Gå til innhold

Middag, men ikke alkohol til gjestene..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis bryllupet ikke er for gjestene, hvorfor inviterer man da gjester? For å vise frem kjolen sin?

Og til dere som mener at det er da ikke noe problem at gjestene kjøper alkohol selv: husk at vinpakken her koster 500 kroner pr person. Dette er i en prisklasse som ville fått meg til å si "nei takk".

Jeg hadde alkoholfritt bryllup selv, men drikke til maten ble altså spandert.

Dagen er ikke KUN for brudeparet men man kan vel ikke forlange så mye heller, da når man tross alt er gjest

De skal vel spandere drikke selv om det ikke er alkohol...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og til dere som mener at det er da ikke noe problem at gjestene kjøper alkohol selv: husk at vinpakken her koster 500 kroner pr person. Dette er i en prisklasse som ville fått meg til å si "nei takk".

Jeg hadde alkoholfritt bryllup selv, men drikke til maten ble altså spandert.

Her er det ikke snakk om å ikke spandere drikke what so ever, men å ikke spandere alkohol til middagen.

Anonymous poster hash: c92c3...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Her er det ikke snakk om å ikke spandere drikke what so ever, men å ikke spandere alkohol til middagen. Anonymous poster hash: c92c3...a22

Forskjellen til mitt bryllup er at det ikke ble servert alkohol, det var ingen bar man kunne kjøpe i. Skal ikke gå inn på lange forklaringer om hvorfor annet enn at det var et ønske fra vår side.

Problemet mitt kommer når en inviterer som vertskap til et bryllup og så må gjestene betale for seg selv. Det er ikke det som er vanlig og forventet i Norge.

Så derfor ville jeg redusert antallet gjester slik at jeg hadde råd til det jeg hadde planlagt eller invitert til alkoholfritt bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hørt om det nei?

Vel her er jeg. Når vi giftet oss ville vi ikke ha gaver, dette ble understreket skriftlig to ganger og muntlig hver gang noen spurte hva vi ønsket oss.

Her er det enda en ;) Men vi har noen få gjester som insisterer og da har vi sagt at de kan donere en sum til en veledig organisasjon vi begge er opptatt av. Vi har finne ut at vi har alt vi trenger så da er ikke noen gaver nødvendig. Det viktigste for oss er at gjestene våre feirer dagen sammen med oss :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Man kan da ha det kjempefint uten alkohol!

Joa, men man har det så definitivt enda bedre dersom man kan velge dette selv! Og brudeparet fremstår faktisk som kjipe hvis de ikke sørger godt for gjestene sine også. Å be folk om å betalefor vinen sin selv, er ikke å sørge godt for gjestene!
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Det var da veldig så mange høner den fjøra skulle bli til da..? ;) Imponert, og litt sjokkert, over hvor engasjerte folk ble her...

Mye vissvass hadde foresten vært unødvendig å skrive hvis alle hadde lest hva som sto og ikke vri på alt, men greit, jeg vet hvor jeg spurte og regna nesten med litt sånnt... ;)

Det er ingen som har sagt at gjestene måtte betale for hele vinpakken på 500,- om de ønsket ett glass vin, tanken var at de skulle betale selv om de ønsker alkohol til maten

MEN: Nå ser det ut til at det nærmer seg en løsning der vi spanderer tre glass vin til maten (fikk omsider et greit tilbud fra lokalet) og så blir det heller slik at de som ønsker mer alkohol etter maten får anledning til å kjøpe denne i bar i lokalet vi er i. Vet det er flere som vil reagere på dette også, men slik vil det nok bli. De vi har snakket med så langt synes det er greit i alle fall... ;)



Anonymous poster hash: 7a2df...be1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

MEN: Nå ser det ut til at det nærmer seg en løsning der vi spanderer tre glass vin til maten (fikk omsider et greit tilbud fra lokalet) og så blir det heller slik at de som ønsker mer alkohol etter maten får anledning til å kjøpe denne i bar i lokalet vi er i. Vet det er flere som vil reagere på dette også, men slik vil det nok bli. De vi har snakket med så langt synes det er greit i alle fall... ;)

Anonymous poster hash: 7a2df...be1

Uavhengig av hva mange her vil mene så er det hvertfall en ganske vanlig løsning, så ute i den virkelige verden vil nok de fleste mene det er ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dette har du løst fint, trådstarter.

Kan opplyse om at vinpakken som regel betyr at man tar "hele pakken" og jeg selv har helt utrolig dårlig erfaring med dette fra før.

Lykke til med den store dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dagen er ikke KUN for brudeparet men man kan vel ikke forlange så mye heller, da når man tross alt er gjest

De skal vel spandere drikke selv om det ikke er alkohol...

Men bruder skal kunne forlange ditt og datt fra sine gjester???? :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bruder skal kunne forlange ditt og datt fra sine gjester???? :daane:

Har jeg sagt at de kan det kanskje? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bruder skal kunne forlange ditt og datt fra sine gjester???? :daane:

Hva er det du mener TS forlanger av sine gjester da?

Anonymous poster hash: c92c3...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva er det du mener TS forlanger av sine gjester da?

Anonymous poster hash: c92c3...a22

Ts ser ut til å forlange litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts ser ut til å forlange litt for mye.

Hun forlanger strengt talt ikke noe som helst. Jeg syns synd på mennesker som ikke kan ha det trivelig uten alkohol til en hver anledning. Jeg personlig hadde ikke brydd meg det minste om det ble servert alkohol eller ei. Det er opp til brudeparet å avgjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hun forlanger strengt talt ikke noe som helst. Jeg syns synd på mennesker som ikke kan ha det trivelig uten alkohol til en hver anledning. Jeg personlig hadde ikke brydd meg det minste om det ble servert alkohol eller ei. Det er opp til brudeparet å avgjøre.

Ja, ja, man venner seg på alt sa piggsvinet da han for på dobørsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts ser ut til å forlange litt for mye.

Hva da?

(Eneste jeg kan se jeg forlanger nå er at de betaler selv for det de vil drikke i baren etter maten, forstår at ikke alle kan like det, men utenom akkurat det så forlanger vi hverken gave, hjelp til noe praktisk eller at gjestene skal ha på seg spesielle antrekk.)

Hilsen TS

Anonymous poster hash: 7a2df...be1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes du kom frem til ei grei løsning jeg Ts:)

Mere vanlig at gjester betaler drikke selv til selve festen enn at de må kjøpe egen drikke til middagen. Men; det er lurt å opplyse om at man må kjøpe selv sånn at ingen sitter der uten kontanter eller kort og må drikke vann utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som vanlig er det noen som skal redusere dette til å handle om at folk "må" ha alkohol. Det er ikke poenget her. Hvis det er en _bedre_ middag som serveres, så bør det også serveres drikke som passer til og som fremhever smakene i maten. Farris og vann er dørgende kjedelig, men et greit minimum. Vin og øl passer utrolig mye bedre til mat enn brus (så lenge man velger noe som passer til den type mat som serveres, selvfølgelig), og vil man ha noe alkoholfritt finnes det masse gode fruktmoster og denslags. De koster fort nesten like mye som en (god) øl eller vin. For mange så er maten ikke det samme uten god drikke til, og det virker veldig merkelig å ikke by gjestene sine på hele pakka. Det blir litt som å invitere noen på kinokveld hvor vertskapet står for filmen, men at folk må kjøpe egne hodetelefoner om de faktisk vil ha lyd også.

Anonymous poster hash: cb36b...ae2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...