Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Har ikke så mye å bidra med, bortsett fra en stor klem :klem:, håper ting ordner seg for deg snart :kose: og sist men ikke minst syntes jeg mannen din er en køødd :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper jeg også. :) Jeg er veldig dårlig til å snakke om ting (å skrive er jo noe helt annet), så terskelen for å ta kontakt før 6ukers er egentlig ganske høy.

Nå har jeg grått og grått i dag. Er så langt nede nå. R er ikke særlig støttende. Han overser meg hvis jeg gråter og har vært tydelig irritert i flere dager. Vi endte opp med krangel, jeg prøvde å forklare han at ting er vanskelig for meg nå, men det var null forståelse. Endte opp med å hulkegråte på soverommet. Har bare lyst til å løpe fra alt akkurat nå. :( tårene de bare renner. Jeg forstår ikke hvordan man kan være så vaksinert mot å bry seg om at kjæresten gråter. Kunne aldri falle meg inn å overse R hvis han hadde det vanskelig.

Hvordan skal vi liksom komme oss gjennom dette.

Om ikke annet tror jeg at jeg er kurert mot lysten på nr tre.. ;)

Det er vel vanlig å få en fødselsdepresjon? Og kanskje vanskelig for R å vite hvordan han skal reagere, og dermed så blir det bare sånn.. Jeg har jo ingen erfaring, men det er bare en tanke. Det går seg nok til, skal du se :) Kurert mot lysten på nummer tre? Man skal aldri si aldri, vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette er en fødselsdepresjon, altså! Jeg gråt mye første ukene, hatet besøk og ville bare ha babyen min for meg selv. Sett tilbake så var alt unntakstilstand og først nå noen uker etterpå føler jeg meg selv. Husk at du har vært igjennom mye nå, med fødselen og overtiden. Det er klart at du reagerer på det, tenker jeg. :) sender deg en klem. Husk at det blir bedre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender også en klem. :klem:

Synd at du ikke får noe støtte fra R. Viktig at mannfolka stiller opp og er der for oss når det er tungt. Håper det blir bedre etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: Bare si i fra om du trenger noen å snakke med! Jeg kan også lempe lillingen over på mrdior en ettermiddag og hjelpe deg med J om du vil :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, Teriyaki. Ting er ikke så lett rett etter en fødsel, og disse teite mennene forstår det ikke alltid. Utrolig dårlig gjort av samboeren din å behandle deg sånn når du trenger støtte. Min kan også være litt sånn til tider - han liker ikke at jeg gråter, og reagerer med å bli sint eller latterliggjøre. Det er veldig sårende.

Jeg vet det er en klisjé, men ting kommer til å bli bedre. Du kommer deg gjennom den tøffe perioden. Prøv å ikke krisemaksimere og tenke for langt fram nå, ta én dag av gangen og vent til ting blir litt lysere.

Prøv å snakke med noen, om ikke legen eller helsesøster så kanskje en venninne?

Ja, absolutt veldig sårende. Han har vært sånn i alle år, men akkurat det er jeg ikke i stand til å bli vant med, for det strider så veldig mot min natur å bli irritert av at noen er lei seg.

Mulig en klisje, men likevel er det jo sannhet i det. Og jeg vet jo det, for ting ble jo bedre med O, så da blir det jo bedre med J også. Men du har rett i at jeg ikke bør krisemaksimere. Det gjorde jeg forledendag. Så liksom for meg at nå gikk alt åt skogen, men det var nok hormonene som gjorde det ekstra ille.

Uff, det er virkelig vondt å lese om hvordan du har det nå. Jeg kan heller ikke forstå hvordan enkelte ikke klarer å bry seg om at partneren har det vondt. Støtter Sushi i å prøve å snakke med noen, kanskje spesielt siden mannen din ikke virker til å være den du kan støtte deg mest til akkurat nå. Forstår at terskelen er høy, jeg brukte selv mange måneder på å komme meg dit, og kan ikke anbefale det akkurat. Seks ukersen er fire (?) uker til, tenk hvor mye bedre det kan bli for deg om du får snakket ut før det har gått så lang tid.

Ja det er vel sånn ca fire uker til, og dersom jeg fortsetter å føle meg langt nede så skal jeg absoltt kontakte helsesøster før den tid, men ting har vært litt greiere i går og i dag, så jeg avventer enn så lenge.

Så vondt å høre at du er så langt nede! Og veldig dumt at R ikke kan vise litt støtte!

Mannen min blir også sur om jeg gråter, hva skjedde egentlig med disse krokodilletårene som gir jenter hva de ønsker seg? Hadde ikke funka her!

Hehe, nei si det. Hadde ikke funka her heller. Det hadde bare gitt motsatt effekt. :P

Har ikke så mye å bidra med, bortsett fra en stor klem , håper ting ordner seg for deg snart og sist men ikke minst syntes jeg mannen din er en køødd

Takk for stor klem :klemmer: Og ja, av og til er han en skikkelig kødd! Det er noe både jeg og stort sett alle som kjenner oss som par er klar over. :P Han kan være skikkelig stri..Og det er jeg ikke alene om å mene. :P Men så kan han jo vært masse positivt også. :P Men ja, har mange ganger sittet og fundert på om jeg orker å leve med de negative sidene hans. Om de positive veier opp, hvis du skjønner. ;)

Klem til deg

Takk! :)

Det er vel vanlig å få en fødselsdepresjon? Og kanskje vanskelig for R å vite hvordan han skal reagere, og dermed så blir det bare sånn.. Jeg har jo ingen erfaring, men det er bare en tanke. Det går seg nok til, skal du se Kurert mot lysten på nummer tre? Man skal aldri si aldri, vet du

Ja, det er vanlig. Dvs. hvor mange prosent som får det vet jeg ikke, men. Likevel, det er jo ikke unormalt å ha det ekstra tøft de første ukene, så enn så lenge må jeg bare ta tiden litt til hjelp. Han sier selv at når det kommer til depresjon så strekker han ikke til, og at han vil jeg skal snakke med noen dersom det vedvarer. Det har han sagt før også, uansett om det har gjaldt fødselsdepresjon eller vanlig depresjon, som jeg hadde for noen år siden.

Jeg tror ikke dette er en fødselsdepresjon, altså! Jeg gråt mye første ukene, hatet besøk og ville bare ha babyen min for meg selv. Sett tilbake så var alt unntakstilstand og først nå noen uker etterpå føler jeg meg selv. Husk at du har vært igjennom mye nå, med fødselen og overtiden. Det er klart at du reagerer på det, tenker jeg. :) sender deg en klem. Husk at det blir bedre!

Takk for klem. :)

Og det kan godt være du har rett ja. Man "utredes" jo ikke for fødselsdepresjon eller ikke før ved seksukerskontrollen når det skjemaet skal fylles ut, og det er jo fordi mange rett og slett har babyblues i starten. Det er jo helt normalt.

Sender også en klem.

Synd at du ikke får noe støtte fra R. Viktig at mannfolka stiller opp og er der for oss når det er tungt. Håper det blir bedre etter hvert!

Takk :klemmer:

Takk :klemmer:

Bare si i fra om du trenger noen å snakke med! Jeg kan også lempe lillingen over på mrdior en ettermiddag og hjelpe deg med J om du vil

Så snill og søt du er! :hjerte: Heldigvis er det ikke mangel på folk som ville stilt opp, det er bare det at jeg ikke spør om det. :P Eneste jeg egentlig kan finne på å spørre om sånt, det er min mor. Vet ikke, men det sitter vel bare langt inne. :) Men når ting har landet litt mer og overskuddet er litt mer tilstede, så treffer jeg deg gjerne for å trille tur eller noe sånt. Dog, enn så lenge klarer jeg ikke gå mer enn 2,5 km, da er jeg helt gåen. :P Det går sakte, men sikkert framover. Kanskje jeg klarer en ordentlig tur om 4-5 uker. :P

_____

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er nå gode, alle sammen. :)

Skulle svart dere før, men her har ting egentlig gått i ett. O har ikke vært i bhg siden mandag han. Først spydde han på lørdag, men vi rakk akkurat (nesten, minus et par timer) tidsfristen på 48 timer slik at han kunne dra i bhg da. Meeen natt til tirsdag spydde han igjen!! Også spydde han på nytt tirsdags morgen. Så virket han veldig frisk og fin i går på onsdag, så da tenkte vi at han kunne dra i bhg i dag, siden det da var gått 48 timer. Men neida, da R gikk inn til han i morges, så hadde det eksplodert i bleien hans! :hakeslepp: Seriøst, det var bæsj OVER ALT! Madrassen, dynen, puten, opp etter ryggen, nedover beina..Ja det var helt jævlig altså. Såe, da måtte han være hjemme i dag også, og dermed i morgen siden det skal gå 48 timer. Han hadde to runder til med sprutbæsj før det endelig gav seg i 10-tiden. Etter det har han vært i fin form.

Matlysten er laber riktig nok, men han har spist en del Ritz og drukket død cola. Stakkaren begynner å bli tynn. Han veide 17,5 kg før han ble syk. Så får vi se hva han veier etter han er syk da. Han er 104-105 cm, så det er ikke det at han er undervektig ifølge KMI, men han er nå litt kompakt, og han ser rett og slett tynn ut nå. Ribbeina vises og han har ikke ett gram for mye på kroppen. Han har vært småspist de siste ukene, så. Har ikke lagt på seg et gram på halvannen måned.

Uansett, sånn er nå situasjonen hjemme. Så vi er nå slitne begge to nå. J var i seng kl 1915, det samme var O. Slik var det i går også. Så det er jo veldig deilig å få kvelden for seg selv. Bare synd jeg må legge meg 20-20:30 for å få sånn høvelig passelig med søvn. J sover så lite på dagtid. Han har en lur på time halvannen et par timer etter vi har stått opp, og hvis vi er heldig slår han til med en time senere på dagen. Men ellers er det bare små, små korte powernapper. Det er så uvant, for selv O som hadde kolikk, sov skikkellig på dagtid. Da hadde han ikke vondt, så han hadde en tretimerslur og en lur på minst halvannen time. Så jeg fikk jo hentet meg godt inn på dagtid. Håper det blie bedre etter hvert da.

Ellers så synes jeg at jeg fikk et liiiite smil fra J i dag. :) Det var så vidt, og varte et mikrosekund, men jeg tror ikke det er langt unna nå. :)

Psykisk sett har det faktisk gått greiere disse to dagene. Tror det hjalp å gråte så mye som jeg gjorde her om dagen. Hehe. For jeg har faktisk ikke grått siden, og det er jo ikke verst med tanke på at jeg gråt hver eneste dag før den tid.

R er ikke smittet enda, jeg er veldig mildt smittet. Har vært kvalm i ett døgn nå, og har ikke spesielt matlyst. Har spist to brødskiver og litt middag i dag. Ellers bare litt Ritz og et glass Cola. Men er fornøyd så lenge jeg ikke spyr eller får diare.

Sånn, nå har jeg skrevet endeløst langt, så nå må jeg bare avslutte. Er uansett leggetid for meg snart. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars O, håper han er bedre nå! God bedring :)

Godt å høre at du føler deg litt bedre. Nå går det bare oppover vettu!

Vet du, Tuva begynte plutselig å sove veldig lite på dagtid. Våknet etter en halvtime - time og var lys våken. Fant ut at hvis jeg gjør en liten innsats og stryker og koser litt på henne når hun våkner, så kan hun lett sovne igjen, og vips - dyp søvn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! Slitsomt med den omgangssyken. Virker som de blir dårligere av det desto eldre de blir?

Vet alt om powernap-babyer, dessverre. Eneste som funka her var å gynge på hengevugga litt FØR han våkna. Mye styr! Men nå som han er eldre sover han lenger. Det var samme greia med storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars O, håper han er bedre nå! God bedring :)

Godt å høre at du føler deg litt bedre. Nå går det bare oppover vettu!

Vet du, Tuva begynte plutselig å sove veldig lite på dagtid. Våknet etter en halvtime - time og var lys våken. Fant ut at hvis jeg gjør en liten innsats og stryker og koser litt på henne når hun våkner, så kan hun lett sovne igjen, og vips - dyp søvn. ;)

Takk! :)

Ja det kan funke av og til. :) Mens andre ganger ikke. :P Men det viktigste er egentlig at han ikke føler han "mister balansen", for da skvetter han til hele tiden.

God bedring! Slitsomt med den omgangssyken. Virker som de blir dårligere av det desto eldre de blir?

Vet alt om powernap-babyer, dessverre. Eneste som funka her var å gynge på hengevugga litt FØR han våkna. Mye styr! Men nå som han er eldre sover han lenger. Det var samme greia med storesøster.

Takk! Hm, ikke godt å si. I alle fall varer det lenger! Før så hadde han symptomer i en dag eller max et døgn, mens nå tror vi jo gang på gang at han er på bedringens vei, men så plutselig spyr han eller får diare igjen. :P

Huff, det høres slitsomt ut! Her kan han i det minste sove en times tid, og i går sov han faktisk to timer ene gangen. Plus at han sover så lenge vognen er i aktivitet i alle fall. Ikke alltid han klarer å sove videre når den er parkert. Men jeg antar at jeg har litt andre forventninger siden O sov tre timer i strekk på dagtid. :P

Vel, O er frisk, og dro endelig i bhg i dag. :) Det gjorde godt. Oppdaterer mer senree. J våknet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se. O sov hos mamma på lørdag, og ser fikk han julegaven sin, som var ny sykkel. Glad gutt. :)

J våkner annen hver time om natten enda, men som oftest får jeg han til å sove en time til før amming ved å gi smokken. :)

Ellers så ser det ut til at han har arvet atopisk eksem fra meg og R. Vi var veldig plaget som barn. Bare i ansiktet enn så lenge, og det ser ut til å ha roet seg litt allerede. Blir uansett ikke påskeappelsin på meg i år da ;)

I går og i dag har jeg gått trilletur på 4 og 3,5 km, så bekkenet kommer seg gradvis. :) Deilig. Bare synd jeg har sånn søtsug. :P Spesielt når jeg og J er alene hjemme. Har jo enda 6 kg jeg vil bli kvitt. ;)

Nå går det mot påske da, så målet er egentlig bare å ikke gå opp i vekt den neste uken. :P

Ha ei fin påske alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig lenge siden jeg har vært på forumet, så en forsinket gratulerer med bebis. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Batnut. :)

____

Innom for å ønske alle sammen ei riktig god påske! :hjerter:

I skrivende stund sitter jeg helt alene i stuen. Ungene sover på hvert sitt rom (ungene faktisk! Flertall!), R er hos moren sin for å lage fiskeboller og jeg koser meg med en liten skål potetgull og Bamsemums. Har funnet ut at hvis jeg bare har snopet i ei lita skål, i stedet for å ta med meg begge posene ut i stua, så spiser jeg mye mindre. :P Av 19,5 kg har jeg nå 5,5 kg, og de sitter litt hardere enn resten, så prøver å ikke ta helt av i påsken, selv om målet ikke er å gå ned i vekt akkurat denne uken. ;) Så lenge jeg ikke går opp så er jeg fornøyd, så får vektnedgangen fortsette neste uke.

Det går opp og ned med J. Noen netter er ganske greie, med oppvåkninger hver andre time, mens andre netter våkner han hver time fra kl 03 eller noe sånt. De dårlige nettene hender det han ender opp i sengen sammen med meg. Det er som oftest magetrøbbel som forårsaker ekstra oppvåkninger, og da roer det han mer når han ligger nærmere. :) Men for det meste sover han i egen seng, og det er ganske greit.

I går sov han faktisk halvannen time i stillestående vogn. Det har aldri skjedd før. Vanligvis våkner han etter max en halvtime etter at vognen har sluttet å være i bevegelse. Mens i dag har han kun hatt powernaper. Ikke en eneste lur på så mye som en halvtime. :P Bare sånn 20 min her og 20 min der. Til gjengjeld var han jo da så trøtt at han tok kveld 1845 i stedet for 1930. Flott det, men ser ikke bort fra at jeg må ned i løpet av kvelden for å amme før jeg selv legger meg, som førøvrig sjeldent er senere enn 2030 i disse dager. :ler:

I påsken har vi ingen spesielle planer. Det er enda et par barselbesøk som gjenstår, og min søster er dessuten i byen, så vi skal bare være med familie og venner. :) I morgen skal R og O overnatte hos søstra hans, så da er det bare meg og J. :) Skal til mamma i morgentidlig, men drar nok hjem allerede rundt 14, så vi får mange rolige timer sammen i morgen. Det tror jeg blir godt. :)

Ellers er puppene mine mer pinglete denne gangen. :P Nå har jeg hatt tilstoppede melkeganger et par dager på venstre bryst. Løste det ved å amme hyppigere på den. Puppen ble frisk og fin, men så ble høyre pupp vond. Løste det ved å amme oftere på den, men siden jeg ikke har orket å pumpe så har det jo blitt færre amminger på den friske puppen, så det blir jo en ond sirkel. Får være flinkere neste gang det dukker opp. Har uansett klart å "slå det tilbake" før det har blitt betennelse med feber osv, så det er jo ganske greit.

Er fryktelig stiv i nakken og har vondt i hodet da, så frykter jeg er i grenseland før jeg blir syk, men jeg håper det går over før det slår ut. :)

Håper alle har det fint i påsken. :) Regner med det bir redusert aktivitet her på forumet de neste dagene, så det spørs vel om noen leser dette, men er uansett hyggelig å skrive litt av og til, så da gjør jeg det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forresten så har J hatt et skikkelig utbrudd med atopisk eksem. Det har vært masse i ansiktet og hodebunnen. Nå er det for det meste bare rur igjen, så er heldigvis på bedringens vei. Var på fredag det oppstod, så har vart nesten en uke nå. Stakkars liten. Håper ikke han blir mye plaget. Jeg og R var dessverre veeeldig plaget som barn.

Skal til legen med O neste uke for å ta allergitester, så håper jeg kan få han til å vurdere J da, om det er nødvendig med hudlege eller ei. Har tatt litt bilder så han får se hvordan han ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir ikke klok på disse puppene. Nå er høyre puppen ganske rød og litt øm på undersiden. Så holder vel på å få betennelse igjen. :P Kan ikke skjønne at de skal være så mye mer "pinglete" denne gangen i forhold til sist. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...