Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Ååh, hehe! Jeg visste ikke at det var "lov" jeg, så det var sjefen som spurte om jeg ville det. :) Har ikke tenkt på at det var en mulighet uten å trappe ned sykemeldingen = lavere lønn siden jeg ikke ville fått tillegg. :)

Ser den:) nei er mye å sette seg inn i det der... Men godt med noen timer på jobb da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser den:) nei er mye å sette seg inn i det der... Men godt med noen timer på jobb da:)

Ja, det tror jeg. :) Denne uken har jeg hatt færre planer på dagtid enn til vanlig, og kjenner at jeg kjeder meg mye mer enn jeg hittil har gjort, for har jo hatt noe på planen hver dag, selv om det ikke nødvendigvis har vært tidkrevende ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg. :) Denne uken har jeg hatt færre planer på dagtid enn til vanlig, og kjenner at jeg kjeder meg mye mer enn jeg hittil har gjort, for har jo hatt noe på planen hver dag, selv om det ikke nødvendigvis har vært tidkrevende ting.

Kjenner til det..:) blir fort kjedelig å gå hjemme om man ikke har planer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh...I dag er jeg så jævla lei, og sur, og bare...Klaustrofobisk! Hele ettermiddagen har gått bort til å prøve å ikke overreagere på O sitt tull. Jeg er bare så lei. Har ikke ord!

Er sånn at jeg gruer meg til å stå opp i morgen, for da blir det mange timer med bare meg og O før jeg skal levere han hos mamma.. :sukk:

Sånn her tror jeg ikke at jeg har følt meg siden den verste babyperioden altså, og da var det i det minste ikke treårstrass i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh...I dag er jeg så jævla lei, og sur, og bare...Klaustrofobisk! Hele ettermiddagen har gått bort til å prøve å ikke overreagere på O sitt tull. Jeg er bare så lei. Har ikke ord!

Er sånn at jeg gruer meg til å stå opp i morgen, for da blir det mange timer med bare meg og O før jeg skal levere han hos mamma.. :sukk:

Sånn her tror jeg ikke at jeg har følt meg siden den verste babyperioden altså, og da var det i det minste ikke treårstrass i tillegg...

Ta å prøv å kom deg litt ut, ta han med på lekeplassen å la han herje. Tror det verste du gjør er å sitte inne å sture når det blir sånn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føøøøler med deg! Man blir så sliten!

Ja, man blir det! Og da kommer så klart tanker som at "herregud skal jeg være hjemme i over ett år, hvor livet bare skal bestå av baby, O, innetid og R. Ikke noe MEG!". Vet jo at det ikke er helt sånn det blir, men i stor grad. Heldigvis gleder jeg meg de fleste dagene.. :)

Ta å prøv å kom deg litt ut, ta han med på lekeplassen å la han herje. Tror det verste du gjør er å sitte inne å sture når det blir sånn her.

Det gjør jeg ikke heller, men det er nok vanskelig å forestille seg hvordan det til tider kan være med småbarn uten å ha opplevd det selv. Man sitter jo ikke og sturer selv om man av og til har tunge dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir det! Og da kommer så klart tanker som at "herregud skal jeg være hjemme i over ett år, hvor livet bare skal bestå av baby, O, innetid og R. Ikke noe MEG!". Vet jo at det ikke er helt sånn det blir, men i stor grad. Heldigvis gleder jeg meg de fleste dagene.. :)

Det gjør jeg ikke heller, men det er nok vanskelig å forestille seg hvordan det til tider kan være med småbarn uten å ha opplevd det selv. Man sitter jo ikke og sturer selv om man av og til har tunge dager.

Har ikke mer erfaring enn det jeg har passet andres barn, å da har jeg brukt å gått ut om det var vær og tid til det. Sikkert bare fordi jeg blir gal av å bare sitte inne å leke, når man heller kan være ute. Å det var ikke ment stygt, var bare et velmenende råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir det! Og da kommer så klart tanker som at "herregud skal jeg være hjemme i over ett år, hvor livet bare skal bestå av baby, O, innetid og R. Ikke noe MEG!". Vet jo at det ikke er helt sånn det blir, men i stor grad. Heldigvis gleder jeg meg de fleste dagene.. :)

Huff, ja det er litt sånn. Men så veier de fine tingene tyngst, sånn som når lillebror sovna på brystet mitt i sted. :rodmer: Og man fullammer jo ikke i et år, så den klaustrofobiske perioden er heldigvis kortere. *Fortelle meg selv at det snart blir bedre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja det er litt sånn. Men så veier de fine tingene tyngst, sånn som når lillebror sovna på brystet mitt i sted. :rodmer: Og man fullammer jo ikke i et år, så den klaustrofobiske perioden er heldigvis kortere. *Fortelle meg selv at det snart blir bedre*

Ja ikke sant, da lever man i nuet og tenker ikke på det som er tungt. :) Sovende baby på brystet er jo bare helt herlig! Jeg kjente det var koselig med boklesing og synging på senga til O før leggetid i dag. Da roet alle de hundre sinte hormonene seg litt en stund :hjerte:

Og denne gangen, kan i alle fall jeg (men muligens du også?) trøste meg med at dette nok er siste gangen, og at det sånn sett ikke er lenge med et års tid med amming. Og at det bare er å nyte det og blabla :fnise:

Det er jo koselig å gå gravid..Men det er virkelig ikke så koselig som det var sist!! :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å trøste seg med at det er siste gangen? Jeg gruer meg max til å være gravid igjen (om jeg får oppleve det igjen da), men herreguuuud jeg har lyst på MANGE unger :ler: Får man virkelig den "nå er jeg ferdig" følelsen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å trøste seg med at det er siste gangen? Jeg gruer meg max til å være gravid igjen (om jeg får oppleve det igjen da), men herreguuuud jeg har lyst på MANGE unger :ler: Får man virkelig den "nå er jeg ferdig" følelsen? :klo:

Det går jo an, spørsmålet er om man gjør det :fnise: Her er det siste gangen, for R vil ikke ha i det hele tatt. Så om jeg i framtiden ender opp som 3-barnsmor, så er det fordi vi ikke er sammen lenger, og det vil jeg jo helst unngå. :P

Men...Har du virkelig lyst på mange unger? DET kan jeg ikke forstå! :ler: Neida, ikke sånn å forstå. Unger er herlige, men det blir jo så mye logistikk :fnise:

Jeg har ikke den "jeg er ferdig-følelsen"..Eller i dag har jeg det, men vanligvis ikke. :P Så får man jo se da om det endrer seg når mini er født. Ikke godt å si hva jeg føler da. :) Håper jeg får følelsen av at familien er komplett, slik at jeg slipper å være ufrivillig uten nr 3.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe koselig å være gravid i det hele tatt. :fnise: Det er nok siste gangen for min del også, ja. Med mindre vi får ekstremt lyst på en attpåklatt om mange år når jeg har glemt hvordan det er å være gravid. :P

Finner en veldig ro ved at vi har bestemt oss for ganske sikkert å ikke skulle ha flere. Føler at jeg kan se framover på en helt annen måte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er noe koselig å være gravid i det hele tatt. :fnise: Det er nok siste gangen for min del også, ja. Med mindre vi får ekstremt lyst på en attpåklatt om mange år når jeg har glemt hvordan det er å være gravid. :P

Finner en veldig ro ved at vi har bestemt oss for ganske sikkert å ikke skulle ha flere. Føler at jeg kan se framover på en helt annen måte. :)

Ja, absolutt. :) Husker da O var baby og jeg satt oppe med han midt på natten for x antall gang den natta. Da tenkte jeg at jeg ABSOLUTT ikke skulle ha en til, for dette orket jeg bare ikke. Denne gangen kan jeg faktisk trøste meg med det uten at det bare er tom trøst! :P

Det hjelper litt å tenke "det går over", når man vet at man ikke skal ta en runde til om et par år. :P

Er forresten ikke noe rart at du ikke liker å gå gravid, du som har hatt både hypermesis ene gangen og generelt sett veldig sterk kvalme andre gangen. Kvalme er jo noe av det verste som finnes.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an, spørsmålet er om man gjør det :fnise: Her er det siste gangen, for R vil ikke ha i det hele tatt. Så om jeg i framtiden ender opp som 3-barnsmor, så er det fordi vi ikke er sammen lenger, og det vil jeg jo helst unngå. :P

Men...Har du virkelig lyst på mange unger? DET kan jeg ikke forstå! :ler: Neida, ikke sånn å forstå. Unger er herlige, men det blir jo så mye logistikk :fnise:

Jeg har ikke den "jeg er ferdig-følelsen"..Eller i dag har jeg det, men vanligvis ikke. :P Så får man jo se da om det endrer seg når mini er født. Ikke godt å si hva jeg føler da. :) Håper jeg får følelsen av at familien er komplett, slik at jeg slipper å være ufrivillig uten nr 3.. :)

Teit mann ass :jolie: Kjedelig å være så bastant på hvor mange man vil ha, men to er nok helt gull ser jeg for meg :Nikke: Skulle tatt seg bra ut om det hadde blitt tvillinger!

Innerst inne vil jeg ha mange, men av mange ulike årsaker lar det seg ikke gjøre og det synes jeg er litt trist. Men samtidig er det jo hva som er rett for oss, så da får det bare være slik. Jeg misliker veldig å være gravid, men skal jeg ha flere unger må jeg vel holde ut :P Forhåpentligvis blir det bedre neste gang da.

Det er jo veldig leit om du skulle ende opp med å føle at du savner en tredje :( Tror det savnet kan overskygge mange av de gode grunnene til å ha "bare" to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpte i det lengste at det var tvillinger i mitt første svangerskap. :fnise: Da kunne jeg klart meg med det ene. Men endra fort mening etter fødselen da, kunne ikke falle meg inn å ønske meg det nå! :ler:

Tre barn virker veldig fint, synes jeg. Da er det liksom en liten gjeng. :) Men to er nok bra det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil egentlig ha tre barn, men føler av og til at jeg bør innse mine egne begrensninger og holde meg til to :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit mann ass :jolie: Kjedelig å være så bastant på hvor mange man vil ha, men to er nok helt gull ser jeg for meg :Nikke: Skulle tatt seg bra ut om det hadde blitt tvillinger!

Innerst inne vil jeg ha mange, men av mange ulike årsaker lar det seg ikke gjøre og det synes jeg er litt trist. Men samtidig er det jo hva som er rett for oss, så da får det bare være slik. Jeg misliker veldig å være gravid, men skal jeg ha flere unger må jeg vel holde ut :P Forhåpentligvis blir det bedre neste gang da.

Det er jo veldig leit om du skulle ende opp med å føle at du savner en tredje :( Tror det savnet kan overskygge mange av de gode grunnene til å ha "bare" to.

Ja, han er litt teit sånn sett! :P Men det er jo ikke så verst å ende opp med to da, tatt i betraktning at han ikke visste om han ville ha barn i det hele tatt. Dog hadde han ikke noe valg med nr.1 da, for han skjønte nok hvor lite aktuelt det var å ta abort. ;) Han er glad for det den dag i dag da. :)

Ja, har gått noen runder med meg selv angående det, men tenker at jeg må bare prøve å se de positive sidene med å ha to i stedet for tre. :) Kan jo dessuten være at jeg faktisk føler meg ferdig etter denne, så er jo ikke godt å si. Men dersom savnet etter nr 3 skulle bli like sterkt som savnet var etter nr.2, så kan det bli ganske trist ja!

Jeg håpte i det lengste at det var tvillinger i mitt første svangerskap. :fnise: Da kunne jeg klart meg med det ene. Men endra fort mening etter fødselen da, kunne ikke falle meg inn å ønske meg det nå! :ler:

Tre barn virker veldig fint, synes jeg. Da er det liksom en liten gjeng. :) Men to er nok bra det også!

Jah, tenk å føde tvillinger. Når første ungen er ute, så må du faen meg presse ut en til en.. :P Men jeg har hørt at det ikke er såå ille å presse ut nr to, siden tvilling1 har banet sånn vei. :P

Jeg vil egentlig ha tre barn, men føler av og til at jeg bør innse mine egne begrensninger og holde meg til to :ler:

Du ender sikkert opp med seks-syv du. Bare vent og se. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker nå mest på å ha TO små babyer på én gang jeg da. Når den ene endelig er mett og sover så har du en til. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått den "jeg er ferdig-følelsen". Tror jeg. :fnise: Jeg føler det ihvertfall, og er alt annet enn babysyk. Nå er det jo ikke så enkelt for oss som å ha sex heller, så terskelen er enda høyere for å sette i gang hele karusellen. Men ja, jeg har fått den følelsen at jeg vil nyte de to fantastiske jentene mine, enn så lenge ihvertfall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...