Hvordan gikk natta med mini? :)

Når legges hun for kvelden egentlig?

Har du innført noen kveldsrutiner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legger henne en gang mellom sju og åtte, avhengig av hvor lenge hun har vært våken og hvor trøtt hun er. Hun sover i et hjørne av sprinkelsenga, ved siden av min seng. Etter leggetid våkner hun med 2-3 timers mellomrom helt til det er morgen. Blir sprø! :bond: Heldigvis sovner hun fort igjen når hun har spist, med unntak av noen ganger i titida om kvelden hvor hun trenger både fire og fem pupper før hun tar kvelden... :sukk:

Jeg innbiller meg at hun er ofte sulten fordi hun er så stor, for det må da nødvendigvis kreve mer å fullamme ei på 8 kilo enn en på 5-6? :vetikke:

Det er uansett bare et spørsmål om tid før vi begynner å introdusere fast føde. Prøvde å gi helt nypumpa og god morsmelk på flasker fra både avent, medela og tommee tippee i stad, men neida... :roll: Endte bare opp med en kjøkkenbenk full av ting som må kokes :sukk:

Gleder meg til ting går seg til litt i forhold til mat og søvn... Og drømmer om en kjærestetur til Roma en gang langt inn i fremtida :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Legger henne en gang mellom sju og åtte, avhengig av hvor lenge hun har vært våken og hvor trøtt hun er. Hun sover i et hjørne av sprinkelsenga, ved siden av min seng. Etter leggetid våkner hun med 2-3 timers mellomrom helt til det er morgen. Blir sprø! :bond: Heldigvis sovner hun fort igjen når hun har spist, med unntak av noen ganger i titida om kvelden hvor hun trenger både fire og fem pupper før hun tar kvelden... :sukk:

Jeg innbiller meg at hun er ofte sulten fordi hun er så stor, for det må da nødvendigvis kreve mer å fullamme ei på 8 kilo enn en på 5-6? :vetikke:

Det er uansett bare et spørsmål om tid før vi begynner å introdusere fast føde. Prøvde å gi helt nypumpa og god morsmelk på flasker fra både avent, medela og tommee tippee i stad, men neida... :roll: Endte bare opp med en kjøkkenbenk full av ting som må kokes :sukk:

Gleder meg til ting går seg til litt i forhold til mat og søvn... Og drømmer om en kjærestetur til Roma en gang langt inn i fremtida :sjenert:

Huff, det er slitsomt ja. Hvor lenge har det vært slik? Du nevnte tidligere at det kanskje gikk 4-5 timer før..

Har du prøvd å amme henne for alt det er verdt før du legger henne?

Jeg har desverre ikke så mange råd å komme med, men hun virker sulten ja.. Jo større man er, jo mer mat er nødvendig.

Når skal du starte med fast føde tror du?

Så lenge vektoppgangen er normal og babyen virker blid og fornøyd, så får hun det hun trenger men.. Søvnen for mor er viktig den :hjerte:

Har du prøvd mme i en flaske? (Usikker om jeg har spurt om det før) men her tar snuppa kun flaske med mme, ikke mm eller vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for noen uker siden sov hun 4-5 timer i strekk.. Men hun har muligens kommet inn i et litt dårlig spor siden hun har hatt i bøtter og spann med barnehageforkjølelser i hele vår :(

Har prøvd både hipp og nan på flaske...

Om jeg har prøvd å amme for alt det er verd før leggetid? Hele kveldene er en eneste lang amming! :ler:

Men men, de er jo i ferd med å endre rådene om fast føde fra seks til fire måneder, så vi starter nok snart. Har kjøpt en pakke grøt, men har ikke helt bestemt meg for om og evt når vi skal prøve den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Er nok flere faktorer som spiller inn av både dagsform og alt ja..

Håper det bedrer seg snart :kose:

:ler: en eneste stor amming ja!

Kjenner meg igjen der.

Men har du prøvd å gi melk fra kopp da..?

Kanskje det er et alternativ..

Eller pløye gjennom alle flasker som finnes.. Og evnt prøve gi flaske litt etter du har amma, men før hun blir for sulten igjen?

Har selv kjøpt en pakke grøt, til tross for at jeg egentlig helst vil gi moste grønnsaker osv.. Får se hva vi starter med, men starter fra 4 mnd her tror jeg :jepp:

Får litt dårlig samvittighet bare av tanken egentlig, for hun elsker jo puppen og lever godt av den. Men merker at hun begynner å følge med på når vi spiser og at vi putter mat i munnen..

Bør man forhøre seg med hs før fast føde eller kan man helst bare bestemme dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...