Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!

malicious

Anbefalte innlegg

Gjest Snuttepi

I hear ya! Jeg har lagt meg alene hver kveld i over ei uke. Han er hjemme, men "kommer snart, skal bare". Blææh.

Det er jo ikke sånn at han må pleie forholdet til kompisene nå liksom. Han kan jo dra ut med de etter fødselen også, det er jo ikke noe problem. Det er du som har puppen og må planlegge ned til hvert dobesøk, ikke han ;) Jeg kjenner ingen menn som måtte slutte med fotballtrening eller å dra på gymmen eller den faste fotballkampen med gutta en gang i uka. De første ukene kanskje, men så roer det seg. Det er jo forholdet dere imellom som må pleies nå, fordi dere får en liten inntrenger midt mellom dere som krever all oppmerksomhet. Da er det kjekt å ha full kjærestekvote på forhånd, for den får seg jo en liten knekk ei stund. Sånn er det bare.

Kort oppsummert: heeeeelt feil prioritering av Maliciousmannen!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med de to over her, dette e unødvendig av ham! Kjenner at jeg setter ekstra stor pris på mannen min når jeg leser slikt som dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lørdagen snart over. Vi endte opp en liten tur på elkjøp i kveld, samt en rask pizza (kødder ikke - vi spiste den på 10 minutter, fordi vi måtte rekke filmen) før kino; Interstellar. Den er nesten 3 timer, så det ble i overkant litt mye sitting for bekkenet og halebeinet. Veldig deilig å komme seg ut av huset da. Jeg føler jeg er hjemme litt for mye, men det er kanskje ikke så rart ettersom jeg er 50% sykemeldt.

Håper dere andre også har hatt en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lørdagen snart over. Vi endte opp en liten tur på elkjøp i kveld, samt en rask pizza (kødder ikke - vi spiste den på 10 minutter, fordi vi måtte rekke filmen) før kino; Interstellar. Den er nesten 3 timer, så det ble i overkant litt mye sitting for bekkenet og halebeinet. Veldig deilig å komme seg ut av huset da. Jeg føler jeg er hjemme litt for mye, men det er kanskje ikke så rart ettersom jeg er 50% sykemeldt.

Deilig å komme seg ut litt! Var den bra? Mannen maser om at vi skal se den:) vi så Dallas buyers club i dag, den var veldig bra!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre. Det er greit at mennene våre fester litt nå mens de kan men det trenger ikke å gå utover forholdet.

Vi var også på kino i går. Men vi så Hunger Games, angret litt på det og skulle heller sett Interstellar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe moro å ikke se kjæresten sin, det skjønner jeg godt :( Jeg ser jo poenget med å bruke tiden som er tilgjengelig, men det er jo forholdet mellom dere to som må være viktigst å pleie, for det skal jo helst vare livet ut!

Enig her. :) Det er jo nå dere har mulighet til å pleie forholdet skikkelig, for om få uker har dere en ny liten sjef i huset, og da er de rolige kveldene uten barn over for en stund, avhengig av babyen så klart. Noen babyer er jo klar for kvelden kl 19 nærmest fra dag en, men det gjelder vel de færreste. ;)

Åh, det så jeg forrige helg. Jeg visste ikke at den varte så lenge, så holdt på å bli gal på slutten. :P I tillegg syntes jeg det ble litt vel fantasifullt etter hvert, hehe. :P Det artigste med hele filmen var i grunn da jeg og min venninne gikk på butikken dagen etter, og det kom en sånn "dyttelyd" på andre siden av reolen, og vi begge kommenterte at det var vel noen som prøvde å si noe til oss. :ler: Høres ikke så artig ut når jeg forteller det, men det er altså den kraftigste latterkrampen jeg har hatt på leeeenge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å komme seg ut litt! Var den bra? Mannen maser om at vi skal se den:) vi så Dallas buyers club i dag, den var veldig bra!:)

Ja, den filmen er også bra! Anbefaler interstellar! Blir ikke overrasket om den får Oscarpris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her. :) Det er jo nå dere har mulighet til å pleie forholdet skikkelig, for om få uker har dere en ny liten sjef i huset, og da er de rolige kveldene uten barn over for en stund, avhengig av babyen så klart. Noen babyer er jo klar for kvelden kl 19 nærmest fra dag en, men det gjelder vel de færreste. ;)

Åh, det så jeg forrige helg. Jeg visste ikke at den varte så lenge, så holdt på å bli gal på slutten. :P I tillegg syntes jeg det ble litt vel fantasifullt etter hvert, hehe. :P Det artigste med hele filmen var i grunn da jeg og min venninne gikk på butikken dagen etter, og det kom en sånn "dyttelyd" på andre siden av reolen, og vi begge kommenterte at det var vel noen som prøvde å si noe til oss. :ler: Høres ikke så artig ut når jeg forteller det, men det er altså den kraftigste latterkrampen jeg har hatt på leeeenge :ler:

Hahaha! Av alt i hele filmen så var det nok slutten jeg falt litt ut av. Aldri vært noe særlig god i fysikk osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er tydeligvis dagen for kynnere. Hatt de hele dagen av og på. Har ikke gjort mye husarbeid i dag heller. Jaja, får vel ta det med ro resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når i svangerskapet er det vanlig å ta blodprøver? Jeg tok vel i uke 12, eller noe sånt, men ikke noe etter det. Er ikke det merkelig? Bør jeg bestille time hos fastlegen?

Dag 2 med kynnere, sterkere enn vanlig. Drømte så klart i natt at jeg fødte, what else :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke bestemt oss for om vi vil ha den lille på soverommet ennå. Egentlig av to grunner. 1, vi har knøttlite soverom og har ikke plass til sprinkelseng og 2, Miss, myself, våkner av den minste lyd. Alternativt vil hun sove rett utenfor soveromsdøra vår. Kanskje mer behagelig i forhold til temperatur også? Vi har det kaldt på rommet, så i såfall må hun pakkes inn litt ekstra. Leste i termingruppen om at noen brukte pose til baby på soverom, det er jo slettes ingen dum ideè ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når i svangerskapet er det vanlig å ta blodprøver? Jeg tok vel i uke 12, eller noe sånt, men ikke noe etter det. Er ikke det merkelig? Bør jeg bestille time hos fastlegen?

Jeg har tatt blodprøve hos fastlegen på kontroll både i uke 24 og 28. Jeg har fått beskjed om at det er vanlig ved hver svangerskapskontroll.

Har ikke bestemt oss for om vi vil ha den lille på soverommet ennå.

Jeg vil egentlig ikke ha den lille på soverommet. Spesielt ikke siden samboeren begynner kl. 5 og hvis babyen ikke er våken da, så kommer hun alltid til å bli vekt av vekkeklokken hans. Ikke så gøy om vi får en baby som sover til kl. 7. Vi har heller ikke plass til senga inne på soverommet vårt, så vi må i så fall ha en vugge inne hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 med kynnere, sterkere enn vanlig. Drømte så klart i natt at jeg fødte, what else :ler:

Har inntrykk av at de ikke er så rutinerte på det her med når de tar blodprøver. Legen min nevnte jo bare i forbifarten da jeg var der at vi kanskje snart måtte ta blodprøve, og at det kunne tas neste gang. Og da sa jeg at jeg godt kunne ta det med en gang, bare for å bli ferdig med det. Bra vi gjorde det sånn, hehe, jeg måtte jo begynne på jerntabletter.

Er det kun legen som kan ta blodprøver eller kan jordmødre også ta dem for å sjekke for jernnivåer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det stikk i fingeren ved hver kontroll for å sjekke HB, men skikkelig blodprøve blir bare gjort ved første kontroll i uke 12. :)

Det er jo anbefalt at baby sover på samme rom til i alle fall tre måneder, og det er for å redusere faren for krybbedød. Det anbefalte er til ca. ett år, eller i det minste 6 mnd. 3 mnd bør i utgangspunktet være et minimum. Så jeg ville hatt baby på samme rom i alle fall. Dessuten er det veldig tungt å måtte stå opp av sengen hver gang baby skal ha mat om natten. Det kan være ganske hyppig de første par-tre månedene.

Vi har Byssanlull hengevugge som henger i taket. Den er super når det er litt trangt på soverommet. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at de ikke er så rutinerte på det her med når de tar blodprøver. Legen min nevnte jo bare i forbifarten da jeg var der at vi kanskje snart måtte ta blodprøve, og at det kunne tas neste gang. Og da sa jeg at jeg godt kunne ta det med en gang, bare for å bli ferdig med det. Bra vi gjorde det sånn, hehe, jeg måtte jo begynne på jerntabletter.

Er det kun legen som kan ta blodprøver eller kan jordmødre også ta dem for å sjekke for jernnivåer?

Ja ikke sant! Var jo det jeg også tenkte på, ettersom du måtte det! Litt dårlig oppfølging på DEN fronten, så da får jeg ordne det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stikk i fingeren ved hver kontroll for å sjekke HB, men skikkelig blodprøve blir bare gjort ved første kontroll i uke 12. :)

Det er jo anbefalt at baby sover på samme rom til i alle fall tre måneder, og det er for å redusere faren for krybbedød. Det anbefalte er til ca. ett år, eller i det minste 6 mnd. 3 mnd bør i utgangspunktet være et minimum. Så jeg ville hatt baby på samme rom i alle fall. Dessuten er det veldig tungt å måtte stå opp av sengen hver gang baby skal ha mat om natten. Det kan være ganske hyppig de første par-tre månedene.

Vi har Byssanlull hengevugge som henger i taket. Den er super når det er litt trangt på soverommet. :)

Mulig jeg må sende bilde av soverommet vårt, for virkelig, det ER ikke plass til noe mer :ler: Nå skal det sies at vi får et rom til snart, og da lurer jeg på om kanskje jeg og baby kommer til å sove en del der, ettersom typen ofte har på vekkerklokke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg må sende bilde av soverommet vårt, for virkelig, det ER ikke plass til noe mer :ler: Nå skal det sies at vi får et rom til snart, og da lurer jeg på om kanskje jeg og baby kommer til å sove en del der, ettersom typen ofte har på vekkerklokke. :)

Du får ha vugga hengende over deg :fnise:

Kan jo være en løsning å ta der andre rommet en periode ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...