Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hahaha pinglete pupper, du får sagt det!

:ler:

Jeg har også pinglepupper. :dry: Får du tømt puppene skikkelig? Har du litt overproduksjon?

Nei, tror ikke det. Det vil si jeg får ikke alltid tømt dem. Ofte kan jeg fortsatt klemme ut melk når han er ferdig, så kan nok være jeg har litt overproduksjon. Har prøvd blokkamming, men da gikk det jo en del timer før jeg ammet på neste pupp, så det gjorde ingen forskjell. I går følte jeg han hang i puppene hele dagen da, for han fant aldri roen og sov bare korte lurer, også er han veldig sånn at han MÅ ha mat etter å ha sovet, selv om han fikk mat for 20 min siden, så det blir mye amming de dagene han sover powernapper i stedet for å sove ordentlige lurer. :P

I det minste så har jeg kun fått feber og skikkelig dårlig allmenntilstand en gang. Alle de andre gangene har jeg klart å bli kvitt det før det har slått skikkelig ut.

____

Med fare for å jinxe meg selv..Etter å ha prøvd å få J til å sovne for kvelden en god stund uten hell (pleier å amme oppe i stua, også lar jeg han sove litt i armene mine før jeg bærer han ned) så fant jeg ut at jeg skulle prøve å legge han ned i våken tilstand. Det var for en halvtime siden. :jepp: Han har riktignok ikke sovnet HELT enda, for det kommer ett og annet grynt på babycallen, men han har det visst helt fint, så kanskje han sovner helt selv for kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det i går kveld? Sovnet han selv? :)

Jepp, det gjorde han faktisk! :) Måtte gi han smokken to ganger, men så roet han seg etter ca en halvtime. :) La han ti på åtte i våken tilstand i dag også. Han har ikke sovnet helt enda, men det går enn så lenge greit. :)

I dag var jeg spent på når han kom til å ta kveld da han faktisk sov i vogna fra 15 til 17:15! :hakeslepp: Var jo så klart på besøk hos pappa, så fikk ikke slappet av. :P Han virket ganske våken da jeg satt med han oppe i stuen, men jeg lurer på om det at det er så varmt her oppe gjør at han sliter mer med å finne søvnen på kvelden. Så det virker som at han synes det er godt å komme på det kjølige soverommet. Men nå skal jeg ikke jinxe meg i kveld heller da, for han er jo enda våken. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er J en måned allerede :) Det har gått fort, samtidig føles det lenge siden jeg var på føden. Hadde enda 8,5 timer igjen av fødselen. Rart å tenke på. :)

De tre siste nettene har vært dårlige! Fra kl 04 har vi vært våken hver eneste time. I natt lovet det godt da han sov fra 1930 til 2350! Men så fortsatte det med annen hver til kl 04 og så hver time etter det. Morgen kl 07. :P

Det er kjipt vær ute! Veldig kjedelig da jeg er gira på å gå ned i vekt. Regnvær går fint, men med masse masse vind.. Jaja, tenker meg ut en liten tur snart. Bedre med liten halvtime enn ingenting. :) Håper han kan sove en stund sa så jeg får sove mer.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt! Har du prøvd å legge han litt seinere? Vi testet å legge Tuva kl. 21 en kveld, men da endte vi med flere oppvåkninger enn vi har hatt tidligere.. Nå legger hun seg med oss, mellom 22 - 00. Verdt et forsøk å teste? Ikke sikkert det har sammenheng men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt! Har du prøvd å legge han litt seinere? Vi testet å legge Tuva kl. 21 en kveld, men da endte vi med flere oppvåkninger enn vi har hatt tidligere.. Nå legger hun seg med oss, mellom 22 - 00. Verdt et forsøk å teste? Ikke sikkert det har sammenheng men :)

Han sovner selv for kvelden 1930 ca, og sånn vil vi gjerne ha det :) Han har gjort det i to uker, og det er først de Tre-fire dagene han har våknet oftere enn hver andre time. Jeg tror det er pga han har slitt med magen, da det virker som at han har hatt vondt.

Altså kunne ha testet det, men da må jeg vekke han/holde han våken for å få senere legging. :P

Også er det veldig greit med morgen 07-0730.:)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh som jeg plages med søtsuget!!! Klarer ikke avvenne meg. Blir ett eller annet nesten hver dag. Trenger ikke være mye. Kan være en Kinder Maxi, en liten hjemmelaget sjokoladebolle osv. Men det bremser jo uansett vektnedgangen!

Har 4,7 kg igjen, og de vil jeg ha bort før sommeren! Gjerne enda et par kg. Er flink til å være aktiv. Triller tur nesten hver dag, men må jo bli flink med kostholdet også..

Grusomt å være sukkeravhengig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det der er SÅ meg. Sliter veldig :P Har ca det samme igjen av kilo som deg, men tror det blir hardt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det der er SÅ meg. Sliter veldig :P Har ca det samme igjen av kilo som deg, men tror det blir hardt :P

Hehe, ja! Jeg er veldig "flink" til å gå ned i vekt...Så fort jeg får kontroll på sukkeravhengigheten. Jeg er sååå svak for sjokolade, sjokoladecookies, alt av bakverk osv. osv. Smågodt også, men ikke i like stor grad. Akkurat nå gleder jeg meg skikkelig til lørdag, for da skal jeg kose meg med vaniljeis med daimstrø på. :) Is er jo ikke så ille i forhold til masse annet, så får jeg bare ikke dunge nedpå med strø. :fnise:

Men ja, i dag feilet jeg. Jjeg klarte meg fint i går, men i dag ble det litt sjokolade. Målet er å holde seg unna sjokolade og sånt i morgen også, så blir det helg på lørdag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh is! Ben & Jerrys Cookie Dough min favoritt. Prøvd den? Himmelsk god, jeg kunne spise en halv liter på rappen. Synd men sant har det skjedd noe rart det siste året og så fort jeg spiser ost, melk, sjokolade osv så får jeg ekstremt utslett og en slags flammerød allergisk reaksjon. Jaja..bra for vekta...men synd for smaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh is! Ben & Jerrys Cookie Dough min favoritt. Prøvd den? Himmelsk god, jeg kunne spise en halv liter på rappen. Synd men sant har det skjedd noe rart det siste året og så fort jeg spiser ost, melk, sjokolade osv så får jeg ekstremt utslett og en slags flammerød allergisk reaksjon. Jaja..bra for vekta...men synd for smaken :)

Ja den har jeg prøvd. :) Min favoritt er Dream sin Caramell-brownie eller hva den heter. Det er sjokoladeis med browniebiter og en nydelig, noe salt caramellsaus i. Herregud den er god! Og den er mye mindre kcal i den enn i sjokolade!! :) Men jeg klarer ikke slutte å spise innen rimelig tid. :P Derfor går jeg for vaniljeis med strø på. Vil klare å begrense meg litt mer da. :)

Huff, så kjedelig å få slike reaksjoner. Det må jo være melkeproteinet du reagerer på da? :klo: Kan du spise andre melkeprodukter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ser at dere prater om is og godterier, og lusker stille ut igjen :fnise: Noen har nemlig vært flink og kjøpt frukt og gresk yoghurt i et forsøk på å overse alt det fristende påskegodteriet på tilbud...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*ser at dere prater om is og godterier, og lusker stille ut igjen :fnise: Noen har nemlig vært flink og kjøpt frukt og gresk yoghurt i et forsøk på å overse alt det fristende påskegodteriet på tilbud...*

Hehe, flinka! Jeg er så avhengig akkurat nå at jeg gleder meg til lørdag bare fordi at da får jeg spise litt :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har vi hatt den beste natten på lenge.

Han tok kveld kl 19. Kl 1945 måtte jeg amme litt til. Han sov videre fra kl 20. Kl 2330 våknet han. Ammet til kl 00. Sov videre til 03. Ammet til 0330. Våknet 0530, fikk han til å sove videre med smokk til 07. Ammet, stod opp.

Han har riktig nok brukt en god stund på å sovne hver gang. Ligger og grynter og presser, så tar jo litt tid før vi begge sover igjen, men deilig å slippe 4-5 ammingen og oppvåkning hver time fra kl 04.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom jeg sa til samboeren at vi må slutte å spise så mye godteri, spiser jeg av en eller annen grunn sjokolade hver dag! Ikke lett å slutte med det!

Så bra med en god natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvom jeg sa til samboeren at vi må slutte å spise så mye godteri, spiser jeg av en eller annen grunn sjokolade hver dag! Ikke lett å slutte med det!

Så bra med en god natt!!

Overhodet ikke lett nei!

Jeg har vært en time på kjøpesenteret nå, og klarte å motstå alle fristelser!!

Klapp på skulderen for det. :)

Nå er dato for dåp satt, 7 juni. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig når nettene blir bedre! (Og så veit jeg jo at det kan endre seg når som helst med baby, så jeg passer kanskje bedre på å nyte det?)

Her sovna gutten 9, amma halv 12 og kl 5, og så sto vi opp 8.

Han bruker også litt tid på å sovne igjen, grynter, presser og smågråter litt.

Syns du dagene er litt lettere nå? Babyblues og ammingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke lett nei!

Jeg har vært en time på kjøpesenteret nå, og klarte å motstå alle fristelser!!

Klapp på skulderen for det. :)

Nå er dato for dåp satt, 7 juni. :)

også sa du ikke ifra :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig når nettene blir bedre! (Og så veit jeg jo at det kan endre seg når som helst med baby, så jeg passer kanskje bedre på å nyte det?)

Her sovna gutten 9, amma halv 12 og kl 5, og så sto vi opp 8.

Han bruker også litt tid på å sovne igjen, grynter, presser og smågråter litt.

Syns du dagene er litt lettere nå? Babyblues og ammingen?

Veldig deilig ja! Har ikke troen på gjentakelse i natt da, men er jo lov å håpe. :)

Dagene er lettere nå ja. Dvs. Han har blitt dårligere på å ligge for seg selv, så får ikke gjort så mye. Jeg triller tur, ammer og har han i armene. Men jeg prøver å bli flinkere til å ha han i selen, men er ikke så lett å rydde gulv og sånt når jeg har han på magen.

Amming går det også bedre med. Og hver gang jeg tenker at det er slitsomt med ammingen så tenker jeg på de ekstra 500 kcal jeg forbrenner av det, og da blir det litt mer greit. :P En ego grunn kanskje, men alt som holder på motivasjonen er gull. :)

Jeg er konstant trøtt, men det visste jeg jo fra før av. Har jo tross alt hatt baby før. :)

I dag skal vi forresten ha hvit pizza med spekeskinke, paprika, avokado og parmesanost på! Mmm. :) Avokado og parmesanost tas på etter steking så klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...