Gjest tinbjo1 Skrevet 19. april 2014 #121 Skrevet 19. april 2014 Bare tull og oppspinn. Jepp. Er håpløst å diskutere med folk som kommer med "fakta som de har funnet opp selv i sitt eget hode". Blir meget oppgitt.
Tabris Skrevet 19. april 2014 #122 Skrevet 19. april 2014 Det er ikke overraskende at tråden har gått over til å omhandle feminister- de drittkjerringene!, kvotering og kvinnelige ledere. Selv om trådstarteren kanskje kunne valgt å ordlegge seg annerledes, så synes jeg det er rart når noen nærmest benekter at fenomenet med menn som er her for å sette på plass kvinner eksisterer. De er kanskje ikke mange, men høylydte er de. Jeg lurer også på hva de gjør her, siden de ikke har lyst til å diskutere. Hva er det som gjør at en liten gruppe menn kommer til et kvinneforum for å opprette tråder om at kvinner har skylda for alt fra svartedauden til dårlig påskevær? Hva er det som gjør at den samme gruppen menn ikke mener kvinners erfaringer er like mye relle og legitime som menns erfaringer? Hva er det som gjør at akkurat disse mennene skal få uttale seg på vegne av alle menn? Og hva er det som gjør at forsøk på å argumentere og diskutere mot disse mennene er det samme som å mangle empati? Hvorfor skal kvinner som diskuterer med disse godta å bli tillagt meninger og holdninger de aldri har uttrykt, bare fordi denne lille gruppen menn har bestemt seg for hvordan kvinner er, hva kvinner mener, hvor lett kvinner har det, og hvor vanskelig menn har det? Og selvsagt omhandler ikke dette alle menn på KG, eller hvorfor menn er på KG generelt. Det er også innlysende at det er like ille når kvinner utviser dårlig forumoppførsel, og at det også finnes kvinner på KG som har meninger som fremstår "bitre". Jeg vet ikke om jeg er med på at vi nærmest skal avfeie holdningene og meningene deres, bare fordi de virker useriøse og temmelig uinteresserte i diskusjon, eller fordi meningene deres ikke er representative for menn flest. Selv om noe sikkert kan tilskrives trolling og ønske om å provosere på et kvinneforum, så er det ingen grunn til å ikke tro på at noen mener det de skriver, og at holdningene og meningene har rot i noe. Det er dessuten uredelig å late som at dette handler om å ikke få mene hva man vil, for det er virkelig ikke saken. Synes dette var et svært bra innlegg som setter søkelyset på det som jeg vil tro mange (inkludert meg selv) har problemer med når det gjelder slike ytringer. Det har ingenting å gjøre med at man ikke ønsker å lese meninger man er uenig i. Det har å gjøre med at enkelte menn på KG mener de sitter på den ene Sannheten og Fasiten om hvordan alle menn tenker og fungerer. I tillegg sitter de også på den ene Sannheten og Fasiten om hvordan alle kvinner tenker og fungerer. Faktisk så har de koll på hele jordens befolkning, hvordan de fungerer og tenker. Ofte er deres uttalelser basert på egne erfaringer. Og de erfaringene omhandler selvsagt alltid noe negativt om kvinnen. Og hvis vi kommer med andre erfaringer, så blir de ignorert, bagatellisert eller avfeid med at vi bare lever i en rosa boble. Fordi deres erfaringer er så mye mer sann og riktig enn våre. Det har ingenting med meningsutveksling og debatt å gjøre. For disse brukerne er ikke interessert i en diskusjon. Dette er menn, som jeg ikke kan se kan være noe annet enn bitre i sitt forhold til kvinner, som kommer hit på KG for å belære oss kvinner om hvordan verden henger sammen og hvor fæle vi kvinner er. 6
Knekt1 Skrevet 19. april 2014 #123 Skrevet 19. april 2014 Det spørs helt på argumentasjonen til hver enkelt her inne. En del kjønnstemaer er meget alvorlige, og må kunne omtales på en saklig måte uten at initiativtaker skal få betegnelsen bitter hengende ved seg. Jeg synes det er særdeles alvorlig at èn av tre gutter ikke har bestått videregående opplæring fem år etter at de begynte. Kun halvparten av guttene består på normert tid, som er tre år. Samfunnets svar er å fortsette en ordning der kvinner gis to ekstrapoeng på primærvitnemålet dersom de søker seg inn på ett av over 130 studieretninger, og enda flere studieprogram. Menn får ekstrapoeng dersom de søker seg inn på ett av to (!) studieprogram. Dette til tross for at kvinnelige studenter utgjør en absolutt overvekt helt opp til masternivå. Det hadde neppe blitt akseptert dersom jentene var taperne. Årsaken til at jeg bruker tid på å skrive om saker som dette på et kvinnedominert forum, er at jeg mener at både kvinner og menn er tjent med å bli kvitt diskriminerende ordninger som er helt i utakt med sin egen tid. Vi må våge å snakke om hvordan vi skal utjevne de enorme kjønnsforskjellene i utdanningsløpet. Det sitter sinte, unge menn i kjellerstuer på hvert gatehjørne for tiden. At de sitter hjemme hos mor for å spille WoW og drikke Red Bull fremfor å få seg en utdannelse, koster samfunnet enorme summer hvert eneste år. Situasjonen kan eskalere i voldelige termer om få år, når disse guttene utkonkurreres av andre krefter samtidig som den særnorske veldferdsordningen ikke lenger går rundt. 2
Floskelfrosk Skrevet 19. april 2014 #124 Skrevet 19. april 2014 (endret) Hvorfor tiltrekker dette forumet seg så mange bitre menn som bruker all sin tid på å lage tråder om hvor fæle kvinner er og komme med diverse oppgulp i andre tråder? Føler dette forumet får bare flere og flere slike medlemmer. For all del, det er jo ganske underholdene, men jeg undres over valget av forum. Er det mangelen på manneguiden vi merker kanskje? Jeg har ingen grunn til å være bitter, har et veldig avslappet forhold til det jeg diskuterer her inne. Savner på ingen som helst måtte en manneguide, men skulle gjerne hatt et stort kjønnsnøytralt forum å henge på. Det finnes egentlig ingen slike her i Norge, hvor flertallet er over 20 og hvor man kan diskutere på en relativt voksen måte. Synes dere burde være takknemlige for at dere har såpass mange menn her inne. Noen troller og er kvinnefiendtlige, men slike innlegg kan man velge å ignorere. Veldig mange av dere er veldig negative til menn, og det virker ofte som at mange av dere først og fremst "skal ta mennene". Dere er ikke noe bedre enn oss menn der, heller verre. Er en veldig merkelig kjønnskamp her inne hvor man konsekvent støtter opp om sitt kjønns innlegg. Kvinner vil ofte være enige med andre kvinner fordi dere tenker litt likt om ting, men jeg tror at en del av dere liker innlegg bare fordi det var kritisk mot menn, selv om dere innerst inne vet at det var feil. Endret 19. april 2014 av Floskelfrosk 3
Gjest Vevila Skrevet 19. april 2014 #125 Skrevet 19. april 2014 Hvorfor føler du deg truffet da? Jeg sier ikke at alle menn er bitre, men at det er flere av dem her enn mange andre steder. De fleste menn er både oppegående å reale og jeg har ingenting i mot menn som gruppe. Jeg har ingen grunn til å være bitter, har et veldig avslappet forhold til det jeg diskuterer her inne. Savner på ingen som helst måtte en manneguide, men skulle gjerne hatt et stort kjønnsnøytralt forum å henge på. Det finnes egentlig ingen slike her i Norge, hvor flertallet er over 20 og hvor man kan diskutere på en relativt voksen måte. Synes dere burde være takknemlige for at dere har såpass mange menn her inne. Noen troller og er kvinnefiendtlige, men slike innlegg kan man velge å ignorere. Veldig mange av dere er veldig negative til menn, og det virker ofte som at mange av dere først og fremst "skal ta mennene". Dere er ikke noe bedre enn oss menn der, heller verre. Er en veldig merkelig kjønnskamp her inne hvor man konsekvent støtter opp om sitt kjønns innlegg. Kvinner vil ofte være enige med andre kvinner fordi dere tenker litt likt om ting, men jeg tror at en del av dere liker innlegg bare fordi det var kritisk mot menn, selv om dere innerst inne vet at det var feil.
Guybrush Skrevet 19. april 2014 #126 Skrevet 19. april 2014 Noe av problemet i debatten blir når folk tenker radikalt forskjellig. Mange er tydelige kollektivister som putter mennesker i grupper og identifiserer alt via disse. Andre er individualister og ser enkeltpersonene. I et arbeidsmarked vil en enkelt løsning aldri fungere optimalt for alle. Nettopp fordi vi er individer. Derfor har jeg problem med lovgivning og regulering som baserer seg på grupper og tanken om at en løsning er best for alle. Det tar fra folk muligheten til individuelle avtaler. Eksempelvis får arbeidstakere som ønsker en "nordsjøturnus" på land motarbeidet i enkelte yrker og blir i praksis nektet selv om arbeidsgiver og taker ønsker det. På samme måte synes jeg ts går i samme felle og kollektiviserer det hun ser på som et problem her på kg. Menn som stempler kvinner som gruppe i negative ordelag blir selv inkludert i gruppe "menn" og alle blir dratt under en kam. Og det hele utvikler seg til en menn vs kvinner debatt. Istedet for å handle om enkeltpersoners syn. Jeg synes også at folk bør få med seg tanken om at provoserende og evt "idiotiske" utsagn og spissfoemuleringer ikke automatisk fører til at resten av teksten og det underliggende budskapet er like idiotisk. Jeg kan fint støtte hypotesen om at lønnsnivå faktisk ikke skiller på kjønn men arbeid, fordi jeg kjenner empirien. Uten å støtte tanken om en verdensomfavnende konspirasjon utført av alle kvinner for å kue menn. 1
Floskelfrosk Skrevet 19. april 2014 #127 Skrevet 19. april 2014 Jeg føler meg da ikke truffet. Tror du skal redigere innlegget ditt litt.
Gjest Geit Skrevet 19. april 2014 #128 Skrevet 19. april 2014 Nei, dette handler om at noen kvinner ønsker å være fritatt ytringer de ikke liker. Innse det, feminister er sammen med en liten gruppe religiøse de eneste ideologisk orienterte menneskene som ønsker at "anti-feministiske" ytringer bør forbys. Det lages program om de kvinnelige politikerne som blir hetset selv om tverrsnittsundersøkelser viser at like mange menn som kvinner opplever dette. På samme måte som det påstås at blant de mest uforskammede nettbrukerne så er hovedparten menn, så er også flerparten av de skjøre brukerne kvinner. "Hets, kvinnehat og bitter" må være de tre mest brukte ordene på dette forumet. Anonymous poster hash: 261cb...796 Hvis du leser argumentene i tråden, så ser du at det tvertimot ikke handler om å være fritatt ytringer. Jeg kjenner til debatten om netthets mot kvinner. Du mener dokumentaren om netthets mot kvinnelige samfunnsdebattanter, ja? Poenget var aldri at noen påstod at kvinner oftere enn menn utsettes for netthets, poenget var at netthets mot kvinner ofte har noen kjennetegn som generell netthets eller netthets mot menn ikke har. Denne netthetsen er blant annet ofte seksualisert og går på utseende, og blir av mange ansett for å være særlig kneblende, samt at den bidrar til at vi går glipp av mange innspill på grunn av at mange velger å heller tie enn å bli utsatt for denne hetsen. La oss ikke late som at fokus på dette ikke har livets rett, eller at det handler om noe annet enn det gjør. Noe av problemet i debatten blir når folk tenker radikalt forskjellig. Mange er tydelige kollektivister som putter mennesker i grupper og identifiserer alt via disse. Andre er individualister og ser enkeltpersonene. I et arbeidsmarked vil en enkelt løsning aldri fungere optimalt for alle. Nettopp fordi vi er individer. Derfor har jeg problem med lovgivning og regulering som baserer seg på grupper og tanken om at en løsning er best for alle. Det tar fra folk muligheten til individuelle avtaler. Eksempelvis får arbeidstakere som ønsker en "nordsjøturnus" på land motarbeidet i enkelte yrker og blir i praksis nektet selv om arbeidsgiver og taker ønsker det. På samme måte synes jeg ts går i samme felle og kollektiviserer det hun ser på som et problem her på kg. Menn som stempler kvinner som gruppe i negative ordelag blir selv inkludert i gruppe "menn" og alle blir dratt under en kam. Og det hele utvikler seg til en menn vs kvinner debatt. Istedet for å handle om enkeltpersoners syn. Jeg synes også at folk bør få med seg tanken om at provoserende og evt "idiotiske" utsagn og spissfoemuleringer ikke automatisk fører til at resten av teksten og det underliggende budskapet er like idiotisk. Jeg kan fint støtte hypotesen om at lønnsnivå faktisk ikke skiller på kjønn men arbeid, fordi jeg kjenner empirien. Uten å støtte tanken om en verdensomfavnende konspirasjon utført av alle kvinner for å kue menn. Vil du si deg enig i at det er forskjell på å være kollektivist og å se tydelige tendenser? Mange av oss har også poengtert at vi ikke mener verken menn eller menn på KG generelt, og at det ikke er slik at vi tror at de tråden handler om representerer menn. Det er dessuten måte på hva man skal si seg enig i av argumentasjon, bare fordi det finnes et poeng eller to i en lang tekst. Begrunnelser og argumenter er ofte mer interessant å diskutere enn selvfølgeligheter og veletablerte fakta. 10
Gjest Vevila Skrevet 19. april 2014 #129 Skrevet 19. april 2014 Så hvorfor følte du at du måtte svare for deg da? Skriver på mobil, så er litt knotete å skrive innlegg. Jeg føler meg da ikke truffet. Tror du skal redigere innlegget ditt litt.
Floskelfrosk Skrevet 19. april 2014 #130 Skrevet 19. april 2014 Jeg svarer på din generelle påstand om bitre KG-menn. Skriver selv på mob, og på dette forumet er det ikke lagt opp til at man skal gjøre det, men har aldri trengt å skrive midt inni et sitat.
Gjest Vevila Skrevet 19. april 2014 #131 Skrevet 19. april 2014 Jeg svarer på din generelle påstand om bitre KG-menn. Skriver selv på mob, og på dette forumet er det ikke lagt opp til at man skal gjøre det, men har aldri trengt å skrive midt inni et sitat. Jeg har aldri påstått at alle menn på KG er bitre.
Eriks Skrevet 19. april 2014 #132 Skrevet 19. april 2014 (endret) Har kvinner hindret deg i å oppnå en høy samfunnsposisjon ettersom du er så nevrotisk opptatt av å nedvurdere og rakke ned på kvinnekjønnet i sin alminnelighet? Hva er du blitt hindret i å oppnå? Hvor på samfunnsstigen befinner du deg nå? Det går an å ha en mening selv om det ikke gagner personen selv. Jeg synes det er fint at enkelte populærfeministiske holdninger får motstand, om det så er i Dagbladet-kommentarfeltet. Blir ytringer gjentatt for mange ganger uten at noen sier "nei, sånn er det ikke, fordi xyz", blir de etterhvert tatt som en sannhet. Endret 19. april 2014 av Eriks
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #133 Skrevet 19. april 2014 Jeg har aldri påstått at alle menn på KG er bitre. Har du noen gang tenkt over hva som gjør at vi blir den beste utgaven av oss selv? Som regel er det slik at dette har sammenheng med at vi har det bra, jevnt over. Hvis du setter dette inn i en kontekst med den typiske kjønnsdiskusjonen her inne, sist startet av deg i denne tråden, så vil jo jeg si at det er sannsynlig at de mest kritiske syn på kjønnspolitikken kommer fra dem som ikke har det bra. Ergo er den bitterheten du mener å se, et symptom på at mange menn oppfatter at de blir diskriminert i dagens samfunn. Jeg vil jo på generell basis mene at det er fryktelig lite rom for å påpeke diskriminering av menn. Det er politisk ukorrekt så det holder. Og det virker som om kvinner flest er totalt vaksinert mot å innrømme diskriminering av menn. Selv om det kan dokumenteres. Så hvis du lurer på hvorfor noen kan føle bitterhet mot et system som man er dømt til å tape mot, så kan du lete litt i det som skrives her inne om temaet. Jeg synes du legger opp til latterliggjøring av "bitre menn" i denne tråden. I realiteten latterliggjør du individer som ikke har det bra og som føler seg blodig urettferdig behandlet. Dermed bidrar du til at knuten strammes enda litt hardere og du kan bidra til ekstremisme. Du bidrar uansett til utstøting og ekskludering. Jeg mener det er alvorlig at vi får stadig flere sinte menn der ute. Menn som har intet å tape, er farlige. Det siste de trenger er latterliggjøring. Men det er faktisk det vanligste svaret når noen menn forsøker å få forståelse for et problem de har. Det skremmer meg.Anonymous poster hash: be461...972 1
Gjest Eurodice Skrevet 19. april 2014 #134 Skrevet 19. april 2014 Har du noen gang tenkt over hva som gjør at vi blir den beste utgaven av oss selv? Som regel er det slik at dette har sammenheng med at vi har det bra, jevnt over. Hvis du setter dette inn i en kontekst med den typiske kjønnsdiskusjonen her inne, sist startet av deg i denne tråden, så vil jo jeg si at det er sannsynlig at de mest kritiske syn på kjønnspolitikken kommer fra dem som ikke har det bra. Ergo er den bitterheten du mener å se, et symptom på at mange menn oppfatter at de blir diskriminert i dagens samfunn. Jeg vil jo på generell basis mene at det er fryktelig lite rom for å påpeke diskriminering av menn. Det er politisk ukorrekt så det holder. Og det virker som om kvinner flest er totalt vaksinert mot å innrømme diskriminering av menn. Selv om det kan dokumenteres. Så hvis du lurer på hvorfor noen kan føle bitterhet mot et system som man er dømt til å tape mot, så kan du lete litt i det som skrives her inne om temaet. Jeg synes du legger opp til latterliggjøring av "bitre menn" i denne tråden. I realiteten latterliggjør du individer som ikke har det bra og som føler seg blodig urettferdig behandlet. Dermed bidrar du til at knuten strammes enda litt hardere og du kan bidra til ekstremisme. Du bidrar uansett til utstøting og ekskludering. Jeg mener det er alvorlig at vi får stadig flere sinte menn der ute. Menn som har intet å tape, er farlige. Det siste de trenger er latterliggjøring. Men det er faktisk det vanligste svaret når noen menn forsøker å få forståelse for et problem de har. Det skremmer meg.Anonymous poster hash: be461...972 Nå står jeg på farten til å reise bort, så jeg har ikke tid til noen diskusjon. Jeg vil bare påpeke at å kjempe mot et system man oppfatter som urettferdig, er ikke det disse bitre mennene gjør. De hamrer løs på oss kvinner som enkeltindivider og påstår at vi som hunkjønn har skylden for alt som er galt her i verden. 3
Gjest Corto Maltese Skrevet 20. april 2014 #135 Skrevet 20. april 2014 Det er nok av bittre kvinnfolk her inne også. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #136 Skrevet 20. april 2014 Finnes det bitre menn på KG? Det har ikke jeg merket noe til. Anonymous poster hash: eaaa7...f39
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #137 Skrevet 20. april 2014 Ja, og retter man et kritisk søkelys på noe så MÅ man jo være bitter. Det er helt sikkert grunnen Anonymous poster hash: 2ebc9...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #138 Skrevet 20. april 2014 Det er nok av bittre kvinnfolk her inne også. Vi kvinner har ihvertfall ingen "jeg hater dere menn", eller "dere menn er ubrukelige" innlegg her inne. Det er jeg glad for. Anonymous poster hash: 011e7...710 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #139 Skrevet 20. april 2014 Tankepolitiet er ganske aktivt her på KG Anonymous poster hash: 2ebc9...ff7 Hva mener du med det? Anonymous poster hash: ab91b...b5a
Gorgonzola Skrevet 20. april 2014 #140 Skrevet 20. april 2014 Vi kvinner har ihvertfall ingen "jeg hater dere menn", eller "dere menn er ubrukelige" innlegg her inne. Det er jeg glad for. Da har du definitivt gått glipp av mye............ Litt andre ord men budskapet er det samme. Tror vi er minst like gode her. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå