Teriyaki Skrevet 16. april 2015 Forfatter #3361 Del Skrevet 16. april 2015 Jeg leste, sang og kosa med L mens jeg amma J, og så gikk jeg på vårt soverom med J og la ham. Det gikk egentlig relativt smertefritt. Nå er det dødsenkelt, for gutta sover på samme rom. Leser, synger, og stryker på J til han sover, så; ferdig. Føler med den ang. natta. Jeg ER SÅ GLAD jeg er ferdig med våkennetter! Høres veldig koselig ut! Vet ikke om jeg orker at de skal dele rom. Ser for meg at den ene vekker den andre osv. Haha, ja regner med du er det! Gleder meg til det gjelder meg også Men satser på at han ikke går vondt i magen i natt også. Han har sovet myyye på dagtid i dag da. Blir jo sliten han også av våkennatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. april 2015 Forfatter #3362 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) For de det måtte interessere så har jeg begynt å oppdatere treningsdagboken igjen. Link: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?s=d5543b5cfc1566553e1003cbaa1208ef&showtopic=721349&&page=12 Endret 16. april 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. april 2015 Forfatter #3363 Del Skrevet 17. april 2015 Må bare fortelle en samtale jeg og O hadde i går da vi gikk hjem fra bhg. Først: En mann, trolig fra Somalia kom joggende forbi oss. Jeg hadde passert han en halvtime tidligere (vi gikk begge en rundtur, men hver sin vei, så vi passerte hverandre to ganger), så denne gangen smilte han og sa god tur. O: Kem va det? Jeg: Vet ikke, en mann som va på løpetur O: Va han svart i ansiktet? Jeg: Ja O: Koffer? Jeg: Fordi han e født sånn. Noen blir født med svart hud, noen med brun, og noen blir født med lys hud sånn som oss. Akkurat som at noen har svart, blondt og brunt hår. O: Og blått hår? Jeg: Nei, vi kan ikke bli født med blått hår. Men vi kan farg det blått, med hårfarge. O: Hårfarge? Jeg: Ja, det går an å farg hår. Litt som at man mala håret. O: Men æ vil ha blått hår. Kan æ det? Jeg: Synes du e fin med det håret du har æ. O: Men æ viiiil ha blått hår. Kan du kjøp hårmaling til mæ? Vær så snill mamma? Jeg: Nei Odin, vi skal ikke kjøp det. O: Men når æ bli skolegutt, så vil æ ha oransje hår. Jaja.. O har begynt å spørre veldig mye hvorfor nå. Har egentlig bare ventet på det i og med at det er typisk 3-4-åring. Her om dagen spurte han helt ut av det blå hvorfor hvalen spruter vann ut av hullet sitt. Han fikk svar på det, men det førte til x antall videre "men koffer?". Kan ta tid å vikle seg ut av slike samtaler hvis det er noe man egentlig ikke vil utbrodere så mye om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 17. april 2015 #3364 Del Skrevet 17. april 2015 Haha, så herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 17. april 2015 #3365 Del Skrevet 17. april 2015 Koffor det? Koffor det? Men koffor det?! Koffor det? Koffordetkoffordetkoffordet? Du har mange lange samtaler i vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 17. april 2015 #3366 Del Skrevet 17. april 2015 Hahå så søt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 18. april 2015 #3367 Del Skrevet 18. april 2015 Skjønning De er så herlige når de spør så mye, og forstår verden på sin helt egen måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. april 2015 Forfatter #3368 Del Skrevet 18. april 2015 Koffor det? Koffor det? Men koffor det?! Koffor det? Koffordetkoffordetkoffordet? Du har mange lange samtaler i vente. Haha, ja det vil jeg tro. Skjønning De er så herlige når de spør så mye, og forstår verden på sin helt egen måte Ja, absolutt! Jeg prøvde å forklare O dette med bakterier i går, for å få han til å skjønne at han ikke kan gå på do og tisse for så å stryke J i ansiktet før han har vasket fingrene sine (J lå på stellematte på gulvet). Min forklaring til han var altså at bakterier er bittebittebittesmå dyr som vi får på oss etter at vi har vært på do. Og disse bakteriene må vi vaske av oss slik at vi blir rene på hendene. Disse er så veldig veldig små at vi kan ikke se dem, men de er der likevel. Kom også med et par ekstra eksempler på når vi får bakterier på hendene. Noe i den duren. Mulig det var dårlig forklaring, men.. Han spurte meg litt ut om det da han vasket fingrene sine. Pekte på vannet som rant ut, og spurte om det var bakteriene. Ble ikke sånn kjempemye spørsmål rundt det, men jeg hørte O fortelle R om bakterier i dag. "Bakteria e bittebittesmå dyr" fortalte han R. -så det festet seg i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 18. april 2015 #3369 Del Skrevet 18. april 2015 Er så søtt når de har lært noe nytt og nevner det videre liksom. I dag kjøpte jeg jordbær når samboer og jeg skulle passe nevøen hans på snart tre år. Og han er veldig glad i jordbær da så vi satte oss ned og spiste det. Han ba om hjelp om å ta vekk det grønne hver gang han tok en ny. Så sa jeg "du klarer å ta det av selv vettu!" og viste han åssen han skulle gjøre det. Og så klarte han det da og bare "jeg klarer det!!" og tok en ny og gjorde det samme og var så stolt! Og det var en så god følelse for meg å se at jeg lærte bort noe og bare det å se hvor stolt han ble Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. april 2015 Forfatter #3370 Del Skrevet 19. april 2015 Er så søtt når de har lært noe nytt og nevner det videre liksom. I dag kjøpte jeg jordbær når samboer og jeg skulle passe nevøen hans på snart tre år. Og han er veldig glad i jordbær da så vi satte oss ned og spiste det. Han ba om hjelp om å ta vekk det grønne hver gang han tok en ny. Så sa jeg "du klarer å ta det av selv vettu!" og viste han åssen han skulle gjøre det. Og så klarte han det da og bare "jeg klarer det!!" og tok en ny og gjorde det samme og var så stolt! Og det var en så god følelse for meg å se at jeg lærte bort noe og bare det å se hvor stolt han ble Hehe ja, disse små blir fryktelig stolte når de lærer noe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. april 2015 Forfatter #3371 Del Skrevet 19. april 2015 Øh.. Jeg savner å være gravid.. Jeg vet ikke om jeg føler meg ferdig? Egentlig rimelig sikker på at om to-tre år vil ønsket om nr tre komme.. Og R skal snippe om under en måned. Han rikker seg ikke på den, så ser ikke poenget i å prøve å få han til å utsette det noen år. Jaja, kan jo være jeg føler vi har nok å styre med når J blir eldre. Men altså. J er seks uker i dag.. Hva går det av meg? Jeg er jo sliten og sånt, men.. Er dette virkelig siste gangen? ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 19. april 2015 #3372 Del Skrevet 19. april 2015 Et snipp er jo så... endelig? Så skjønner tanken om at det aldri blir en nr 3. Er dere hundre prosent enige om at det skal gjøres? Er jo hans valg til syvende og sist, men er jo greit at dere er enige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 19. april 2015 #3373 Del Skrevet 19. april 2015 Hmm...jeg føler meg heller ikke ferdig!!! Ønsker meg nok en attpåklatt om noen år. (Men har ikke sagt det høyt, da hadde mannen min tatt snippsnipp med en gang!) Merkelig det der, men jeg koser meg så uendelig mye mer nå, enn med storebror. Han hadde jo kolikk, så da var alt et ork, nå er alt kos! Er han helt fult og fast bestemt på snippsnipp da? Gubben min sa han skulle gjøre det nå når jeg hadde født, men nå skal jeg sette inn spiral om ei uke, så da trenger han på en måte ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 19. april 2015 #3374 Del Skrevet 19. april 2015 Kanskje det bare er hormoner på bærtur etter fødsel, og at virkeligheten innhenter oss om ei stund??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. april 2015 Forfatter #3375 Del Skrevet 20. april 2015 Et snipp er jo så... endelig? Så skjønner tanken om at det aldri blir en nr 3. Er dere hundre prosent enige om at det skal gjøres? Er jo hans valg til syvende og sist, men er jo greit at dere er enige Nei er nok ikke helt enig, men han er klar på at to er nok, og jeg kan ikke akkurat tvinge han til et barn til om noen år. Har jo sagt at han muligens ombestemmer seg, men han sier bare at nei, det gjør han ikke. Og det tror jeg på, for han hadde vært fornøyd med bare O også han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. april 2015 Forfatter #3376 Del Skrevet 20. april 2015 Kanskje det bare er hormoner på bærtur etter fødsel, og at virkeligheten innhenter oss om ei stund??? Ja han er så bestemt at han har gått time. Det er bare tre uker til. Ja kan jo hende. Jeg som deg HR en bedre barseltid denne gangen siden det ikke er kolikk. Greit man er trøtt, men slipper timesvis med hyling. Såå deilig! Kanskje når vi er tilbake i jobb og ungene i bhg at det hektiske livet henter oss inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. april 2015 #3377 Del Skrevet 20. april 2015 Forstår godt at du er litt usikker, når noe så endelig står på trappene. Jeg er en av dem som alltid har hatt lyst på tre, men ser mine begrensninger og tar til takke med to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. april 2015 Forfatter #3378 Del Skrevet 20. april 2015 Forstår godt at du er litt usikker, når noe så endelig står på trappene. Jeg er en av dem som alltid har hatt lyst på tre, men ser mine begrensninger og tar til takke med to. Ja, og det kan godt være det gjelder meg også altså. Jeg er absolutt ingen duracell-kanin som kan holde det gående nesten i det uendelige. Egentlig så er det vel ikke det at jeg har lyst til å oppdra et tredje BARN. Jeg har bare lyst til å gå gravid, oppleve all speningen osv. på nytt, jeg vil gjerne føde på nytt (gjør jo dritvondt, ikke til å holde ut! Men det er så kult! ), treffe baby for første gang igjen og ikke minst å gradvis bli kjent med personligheten til den lille. Men når jeg tenker på å f.eks ha en niåring, en treåring og en baby så kjenner jeg ikke at jeg har lyst til det. Ei heller en på 15, en på 12 og en på 9. Hadde sikkert dessuten blitt en til gutt, og jeg ser bare for meg hvilket galehus det må være med tre gutter i hus. ____ Åh, for en dag! Jeg er sååå sliten nå! Morgnen startet med J med magevondt. Han fikk ikke til å spise lenge av gangen og plagdes veldig fra 0915 til jeg dro ut på trilletur med venninne 10:30. Trilleturen var deilig. Vi trillet 9 km i godt tempo. DET er rekord etter fødsel. Har litt vondt i rygg og bekken, men ikke så ille som man skulle tro, så det er skikkelig framgang. Vel hjemme våknet J, og resten av dagen fram til jeg hentet O i bhg forløp med enda mer skriking og byssing. Kanskje 20 min var han rolig. Tok han etter hvert i bæreselen så jeg slapp å bære på han, så det ble jo litt bedre. Så var han rolig akkurat da vi spiste middag, mens resten av ettermiddagen var han urolig og gråt mye. Selv i sekstiden da vi var på badet, noe som er den tiden på døgnet han er mest glad. Da får han ligge naken og pleier å smile og prate og har det veldig fint. I dag gikk han lei etter 5 min. Kveldsammingen ble det også mye tull med før han endelig klarte å spise litt, og da kom det helt syke mengder luft og også litt bæsj. Tenkte at nå var han vel endelig rolig, men enda tok det nesten 40 min før han var rolig nok til å legges. Men da tror jeg egentlig han bare var mest overtrøtt, for med en gang jeg sluttet å prøve å gi han pupp og heller bysset og bærte han så tok det vel 10 min før jeg kunne legge han. Blæh. Fikk skikkelig flashback til O sin kolikktid. HVORDAN overlevde jeg... Håper morgendagen blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 22. april 2015 #3379 Del Skrevet 22. april 2015 Stakkars J, det gjør vondt i mammahjertet når de små gråter av smerte eller fortvilelse Bra han sovnet til slutt, da! Hvordan går det med magen hans nå? Og bruker dere Minifom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. april 2015 Forfatter #3380 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Stakkars J, det gjør vondt i mammahjertet når de små gråter av smerte eller fortvilelse Bra han sovnet til slutt, da! Hvordan går det med magen hans nå? Og bruker dere Minifom? Ja det er ikke noe særlig. Nå går det bra. Han plages litt nå og da, men fra kl 14-15 i går så har han vært "seg selv" igjen. Nå ligger han og sover i armkroken min. Bruker ikke Minifom nei. De fleste dager plages han ikke så mye, så har ikke orket å styre med det. ___ Merker J blir stadig eldre nå. Han smiler og "prater" mye mer enn for bare en uke siden. Veldig koselig. Selv er jeg veldig motivert til å gå ned i vekt om dagen. Går gode trilleturer hver dag og prøver så godt jeg kan å spise sunt. Har nå bare 3 kg igjen til startvekt. Mangler muskelmasse da, så i mengde fett på kroppen er det nok egentlig litt mer fett enn tre kg. Men første mål er å gå ned de siste tre kg, så fortsetter jeg så klart etter det. Han gått ned 1,5 kg på 1,5 uker, så det går absolutt rette veien. Endret 22. april 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå