^^Belle^^ Skrevet 8. mai 2014 #261 Del Skrevet 8. mai 2014 Gratulerer med ny jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 8. mai 2014 #262 Del Skrevet 8. mai 2014 Gratulerer med jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #263 Del Skrevet 8. mai 2014 Tusen takk dere! Nå har jeg en del mensmurringer, så tydelig at mensen snart kommer. To dager til mensen skal komme. Satser på at den kommer på lørdag som forventet med tanke på all denne murringen. Jo fortere den kommer jo fortere kan vi komme i gang med pp1. Nå irriterer det meg at jeg ikke visste at jeg fikk denne jobben for to uker siden. Da hadde vi nemlig lagt inn alle "penga" på syklus som nå går mot slutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 8. mai 2014 #264 Del Skrevet 8. mai 2014 Gratulerer med jobb! Så bra med tilbud på første forsøk! Forresten veldig imponert over hva du har fått til siden du fikk O!! All respekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2u Skrevet 8. mai 2014 #265 Del Skrevet 8. mai 2014 Gratulerer med ny jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #266 Del Skrevet 8. mai 2014 Gratulerer med jobb! Så bra med tilbud på første forsøk! Forresten veldig imponert over hva du har fått til siden du fikk O!! All respekt! Tusen takk!! Jeg blør! Eller, det har ikke kommet så mye, men mer enn et tørk på papiret. Hvorfor blør jeg to dager i forkant? Jeg er helt sikker på at jeg ikke hadde EL torsdag for to uker siden. Kan man få mensen 12 dager etter EL eller er det alltid 14? Alternativt kan det jo være en veldig tidlig SA. Risikerer jeg i så fall at syklusen blir fucka nå? Hvis det er en SA så håper jeg kroppen kommer rett inn i normal syklud siden det skjedde så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 8. mai 2014 #267 Del Skrevet 8. mai 2014 Så rart... Ville vel tenkt at det er mensen, hvis det kommer litt mer etterhvert. Hvis ikke kan det jo være en slags mellomblødning, siden du nettopp har slutta på pillene? Det kan selvsagt være tidlig SA eller blødning som følge av graviditet (du blødde vel litt sist også, og trodde du hadde mista?). Men jeg holder en knapp på at det ikke har med graviditet å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 8. mai 2014 #268 Del Skrevet 8. mai 2014 Lutealfasen kan være noe annet enn 14 dager også. Tror det er normalt med 10-16 dager, men at sjansen for å blir gravid blir mindre hvis den er under 12 dager Det teller ikke som TR hvis det bare er noen dråper, og da har du lutealfase på 13 dager hvis TR kommer for fullt i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #269 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Så rart... Ville vel tenkt at det er mensen, hvis det kommer litt mer etterhvert. Hvis ikke kan det jo være en slags mellomblødning, siden du nettopp har slutta på pillene? Det kan selvsagt være tidlig SA eller blødning som følge av graviditet (du blødde vel litt sist også, og trodde du hadde mista?). Men jeg holder en knapp på at det ikke har med graviditet å gjøre. Ja jeg også. Da jeg blødde da jeg var gravid så hadde jeg ikke vondt, så vidt jeg kan huske i alle fall. Nå har jeg typiske menssmerter. Tror ikke det er mellomblødning heller, for det er jo bare to dager til forventet mens. Så da har vel bare mensen kommet litt tidlig, da. Kan jo være det ikke er en fast, universal regel at mensen kommer 14 dager etter EL. Kanskje det er 12 hos meg? Uansett, da kan jeg vel anta at jeg er på ny syklus fra i dag av, og dermed er pp1 i gang Edit, så svaret ditt nå Nautika: Ok da går jeg ut ifra at den er på 13 dager, for tviler på at den kommer skikkelig i gang før i morgen! Endret 8. mai 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #270 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Jaja, da blir det nok lite prøve-snakk de neste to ukene. Er jo ikke så mye å si om den saken før EL nærmer seg. Litt hverdagssnakk blir det sikkert uansett Er forresten utrolig deilig at jeg ikke har vært pms! Verken i form av å ha søthunger eller med tanke på humøret. Jeg som har pleid å være krakilsk på begge fronter når jeg har gått på p-piller. Endret 8. mai 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #271 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Nå har jeg bestilt meg sykepleierutstyr: Pennholder med navneskilt hvor det står "Teriyaki" øverst og Sykepleier underst, saks og pupillelykt! Så rart at jeg snart kan kalle meg for "sykepleier", og ikke "sykepleier-student". Det har vært identiteten min i fire år, på en måte. Snart er jeg ikke student lenger, men sykepleier. Herregud det er rart å tenke på! I dag har vi barnefri, og da passet det jo utrolig bra at jeg vant kinobilletter til Pompay i kveld Så da blir det taco i åttetiden og kino kl. 22. Finfin dag! Ja også skal vi sage ned et tre i hagen og bytte degg på EL-bilen. Og hvis vi får tid gå tur med Balder! Han har alt fått en liten tur i dag, men hadde vært hyggelig med en til. Endret 9. mai 2014 av Teriyaki 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 10. mai 2014 #272 Del Skrevet 10. mai 2014 Så gøy med sykepleierutstyr! Pappa var i alle år skuffet over at han ikke fikk lov til å kjøpe "ordentlig" uniform til mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #273 Del Skrevet 10. mai 2014 Så gøy med sykepleierutstyr! Pappa var i alle år skuffet over at han ikke fikk lov til å kjøpe "ordentlig" uniform til mamma Hahaha! Kanskje det var det man skulle kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #274 Del Skrevet 10. mai 2014 Huff...O i går da vi kom ut av heisen, og det stor en svært, svært overvektig mann der som gikk inn i heisen da vi gikk ut: "det va en dor mann. Det va en dor mann. Det va en dor mann". Grunnen til at han sa det så mange ganger var fordi jeg var midt i en setning med mamma så jeg registrerte ikke egentlig at han sa det før tredje gangen. Da sa jeg bare "men vet du ka O, vi snakka ikke sånn om andre menneska", også skiftet jeg samtaleemne. Usikker på om det ble rett måte å "håndtere" det på, men. De fleste barn kommenterer jo slike ting, og man må jo lære dem at jada, noen er store, noen er små, noen er høye og noen er lave, men at slike ting kommenterer vi bare ikke. Ellers hadde O en lengre diskusjon med seg selv da vi kjørte hjem i dag: "Neei, jo, nei, jo, neineineinei, jo jo jo!, neeeei, jooooo, nei, jo, nei, jo...Osv. Holdt på i sånn fem minutter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #275 Del Skrevet 12. mai 2014 Ny uke! Synd jeg ikke går inn i uken med masse energi. Er egentlig kjeempesliten! Menmen. Fri torsdag og fredag. Dvs. fri fra praksis, men har studieoppgaver som må gjøres. Nå er jeg på syklusdag fire, og er så og si ferdig med mensen. Tenker jeg begynner å teste etter EL neste mandag. Hvis jeg får EL-slim dagen før EL denne gangen også, så gidder jeg ikke teste etter EL neste gang tror jeg. Er så kjedelig å teste etter EL. Nå skal jeg finne forskningsartikkel om hygiene - i form av kvalitetssikring i en organisasjon som hjemmetjeneste. Sykepleierens lederfunksjon er altså det siste faget vi har før endt studie, og det er rett og slett litt kjedelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #276 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Det er jo myyye kjedeligere å være mellom mensen og EL enn å være i dpo-land! Når man er i dpo-land kan man i det minste snakke om alle symptomene man innbiller seg Vente, vente, vente...Og vente litt til!! Dersom jeg er heldig og får en 28-dagers syklus denne måneden, så er det fortsatt 10 dager til EL. Blir den like lang som forrige, så er det 15 dager igjen. Yeye...Må bare prøve å ikke tenke så mye på det, men det er så kjedelig å vente. Håper ikke denne prøvingen blir langvarig, da kommer jeg til å bli koko. Satser på at neste gang jeg har mensen så er jeg tobarnsmor. Endret 13. mai 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 13. mai 2014 #277 Del Skrevet 13. mai 2014 Dere får øve-pule litt sånn at tia går fortere Håper det klaffer for dere fort siden du er så gira. Det er IKKE gøy når tia drar ut Derfor har jeg NULL forhåpninger om at det skal klaffe fort denne gangen Er garantert ikke sunt å være så opphengt i prøving, men det er pokker ikke lett å la være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #278 Del Skrevet 13. mai 2014 Dere får øve-pule litt sånn at tia går fortere Håper det klaffer for dere fort siden du er så gira. Det er IKKE gøy når tia drar ut Derfor har jeg NULL forhåpninger om at det skal klaffe fort denne gangen Er garantert ikke sunt å være så opphengt i prøving, men det er pokker ikke lett å la være Ja, vi må nok øve litt Det håper jeg også, men om det tar noen måneder så må det vel bare gå det også. Jeg tror det er psykisk slitsomt å være skikkelig opphengt i prøving dersom det tar tid. Hvis det går fort så er det jo ikke noe problem. ___ O er altså så kosete og god for tiden. Får x antall kyss og klemmer, x antall " mamman min!" i en sånn søt, tynn stemme og x antall "æ e glad i dæ mamma" hver eneste dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 13. mai 2014 #279 Del Skrevet 13. mai 2014 Så herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. mai 2014 Forfatter #280 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Foreldresamtale i bhg i dag. Det gikk veldig bra Veldig mye positivt: Veldig bra ordforråd, kommuniserer godt med både barn og voksne, inkluderer barn i leken, er omsorgsfull ovenfor andre barn hvis de har slått seg, har vet noen anledninger ordnet opp i konflikter mellom andre barn (type: "Det va ikke du som hadde den! Det e ikke lov å ta i fra!", for så å gå og leke med det han holdt på med igjen), flink til å smøre på brødskiva, bra motorikk, kler på seg selv, selv om han trenger å motiveres en del da han tror han ikke får det til. Også er det et par småting som må jobbes med, som at han er flink til å sette i gang litt uro ved bordet. Dvs. han får et litt lurt blikk, ser på de andre barna han vet blir med på slike ting, og for eksempel begynner å banke i bordet i takt. Eller at han er så glad i frukt at han av og til hiver i seg det han har på fatet for å forsyne seg av det siste. Hovedsaklig var det positivt, men det er veeeeldig deilig med tanke på tilbakemeldingene jeg fikk i høst da han var fæl til å dytte/slå de andre barna. Heldigvis har det gitt seg nå. Et lit knuff hender jo, men ikke mer enn andre på hans alder. Til og med kanskje mindre. Så det er deilig. Jeg visst jo at det i stor grad hadde med at han tok etter søskenbarnet sitt, så jeg har hele tiden hatt tro på at dette ville gi seg fort. I motsetning til søskenbarnet som var slik fra han var 1 år til 2,5 år og dytter fortsatt en del, selv om det er slutt på biting og slåing. SÅ glad jeg ikke har hatt så store problemer med O. Må være så vondt å ha et barn som daglig biter, slår, lugger og dytter de andre barna. Anyway..Veldig fornøyd med foreldresamtalen! Og til de som kanskje har merket det: Ja, jeg har dette søskenbarnet litt opp i halsen. Han har dyttet, slått, bitt, kjeftet osv. på O så mye, og selv om jeg prøver å ikke "mislike" søskenbarnet av den grunn, så er det vanskelig å la vær. Han dytter bare av og til nå, men nå er det andre ting som er problemet. Han som nå er tre år blir fortsatt ofte sur hvis O leker med hans leker (O har aldri reagert på at andre barn leker med lekene hans ), og han kjefter på O (sånn skikkelig sinna, høylytt kjefting) så O blir veldig usikker. Menmen, det blir vel bedre det også. Jeg ser jo det at O har en helt annen dynamikk med dette søskenbarnet enn han har med andre barn. O leker kjempebra med andre barn, men foretrekker å leke for seg selv når vi er hos dem, og det skjønner jeg. Man går jo lei av å prøve å leke med noen som dytter, kjefter osv? Jaja, vi voksne går jo inn og korrigerer søskenbarnet (og O der det er nødvendig), så det går seg vel til Endret 15. mai 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå