Sushi Skrevet 27. oktober 2014 #1821 Del Skrevet 27. oktober 2014 Er det et ego-virus ute og går eller?! Herregud for noen dustemenn vi har! Hvordan fikk du forresten overtalt din til å bli med på familievernkontoret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 27. oktober 2014 #1822 Del Skrevet 27. oktober 2014 Er det et ego-virus ute og går eller?! Herregud for noen dustemenn vi har! Hvordan fikk du forresten overtalt din til å bli med på familievernkontoret? Når jeg "skremte" min med det sa jeg ganske enkelt at jeg kom til å bestille time og han hadde med å møte opp med mindre han ville at forholdet skulle gå hele veien til helvete. "Ok" fikk jeg i retur. De har vel fint lite til valg egentlig når det kommer til stykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #1823 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Har vi samme mann eller? Kanskje de er søsken uten å vite det Kjenner veldig igjen katastrofetankene, herregud så lett de kommer når man virkelig krangler Har "truet" med familievernkontor her, men burde sikkert bare dratt dit uansett. Får håpe han tar til seg det du skrev til han da Haha, kanskje det ja! Ja, de kommer fort! Det blir sånn "æ KAN ikke vær i lag med dæ mer!!", men neste dag så tenker man jo ikke sånn selv om man fortsatt synes det var trasig å krangle. Uff det eskalerte jo skikkelig.. Håpløst når han ikke vil forstå.. Jeg hadde en slik blodpropp episode i sommer våknet av at jeg hadde vondt og i tillegg var den hoven. Ikke varm og rød da. Endte til slutt opp med legevakt. Viste seg å være en låsning i hofte som pressa litt på en blodåre Ja, det ble eskalering ja. Vi er veldig flinke på det. Vi var eksperter på det før vi fikk hjelp på familievernkontoret Uff, så ekkelt! Blodpropp er skumle greier. Mon tro om man blir ekstra redd for det når man er helsepersonell og enten har opplevd pasienter med det, eller i alle fall har lest mye om det.. Er det et ego-virus ute og går eller?! Herregud for noen dustemenn vi har! Hvordan fikk du forresten overtalt din til å bli med på familievernkontoret? Ego-virus ja..Det må være noe sånt Men ja, virker som om mange av damene her i KG-dagbokene har hatt litt dustemenn i ny og ne i det siste. Trengte egentlig ikke overtaling, for vi kom til et punkt der vi begge skjønte at vi ikke klarte å hente oss inn selv. Så jeg sa til han at enten blir det familievernkontoret eller så måtte vi gå fra hverandre, for vi kunne ikke ha det sånn med et lite barn involvert. På den tiden ble O dessverre vitne til for mange krangler. Han var veldig liten da, så håper han ikke ble noe preget av det. Uansett fælt å tenke på. I går kranglet vi heldigvis etter O hadde lagt seg, og det var ikke en langvarig krangel heller, selv om den ble ganske heftig. Akkurat nå står det fire mannfolk på kjøkkenet vårt og MANGE kg elgkjøtt som skal parteres og fryses. Artig å sitte og høre på samtalene deres.. Og ikke minst hive inn en kommentar i ny og ne. Edit: Ja, vi har forresten ordnet opp. Så stemningen er god nå. Endret 27. oktober 2014 av Teriyaki 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 27. oktober 2014 #1824 Del Skrevet 27. oktober 2014 Ja, mulig det kjente jeg ble litt sint når hun avslo det med en gang fordi at jeg ikke var rød. Er mange som kommer innmed DVT uten å være rød og varm:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #1825 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Ja, mulig det kjente jeg ble litt sint når hun avslo det med en gang fordi at jeg ikke var rød. Er mange som kommer innmed DVT uten å være rød og varm:p Ja ikke sant. Man må da ikke ha absolutt alle symptomer for at det kan være det. Slik er det jo med de fleste tilstander. Hvilken avdeling jobber du på forresten? akuttpost ellerno? Jeg føler meg ikke som en sykepleier i det hele tatt. Føler ikke jeg kan jobben min. Det har nok mye med at jeg ikke har fått oppleve den bratte læringskurven man får når man begynner å jobbe som nyutdannet, for jeg hoppet rett inn i ei nattstilling hvor det er svææært lite som skjer.. Håper jeg får denne læringskurven når jeg er ferdig i permisjon. Skal jobbe et annet sted da. Endret 27. oktober 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 27. oktober 2014 #1826 Del Skrevet 27. oktober 2014 Ja ikke sant. Man må da ikke ha absolutt alle symptomer for at det kan være det. Slik er det jo med de fleste tilstander. Hvilken avdeling jobber du på forresten? akuttpost ellerno? Jeg føler meg ikke som en sykepleier i det hele tatt. Føler ikke jeg kan jobben min. Det har nok mye med at jeg ikke har fått oppleve den bratte læringskurven man får når man begynner å jobbe som nyutdannet, for jeg hoppet rett inn i ei nattstilling hvor det er svææært lite som skjer.. Håper jeg får denne læringskurven når jeg er ferdig i permisjon. Skal jobbe et annet sted da. Læringskurven kommer nok da:) var sykehjem du jobbet på? Jeg jobber på en medisinsk sengepost med gastro og nefro sykdommer, og så jobber jeg også litt med dialyse:) får mye generell indremedisin også hadde en veldig bratt læringskurve. Nesten for bratt, føltes i hvert fall slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #1827 Del Skrevet 27. oktober 2014 Læringskurven kommer nok da:) var sykehjem du jobbet på? Jeg jobber på en medisinsk sengepost med gastro og nefro sykdommer, og så jobber jeg også litt med dialyse:) får mye generell indremedisin også hadde en veldig bratt læringskurve. Nesten for bratt, føltes i hvert fall slik Håper det! Ja, eller korttidsavdeling, men ikke sånn hvor de kommer rett fra sykehuset. Bare avlastning, så er lite spennnede der. Tok jobben fordi jeg visste vi skulle prøve å bli gravide, så måtte sikre meg inntekt. Hadde i utgangspunktet sommerjobb på medisinsk lunge og hematologi. Faglig sett hadde det selvsagt vært langt bedre å begynne der, men det var så usikkert i forhold til videre jobb.. Høres ut som en jobb med bratt læringskurve ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 27. oktober 2014 #1828 Del Skrevet 27. oktober 2014 Håper det! Ja, eller korttidsavdeling, men ikke sånn hvor de kommer rett fra sykehuset. Bare avlastning, så er lite spennnede der. Tok jobben fordi jeg visste vi skulle prøve å bli gravide, så måtte sikre meg inntekt. Hadde i utgangspunktet sommerjobb på medisinsk lunge og hematologi. Faglig sett hadde det selvsagt vært langt bedre å begynne der, men det var så usikkert i forhold til videre jobb.. Høres ut som en jobb med bratt læringskurve ja. Hvor skal du etterpå da? Det var et fornuftig valg det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #1829 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hvor skal du etterpå da? Det var et fornuftig valg det:) Vet ikke enda. Enten blir det en eller annen medsinsk avdeling, eller hjemmetjenesten som er her i nærheten av meg, der har jeg vært i praksis, og det er egentlig veldig mye forskjellig der. Kommer litt an på hvor jeg får videre jobb også da. Uansett så er planen videreutdanning rimelig kjapt, vet bare ikke nøyaktig hva enda. Står mellom helsesøster, lektor på vgs helse- sosialfag og eventuelt andre muligheter jeg ikke vet om enda. Hari kke lyst til å jobbe som vanlig sykepleier. Ble spl for å bli jordmor, men jeg ser det ikke som realistisk å pendle i to år for å utdanne meg til det, pluss at jeg eeegentlig ikke ønsker å jobbe turnus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 27. oktober 2014 #1830 Del Skrevet 27. oktober 2014 Kanskje mannfolk får egovirus nå som det blir mørketid? Nesten som en slags form for vinterdeperesjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 27. oktober 2014 #1831 Del Skrevet 27. oktober 2014 Vet ikke enda. Enten blir det en eller annen medsinsk avdeling, eller hjemmetjenesten som er her i nærheten av meg, der har jeg vært i praksis, og det er egentlig veldig mye forskjellig der. Kommer litt an på hvor jeg får videre jobb også da. Uansett så er planen videreutdanning rimelig kjapt, vet bare ikke nøyaktig hva enda. Står mellom helsesøster, lektor på vgs helse- sosialfag og eventuelt andre muligheter jeg ikke vet om enda. Hari kke lyst til å jobbe som vanlig sykepleier. Ble spl for å bli jordmor, men jeg ser det ikke som realistisk å pendle i to år for å utdanne meg til det, pluss at jeg eeegentlig ikke ønsker å jobbe turnus. Hjemmetjeneste er kjekt:) veldig variert! Jeg tenker også på videreutdanning, men vet ikke helt... Vi får se:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 29. oktober 2014 #1832 Del Skrevet 29. oktober 2014 Så bra at dere fikk ordnet opp! Ego-mann er jeg kjent med ja! Kan være skikkelig dust han jeg er gift med og! Vi sleit skikkelig da vi fikk baby. Han sov jo ikke mye før han var 10 mnd, så vi var vel begge utslitt! Jeg var så sliten at jeg orka ikke sex, og jeg følte jo at han aldri hjalp til, så fikk jo ikke mye lyst heller. Han ble potte sur for at han ikke fikk seg osv... Vi gruer oss begge to til neste barseltid pga den første. Vi fikk en halv elg på 120 kg på bordet i helga, aldri kjøpt elg før, så ny opplevelse! Føler meg som den husmora når jeg har kvernet karbonadedeig selv! Delte med mamma og søstra mi da, så blei ikke så mye på hver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 29. oktober 2014 #1833 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hvorfor skal du til vekstestimering? Jeg vil også, er redd for gigababy! Jeg fødte 36+5 sist, og fikk en bitteliten gutt på 2,1 kg. I forhold til svangerskapslengden burde han vært nesten 3 kg. Fikk diagnosen dysmatur, for lav fødselsvekt. Derfor skal jeg følges opp litt ekstra. Fikk høyt blodtrykk i uke 33, men ingen andre tegn på svangerskapsforgiftning. Men mye tyder jo på at han ikke vokste bra i magen siste tida. Og så gikk jeg jo i spontan fødsel før tida og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #1834 Del Skrevet 30. oktober 2014 Så bra at dere fikk ordnet opp! Ego-mann er jeg kjent med ja! Kan være skikkelig dust han jeg er gift med og! Vi sleit skikkelig da vi fikk baby. Han sov jo ikke mye før han var 10 mnd, så vi var vel begge utslitt! Jeg var så sliten at jeg orka ikke sex, og jeg følte jo at han aldri hjalp til, så fikk jo ikke mye lyst heller. Han ble potte sur for at han ikke fikk seg osv... Vi gruer oss begge to til neste barseltid pga den første. Vi fikk en halv elg på 120 kg på bordet i helga, aldri kjøpt elg før, så ny opplevelse! Føler meg som den husmora når jeg har kvernet karbonadedeig selv! Delte med mamma og søstra mi da, så blei ikke så mye på hver. Huff, ja det med sex har vi også hatt konflikt på. Nå for tiden er sexlivet nesten ikke-eksisterende, men han har faktisk ikke klagd på veldig lenge. Så tenker jeg må "belønne" han for det i dag! Vi har sex kanskje sånn en gang per 14 dag.. Huff.. Jeg gruer meg til barseltid pga kolikk. Nå hadde vi ikke såå mye nattevåk, selv om det var en periode fra 5-8 mnd hvor han våknet ganse hyppig, men lite byssing og bæring på natt likevel. Så her var det definitivt kolikken som var verst. Håper å slippe det denne gangen, men jeg regner nesten bare med at dette også blir kolikkunge. Hehe, ja vil tro du følte deg som skikkelig husmor da ja! Vi har helt sinnsyke mender biffer, steiker og grytekjøtt. Fatter ikke hvordan vi skal få spist opp alt innen neste høst når elgjakta starter igjen. Jeg fødte 36+5 sist, og fikk en bitteliten gutt på 2,1 kg. I forhold til svangerskapslengden burde han vært nesten 3 kg. Fikk diagnosen dysmatur, for lav fødselsvekt. Derfor skal jeg følges opp litt ekstra. Fikk høyt blodtrykk i uke 33, men ingen andre tegn på svangerskapsforgiftning. Men mye tyder jo på at han ikke vokste bra i magen siste tida. Og så gikk jeg jo i spontan fødsel før tida og... Åh, bra du følges opp ekstra med tanke på at han var dysmatur. Liten baby på 2,1 kg ja..Det er jo nesten halve vekta til O da han ble født (4070). Kan ikke være noe særlig. Samtidig må han jo ha vært fryktelig søt når han var så liten (missforstå meg rett, det er jo ikke å foretrekke å få så liten baby )? Eller kanskje heller sånn at dere ble redd for å "ødelegge" han siden han sikkert var skjørere enn andre nyfødte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #1835 Del Skrevet 30. oktober 2014 Har ikke hatt noe spesielt å dele de siste par dagene, så det har vært stille på denne fronten. Har vært på jobb da. To timer tirsdag og to timer torsdag. Jeg er jo såpass ny på arbeidsplassen, i tillegg til at jeg jo har jobbet på natten, så jeg kjenner ikke så mange av de som er på jobb. Kjenner de jo igjen, pga. vaktskifte, men thats it. Hadde nok vært mye hyggeligere dersom jeg allerede hatt vært en del av arbeidsmiljøet, men det gikk nå greit. I dag satt jeg for det meste med pasientene og hjalp dem med frokosten, snakket med de som var på jobb og ryddet av frokosten. Og vips så var to timer gått. Ikke noe direkte sykepleierrelatert, men fint uansett. I dag skal jeg og R lage vårruller! Aldri lagd det før, så er veldig spent på resultatet. Har kjøpt inn vårrulldeig, glassnudler, oystersaus, kjøttdeig, kinakål og gulrøtter. Så har vi ris og salat ved siden av. Og sweet chilisaus så klart! Åh, gleder meg! Håper bare vi klarer å få dem sprø og god, i stedet for at de blir myke og ekle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 30. oktober 2014 #1836 Del Skrevet 30. oktober 2014 De blir sprø om du friterer de i rapsolje, så så lar du de renne av seg på et stekebrett med kjøkkenpapir for å suge opp litt av olja. Å så må dere spise mens de er varme, for jo lengre de ligger jo bløtere blir de til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 30. oktober 2014 #1837 Del Skrevet 30. oktober 2014 Når jeg lager vårruller så gnir jeg de inn med litt olje og steker de på varmluft i ildfast form! Blir sprøe å gode uten all fettet fra frityr Kos dere med vårrull-laging! Fikk faktisk med meg gubben på det en gang, å det var hyggelig å sitte sammen ved kjøkkenbordet å ..rulle de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #1838 Del Skrevet 30. oktober 2014 De blir sprø om du friterer de i rapsolje, så så lar du de renne av seg på et stekebrett med kjøkkenpapir for å suge opp litt av olja. Å så må dere spise mens de er varme, for jo lengre de ligger jo bløtere blir de til slutt. Tenkte å steke de i ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #1839 Del Skrevet 30. oktober 2014 Når jeg lager vårruller så gnir jeg de inn med litt olje og steker de på varmluft i ildfast form! Blir sprøe å gode uten all fettet fra frityr Kos dere med vårrull-laging! Fikk faktisk med meg gubben på det en gang, å det var hyggelig å sitte sammen ved kjøkkenbordet å ..rulle de Var det jeg tenkte å gjøre ja! Absolutt. Er koselig å lage mat sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 30. oktober 2014 #1840 Del Skrevet 30. oktober 2014 Var det jeg tenkte å gjøre ja! Absolutt. Er koselig å lage mat sammen. De blir faktisk like gode som ved fritering, syntes jeg da Ja, spesielt her hvor det alltid er jeg som står for middagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå