Gjest Koy Skrevet 11. mai 2014 #161 Skrevet 11. mai 2014 Når 90% av det disse mennene spyr ut er kvinnehat kan man begynne å lure hva de egentlig gjør her. Hater de seg selv? Liker de å krangle med mennesker som aldri kommer til å bli enige med dem? Det finnes vel andre forum? Diskusjon.no o.l?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #162 Skrevet 11. mai 2014 Når 90% av det disse mennene spyr ut er kvinnehat kan man begynne å lure hva de egentlig gjør her. Hater de seg selv? Liker de å krangle med mennesker som aldri kommer til å bli enige med dem? Det finnes vel andre forum? Diskusjon.no o.l? Du tar helt feil når du hevder at 90 prosent av mennene her spyr ut kvinnehat. Det er mange faste brukere som oppfører seg helt greit, det er bare at de få idiotene som finnes utmerker seg veldig. Tror det er noen yngre gutter som er innom fra diskusjon.no for å "tøffe seg", kan ikke skjønne at noen gidder å ta dem alvorlig. Anonymous poster hash: a6bbe...921 3
Gjest Tris Skrevet 11. mai 2014 #163 Skrevet 11. mai 2014 Når 90% av det disse mennene spyr ut er kvinnehat kan man begynne å lure hva de egentlig gjør her. Hater de seg selv? Liker de å krangle med mennesker som aldri kommer til å bli enige med dem? Det finnes vel andre forum? Diskusjon.no o.l? Hva er det med deg og enkelte bitre menn her på Kg? De derre 90 - 99.99 % av påstander dere slenger rundt dere hele tiden...? 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #164 Skrevet 11. mai 2014 Muligens inne på enkelte av sidene som går innunder hovedforumet "Samfunn og verden". Men det er samtidig der de fleste mennene oppholder seg også. Hvis du ser inn under hovedforumet "familie og samliv" så går ting langt mer rolig for seg, der er det vel nesten utelukkende kvinner som oppholder seg, spesielt på spedbarnstrådene. Merkelig at det går så fint og rolig for seg der da? Anonymous poster hash: 7510d...d7f Jeg er en av de mannlige brukerne, og de få gangene jeg har vært innom det "barn og familie-etellerannet- forumet, så har jeg hver gang lagt merke til hvor mye hissige og sure svar som preger trådene der inne. Helt ordinære spørsmål blir ofte besvart med spydige bemerkninger og grinete påstander som er helt hinsides, så at det går så fint og rolig for seg der, det er jeg i hvert fall ikke enig i. Ofte er det en som starter, og så kaster saueflokken seg på og forsøker å overgå hverandre i sure bemerkninger. Ta gjerne opp de av gutta som oppfører seg som idioter, men det er jammen en del av jentene som ikke er et hakk bedre. Anonymous poster hash: a6bbe...921 3
Gjest Koy Skrevet 11. mai 2014 #165 Skrevet 11. mai 2014 Du tar helt feil når du hevder at 90 prosent av mennene her spyr ut kvinnehat. Det er mange faste brukere som oppfører seg helt greit, det er bare at de få idiotene som finnes utmerker seg veldig. Tror det er noen yngre gutter som er innom fra diskusjon.no for å "tøffe seg", kan ikke skjønne at noen gidder å ta dem alvorlig. Anonymous poster hash: a6bbe...921 Det var ikke det jeg mente, beklager om det var utydelig skrevet. Jeg mente de mennene som konstant lager innlegg av typen "derfor er norske kvinner håpløse" og "damer har seg selv og takke når de blir voldtatt". Jeg ser bare flere og flere menn her inne som deltar i diskusjoner som kommer med velformulerte og gode innlegg, det var ikke ment som en generaliserende påstand.
Gjest Koy Skrevet 11. mai 2014 #166 Skrevet 11. mai 2014 Hva er det med deg og enkelte bitre menn her på Kg? De derre 90 - 99.99 % av påstander dere slenger rundt dere hele tiden...? Det var ikke det jeg mente, beklager om det var utydelig skrevet. Jeg mente de mennene som konstant lager innlegg av typen "derfor er norske kvinner håpløse" og "damer har seg selv og takke når de blir voldtatt". Jeg ser bare flere og flere menn her inne som deltar i diskusjoner som kommer med velformulerte og gode innlegg, det var ikke ment som en generaliserende påstand. Når jeg sier 90% mener jeg de faste gjengangerne som lager innlegg på innlegg der de klager over kvinner.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #167 Skrevet 11. mai 2014 jeg synes det er mest sutring fra kvinner her inne... det og at det virker som alle her inne har utro menn eller at de er kjempeusikre. Det er også en sjeldenhet at det blir diskutert saklig og svart på det trådstarterne spør om. For ikke å snakke om alle de damene som slenger dritt bak et anonymt ansikt. Jeg har kun bemærket et fåtall av kvinner her inne som virkelig kommer med feedback man kan bruke til noe. Hver gang dette skjer blir jeg varm i hjertet mitt. En lei trend er også kvinnekampen mot "forsvarsløse" menn... Svært få skjønner hva likestilling handler om, og hvis noen sier imot disse kvinnene har vi en kamp på gang. Noen feminister er så ille at jeg blir trist, flau og føler en større skam over å være kvinne. Så hva har jeg som kvinne fått ut av å være her? For det første føler jeg meg utrolig heldig. Anonymous poster hash: 01a06...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #168 Skrevet 11. mai 2014 Menn er bittre og kvinner syter man kan vel si at KG er en gjeng med bittre menn og sytete kvinner Anonymous poster hash: 6f197...789
Gjest Tris Skrevet 11. mai 2014 #169 Skrevet 11. mai 2014 Det var ikke det jeg mente, beklager om det var utydelig skrevet. Jeg mente de mennene som konstant lager innlegg av typen "derfor er norske kvinner håpløse" og "damer har seg selv og takke når de blir voldtatt". Jeg ser bare flere og flere menn her inne som deltar i diskusjoner som kommer med velformulerte og gode innlegg, det var ikke ment som en generaliserende påstand. Når jeg sier 90% mener jeg de faste gjengangerne som lager innlegg på innlegg der de klager over kvinner. Det er ok Det er noen ja, og de lager mye tull. Noen ganger mistenker jeg de for å gjøre det på pur faenskap. Bare for å lage litt oppstyr og få noen morsomme diskusjoner som det var noen som påsto for ikke så lenge siden..
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #170 Skrevet 11. mai 2014 Det var ikke det jeg mente, beklager om det var utydelig skrevet. Jeg mente de mennene som konstant lager innlegg av typen "derfor er norske kvinner håpløse" og "damer har seg selv og takke når de blir voldtatt". Jeg ser bare flere og flere menn her inne som deltar i diskusjoner som kommer med velformulerte og gode innlegg, det var ikke ment som en generaliserende påstand. OK, enig i at de som gjør dette er idioter. Antar mye er trolling også, bare for å hause opp stemningen. Har for øvrig sett en del av damene her inne komme med humoristiske innlegg der de virkelig tar for seg den brukeren som prøver seg. Det er bra. Anonymous poster hash: a6bbe...921
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #171 Skrevet 11. mai 2014 OK, enig i at de som gjør dette er idioter. Antar mye er trolling også, bare for å hause opp stemningen. Har for øvrig sett en del av damene her inne komme med humoristiske innlegg der de virkelig tar for seg den brukeren som prøver seg. Det er bra. Anonymous poster hash: a6bbe...921 Kan du vise til tråder med eksempler? Ble nysgjerrig her. Anonymous poster hash: 1ede3...b99
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #172 Skrevet 11. mai 2014 Kan du vise til tråder med eksempler? Ble nysgjerrig her. Anonymous poster hash: 1ede3...b99 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=829842&st=0 Anonymous poster hash: ab91b...b5a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #173 Skrevet 11. mai 2014 Og så andre veien; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=829847 Anonymous poster hash: ab91b...b5a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #174 Skrevet 11. mai 2014 Viktig å forstå at det her er snakk om mye bæ og lite ull. Altså at det et mange ttråder og innlegg er ikke det samme som at mange menn mener dette. Bare at noen få skriver utrolig masse av denslags. Gjerne med forskjellige alias eller som AB hvor de støtter hverandre og angriper mannfolk som ikke er enige for fem flate øre. Jeg tror og håper du har rett. Anonymous poster hash: 07f13...354
Genesis Skrevet 11. mai 2014 #175 Skrevet 11. mai 2014 Jeg er i bunn og grunn enig i at kvotering er en uting, men samtidig så ser jeg hvorfor det gjøres. Tanken bak er vel å fjerne inngrodde holdninger knyttet til kjønn og hvilke arbeidsoppgaver de skal ha, og om man etterhvert ser at folk utdanner seg eller ansetter folk uten kjønnsbaserte preferanser vil kvoteringen avsluttes. Jeg tror som sagt ikke det er veien å gå fordi jeg tror interesser og preferanser ift yrkesvalg også er biologisk betinget, og ikke bare sosiale normer eller slikt. Jeg har likevel ingenting å si på at det forsøkes med kvoteringer, så lenge man stopper hvis man ser det ikke fungerer eller gjør ting verre på sikt, og at man fortsetter å vurdere ulike løsninger som kan fungere. Og da helst uten å gå på bekostning av noen som kjønnskvoteringen jo gjør. Du peker egentlig litt på problemet her. Poenget er at de som er forkjempere for denne politikken jobber ut i fra et premiss om at vi har like interesser. Da er per definisjon ikke "inngrodde holdninger" fjernet før statistikken viser 5050. Det er helt perverst. 1
Genesis Skrevet 11. mai 2014 #176 Skrevet 11. mai 2014 Dagens lille film: Dette og andre lignende morsomheter treffer jo selve kjernen i debatten. Det største problemet i dagens kjønnspolemikk er at menns forsøk på å sette ord på ting og strukturer de føler undergraver menns rettigheter og menneskeverd, blir møtt med den type respons. Nå skal jeg ikke ta akkurat ditt innlegg altfor seriøst, men saken er den at den faktisk er ganske beskrivende for hvordan menns saklige fremstøtt i debatten blir møtt av mange kvinner. På en måte undergraver man sin egen maskulinitet bare i kraft av å mene noe om kjønnsspøsmål som mann, fordi det da antas at man på et eller annet nivå er en fyr som ikke helt fikser ting, og trenger noen å rette skytset mot. Saklig kritikk mot foreldede samfunnsstrukturer, som på et tidspunkt hadde sin funksjon, men som i samtiden forfordeler kvinner i forhold til menn, blir tatt til inntekt for at man på et eller annet punkt har feilet som mann selv. Dette er i stor grad grunnen til at vi ikke har noen organisert mannsbevegelse i Norge, men at debatten preges av småsinte menn som rett og slett føler de har fått nok, har lite å tape, og dermed buser inn i debatten med hodet først og et litt for ubalansert sinnelag. Dette fører igjen til at mannskampen får lite tyngde, og de få reflekterte og kunnskapsrike aktører som prøver seg oppnår sjelden noe særlig oppbackning eller publistet. Dette er en negativ spiral som gir feminster fullstendig monopol på kjønnspolitikken her i landet, noe som verken er sunt for menn eller kvinner. Det er ikke i kvinners interesse at menn blir skoletapere, fordi jeg vet at norske kvinner vil ha velutdannede menn med foten innenfor arbeidslivet, til fordel for menn som aldri fullførte vgs. Allikevel virker det ikke som slike spørsmål bryr feminister i særlig stor grad, og de låner heller ikke øre til undersøkelser som viser at kvinner faktisk ikke ønsker akkurat de samme yrkene menn ønsker. Premisset er at alle burde være en intellektuell karrierekvinne og samfunnsdebattant, sånn som meg, og de kvinner som ikke ønsker dette vet ikke sitt eget beste. Vi snakker følgelig om en forakt for sitt eget kjønns tradisjonelle kjønnsrollemønster. Jeg håper inderlig at noen modige menn kommer til å nøytralisere utviklingen i kjønnsdebatten slik at den blir mer balansert, og vi går fra kvinnesak til likestillingssak. Selv kommer jeg til å holde meg langt unna meningsbrytning om disse temaene i det virkelige liv, de sosiale kostnadene er rett og slett for store, og det gagner ikke meg som enkeltindivid å fronte de meningene jeg har. Så feig er jeg, og det tror jeg gjelder mange menn. Det er den egentlig grunnen til at menn er så dårlig representert i det offentlige ordskifte om kjønnsspørsmål, og for å si det litt flåsete så er det en avansert type fittemakt vi er vitne til. 2
absinthia Skrevet 11. mai 2014 #177 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Dette og andre lignende morsomheter treffer jo selve kjernen i debatten. Det største problemet i dagens kjønnspolemikk er at menns forsøk på å sette ord på ting og strukturer de føler undergraver menns rettigheter og menneskeverd, blir møtt med den type respons. Nå skal jeg ikke ta akkurat ditt innlegg altfor seriøst, men saken er den at den faktisk er ganske beskrivende for hvordan menns saklige fremstøtt i debatten blir møtt av mange kvinner. På en måte undergraver man sin egen maskulinitet bare i kraft av å mene noe om kjønnsspøsmål som mann, fordi det da antas at man på et eller annet nivå er en fyr som ikke helt fikser ting, og trenger noen å rette skytset mot. Saklig kritikk mot foreldede samfunnsstrukturer, som på et tidspunkt hadde sin funksjon, men som i samtiden forfordeler kvinner i forhold til menn, blir tatt til inntekt for at man på et eller annet punkt har feilet som mann selv. Dette er i stor grad grunnen til at vi ikke har noen organisert mannsbevegelse i Norge, men at debatten preges av småsinte menn som rett og slett føler de har fått nok, har lite å tape, og dermed buser inn i debatten med hodet først og et litt for ubalansert sinnelag. Dette fører igjen til at mannskampen får lite tyngde, og de få reflekterte og kunnskapsrike aktører som prøver seg oppnår sjelden noe særlig oppbackning eller publistet. Dette er en negativ spiral som gir feminster fullstendig monopol på kjønnspolitikken her i landet, noe som verken er sunt for menn eller kvinner. Det er ikke i kvinners interesse at menn blir skoletapere, fordi jeg vet at norske kvinner vil ha velutdannede menn med foten innenfor arbeidslivet, til fordel for menn som aldri fullførte vgs. Allikevel virker det ikke som slike spørsmål bryr feminister i særlig stor grad, og de låner heller ikke øre til undersøkelser som viser at kvinner faktisk ikke ønsker akkurat de samme yrkene menn ønsker. Premisset er at alle burde være en intellektuell karrierekvinne og samfunnsdebattant, sånn som meg, og de kvinner som ikke ønsker dette vet ikke sitt eget beste. Vi snakker følgelig om en forakt for sitt eget kjønns tradisjonelle kjønnsrollemønster. Jeg håper inderlig at noen modige menn kommer til å nøytralisere utviklingen i kjønnsdebatten slik at den blir mer balansert, og vi går fra kvinnesak til likestillingssak. Selv kommer jeg til å holde meg langt unna meningsbrytning om disse temaene i det virkelige liv, de sosiale kostnadene er rett og slett for store, og det gagner ikke meg som enkeltindivid å fronte de meningene jeg har. Så feig er jeg, og det tror jeg gjelder mange menn. Det er den egentlig grunnen til at menn er så dårlig representert i det offentlige ordskifte om kjønnsspørsmål, og for å si det litt flåsete så er det en avansert type fittemakt vi er vitne til. Nå er det vel de bitre mennene som gnager på at "alle kvinner er sånn og sånn" det er snakk om. - De som stadig gjentar at: Alle kvinner er bare opptatt av fjas og har ingenting å komme med, alle kvinner er mindre intelligente, norske kvinner er ikke kvinnelige nok, alle damer er innerst inne horer, norske kvinner får takke seg selv som blir voldtatt, norske kvinner er ikke underdanige nok - for det er av naturens side meningen at mannen skal være " sjefen" , kvinner kan ikke ha ansvar og har aldri noensinne egnet seg for ansvar, norske kvinner er for pripne og har for mange krav, kvinner er en belastning for samfunnet, kvinner bidrar ikke, men er bare til pynt, kvinner skal alltid være parat for alle former for sex med sin mann, selv former for sex som hun misliker sterkt, og så videre og så videre Når det er snakk om bitre menn eller bitterpikkene er det ikke snakk om normale menn, som det jo er flest av, det er snakk om "gnagsårene". Endret 11. mai 2014 av absinthia 4
Genesis Skrevet 12. mai 2014 #178 Skrevet 12. mai 2014 Nå er det vel de bitre mennene som gnager på at "alle kvinner er sånn og sånn" det er snakk om. - De som stadig gjentar at: Alle kvinner er bare opptatt av fjas og har ingenting å komme med, alle kvinner er mindre intelligente, norske kvinner er ikke kvinnelige nok, alle damer er innerst inne horer, norske kvinner får takke seg selv som blir voldtatt, norske kvinner er ikke underdanige nok - for det er av naturens side meningen at mannen skal være " sjefen" , kvinner kan ikke ha ansvar og har aldri noensinne egnet seg for ansvar, norske kvinner er for pripne og har for mange krav, kvinner er en belastning for samfunnet, kvinner bidrar ikke, men er bare til pynt, kvinner skal alltid være parat for alle former for sex med sin mann, selv former for sex som hun misliker sterkt, og så videre og så videre Når det er snakk om bitre menn eller bitterpikkene er det ikke snakk om normale menn, som det jo er flest av, det er snakk om "gnagsårene". Men hvorfor er dere da bare opptatt av disse, og ikke de som faktisk prøve å komme med noe konstruktivt i kjønnsdebatten. Er ikke det like stas liksom, fordi da kan man ikke typifisere og harselere over hvor idotiske disse er, og faktisk må svære på ganske så rasjonelle argumenter? Alle tråder som innbyr til en fornuftig kjønnsdebatt blir vist null interesse, mens rabuleringen til den type menn du skisserer (som jeg faktisk oppfatter som en ganske marginal gruppe), blir kommentert side opp og side ned. Da er man vel kanskje egentlig ikke interessert i en god kjønnsdebatt da, på tross av at feil premisser stadig blir brukt som argument her for hvorfor man ikke ønsker å diskutere kjønn. 2
Gjest Geit Skrevet 12. mai 2014 #179 Skrevet 12. mai 2014 Men hvorfor er dere da bare opptatt av disse, og ikke de som faktisk prøve å komme med noe konstruktivt i kjønnsdebatten. Er ikke det like stas liksom, fordi da kan man ikke typifisere og harselere over hvor idotiske disse er, og faktisk må svære på ganske så rasjonelle argumenter? Alle tråder som innbyr til en fornuftig kjønnsdebatt blir vist null interesse, mens rabuleringen til den type menn du skisserer (som jeg faktisk oppfatter som en ganske marginal gruppe), blir kommentert side opp og side ned. Da er man vel kanskje egentlig ikke interessert i en god kjønnsdebatt da, på tross av at feil premisser stadig blir brukt som argument her for hvorfor man ikke ønsker å diskutere kjønn. Det kan kanskje virke som at de teiteste, særeste, mest provoserende og minst sammenhengende innleggene får mest oppmerksomhet, og at saklige, balanserte innlegg med gode argumenter drukner, men sånn synes jeg det er innen mange temaer i nettdebatten. Det er flere som tar kjønnsdebatt på alvor, og som evner å forholde seg rasjonelle. Jeg er ihvertfall opptatt av disse, og det er flere andre også, men ettersom det ikke er rasjonelle mennesker som ønsker å diskutere kjønn på en normal måte denne tråden handler om, så er det heller ikke disse jeg har siktet til tidligere i tråden. 1
absinthia Skrevet 12. mai 2014 #180 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Men hvorfor er dere da bare opptatt av disse, og ikke de som faktisk prøve å komme med noe konstruktivt i kjønnsdebatten. Er ikke det like stas liksom, fordi da kan man ikke typifisere og harselere over hvor idotiske disse er, og faktisk må svære på ganske så rasjonelle argumenter? Alle tråder som innbyr til en fornuftig kjønnsdebatt blir vist null interesse, mens rabuleringen til den type menn du skisserer (som jeg faktisk oppfatter som en ganske marginal gruppe), blir kommentert side opp og side ned. Da er man vel kanskje egentlig ikke interessert i en god kjønnsdebatt da, på tross av at feil premisser stadig blir brukt som argument her for hvorfor man ikke ønsker å diskutere kjønn. da må du forsøke å finne disse trådene til fornuftige kjønnsdebatter, for jeg har ikke sett særlig mange av dem. - Det nærmeste jeg kommer, som kan utgjøre noen mengde er spørsmål fra enkeltbrukere om arbeidsdeling i heimen, fordi de er frustrerte. Endret 12. mai 2014 av absinthia 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå