Gå til innhold

Bitre menn på KG


Gjest Vevila

Anbefalte innlegg

Et hvert sted der et menneske kvoteres inn går det på bekostning av et annet menneske. Siden kvinner kvoteres inn hyppigere går det på bekostning av et flertall menn. Om det personlig har rammet meg vet jeg ikke, og jeg bryr meg heller ikke. Jeg er ute etter rettferdighet, og argumenterer derfor deretter. At du ser på det som kvinnefiendtlig sier noe om hvor svakt menns rettigheter står, siden det er våre rettigheter kvotering av kvinner går på bekostning av. Det er mine rettmessige penger en suksessfull date med en kvinne går på bekostning av, når det fortsatt forventes at vi betaler. Å påpeke det er ikke bitterhet eller kvinneforakt, det er realiteten.

Et hvert sted der et menneske kvoteres inn går det på bekostning av et annet menneske. Siden kvinner kvoteres inn hyppigere går det på bekostning av et flertall menn. Om det personlig har rammet meg vet jeg ikke, og jeg bryr meg heller ikke. Jeg er ute etter rettferdighet, og argumenterer derfor deretter. At du ser på det som kvinnefiendtlig sier noe om hvor svakt menns rettigheter står, siden det er våre rettigheter kvotering av kvinner går på bekostning av. Det er mine rettmessige penger en suksessfull date med en kvinne går på bekostning av, når det fortsatt forventes at vi betaler. Å påpeke det er ikke bitterhet eller kvinneforakt, det er realiteten.

Hva er egentlig poenget ditt?

At menn burde tjene mer, ha de høyeste, ledende stillingene fordi de har "et annet ansvar", som å f.eks. betale for daten?

Anonymous poster hash: 011e7...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er egentlig poenget ditt?

At menn burde tjene mer, ha de høyeste, ledende stillingene fordi de har "et annet ansvar", som å f.eks. betale for daten?

Anonymous poster hash: 011e7...710

At det skal bli slutt på kvotering og kvinnelig dobbeltmoral.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skal bli slutt på kvotering og kvinnelig dobbeltmoral.

Men kvotering går jo begge veier, menn kvoteres jo inn i såkalte kvinneyrker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Hvis premisset ditt er riktig, altså at det er mange bitre menn her, så ville jeg tatt meg en titt i speilet og reflektert over det faktum at du lager en tråd hvor du kan velte deg i latterliggjøring av disse mennene. Hva sier det egentlig om deg og ditt eget selvbilde?

Det er jo ofte sånn at like barn leker best, og at miserable mennesker elsker tanken på at andre har det enda verre, er enda surer, bitrere, osv :hug:

Det var ikke en tråd som var startet for å velte meg i latterliggjøring av disse mennene, jeg var oppriktig interessert i å få vite hva som gjorde at kvinneguiden var stedet å spre hatet sitt. Svaret var jo egentlig ganske innlysende, så jeg burde vel egentlig ha tenkt meg til det selv. Ellers er jeg langt i fra bitter som du så fint hinter til, og trenger ingen klem fra deg, men takk som byr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

At det skal bli slutt på kvotering og kvinnelig dobbeltmoral.

Hva er du blitt hindret i å oppnå? Hvor på samfunnsstigen befinner du deg nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke en tråd som var startet for å velte meg i latterliggjøring av disse mennene, jeg var oppriktig interessert i å få vite hva som gjorde at kvinneguiden var stedet å spre hatet sitt. Svaret var jo egentlig ganske innlysende, så jeg burde vel egentlig ha tenkt meg til det selv. Ellers er jeg langt i fra bitter som du så fint hinter til, og trenger ingen klem fra deg, men takk som byr. :)

Bare hyggelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kvotering går jo begge veier, menn kvoteres jo inn i såkalte kvinneyrker?

Først og fremst kvoteres menn inn ved færre studier og yrker, men uansett hva så? Er det rettferdig at det ene kjønnet kvoteres inn ved høyprestisje studier og yrker mens det andre kun kvoteres inn ved lavstatusyrker? Hvorfor skal noen kvoteres inn i det heletatt? Alle taper jo bare på det, med unntak av de som kvoteres inn. Meningsløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke en tråd som var startet for å velte meg i latterliggjøring av disse mennene, jeg var oppriktig interessert i å få vite hva som gjorde at kvinneguiden var stedet å spre hatet sitt. Svaret var jo egentlig ganske innlysende, så jeg burde vel egentlig ha tenkt meg til det selv. Ellers er jeg langt i fra bitter som du så fint hinter til, og trenger ingen klem fra deg, men takk som byr. :)

Jeg tror du gjør en kardinalfeil. Du forveksler uenighet basert på ulike perspektiv som hat. Det vil si: Du tolker ulike oppfatninger som hat og generaliserer grovt ut fra en feiltolkning.

Min påstand er: Det finnes ikke en eneste mening her inne som med skråsikkerhet kan karakteriseres som hat. Og det finnes ikke en eneste mening som fullt ut kan fortelle oss hva en meningsytrer ER. Derfor synes jeg du skal slutte å karakterisere mennesker som mener noe annet enn deg. Selv om de har "feil" kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Jeg tror du gjør en kardinalfeil. Du forveksler uenighet basert på ulike perspektiv som hat. Det vil si: Du tolker ulike oppfatninger som hat og generaliserer grovt ut fra en feiltolkning.

Min påstand er: Det finnes ikke en eneste mening her inne som med skråsikkerhet kan karakteriseres som hat. Og det finnes ikke en eneste mening som fullt ut kan fortelle oss hva en meningsytrer ER. Derfor synes jeg du skal slutte å karakterisere mennesker som mener noe annet enn deg. Selv om de har "feil" kjønn.

Jeg har ingen problemer med personer som har en annen mening enn meg. Det er måten det blir lagt fram på som får meg til å tolke det som hat, spesielt når det går igjen i flere av brukerens tråder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du gjør en kardinalfeil. Du forveksler uenighet basert på ulike perspektiv som hat. Det vil si: Du tolker ulike oppfatninger som hat og generaliserer grovt ut fra en feiltolkning.

Ehm, du skrev jo nettopp selv; "Her får vi altså en tråd der kvinner øser ut sin bitterhet over bitre menn".

Hvordan kan du vite at vi er bitre da? Snakk om å drite på leggen.

Anonymous poster hash: 011e7...710

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere hele tiden tillegge deres meningsmotstandere en masse FØLELSER hele tiden? Typisk nok er denne tråden også fulle av personangrep.

Anonymous poster hash: 2ebc9...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med personer som har en annen mening enn meg. Det er måten det blir lagt fram på som får meg til å tolke det som hat, spesielt når det går igjen i flere av brukerens tråder.

Men mener du at jeg skal konkludere med hva du ER, basert på det du skriver på KG? Skal jeg lage en karakteristikk av deg på bakgrunn av det? Når du lager en sånn tråd, bør vi tolke det som mannshat?

Jeg aner ikke hva du er, og jeg ville ikke drømme om å karakterisere deg som person på bakgrunn av noe du har skrevet her i en debatt. Og vet du hvorfor? Fordi jeg synes det er respektløst og nedrig gjort mot deg. Dessuten ville jeg helt sikkert tatt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, du skrev jo nettopp selv; "Her får vi altså en tråd der kvinner øser ut sin bitterhet over bitre menn". Hvordan kan du vite at vi er bitre da? Snakk om å drite på leggen. Anonymous poster hash: 011e7...710

Du bør lære deg språkets nyanser. Å øse en bitterhet er en ytring, en handling. Men det sier ikke noe om hva du ER, som altså er en karakteristikk. Du er ikke nødvendigvis hva du gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør lære deg språkets nyanser. Å øse en bitterhet er en ytring, en handling. Men det sier ikke noe om hva du ER, som altså er en karakteristikk. Du er ikke nødvendigvis hva du gjør.

Jada, bare snakk deg vekk.

Anonymous poster hash: 011e7...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, bare snakk deg vekk. Anonymous poster hash: 011e7...710

Du skjønner ikke det helt elementære med debatt når du ikke klarer å skille argumentasjon fra hva en person er. Men du er ikke alene om det. På KG er det ganske utbredt å karakterisere en man er uenig med, spesielt når egne argument ikke holder mål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ingen problemer med personer som har en annen mening enn meg. Det er måten det blir lagt fram på som får meg til å tolke det som hat, spesielt når det går igjen i flere av brukerens tråder.

Aha! :lur:

Eureka! :danse:

Ser man det du. Nå har altså trådstarter endelig vist sitt sanne jeg og kulminert det hele ned til brukeren. Vi snakker altså om en enkelt bruker som har generert irritasjon og frustrasjon, helt sikkert berettiget, hva vet jeg :vetikke:

Da slår mitt lille (mulige patetiske) vitenskapelige eksperiment, fra side 2 i denne tråden, solide sprekker. 1 av 1500 mannlige brukere har altså, gjennom flere av sine tråder, skapt et hat trådstarter mener det er på tide å slå ned på.

Skal vi se............... 0,00009 prosent av aktive brukere sprer påstått uakseptabelt hat mot kvinner.

Moderatorer! Action! Nå!

For ordens, og ikke minst nysgjerrighetens skyld, hvem er denne brukeren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Men mener du at jeg skal konkludere med hva du ER, basert på det du skriver på KG? Skal jeg lage en karakteristikk av deg på bakgrunn av det? Når du lager en sånn tråd, bør vi tolke det som mannshat?

Jeg aner ikke hva du er, og jeg ville ikke drømme om å karakterisere deg som person på bakgrunn av noe du har skrevet her i en debatt. Og vet du hvorfor? Fordi jeg synes det er respektløst og nedrig gjort mot deg. Dessuten ville jeg helt sikkert tatt feil.

Herregud så du skal analysere og overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst kvoteres menn inn ved færre studier og yrker, men uansett hva så? Er det rettferdig at det ene kjønnet kvoteres inn ved høyprestisje studier og yrker mens det andre kun kvoteres inn ved lavstatusyrker? Hvorfor skal noen kvoteres inn i det heletatt? Alle taper jo bare på det, med unntak av de som kvoteres inn. Meningsløst.

Jeg er i bunn og grunn enig i at kvotering er en uting, men samtidig så ser jeg hvorfor det gjøres. Tanken bak er vel å fjerne inngrodde holdninger knyttet til kjønn og hvilke arbeidsoppgaver de skal ha, og om man etterhvert ser at folk utdanner seg eller ansetter folk uten kjønnsbaserte preferanser vil kvoteringen avsluttes.

Jeg tror som sagt ikke det er veien å gå fordi jeg tror interesser og preferanser ift yrkesvalg også er biologisk betinget, og ikke bare sosiale normer eller slikt. Jeg har likevel ingenting å si på at det forsøkes med kvoteringer, så lenge man stopper hvis man ser det ikke fungerer eller gjør ting verre på sikt, og at man fortsetter å vurdere ulike løsninger som kan fungere. Og da helst uten å gå på bekostning av noen som kjønnskvoteringen jo gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kvotering går jo begge veier, menn kvoteres jo inn i såkalte kvinneyrker?

Det er jo nettopp det de ikke gjør. "Like rettigheter", ha-ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...