Gå til innhold

Bitre menn på KG


Gjest Vevila

Anbefalte innlegg

Det er ofte vanskeligere for kvinner enn menn å få lederstillinger, de må oftere være dyktigere for å nå langt på karrierestigen.

Dette er bevist feil, kvinner kommer FORTERE enn menn til toppstillinger så fremst de jobber like mye.

http://genusnytt.wordpress.com/2012/10/31/forskare-kvinnor-blir-snabbare-toppchefer-an-man/

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Glasstaket-er-en-myte-7313607.html

Stikkordene her er "like mye". Feminister er selvsentriske drittkjerringer som forventer at kvinner skal tjene like mye og få verv i like stor grad som menn, uten at de har noen intensjoner om å jobbe like mye som menn for å oppnå dette. De skal ha mye fritid, jobbe deltid, gå ut av arbeid for å være hjemme med barn i noen år i tillegg til å ha toppstillinger og ha svært god lønn. Dette mens menn tilsynelatende må velge.

Endret av meh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det skal bli slutt på kvotering og kvinnelig dobbeltmoral.

Bare kvinnelig dobbelmoral altså... Vell, takk for underholdningen!

Anonymous poster hash: 0dfbd...da7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Dette er bevist feil, kvinner kommer FORTERE enn menn til toppstillinger så fremst de jobber like mye.

http://genusnytt.wordpress.com/2012/10/31/forskare-kvinnor-blir-snabbare-toppchefer-an-man/

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Glasstaket-er-en-myte-7313607.html

Stikkordene her er "like mye". Feminister er selvsentriske drittkjerringer som forventer at kvinner skal tjene like mye og få verv i like stor grad som menn, uten at de har noen intensjoner om å jobbe like mye som menn for å oppnå dette.

Jeg snakket om at det i noen settinger kan være kvinnediskriminering og dermed være krevende for noen kvinner å nå til topps. Sier ikke at dette er noe utbredt, eller at det er et veldig svært problem.

Fordi Teeden påpekte at "det for eksempel er kvinnediskriminerende at de fleste styreledere er menn", hvor jeg påpekte at ja, i noen tilfeller er det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket om at det i noen settinger kan være kvinnediskriminering og dermed være krevende for noen kvinner å nå til topps. Sier ikke at dette er noe utbredt, eller at det er et veldig svært problem.

Fordi Teeden påpekte at "det for eksempel er kvinnediskriminerende at de fleste styreledere er menn", hvor jeg påpekte at ja, i noen tilfeller er det det.

I sterk kontrast viser jo forskning at det er menn som diskrimineres på dette området, så utsagnet ditt er jo bare tull: "det er ofte vanskeligere for kvinner enn menn å få lederstillinger". Man blir ikke toppleder av å ta bachelor i sykepleie, gå ut av jobb med barn i noen år, jobbe deltid o.l - det er her årsaken til menns dominans på området ligger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

I sterk kontrast viser jo forskning at det er menn som diskrimineres på dette området, så utsagnet ditt er jo bare tull: "det er ofte vanskeligere for kvinner enn menn å få lederstillinger". Man blir ikke toppleder av å ta bachelor i sykepleie, gå ut av jobb med barn i noen år, jobbe deltid o.l - det er her årsaken til menns dominans på området ligger.

Så rart, da. Jeg går på BI og vi hadde nettopp en "kvinnedag" hvor vi hadde flere kvinnelige ledere som fortalte at det er krevende som kvinne å nå langt. Men ok, de lyver vel hele gjengen.

Orker ikke diskutere mer anyway.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, da. Jeg går på BI og vi hadde nettopp en "kvinnedag" hvor vi hadde flere kvinnelige ledere som fortalte at det er krevende som kvinne å nå langt. Men ok, de lyver vel hele gjengen.

Orker ikke diskutere mer anyway.

Dette er faktisk veldig typisk, og ja, de lyver. Se linkene over. Mange kvinner ser diskriminering på områder hvor det ikke forekommer noen diskriminering, som vedrørende lønnsnivå. Folk har blitt lært opp til å se spøkelser overalt når det gjelder kvinners situasjon. Resultat av ensrettet meningsdannelse/propaganda fra feminister.

"For noen år siden var jeg tillitsmann for fullmektigene i et stort advokatfirma. Jentene klagde over at de jobbet mer og tjente mindre enn guttene. Vi satte i verk en spørreundersøkelse for å sjekke om det stemte.

Svaret var at lønnsnivået var helt likt, men at jentene arbeidet én time mindre per uke. Dette kom som en stor overraskelse på jentene selv, som var vant til å tro at de blir utnyttet og forfordelt."

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/I-seng-med-fienden-7492605.html#.U1GiNVV_svI

Endret av meh
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart, da. Jeg går på BI og vi hadde nettopp en "kvinnedag" hvor vi hadde flere kvinnelige ledere som fortalte at det er krevende som kvinne å nå langt. Men ok, de lyver vel hele gjengen.

Orker ikke diskutere mer anyway.

Synd at tråden ble en "thats a good vending" til en diskusjon om kvotering eller ei.

Anyway - egen "kvinnedag" på BI lukter diskriminering lang vei spør du meg (jada, jeg vet at du ikke gjorde det).

De lyver ikke, det er klart at det å bli/være leder er krevende, enten du sitter eller står og tisser.

Det er bare hyggelig å registrere at det også er blitt gjeldende oppfatning blant kvinner. About time.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så du skal analysere og overdrive.

Du må gjerne argumentere mot meningene og argumentene mine. Men så snart du karakteriserer meg eller påstår hva jeg er, da er du over på personangrep. Og det er per definisjon ikke tolerert her på KG.

Det jeg ikke skjønner er at det er mange, deg iberegnet, som ikke forstår at det er en VESENSFORSKJELL mellom å argumentere mot argumenter og meninger og det å karakterisere noen. Det er ingen overdrivelse og det er nettopp denne forskjellen som ødelegger mang en debatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Du må gjerne argumentere mot meningene og argumentene mine. Men så snart du karakteriserer meg eller påstår hva jeg er, da er du over på personangrep. Og det er per definisjon ikke tolerert her på KG.

Det jeg ikke skjønner er at det er mange, deg iberegnet, som ikke forstår at det er en VESENSFORSKJELL mellom å argumentere mot argumenter og meninger og det å karakterisere noen. Det er ingen overdrivelse og det er nettopp denne forskjellen som ødelegger mang en debatt.

Jeg syns bare at du overdrev litt. Jeg beklager hvis du så på det som et personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, da. Jeg går på BI og vi hadde nettopp en "kvinnedag" hvor vi hadde flere kvinnelige ledere som fortalte at det er krevende som kvinne å nå langt. Men ok, de lyver vel hele gjengen.

Orker ikke diskutere mer anyway.

At de tror det er noe mer krevende for kvinner viser faktisk bare hvor mye enklere det er for dem å bli ledere. Se for deg den mannlige lederen som kommer dit ved å bevist hevde at han har hatt det vanskeligere fordi han er mann. Sånn offermentalitet er ikke en leder verdig. Det er det kun kvinnelige ledere som kan slippe unna med. Det er krevende å nå langt, enten du er kvinne eller mann, men som kvinne er det nok litt lettere, siden folk flest lettere lar seg imponere av en kvinne som får til noe enn en mann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns bare at du overdrev litt. Jeg beklager hvis du så på det som et personangrep.

Nei, jeg oppfattet ikke at du gikk til personangrep på meg. Men jeg er opptatt av at debattene her inne kunne dreie seg om sak og ikke person. Og da blir det ingen bagatell når man gir karakteristikker eller forteller folk hva man er.

I den konteksten er denne tråden utgangspunkt for lavmål å regne. For her er karakteristikken selve premisset. Og da får vi en debatt på det nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Nei, jeg oppfattet ikke at du gikk til personangrep på meg. Men jeg er opptatt av at debattene her inne kunne dreie seg om sak og ikke person. Og da blir det ingen bagatell når man gir karakteristikker eller forteller folk hva man er.

I den konteksten er denne tråden utgangspunkt for lavmål å regne. For her er karakteristikken selve premisset. Og da får vi en debatt på det nivået.

Igjen, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke overraskende at tråden har gått over til å omhandle feminister- de drittkjerringene!, kvotering og kvinnelige ledere.

Selv om trådstarteren kanskje kunne valgt å ordlegge seg annerledes, så synes jeg det er rart når noen nærmest benekter at fenomenet med menn som er her for å sette på plass kvinner eksisterer. De er kanskje ikke mange, men høylydte er de. Jeg lurer også på hva de gjør her, siden de ikke har lyst til å diskutere. Hva er det som gjør at en liten gruppe menn kommer til et kvinneforum for å opprette tråder om at kvinner har skylda for alt fra svartedauden til dårlig påskevær? Hva er det som gjør at den samme gruppen menn ikke mener kvinners erfaringer er like mye relle og legitime som menns erfaringer? Hva er det som gjør at akkurat disse mennene skal få uttale seg på vegne av alle menn? Og hva er det som gjør at forsøk på å argumentere og diskutere mot disse mennene er det samme som å mangle empati? Hvorfor skal kvinner som diskuterer med disse godta å bli tillagt meninger og holdninger de aldri har uttrykt, bare fordi denne lille gruppen menn har bestemt seg for hvordan kvinner er, hva kvinner mener, hvor lett kvinner har det, og hvor vanskelig menn har det?

Og selvsagt omhandler ikke dette alle menn på KG, eller hvorfor menn er på KG generelt. Det er også innlysende at det er like ille når kvinner utviser dårlig forumoppførsel, og at det også finnes kvinner på KG som har meninger som fremstår "bitre".

Jeg vet ikke om jeg er med på at vi nærmest skal avfeie holdningene og meningene deres, bare fordi de virker useriøse og temmelig uinteresserte i diskusjon, eller fordi meningene deres ikke er representative for menn flest. Selv om noe sikkert kan tilskrives trolling og ønske om å provosere på et kvinneforum, så er det ingen grunn til å ikke tro på at noen mener det de skriver, og at holdningene og meningene har rot i noe.

Det er dessuten uredelig å late som at dette handler om å ikke få mene hva man vil, for det er virkelig ikke saken.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vevila

Aha! :lur:

Eureka! :danse:

Ser man det du. Nå har altså trådstarter endelig vist sitt sanne jeg og kulminert det hele ned til brukeren. Vi snakker altså om en enkelt bruker som har generert irritasjon og frustrasjon, helt sikkert berettiget, hva vet jeg :vetikke:

Da slår mitt lille (mulige patetiske) vitenskapelige eksperiment, fra side 2 i denne tråden, solide sprekker. 1 av 1500 mannlige brukere har altså, gjennom flere av sine tråder, skapt et hat trådstarter mener det er på tide å slå ned på.

Skal vi se............... 0,00009 prosent av aktive brukere sprer påstått uakseptabelt hat mot kvinner.

Moderatorer! Action! Nå!

For ordens, og ikke minst nysgjerrighetens skyld, hvem er denne brukeren?

Du tuller nå sant? :fnise:

Det er snakk om flere brukere, beklager om det var uklart skrevet, men jeg antok med overskriften og det første innlegget at det var klart at det ikke var snakk om en enkelt person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessuten uredelig å late som at dette handler om å ikke få mene hva man vil, for det er virkelig ikke saken.

Nei, dette handler om at noen kvinner ønsker å være fritatt ytringer de ikke liker. Innse det, feminister er sammen med en liten gruppe religiøse de eneste ideologisk orienterte menneskene som ønsker at "anti-feministiske" ytringer bør forbys. Det lages program om de kvinnelige politikerne som blir hetset selv om tverrsnittsundersøkelser viser at like mange menn som kvinner opplever dette. På samme måte som det påstås at blant de mest uforskammede nettbrukerne så er hovedparten menn, så er også flerparten av de skjøre brukerne kvinner. "Hets, kvinnehat og bitter" må være de tre mest brukte ordene på dette forumet.

Anonymous poster hash: 261cb...796

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Nei, dette handler om at noen kvinner ønsker å være fritatt ytringer de ikke liker. Innse det, feminister er sammen med en liten gruppe religiøse de eneste ideologisk orienterte menneskene som ønsker at "anti-feministiske" ytringer bør forbys. Det lages program om de kvinnelige politikerne som blir hetset selv om tverrsnittsundersøkelser viser at like mange menn som kvinner opplever dette. På samme måte som det påstås at blant de mest uforskammede nettbrukerne så er hovedparten menn, så er også flerparten av de skjøre brukerne kvinner. "Hets, kvinnehat og bitter" må være de tre mest brukte ordene på dette forumet.

Anonymous poster hash: 261cb...796

Hvor er det du får denne informasjonen fra? Har du bevis på at det du sier faktisk er sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du får denne informasjonen fra? Har du bevis på at det du sier faktisk er sant?

Bare tull og oppspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...