Gå til innhold

Middag, men ikke alkohol til gjestene..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Offensive Pie

Men da får du foreslå det til ts da.

Anonymous poster hash: 515a8...15e

...som jo er det jeg har gjort, ved å poste i tråden. Det sier seg vel selv.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vent med bryllupet da vel? Jeg synes det er spes ikke å stå for drikken. Hadde vært pinlig!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Nå er saken den at vi egentlig hadde tenkt å spandere alkohol til gjestene, men når det plutselig blir nesten dobbelt så mange gjester (takk til nært familimedlem for det) så sprekker budsjettet rett og slett...

Hva ville du da valgt:

1. ikke blitt invitert?

2. Blitt invitert, men uten alkohol?

Anonymous poster hash: 7a2df...be1

Frekt av deg å skylde på andre! Ditt ansvar! Ikke inviter folk med mindre du har budsjett til det. Hvorfor skal det gå utover gjestene dine? Da kan du invitere de ekstra gjestene til bare kaffe (selv om jeg personlig synes det er sært å invitere gjester til bare kaffe på bryllup).

Anonymous poster hash: 80d23...288

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...som jo er det jeg har gjort, ved å poste i tråden. Det sier seg vel selv.

Da var det vel ikke nødvendig å sitere mitt innlegg. Det er helt tydelig at der skriver du til meg og ikke til ts.

Anonymous poster hash: 515a8...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan i all verden fikk dere disse ekstra gjestene?



Anonymous poster hash: 84525...4d6
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Da var det vel ikke nødvendig å sitere mitt innlegg. Det er helt tydelig at der skriver du til meg og ikke til ts.

Anonymous poster hash: 515a8...15e

Når du sier at man må vente med å gifte seg til man kan "betale for vinen selv", hvis ikke så er det ikke måte på frekkheten, synes jeg det er naturlig (og nødvendig!) at jeg sier imot deg direkte. Når vi da videre diskuterer TS sin situasjon i TS sin tråd, synes jeg også det vil være naturlig for TS å lese de innleggene som kommer, og eventuelt følge forslag som kommer der. Det at jeg skriver direkte mot noe du sier, betyr ikke at mitt innlegg kun er rettet til deg ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS igjen...

Takker for alle innspill. Dere tar jo helt av dere ;)

Hva med et tredje altrenativ da:

3: Vi spanderer vin til hovedretten, men ikke til forrett og dessert?

Ønsker jo at alle skal kose seg og ha det bra.

De som kommer kjenner oss (og vår situasjon) og er nok glade på våre vegne denne dagen, med eller uten alkohol...

Kaffegjester ønsker jeg ikke da mange kommer såpass langveis fra må de få middag, alle som en..



Anonymous poster hash: 7a2df...be1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen...

Takker for alle innspill. Dere tar jo helt av dere ;)

Hva med et tredje altrenativ da:

3: Vi spanderer vin til hovedretten, men ikke til forrett og dessert?

Ønsker jo at alle skal kose seg og ha det bra.

De som kommer kjenner oss (og vår situasjon) og er nok glade på våre vegne denne dagen, med eller uten alkohol...

Kaffegjester ønsker jeg ikke da mange kommer såpass langveis fra må de få middag, alle som en..

Anonymous poster hash: 7a2df...be1

Nei. Står det så dårlig til så må dere komme opp med en ny løsning.

Anonymous poster hash: 515a8...15e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen...

Takker for alle innspill. Dere tar jo helt av dere ;)

Hva med et tredje altrenativ da:

3: Vi spanderer vin til hovedretten, men ikke til forrett og dessert?

Ønsker jo at alle skal kose seg og ha det bra.

De som kommer kjenner oss (og vår situasjon) og er nok glade på våre vegne denne dagen, med eller uten alkohol...

Kaffegjester ønsker jeg ikke da mange kommer såpass langveis fra må de få middag, alle som en..

Anonymous poster hash: 7a2df...be1

Da hadde jeg foretrukket et alkoholfritt bryllup isteden. Liker ikke betalbar etter middag heller, men at drikke til maten "følger med" tar jeg som gitt i et bryllup.

Men jeg lurer også på hvordan dere endte opp med disse ekstra gjestene?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk er veldig pirkete på det med alkohol til maten her! Er det virkelig så viktig?

Ts: Jeg hadde brydd meg fint lite om jeg måtte betale for vinen hvis jeg ville ha det til middagen eller om det ikke ble server alkohol til maten i det hele tatt. Jeg syns det viktigste er å få være tilstede på den store dagen til noen jeg bryr meg om. Man kan fint nyte et måltid uten å drikke vin til det.



Anonymous poster hash: c7644...5a4
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Ikke alle bor nær svenskegrensa og kan handle inn billig alkohol når det måtte passe seg...

En annen ting er at bygdehus ol. ofte ligger litt vel langt fra overnattingssteder slik at hvis en bruker et slikt lokale må folk ordne transport selv, noe som også blir dyrt for folk når det er alkohol med i bildet...

Eller så kan jo paret ordne transport til gjetene, men da står gjestene ikke lenger flike ritt til å forlate festen når de vil...



Anonymous poster hash: 7a2df...be1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hva om du driter i den åndsvakt dyre vinpakken og spanderer tre enheter drikke i løpet av middagen? Vinpakker er laget for at stedet skal tjene penger, det lønner seg faktisk å heller sette en begrensning på antall glass.

Og jeg hadde bedt om å få gjestelisten på ekstra gjestene og ringt dem opp alle som en og beklaget at de var invitert ved en feil, men at dere rett og slett ikke har råd til så mange gjester. Beklage i hue og rævva, men si at det ikke går. Eventuelt kan jo den som har invitert kreti og pleti som ikke stod på deres gjesteliste gjøre den jobben. Vær skikkelig dramatisk: enten ordner vedkommende dette, eller dere må avlyse.

Alternativ 2: alkoholfridrikke inkludert, alkoholdig drikke kan kjøpes. Jeg synes dette alternativet er best uten alkohol fordi forventningen i et bryllup faktisk er at vertskapet betaler for gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og skal det være alkoholfritt så må det være alternativer utover brus og vann som faktisk står til maten. Dersom du googler så er det en artikkel om alkoholfrie alternativer som passer til ulike typer mat.



Anonymous poster hash: 31dc4...bfc
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen..

Vi har heldigvis ikke kommet så langt at vi har sendt ut invitasjoner enda, men når vi begynte å snakke om bryllupet så sier familie at da må bare de og de også få komme, og vips er vi gått fra 20 til nermere 50 gjester... (Vi kan altså enda gå tilbake til kun de 20.)

Jeg vil gjerne avklare mer og ha en plan før folk faktisk blir invitert, derfor er det greit å høre reaksjoner her. :)

Alkoholfri drikke er det klart alle skal få fri tilgang til. Vi må nok holde oss til de alkoholfrie alternativene lokalet kan tilby, men skal høre med de i morgen hva de kan tilby, se lokaler og få mer info om priser.



Anonymous poster hash: 7a2df...be1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Å... så det var storm i et vannglass ...? Eh ... (nesten) bokstavelig talt.

Men da gjør du sånn her:

Drit i vinpakken, spander 3 enheter pr person.

Fortell det overivrige familiemedlemmet at vedkommende må dementere - dere skal kun ha 20 gjester. Ferdig snakka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow, blir sjokkert over at folk synes det er så ekstremt viktig med vin til maten?? Hadde hverken blitt skuffet eller sjokkert eller noe hvis jeg hadde kommet til et bryllup og ikke blitt sjenket vin.

Mange kravstore gjester her....



Anonymous poster hash: 2a480...a3c
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen..

Vi har heldigvis ikke kommet så langt at vi har sendt ut invitasjoner enda, men når vi begynte å snakke om bryllupet så sier familie at da må bare de og de også få komme, og vips er vi gått fra 20 til nermere 50 gjester... (Vi kan altså enda gå tilbake til kun de 20.)

Jeg vil gjerne avklare mer og ha en plan før folk faktisk blir invitert, derfor er det greit å høre reaksjoner her. :)

Alkoholfri drikke er det klart alle skal få fri tilgang til. Vi må nok holde oss til de alkoholfrie alternativene lokalet kan tilby, men skal høre med de i morgen hva de kan tilby, se lokaler og få mer info om priser.

Anonymous poster hash: 7a2df...be1

Dersom de ikke kan tilby noe utover brus/mineralvann og farris så hadde jeg vært dypt skuffet. Polet har faktisk mange gode alkoholfrie alternativer som ikke heter alkoholfri vin. Som smaker høgg.

Jeg er en av de som liker drikke tilpasset mat. Jeg drikker overhode ikke brus. Farris er et dårlig alternativ og da kan jeg like godt få vann og så har du spart de kronene.

Anonymous poster hash: 31dc4...bfc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg syns det er eit betimeleg spørsmål til den som insisterer på fleire gjestar om dei vil vere med på å dekke delar av rekninga i så fall. Det kan tenkast at dei vil gi eit bidrag, men då må det kome på bordet. Å presse fleire slektningar inn på gjestelista er for øvrig ganske utidig, spør du meg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker veldig rart å ikke servere drikke til maten ja, spesielt når det er en såpass fin plass (som jeg regner med det er til 500 kr pr. person for vin). Er det ikke mulig å bytte lokale?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...