Teeden Skrevet 12. mai 2014 #181 Skrevet 12. mai 2014 Men hvorfor er dere da bare opptatt av disse, og ikke de som faktisk prøve å komme med noe konstruktivt i kjønnsdebatten. Er ikke det like stas liksom, fordi da kan man ikke typifisere og harselere over hvor idotiske disse er, og faktisk må svære på ganske så rasjonelle argumenter? Alle tråder som innbyr til en fornuftig kjønnsdebatt blir vist null interesse, mens rabuleringen til den type menn du skisserer (som jeg faktisk oppfatter som en ganske marginal gruppe), blir kommentert side opp og side ned. Da er man vel kanskje egentlig ikke interessert i en god kjønnsdebatt da, på tross av at feil premisser stadig blir brukt som argument her for hvorfor man ikke ønsker å diskutere kjønn. Det jeg har erfart som det store problemet med å forsøke å balansere likestillingsspørsmål å vise begge sider, er at menns problemer da lett blir oversett og lett blir bortforklart. "Ja klart menn også møter diskriminering, men det betyr ikke at vi ikke kan ha en kvinnedag for det eller fokusere på kvinners problemer sånn som nå" er ofte det du blir møtt med. Du blir drevet til et sinne til slutt, fordi dette er som å diskutere med foreldre hvorfor du blir sint på lillebror nå han terger deg. Du er eldst og skal vite bedre. Vi som menn kommer aldri til å få hand outs sånn som kvinner får. Vi kommer aldri til å se på det som et kollektivt problem at menn faller ut. Derfor ville det beste likestillingsgrepet vært å sørget for å ikke gi etter for alle krav kvinner stiller. Om trenden i skolen endelig snur og jenter igjen blir skoletapere - ikke gjør noe for å rett det opp. Vi må tåle å se kvinner på gaten, vi må tåle å se at kvinner feiler. Vi må slutte å se på det som et samfunnsproblem hver gang kvinner kommer til kort for menn. Videre må vi begynne å respektere menn på individnivå. Det blir liksom ikke sett på så farlig det - at vi vil ha flere menn inn i sykepleieryrket. De blåser i konsekvensene for disse individuelle mennene. At det betyr lavere sosial status, færre valgmuligheter på partnermarkedet, mindre rikt seksualliv osv spiller ingen rolle - bare det at jeg nevner dette som et argument for å oppheve kvoteringen i høyere utdanning får jeg kviner til å rynke på nesen. "Seksualliv? Hva? Så han skal ikke GIDDE å bli sykepleier fordi han heller vil ha SEX?" Poenget er at man fra tidlig skolealder fratar gutter sin naturlige maskuline drivkraft og skal få de til å følge spillereglene i denne kjønnsinstiusjonen skoleverket vårt er blitt, og at de blåser i hva slags konsekvenser dette får for barna når de blir voksne. De bryr seg ikke om de skaper sosialt usikre, tiltaksløse menn så lenge de får de mannlige sykepleierne sine. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #182 Skrevet 12. mai 2014 Det jeg har erfart som det store problemet med å forsøke å balansere likestillingsspørsmål å vise begge sider, er at menns problemer da lett blir oversett og lett blir bortforklart. "Ja klart menn også møter diskriminering, men det betyr ikke at vi ikke kan ha en kvinnedag for det eller fokusere på kvinners problemer sånn som nå" er ofte det du blir møtt med. Du blir drevet til et sinne til slutt, fordi dette er som å diskutere med foreldre hvorfor du blir sint på lillebror nå han terger deg. Du er eldst og skal vite bedre. Vi som menn kommer aldri til å få hand outs sånn som kvinner får. Vi kommer aldri til å se på det som et kollektivt problem at menn faller ut. Derfor ville det beste likestillingsgrepet vært å sørget for å ikke gi etter for alle krav kvinner stiller. Om trenden i skolen endelig snur og jenter igjen blir skoletapere - ikke gjør noe for å rett det opp. Vi må tåle å se kvinner på gaten, vi må tåle å se at kvinner feiler. Vi må slutte å se på det som et samfunnsproblem hver gang kvinner kommer til kort for menn. Videre må vi begynne å respektere menn på individnivå. Det blir liksom ikke sett på så farlig det - at vi vil ha flere menn inn i sykepleieryrket. De blåser i konsekvensene for disse individuelle mennene. At det betyr lavere sosial status, færre valgmuligheter på partnermarkedet, mindre rikt seksualliv osv spiller ingen rolle - bare det at jeg nevner dette som et argument for å oppheve kvoteringen i høyere utdanning får jeg kviner til å rynke på nesen. "Seksualliv? Hva? Så han skal ikke GIDDE å bli sykepleier fordi han heller vil ha SEX?" Poenget er at man fra tidlig skolealder fratar gutter sin naturlige maskuline drivkraft og skal få de til å følge spillereglene i denne kjønnsinstiusjonen skoleverket vårt er blitt, og at de blåser i hva slags konsekvenser dette får for barna når de blir voksne. De bryr seg ikke om de skaper sosialt usikre, tiltaksløse menn så lenge de får de mannlige sykepleierne sine. Du skriver jamen mye rart! Anonymous poster hash: d562d...bb2 5
Genesis Skrevet 12. mai 2014 #183 Skrevet 12. mai 2014 Det jeg har erfart som det store problemet med å forsøke å balansere likestillingsspørsmål å vise begge sider, er at menns problemer da lett blir oversett og lett blir bortforklart. "Ja klart menn også møter diskriminering, men det betyr ikke at vi ikke kan ha en kvinnedag for det eller fokusere på kvinners problemer sånn som nå" er ofte det du blir møtt med. Du blir drevet til et sinne til slutt, fordi dette er som å diskutere med foreldre hvorfor du blir sint på lillebror nå han terger deg. Du er eldst og skal vite bedre. Vi som menn kommer aldri til å få hand outs sånn som kvinner får. Vi kommer aldri til å se på det som et kollektivt problem at menn faller ut. Derfor ville det beste likestillingsgrepet vært å sørget for å ikke gi etter for alle krav kvinner stiller. Om trenden i skolen endelig snur og jenter igjen blir skoletapere - ikke gjør noe for å rett det opp. Vi må tåle å se kvinner på gaten, vi må tåle å se at kvinner feiler. Vi må slutte å se på det som et samfunnsproblem hver gang kvinner kommer til kort for menn. Videre må vi begynne å respektere menn på individnivå. Det blir liksom ikke sett på så farlig det - at vi vil ha flere menn inn i sykepleieryrket. De blåser i konsekvensene for disse individuelle mennene. At det betyr lavere sosial status, færre valgmuligheter på partnermarkedet, mindre rikt seksualliv osv spiller ingen rolle - bare det at jeg nevner dette som et argument for å oppheve kvoteringen i høyere utdanning får jeg kviner til å rynke på nesen. "Seksualliv? Hva? Så han skal ikke GIDDE å bli sykepleier fordi han heller vil ha SEX?" Poenget er at man fra tidlig skolealder fratar gutter sin naturlige maskuline drivkraft og skal få de til å følge spillereglene i denne kjønnsinstiusjonen skoleverket vårt er blitt, og at de blåser i hva slags konsekvenser dette får for barna når de blir voksne. De bryr seg ikke om de skaper sosialt usikre, tiltaksløse menn så lenge de får de mannlige sykepleierne sine. Fordelen med dette er at det blir flere damer på oss som skjønner denne dynamikken. Gitt at man tar det inn i betraktningen om hva man skal gjøre med livet sitt. Og det er riktig som du sier, kvinner vil aldri skjønne hvor viktig sosial og yrkesmessig status er for en mann på partnermarkedet, fordi det ikke spiller noen rolle for dem selv. Jeg merker det veldig i mitt eget miljø, hvor man i en datingsituasjon blir kryssforhørt om utdannelse, yrkesvalg, hvilke tittel som er knyttet til yrkesvalget, selvfølgelig maskert i litt mindre direkte terminologi. Enkelte ganger der det på grensen til desperat, og man ser hjernen deres jobber for å plassere deg på den sosiale rangstigen. Jeg har også eksperimentert med å nekte å si hva jeg holder på med, for å stimulere til åpen konversasjon, men da går de ut i fra at man skjuler noe, og mister fort interessen. Det verste er når øynene deres lyser opp når man forteller om yrket sitt, og interessen øker tenfold. Sånt gjør meg kvalm. 1
Teeden Skrevet 12. mai 2014 #184 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Du skriver jamen mye rart! Anonymous poster hash: d562d...bb2 Kan du utdype? Det er kanskje uvant å høre, men sånne svar som dette er årsaken til problemet. Det skal liksom holde at kvinner syn noe virker rart, sært, merkelig, eller bare ikke forstår, så er det alleredet vedtatt av hele samfunnet at det nettopp er det. Det meste av feminisme er jo begrunnet av samme type argument som jeg presenterer. Sosiale innvirkninger for kvinner. Alt fra selvbestemt abort, fagforeninger, voldtektstrafferammer, generelle kriminelle strafferammer, alt dette er jo på et eller annet vis begrunnet med de sosiale innvirkningene det har på kvinner på en eller annen måte. Men så fort man prøver seg på samme retortikk bare angående menn, da blir alt uforståelig. Hvis mitt innlegg var så absurd, hvorfor tok du akkurat det, kontra genesis sitt for eksempel? Endret 12. mai 2014 av Teeden 1
Gjest .-L-. Skrevet 13. mai 2014 #185 Skrevet 13. mai 2014 Det kan kanskje virke som at de teiteste, særeste, mest provoserende og minst sammenhengende innleggene får mest oppmerksomhet, og at saklige, balanserte innlegg med gode argumenter drukner, men sånn synes jeg det er innen mange temaer i nettdebatten. Det er flere som tar kjønnsdebatt på alvor, og som evner å forholde seg rasjonelle. Jeg er ihvertfall opptatt av disse, og det er flere andre også, men ettersom det ikke er rasjonelle mennesker som ønsker å diskutere kjønn på en normal måte denne tråden handler om, så er det heller ikke disse jeg har siktet til tidligere i tråden. Det er kjekt å høre Tror veien til en god kjønnsdebatt er å ikke peke fingre over alt og heller snakke for å forstå hverandres problemer. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #186 Skrevet 14. mai 2014 Det er kjekt å høre Tror veien til en god kjønnsdebatt er å ikke peke fingre over alt og heller snakke for å forstå hverandres problemer. Så sant som det er sagt, L. Anonymous poster hash: ab91b...b5a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #187 Skrevet 14. mai 2014 Den "konstruktive" tråden om manglende kjønnsperspektiv rundt mannlige selvmord ble vist null interesse. Tråden om kvinners sykefravær ble kjapt ødelagt av representanter fra begge siders troll. Mange kvinner er ikke interessert i en faglig diskusjon rundt forhold som rammer menn verre enn kvinner, for det finnes i følge flere ikke slike eksempler. Anonymous poster hash: c3643...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #188 Skrevet 14. mai 2014 Den "konstruktive" tråden om manglende kjønnsperspektiv rundt mannlige selvmord ble vist null interesse. Tråden om kvinners sykefravær ble kjapt ødelagt av representanter fra begge siders troll. Mange kvinner er ikke interessert i en faglig diskusjon rundt forhold som rammer menn verre enn kvinner, for det finnes i følge flere ikke slike eksempler. Anonymous poster hash: c3643...d0a Selmord blandt menn er vell først og fremst fordi de bruker mer dødelige måter å ta liv av seg på. Men også er en stor del av selmordene begått av homofile menn... Er dette fordi homofile ikke blir akseptert blandt kvinner eller blandt menn? Anonymous poster hash: 0dfbd...da7
Gjest Mr. Toad Skrevet 15. mai 2014 #189 Skrevet 15. mai 2014 Selmord blandt menn er vell først og fremst fordi de bruker mer dødelige måter å ta liv av seg på. Men også er en stor del av selmordene begått av homofile menn... Er dette fordi homofile ikke blir akseptert blandt kvinner eller blandt menn? Anonymous poster hash: 0dfbd...da7 Nei, selvmord blant menn handler ikke om metoder, men manglende vilje til å oppsøke hjelp, samt manglende systemevne til å tilby hjelp. Mennesker som vil ta sitt liv gjør det, enten det er kvinner eller menn. Dessverre er det et stort skjevforhold i henhold til hvem som tilbys god hjelp. Legning er ikke den største fellesnevneren for mennesker som velger å ta sitt eget liv. 1
Gjest .-L-. Skrevet 15. mai 2014 #190 Skrevet 15. mai 2014 Så sant som det er sagt, L. Anonymous poster hash: ab91b...b5a Det jeg ser her inne på kg generelt er at både menn og kvinner først og fremst snakker om sine problemer for sitt kjønn, og urettferdighetene de irriterer seg for. Det er nesten ingen som prøver å forstå problemene det andre kjønn har. Når for eksempel damene i denne tråden utrykker at man er irritert over bitterpikkene blir de møtt med motargumentasjon fra mennene om at det bare er en liten del av de fleste menn på kg. Man blir også nærmest møtt med tanker som: "Dere er dumme som gir mye oppmerksomhet og tid til kranglefantene, men vier ikke oss som vil debatere skikkelig noe tid i det hele tatt". Det er veldig få som faktisk kommer med svar som: "Vet dere hva damer, det er faktisk mange bitterpikker her, og vi forstår at de er irriterende". Veien til god kommunikasjon er å forstå den/dem man kommuniserer med, ikke mot argumentere dem hver eneste gang. Når man viser forståelse, vil ofte den andre parten vise forståelse tilbake, men her inne er det få som strekker hånden ut først. De fleste er mest interessert i å snakke om sine egne problemer. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #191 Skrevet 20. mai 2014 Du skriver jamen mye rart! Anonymous poster hash: d562d...bb2 Så sant så sant. Snåleste brukeren ever. Anonymous poster hash: ab91b...b5a 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #192 Skrevet 2. juni 2014 Jeg tror ikke det er så veldig mange bitre menn her selv om det virker slik. Vi har de faste her men vi har også de som stadig vekk sletter seg og dukker opp i ny drakt. Derfor kan det virke som om vi blir overfalt av disse bitre mennene. Anonymous poster hash: edbe6...7aa
NoFuss Skrevet 2. juni 2014 #193 Skrevet 2. juni 2014 http://www.dagbladet.no/2014/06/01/kultur/meninger/kronikk/feminisme/elliot_rodgers/33588346/ 2
Haru Skrevet 2. juni 2014 #194 Skrevet 2. juni 2014 jeg har jo nesten aldri tilbringt tid her. det meste var vel i desember 2013 og nå så har det vært ganske mye offline. jeg har vært her alt for sjeldent til å la folk forme en full mening om meg vil nå jeg si.
Gjest HarryDotter Skrevet 3. juni 2014 #195 Skrevet 3. juni 2014 Jeg tror ikke det er så veldig mange bitre menn her selv om det virker slik. Vi har de faste her men vi har også de som stadig vekk sletter seg og dukker opp i ny drakt. Derfor kan det virke som om vi blir overfalt av disse bitre mennene. Anonymous poster hash: edbe6...7aa Også er det vel ofte slik at det negative stadig overskygger det positive ikke sant? Det blir mer oppstuss av EN kvinnefiendtlig kommentar enn en liten positiv en. Jeg har ikke inntrykk av at det florerer av bitterpikker her. Problemet at menn er frustrert på kvinner og motsatt har eksistert i evigheter. Dette er ikke noe nytt. Vi menn må da tåle at damene lufter litt frustrasjon mot oss. Da må også damene tåle dette andre veien. Det beste da ville jo vært om vi faktisk lyttet til hverandres frustrasjon og gjør en innsats på å forandre oss til det bedre. Har jo sett et par tråder her hvor lynsjestemningen er på grensa til "klor ut øynene" på mannfolka som argumenterer imot en sak, som tydelig er sensitiv for damene. Det som ofte bidrar til overhetet stemning tror jeg er at mange menn og kvinner generaliserer så fælt når de skal argumentere. De irriterer voldsomt har jeg lagt merke til. 2
Teeden Skrevet 3. juni 2014 #196 Skrevet 3. juni 2014 http://www.dagbladet.no/2014/06/01/kultur/meninger/kronikk/feminisme/elliot_rodgers/33588346/ Og nesten hele kommentarfeltet peker ut hvor mange feil det er med kronikken hans og hvor lite gjennomtenkt den er. Men det gadd du ikke lese, regner jeg med. Man er møkklei feminister som kun er feminister fordi de ikke har tenkt så veldig me mer gjennom det enn at de liksom støtter "likestilling", likt kønn for likt arbeid osv, mens de ignorerer at det eneste feminister gjør er å opprettholder falske myter om glasstak og okuperer hele kjønn og likestillingsdebatten med kvinnesaker og subjektiv oppgulp som alltid får kvinnen til å virke skadelidende på en eller annen måte. Vi er lei, kronikken er dårlig, stereotyp og uorginal, og den misser fullstendig de poengene menn og antifeminister har mot feminsime og den kvinnefokuserte delen av "likestilling"
NoFuss Skrevet 4. juni 2014 #197 Skrevet 4. juni 2014 Og nesten hele kommentarfeltet peker ut hvor mange feil det er med kronikken hans og hvor lite gjennomtenkt den er. Men det gadd du ikke lese, regner jeg med. Man er møkklei feminister som kun er feminister fordi de ikke har tenkt så veldig me mer gjennom det enn at de liksom støtter "likestilling", likt kønn for likt arbeid osv, mens de ignorerer at det eneste feminister gjør er å opprettholder falske myter om glasstak og okuperer hele kjønn og likestillingsdebatten med kvinnesaker og subjektiv oppgulp som alltid får kvinnen til å virke skadelidende på en eller annen måte. Vi er lei, kronikken er dårlig, stereotyp og uorginal, og den misser fullstendig de poengene menn og antifeminister har mot feminsime og den kvinnefokuserte delen av "likestilling" Jeg leste alt jeg.. men folk er uenige og sånn er det her i livet.. ikke noe å ta på vei for. Du har din oppfatning og denne mannen hadde sin, det viser bare at alle menn ikke er enige. Alle er ikke enige og ser likt på alt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #198 Skrevet 12. juni 2014 Jeg tror ikke det er så veldig mange bitre menn her selv om det virker slik. Vi har de faste her men vi har også de som stadig vekk sletter seg og dukker opp i ny drakt. Derfor kan det virke som om vi blir overfalt av disse bitre mennene. Anonymous poster hash: edbe6...7aa Ja, vi har de faste og de som kommer tilbake med nytt nick. Men så har vi dem som alltid skriver som AB og spyr ut en masse dritt om kvinner. Og dem tror jeg det er en del av. Anonymous poster hash: ab91b...b5a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #199 Skrevet 12. juni 2014 Bittre kvinner som klager på bittre menn..............Er hva KG har blitt Anonymous poster hash: 6f197...789
Gjest Eurodice Skrevet 12. juni 2014 #200 Skrevet 12. juni 2014 Bittre kvinner som klager på bittre menn..............Er hva KG har blitt Anonymous poster hash: 6f197...789 Det er vel heller omvendt .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå