Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jøss, som du trener. Flink du er! :) jeg er imponert. Nesten så jeg gleder meg til jeg ikke er bundet til sofaen mer, men min indre sofagris trives litt for godt på sofaen... :sjenert:

Sofaen er veldig deilig! ;)

Men jeg er veldig glad i å trene da, så for meg er det bare en naturlig del av hverdagen. Antar dørstokkmila er noe høyere dersom man ikke er like glad i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flinka!!! Døh, når skal vi møtes a? Ungene rekker jo å begynne på skolen før de får møtt hverandre :ler:

Haha, ja dagene de går! Har hatt så mye å gjøre de siste ukene. Ikke hver dag da, men jeg må ha dager uten planer også :P Men beste uke er det nok mer rolig. Så vi kan jo avtal noe da? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blir ikke oppdatert her så ofte for tiden, for jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal skrive om. :P

Dagene de går nå. Litt opp og ned med J. Noen hetter er ganske greie, mens andre er det halvannen time med våkentid i tillegg til ammingen.

I dag er jeg litt småfurten, og det fordi jeg har sett siste episode av prisson break! :ler: Jeg vil se meeer. :P Har vært hekta på serien de siste ukene, og nå har jeg altså pløyet meg gjennom alle 4 sesonger. Synd utfallet ble som det ble. Da kan det jo aldri bli en til sesong. Men det er vel sånn seks år siden de avsluttet serien, så det hadde vel neppe blitt noe uansett. :P

I morgen er det veiedag, og utfra resultatet i dag (har en dårlig vane for tiden med å veie meg nesten hver dag), så vil resultatet være 71,5 kg. Dvs. bare 1,5 kg igjen av babyvekten. ;) Meeen har likevel mer fett på kroppen enn til vanlig, for jeg har jo mindre muskler. Dessuten så er jo mageskinnet slappere pluss slappe magemuskler, så jeg føler magen min er ganske utstående selv om den nærmer seg samme "tykkelse". :P Jaja, J er jo bare 11 uker snart. Prøve å ikke stresse med det. ;) Er uansett ganske heldig med magen min. Jeg er tobarnsmor og den ser ganske fin ut allerede. Bare litt slapp når jeg bøyer meg og litt mer fett enn ønskelig. :P

Ellers frykter jeg J holder på å begynne å nekte flaske. Vi må bruke litt tid på å "overtale" han hver gang nå. Må øve oftere, og i så fall må jeg bli flinkere til å pumpe, men jeg liker ikke pumpen min. Jeg hadde Avent i forrige ammeperiode, men den gamle modellen. Den var helt super, og fikk pumpet masse. Jeg regulerte tempoet helt selv, mens denne nye modellen som jeg nå har, er det bare tre tempo å velge mellom, og jeg liker ingen av dem. :P Dessuten bruker den et halvår på å få i gang utdrivningen. Mine pupper trenger litt kraftigere stimulering, med mindre det er skikkelig spreng, og det er det jo sjeldent. Jeg har vurdert å by på brukt Avent av den gamle modellen når jeg har sett den på kjøp og salg på Facebook, men det blir nesten for dumt når jeg nå har den nye "brae" pumpen til Avent. Skjønner ikke hvorfor de endret konseptet sitt såpass. Nå ligner den mer på Medela sin, uten at jeg vet hvor effektiv Medela er i forhold til Avent. Eneste jeg vet er at den Avent jeg hadde var bedre enn den Medelaen de hadde på sykehuset. :P

Nå er det snart bare en måned til vi skal i bryllup da, og da har planen hele tiden vært at mamma og stefar skal ha begge ungene. Men J er bare snart fire mnd da, og jeg vet ikke om jeg er klar for det? :klo: Sist gang hadde vi barnevakt da baby var seks uker, og det gikk helt fint, mens denne gangen blir jeg stresset bare tanken? Og det er absolutt ikke fordi jeg har blitt mer hønemor eller noe sånt. Jeg var avslappet til førstegangsmor å være, men jeg er da enda mer avslappet nå. :P Uansett så må vi være helt sikker på at han godtar flaske før det er aktuelt. Håper det går da, for jeg vil jo veeeeeldig gjerne være med i bryllupsfesten!

Forutsatt at det går greit med flaske, så får jeg "prøvd" meg 31 mai da. Ikke med barnevakt så klart, men med R. Så da skal O til mamma og de, R skal ha J og jeg skal på jentekveld. Det vil gå fint for min del, jeg er bare bekymret for om det går greit for J. Veldig dumt om jeg begynner å drikke, også ringer R med hylende J som bare vil ha pupp. Kanskje ta ei prøvenatt før den tid.. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bytt du, den "nye" får du nok lett solgt. Det er jo du som skal være fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at den gamle modellen til Avent er veldig god. Genialt at man kan stille tempo og styrke helt nøyaktig slik man vil ha det. :) Kunne nesten sendt deg min (GODT brukte) pumpe, men tør ikke kvitte meg med den heeelt ennå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke modell er det? Jeg har en gammel en, kanskje jeg har den? Den er automatisk og manuell hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at den gamle modellen til Avent er veldig god. Genialt at man kan stille tempo og styrke helt nøyaktig slik man vil ha det. :) Kunne nesten sendt deg min (GODT brukte) pumpe, men tør ikke kvitte meg med den heeelt ennå. :P

Å? Tenker du på nr tre? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke modell er det? Jeg har en gammel en, kanskje jeg har den? Den er automatisk og manuell hvertfall.

Vet ikke hva den heter, men den gamle modellen er den elektriske pumpedelen skrudd direkte på flasken også er det bare en ledning til kontakten. Mens den nye modellen er det en egen uhåndterlig klump av en pumpe, som er tilkoblet en slange med en dings som festes på flasken. Så den tar mye mer plass enn den gamle.

Vurderer å sende Avent en mail for å spørre hvorfor de har degradert seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, fornøyd med ukesresultatet. Ned 500 g siden forrige fredag, så veier nå 71,4. :) Og det til tross for all kaken på 17 mai :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Tenker du på nr tre? :nigo:

På ingen måte! :ler: Tenkte mer på at jeg er redd for spreng, hvis det for eksempel skulle bli en brå ammeslutt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte! :ler: Tenkte mer på at jeg er redd for spreng, hvis det for eksempel skulle bli en brå ammeslutt.

Hehe, sånn sett ja!

Her gikk nedtrappingen over så lang tid at da siste morgenpupp ble kuttet så hadde jeg null spreng. :P

______

Vært på samtale i bhg i dag, og det var en veldig fin samtale. :) Så og si bare positivt å si. Han er veldig sosial, veldig god på å få kontakt med andre barn, engasjert, flinkere til å kle på seg osv. Aldri fått så mye positiv tilbakemelding før. Det har liksom alltid vært noe. Har jo ting vi øver på nå og, men ingenting som for. Eks går på det sosiale. :) Han liker barna i bhg, de liker han, de små ser opp til han og ting er fint. Er så fint å få høre at utviklingen går i positiv retning. :) Han er jo typisk 3-4 år med dager med mye testing av grenser osv. Men sånn er det jo med alle. :)

Fint å få bekreftelse på at man gjør noe rett som foreldre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å få en slik samtale! :) Det betyr mye med gode tilbakemeldinger fra barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å få en slik samtale! :) Det betyr mye med gode tilbakemeldinger fra barnehagen.

Absolutt!! :)

__

Er uten bil denne uken, så henter O hver dag. I går tok jeg med balansesykkelen. Da jeg kom dit og begynte å ta på O hjelmen, så svermet mange av guttene i bhg rundt O, og sa for en kul sykkel, kul hjelm, og "OI har du ikke støttehjul!" osv. O bare stod der med en stolt og bestemt stemme: "jepp!, jah!, denne sykkelen har ikke støttehjul nei!" Skal si han fikk sole seg litt i glansen :fnise:

Men huff. De siste nettene har vært noe dritt. Sånn som i natt. La meg 2115. Våken 2230, 0230, 0310 og fra 0330 ble det totalt litt over to timer søvn, og bare 20 min fra 0530 til jeg gav opp 0730. Såe.. Ja. Trøtt. Seks timer delt opp i mange økter er aaalt for lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tøft med sånne netter :kose: Håper det går seg til!

Det er så herlig når de begynner å bli så store at man kan trekke seg tilbake og observere samhandling med andre unger. De som plutselig var bittesmå og hang i puppen får venner og prøver å finne plassen sin i gruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så veldig kjipt altså. I går var jeg heeelt gåen. :P

Men natten i natt var mye bedre med bare to oppvåkninger og morgen kl 0630. :)

I går var det foreldremøte. Så da kom svigermor for å legge O, mens R tok J. J nekter flaske!!! Aaarg. Heldigvis hadde jeg ammet han masse i forkant, så R fikk lagt han, men han våknet kl 2030 for påfyll. Da hadde jeg kommet hjem, så gikk jo greit det. Men jeg vil han skal ta flaske, så her skal det øves. Han fikk Mam flaske i går, men jeg ser jo det at det bare renner ut av den, så skal prøve Avent i dag så han må suge mer. Pluss at i går var det mme. I dag blir det pumpet morsmelk dersom jeg får pumpet litt. Har spart den ene puppen litt nå, så bør få ut litt i alle fall. :P Skal jo i to bryllup og ett utdrikningslag i juni og juli, så at han ikke tar flaske er for f ikke et alternativ :ler: Skal pumpe og gi ett måltid på flaske hver dag framover. Andre tips?

Og til noe positivt! Jeg har, dersom badevekten ikke lyver (?) gått ned 800 g på en uke. :) Så nå er vekten 70,6 kg og bare 600 g unna startvekt ved graviditet. Har jo høyere fettprosent likevel, men skal begynne med mer styrketrening nå når det går mot sommer. :) Har trampoline, så tenke dessuten jeg skulle gå på YouTube for å se etter inspirasjon til trening på den. :)

Og ellers, ha ei god helg folkens!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er så veldig kjipt altså. I går var jeg heeelt gåen. :P

Men natten i natt var mye bedre med bare to oppvåkninger og morgen kl 0630. :)

I går var det foreldremøte. Så da kom svigermor for å legge O, mens R tok J. J nekter flaske!!! Aaarg. Heldigvis hadde jeg ammet han masse i forkant, så R fikk lagt han, men han våknet kl 2030 for påfyll. Da hadde jeg kommet hjem, så gikk jo greit det. Men jeg vil han skal ta flaske, så her skal det øves. Han fikk Mam flaske i går, men jeg ser jo det at det bare renner ut av den, så skal prøve Avent i dag så han må suge mer. Pluss at i går var det mme. I dag blir det pumpet morsmelk dersom jeg får pumpet litt. Har spart den ene puppen litt nå, så bør få ut litt i alle fall. :P Skal jo i to bryllup og ett utdrikningslag i juni og juli, så at han ikke tar flaske er for f ikke et alternativ :ler: Skal pumpe og gi ett måltid på flaske hver dag framover. Andre tips?

Og til noe positivt! Jeg har, dersom badevekten ikke lyver (?) gått ned 800 g på en uke. :) Så nå er vekten 70,6 kg og bare 600 g unna startvekt ved graviditet. Har jo høyere fettprosent likevel, men skal begynne med mer styrketrening nå når det går mot sommer. :) Har trampoline, så tenke dessuten jeg skulle gå på YouTube for å se etter inspirasjon til trening på den. :)

Og ellers, ha ei god helg folkens!! :)

Hvilken mam flaske prøvde du? Vi har de anti-colic flaskene og her må hun suge før det kommer noe særli. Uten det kommer det kanskje et par dråper :P avent sin derimot trtrengte hun bare ligge å svelge med :fnise: hvis ikke har du jo medela sin calmaflaske eller mimijumii! Begge to er lagd for å ligne mest mulig på pupp :laugh: lurt å ta et-to måltider med flaske Ja. Vi har gjort det siden fødselen og her går det supert med både pupp og flaske :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken mam flaske prøvde du? Vi har de anti-colic flaskene og her må hun suge før det kommer noe særli. Uten det kommer det kanskje et par dråper :P avent sin derimot trtrengte hun bare ligge å svelge med :fnise: hvis ikke har du jo medela sin calmaflaske eller mimijumii! Begge to er lagd for å ligne mest mulig på pupp :laugh: lurt å ta et-to måltider med flaske Ja. Vi har gjort det siden fødselen og her går det supert med både pupp og flaske :Nikke:

Den vanlige fra Mam. Så etter den dere har, men REMA hadde ikke. Men smokken er fra to mnd da, så kanskje han ikke er klar for den enda. Skal absolutt prøve en av de flaskene hvis det ikke blir noen framgang. Har pumpet 100 ml nå, så får vi se. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse tips du leser og får sikkert, men jeg vil bare nevne Dr Browns og da kan du prøve smokk nr 1, max 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse tips du leser og får sikkert, men jeg vil bare nevne Dr Browns og da kan du prøve smokk nr 1, max 2 :)

Den flasken hadde jeg til O! :) Tror typisk nok at jeg har kastet den, for jeg finner den ikke. Så må i så fall kjøpe ny. :jepp:

Har hittil gått DåRLIG! :P Han ble dritsur og lei seg hver gang jeg prøvde. Men han skriker ikke etter pupp, så kanskje han bare ikke var sulten nok. Prøver på nytt om litt, men kan jo ikke få melken til rett temperatur igjen siden jeg allerede har varmet den i vannbad en gang. Så da blir den romtemperert, og er jo begenset hvor lenge jeg kan prøve å gi han den melken. Skal kjøpe en annen flaske i morgen. :)

Nå har jeg forresten søkt bhg-plass til J i april 16. Håååper vi får plass da i stedet for 1 august 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...