Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gratulerer med overstått dåpsdag! Det er koselig med sånne dager, men enda bedre er når de er overstått synes jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper 3 månedskontroll gikk bra i dag!

Ikke gøy når babyen må ha vaksine men heldigvis går det jo fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer med vel overstått dåpsdag! :)

Takk!

 

Gratulerer med dåpsdagen :)

Takk!

 

Gratulerer med vel overstått dåpsdag, og lykke til i morgen! Naturlig å grue seg til babyen skal få første vaksine, men bra du kan trøste deg med at det går fort over. 

Takk! Ja, går heldigvis fort over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått dåpsdag! Det er koselig med sånne dager, men enda bedre er når de er overstått synes jeg. :ler:

Takk!

 

Hehe, ja det har du helt rett i. Det er over en uke siden, og jeg priser meg enda lykkelig over å ha det overstått. :fnise:

 

Håper 3 månedskontroll gikk bra i dag!

Ikke gøy når babyen må ha vaksine men heldigvis går det jo fort over.

Det gikk bra ja! :)

 

__

 

En stund siden sist nå. Har ikke vært på pc, så har ikke giddet å oppdatere. Tungvint på tlf. ;)

 

Dåpsdagen gikk veldig bra. Masse god kake, herlig familie, baby som smilte stort til presten og alt bare velstand sånn sett. Hele dagen gikk i grunn på skinner. O var helt sykt høyt oppe på slutten da, og han og gudbarnet vårt klarte å snike seg unna da alle var opptatt med å rydde. :ler: Kom tilbake med en melkerull. Viste seg at de hadde gått inn på et hotellrom som stod åpent (stuepikene holdt på å rydde, men må ha forlatt en liten stund) og forsynt seg i minibaren! :hakeslepp: Heldigvis ikke åpnet da, så vi fikk levert tilbake. :sjenert::ler:

 

3-mnd-kontrollen gikk bare bra. :) Han er sterk, fin og søt. Har stagnert litt i vektoppgangen, men han er ikke akkurat for tynn. Han veier 7585 g og er 64,5 cm lang. Stor og flott gutt, og har i grunn helt perfekt vekt med tanke på lengden.

 

Har omsider klart å venne på han flaske!! Så fornøyd med det. Han har fått flaske hver dag i nesten en uke nå. De to siste kveldene har han fått flasken sin på soverommet før leggetid. Planen er å gi han flakse på kvelden før han skal legge seg slik at vi kan bytte på å legge ungene. Så i kveld fikk jeg endelig lagt O. Lenge siden sist. :) Men måtte legge J også i kveld, for han reagerte visst på at R tok leggingen. ;) Så det må vi øve på. Vil tro han godtar at R legger han etter hvert, men jeg vet ikke hvor mye vi skal tyne det. Føles feil at han skal hylskrike og ikke finne roen bare for at R skal legge, når han roer seg fort hos meg. Får se.. :)

 

Har ellers vært fryktelig lat i det siste. Ingen trening, ingen trilleturer. Men det kommer av drittnetter og drittvær. Håper det tar seg opp snart. :)

 

Motorisk så har J begynt å flytte på seg. Altså han ligger plutselig i motsatt retning av hvordan jeg la han, og han legger seg over på siden. Ikke kommet seg over på magen enda da, men det er vel ikke så lenge til. :) Store gutten min. :) Rart at tre mnd har gått. Bare tre mnd igjen nå til det gradvis blir mer og mer artig! :nigo: Husker bare hvor mye greiere ting ble da O bikket halvåret. Ikke på søvnfronten, men alt ellers.

 

Men nå må jeg runde av så dere slipper å lese i det uendelige. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering! Enig med deg i at man ikke trenger å stresse med at begge skal kunne legge babyen osv. allerede. Det kommer etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering! Enig med deg i at man ikke trenger å stresse med at begge skal kunne legge babyen osv. allerede. Det kommer etter hvert. :)

Ja, jeg er enig med deg der. Men hva skal vi gjøre da? Om halvannen uke skal jeg i utdrikningslag og om to uker i bryllup :sukk: R prøvde igjen i dag, og han gråt sååå sårt, og roet seg ikke før fem min etter at jeg tok over. Ligger i armene mine og spiser nå :hjerte:

Dette er bryllupet til ei god venninne av meg, så jeg vil jo dra. Men hvis han ikke godtar R innen da, så vil det innebære hylskrik til han sovner av utmattelse.

Hva ville dere gjort? Går allerede glipp av bryllupet nå på lørdag pga dette. Altså at jeg of R ikke kan ha barnevakt.

Enn at han er såå mammadalt. Det var ikke O. Han er nesten fire mnd når jeg skal i utdrikningslaget. Er det "greit" å utsette han for dette? Samvittigheten gnager, men jeg vil så veldig gjerne få delta.. Hadde det vært en mer perifer venn så hadde jeg droppet det. Men hun har en nær.

R holder kg prater til han hver dag. Så er jo ikke snakk om at han føler han er i fremmede armer. Er bare at når han skal falle til ro så vil han ha meg.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Lenge siden sist jeg var her inne å leste. Skal si lillegutt har blitt stor. 3 mnd går fort jo :O

 

Er dere veldig nøye på legging i forhold til rutiner og ikke byssing? eller??

Hva med om du går deg en tur mens R ta leggingen, så slipper du å høre på skriking, og kanskje R får det bedre til når han vet du ikke overhører han?? :klo:

Skjønner godt at du vil på festligheter. Jeg synes du skal gjøre det :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Lenge siden sist jeg var her inne å leste. Skal si lillegutt har blitt stor. 3 mnd går fort jo :O

Er dere veldig nøye på legging i forhold til rutiner og ikke byssing? eller??

Hva med om du går deg en tur mens R ta leggingen, så slipper du å høre på skriking, og kanskje R får det bedre til når han vet du ikke overhører han?? :klo:

Skjønner godt at du vil på festligheter. Jeg synes du skal gjøre det :tommelopp:

Heihei! :)

Neida, vi har en rutine som per nå fungerer utmerket. Stell 1830, flaske med morsmelk på rommet 1850 og fra 1905 sånn ca så ligger han bare i ro i armene mine med smokken til han har sovnet. Men hvis det kommer perioder hvor byssing er nødvendig så gjør vi det. :)

Guttene har leggetid akkurat samtidig, så jeg legger O når han legger J. Derfor får han ca 15-20 min på å prøve å legge før jeg tar over. Men kan jo være vi bare bør stå løpet ut. Men han er jo så liten. Jeg vil ikke at han skal føle det er utrygt å legge seg. Kanskje det fører til negative assosiasjoner til leggetid? Med O gjorde jeg absolutt alt i hans tempo. Og det skal jeg med J. Men klart, når man har to barn så må man muligens jekke seg litt ned i forhold til hvordan ting var med nr en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var et godt tips å prøve at du går deg en liten tur mens han legger. Det er merkelig hvordan de små kan føle om mamma kan komme løpende eller ikke. :) Uff, skjønner at det er vanskelig mtp det bryllupet. Min eldste var akkurat lik, skikkelig mammadalt. Hun tok jo heller ikke flaske de første månedene, så jeg var ganske lenka til hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang byssing, så tenkte jeg bare at kanskje mannen får han til å sove når du er vekk om han blir bysset litt :) Men skjønner godt om dere ikke vil det når han sovner uten!!

Håper dere finner en løsning :) Rutiner går heldigvis ikke i dass om man skeier ut en gang eller to. Husker jeg var livredd det med mini :P Håper jeg klarer å slappe mer av neste gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang byssing, så tenkte jeg bare at kanskje mannen får han til å sove når du er vekk om han blir bysset litt :) Men skjønner godt om dere ikke vil det når han sovner uten!!

Håper dere finner en løsning :) Rutiner går heldigvis ikke i dass om man skeier ut en gang eller to. Husker jeg var livredd det med mini :P Håper jeg klarer å slappe mer av neste gang :P

Åja sånn sett. Ja det er helt i orden. :) Men problemet er at han ikke en gang roer seg nok til å spise kveldsflasken. Eller nattflasken for den saks skyld.

Men så over til noe annet. Kjenner jeg blir gal snart. J våkner bare oftere og oftere på natten, og det er tydelig at det er pupp han vil ha. Vanligvis kan han roe seg med smokk hvis det ikke er så lenge siden pupp. Nå går det gjerne ikke to timer en gang før han våkner. Tror rett og slett det begynner å bli lite for han med bare melk?

Jeg som bare skulle gi smaksprøver av diverse fra fire mnd tenker mer og mer på å begynne med grøt /velling allerede da. Han hadde jo flatet litt ut på vekt ved forrige kontroll. Tenker jeg veier han på mandag for å se om det enda er tilfellet.

Blir fryktelig sliten av dette. Kan sitte på natten og glede meg til å få sove på dagtid, og all sosial omgang er et tiltak fordi jeg er så sliten. Alltid koselig å treffe folk, men etterpå blir jeg skikkelig uopplagt..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånt er så kjipt. Jeg hadde jo M klistra på puppen til hun var over året, nekta å ta flaske og måtte være innen rimelig kjøreavstand om jeg skulle finne på noe sånn at jeg kunne få gitt henne mat. Superslitsomt og jeg føler veldig med deg! :kose:

 

Jeg ville først og fremst prøvd å forlate huset under leggetid. Funker ikke det, så kan det jo være et alternativ å ha ham med i bryllupet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånt er så kjipt. Jeg hadde jo M klistra på puppen til hun var over året, nekta å ta flaske og måtte være innen rimelig kjøreavstand om jeg skulle finne på noe sånn at jeg kunne få gitt henne mat. Superslitsomt og jeg føler veldig med deg! :kose:

Jeg ville først og fremst prøvd å forlate huset under leggetid. Funker ikke det, så kan det jo være et alternativ å ha ham med i bryllupet kanskje?

Han her tar flaske i det minste. Så på dagtid er det ikke noe problem. :)

Han er veldig kveldstrøtt, så det vil nok fungere dårlig å ha han med. Dessuten er det jo meningen å drikke litt alkohol.. :P I alle fall i utdrikningslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror mange babyer begynner å våkne oftere rundt den alderen der, uten at det nødvendigvis er lite melk som gjør det. Så lenge vekta er ok kan du helt sikkert holde på planen om smaksprøver. Og hvis det går bra så er det jo ikke noe i veien for å utvide smaksprøvene så det blir et lite måltid ut av det? Det er ikke bare grøt de blir mette av. :) Grønnsaksmos med f.eks. eggeplomme er mettende, det samme med avokado.

Håper det ordner seg med legging snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange babyer begynner å våkne oftere rundt den alderen der, uten at det nødvendigvis er lite melk som gjør det. Så lenge vekta er ok kan du helt sikkert holde på planen om smaksprøver. Og hvis det går bra så er det jo ikke noe i veien for å utvide smaksprøvene så det blir et lite måltid ut av det? Det er ikke bare grøt de blir mette av. :) Grønnsaksmos med f.eks. eggeplomme er mettende, det samme med avokado.

Håper det ordner seg med legging snart.

Hmm ja er kanskje sant det. :) Kan godt hende det samme skjedde med Odin. Ja tenkte å begynne med gulrot eller avokado. :) Er glad i avokado selv. Så da kan vi spise lunsj sammen etter hvert :P

Skal veie på mandag så går vi se om han har gått nok opp i vekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk der fint for R å legge J! :hoppe:

Og vekten i dag viste 69,4! Skal ned til 67, så sier jeg meg fornøyd tror jeg. :) Når jeg kommer mer i gang med styrketrening så vil jeg jo gå opp i vekt, så til slutt vil vekten være mer enn 67. Men sånn som jeg er nå, med lite muskler, så vil jeg se best ut 2-3 kg lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag skal jeg ha et helt døgn hvor jeg bare skal være meg! :hakeslepp:

Utdrikningslag here I come! :nigo: Skulle gjerne vært mer uthvilt da, men det får bare være.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må legge til at jeg gruer meg litt til å være så lenge borte fra J :sjenert: Mest for hans del egentlig. Det meste han har vært borte fra meg hittil er vel halvannen time.. Men han skal jo være med pappaen som han ser hver dag. Så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, kos deg masse! Skjønner at det føles fælt, men sånn er det alltid første gang - uansett unge. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...