Gjest tinbjo1 Skrevet 18. april 2014 #61 Skrevet 18. april 2014 Haha, det er jo nettopp det som er problemet. At du antar at kvinner ikke får lederstillinger fordi de har det vanskeligere, mens at menn havner i fengsel pga egen feil. Det er ikke vanskeligere for kvinner å bli ledere, det går på vilje/evne. Hvem sin feil er det at menn havner i fengsel da, mener du? Og forresten, jeg sa kvinner OG menn. Det er ofte vanskeligere for kvinner enn menn å få lederstillinger, de må oftere være dyktigere for å nå langt på karrierestigen. 1
Teeden Skrevet 18. april 2014 #62 Skrevet 18. april 2014 Hvem sin feil er det at menn havner i fengsel da, mener du? Og forresten, jeg sa kvinner OG menn. Det er ofte vanskeligere for kvinner enn menn å få lederstillinger, de må oftere være dyktigere for å nå langt på karrierestigen. Ja, det er derfor de kvoteres inn....fordi de er så dyktige...Det finnes dyktige kvinneledere ja, men de finnes ikke blant de kvinnene som innbiller seg at å være kvinne gjør det vanskeligere å bli leder. 2
Gjest tinbjo1 Skrevet 18. april 2014 #63 Skrevet 18. april 2014 Ja, det er derfor de kvoteres inn....fordi de er så dyktige...Det finnes dyktige kvinneledere ja, men de finnes ikke blant de kvinnene som innbiller seg at å være kvinne gjør det vanskeligere å bli leder. Svar meg på spørsmålet; hvem sin feil er det at menn havner i fengsel? 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #64 Skrevet 18. april 2014 Nei, jeg hater ikke kvinner. Kan du nevne noen kvinner du liker eller hvertfall respekterer? Det burde ikke være vanskelig, det er noen milliarder å velge mellom!Anonymous poster hash: d2bea...2cd 4
Teeden Skrevet 18. april 2014 #65 Skrevet 18. april 2014 Svar meg på spørsmålet; hvem sin feil er det at menn havner i fengsel? Til syvende og sist er det hans egen feil, akkurat som at det er en kvinnes egen feil hvis hun ikke havner der hun ønsker seg i karrieren. Men det er ikke det vi diskuterer. Vi diskuterer det at kvinner ikke holdes til det samme personlige ansvaret som det menn gjør. 1
Teeden Skrevet 18. april 2014 #66 Skrevet 18. april 2014 Kan du nevne noen kvinner du liker eller hvertfall respekterer? Det burde ikke være vanskelig, det er noen milliarder å velge mellom!Anonymous poster hash: d2bea...2cd Hvem er du? Hvorfor skal jeg svare for meg for deg? Selvfølgelig finnes det kvinner jeg respekterer.
Gjest tinbjo1 Skrevet 18. april 2014 #67 Skrevet 18. april 2014 Til syvende og sist er det hans egen feil, akkurat som at det er en kvinnes egen feil hvis hun ikke havner der hun ønsker seg i karrieren. Men det er ikke det vi diskuterer. Vi diskuterer det at kvinner ikke holdes til det samme personlige ansvaret som det menn gjør. Unødvendig å lage den diskusjonen når du var enig i det selv... 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #68 Skrevet 18. april 2014 Hvem er du? Hvorfor skal jeg svare for meg for deg? Selvfølgelig finnes det kvinner jeg respekterer. Du påstår at du ikke er kvinnehater, men du kan ikke nevne en eneste kvinne du respekterer. Point proven Anonymous poster hash: d2bea...2cd 6
Teeden Skrevet 18. april 2014 #69 Skrevet 18. april 2014 Du påstår at du ikke er kvinnehater, men du kan ikke nevne en eneste kvinne du respekterer. Point proven Anonymous poster hash: d2bea...2cd Om det så var tilfellet så hadde det likevel ikke gjort meg til en kvinnehater. 1
Teeden Skrevet 18. april 2014 #70 Skrevet 18. april 2014 Unødvendig å lage den diskusjonen når du var enig i det selv... Det var du startet den diskusjonen. Poenget mitt var at vi ser diskriminering der kvinner har noe å gå på, mens vi rettferdiggjør situasjoner der menn trekker det korteste strået. PÅ den måten trekker jeg konklusjonen at kvinners perspektiv er det fremtredende i vårt samfunn, og derfor er kvinner samfunnet. Menn har dessverre ikke noe de skulle sagt med mindre de deler kvinners perspektiv. 1
Gjest tinbjo1 Skrevet 18. april 2014 #71 Skrevet 18. april 2014 Troller du meg eller klarer du bare ikke følge enkel logikk? Det blir sett på som diskriminerende at kvinner ikke velger seg karrierveier som gir dem lederstillinger, mens det blir sett på som menns egen feil at de ender i fengsel. Man forsøker å forklare grunner til at kvinner ikke lykkes med at noe er i veien med samfunnet, mens man forklarer menns mislykkethet med naturlige årsaker av deres egne valg. Say no more. 3
Teeden Skrevet 18. april 2014 #72 Skrevet 18. april 2014 (endret) Say no more. Ja? For å demonstrere det personlige ansvaret menn holdes til, i motsetning til kvinner, som kan rope om diskriminering å få hjelp av kvotering når de ikke er like representert i de høyeste samfunnsposisjonene. Endret 18. april 2014 av Teeden 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #73 Skrevet 18. april 2014 Om det så var tilfellet så hadde det likevel ikke gjort meg til en kvinnehater. Selvinnsikt er en fin bil.Anonymous poster hash: d2bea...2cd
Gjest Eurodice Skrevet 18. april 2014 #74 Skrevet 18. april 2014 Ja? For å demonstrere det personlige ansvaret menn holdes til, i motsetning til kvinner, som kan rope om diskriminering å få hjelp av kvotering når de ikke er like representert i de høyeste samfunnsposisjonene. Har kvinner hindret deg i å oppnå en høy samfunnsposisjon ettersom du er så nevrotisk opptatt av å nedvurdere og rakke ned på kvinnekjønnet i sin alminnelighet? 3
Teeden Skrevet 18. april 2014 #75 Skrevet 18. april 2014 Selvinnsikt er en fin bil.Anonymous poster hash: d2bea...2cd Man må nødvendigvis hate kvinner for å være en kvinnehater. Om det så ikke fantes en eneste kvinne jeg ikke hadde noen umiddelbar respekt for, utover det faktum at hun er et medmenneske, så hadde det fortsatt ikke gjort meg til en kvinnehater. Jeg ønsker bare ikke svare på stråmannretorikken din, men det finnes kvinner jeg respekterer. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #76 Skrevet 18. april 2014 tinbjo 1 + Teeden = Anonymous poster hash: ab91b...b5a 1
Teeden Skrevet 18. april 2014 #77 Skrevet 18. april 2014 Har kvinner hindret deg i å oppnå en høy samfunnsposisjon ettersom du er så nevrotisk opptatt av å nedvurdere og rakke ned på kvinnekjønnet i sin alminnelighet? Et hvert sted der et menneske kvoteres inn går det på bekostning av et annet menneske. Siden kvinner kvoteres inn hyppigere går det på bekostning av et flertall menn. Om det personlig har rammet meg vet jeg ikke, og jeg bryr meg heller ikke. Jeg er ute etter rettferdighet, og argumenterer derfor deretter. At du ser på det som kvinnefiendtlig sier noe om hvor svakt menns rettigheter står, siden det er våre rettigheter kvotering av kvinner går på bekostning av. Det er mine rettmessige penger en suksessfull date med en kvinne går på bekostning av, når det fortsatt forventes at vi betaler. Å påpeke det er ikke bitterhet eller kvinneforakt, det er realiteten. 2
Genesis Skrevet 18. april 2014 #78 Skrevet 18. april 2014 Hvorfor tiltrekker dette forumet seg så mange bitre menn som bruker all sin tid på å lage tråder om hvor fæle kvinner er og komme med diverse oppgulp i andre tråder? Føler dette forumet får bare flere og flere slike medlemmer. For all del, det er jo ganske underholdene, men jeg undres over valget av forum. Er det mangelen på manneguiden vi merker kanskje? Hvis premisset ditt er riktig, altså at det er mange bitre menn her, så ville jeg tatt meg en titt i speilet og reflektert over det faktum at du lager en tråd hvor du kan velte deg i latterliggjøring av disse mennene. Hva sier det egentlig om deg og ditt eget selvbilde? Det er jo ofte sånn at like barn leker best, og at miserable mennesker elsker tanken på at andre har det enda verre, er enda surer, bitrere, osv 3
Jalp Skrevet 18. april 2014 #79 Skrevet 18. april 2014 Dette er ganske komisk! Her får vi altså en tråd der kvinner øser ut sin bitterhet over bitre menn. Det blir litt som hun som sa: "Jeg hater negre og rasehatere". Jeg antar for øvrig ar grunnen til at det finnes ganske mange menn på KG er følgende: "Der alle tenker likt, tenkes det ikke meget". Ærlig talt folkens, hvor givende er det å diskutere bare med dem som har samme perspektiv og er enige i alt? Er det virkelig slik at ulik oppfatning kvalifiserer til skammekroken i kvinnenes verden? 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #80 Skrevet 18. april 2014 Tankepolitiet er ganske aktivt her på KG Anonymous poster hash: 2ebc9...ff7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå