Gå til innhold

Middag, men ikke alkohol til gjestene..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere inviterer til fest, da er dere også vertskap. En god vert skal sørge for at gjestene har det bra, og at de trakteres på best mulig måte.

Anonymous poster hash: cb36b...ae2

Jeg ville som gjest hatt det helt utmerket med farris/brus til maten. Hvorfor er gratis alkohol et must?

Er det et greit utvalg av brus og vann, synes jeg gjestene kan kjøpe noe annet om de vil ha noe annet.

Anonymous poster hash: f416b...7ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gitt at det serveres annen alkoholfri drikke gratis, synes jeg ikke det er noe problem at alkoholen må betales for dersom man vil ha det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er brudeparet interessert i å skape en fin kveld for andre enn seg selv lurer jeg på.

Man kan da ha det kjempefint uten alkohol!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal serveres alkoholfritt er det like dyrt for et glass farris som en flaske øl, bare for å ha påpekt det. Restauranter tar seg betalt. Hold dere til tjue gjester og server velkomstdrink, vin til maten og til dessert og kaker. Betal-bar er noe annet, det er ikke før etter kl. 21.



Anonymous poster hash: 9a7af...1ad
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man kan da ha det kjempefint uten alkohol!

Vet du en bryllupsfest er ikke artig uten alkohol, det blir til at man bare snakker med dem man kjenner mens man kikker på klokken og lurer på om det blir for teit å gå klokken halv tolv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Så alle som har vært sammen i 12 år er rike? Det var nytt for meg.....

Anonymous poster hash: 7a2df...be1

Nei, men så må man ikke være rik for å arrangere en fin fest til gjestene heller! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Man kan da ha det kjempefint uten alkohol!

Det er jeg enig i, så derfor er et alkoholfritt bryllup et alternativ. Men jeg liker altså ikke konseptet med å betale for drikke til middagen selv. Det skaper litt sånn skille mellom gjestene, de med god råd kjøper seg vin til maten, de med dårlig råd må nøye seg med brus/farris. Da er ikke utgangspunktet likt for gjestene. Jeg syns det er ille nok å gi gjestene slike økonomiske belastninger etter middagen (altså på festen, med betalbar), men spesielt under middagen synes jeg gjestene skal slippe å tenke på det, og at alle som vil ha vin skal få. Eventuelt ingen får vin. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du en bryllupsfest er ikke artig uten alkohol, det blir til at man bare snakker med dem man kjenner mens man kikker på klokken og lurer på om det blir for teit å gå klokken halv tolv.

Dette sier mer om enkelte gjester, enn om at det ikke serveres alkohol i alle bryllup.

Jeg har vært i et par alkofrie bryllup og det har vært kjempehyggelig og gøy.

Det verste jeg husker fra et par andre bryllup er en eller flere som skaper dårlig stemning pga. manglende evne til å begrense inntaket sitt.

Anonymous poster hash: c92c3...a22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette sier mer om enkelte gjester, enn om at det ikke serveres alkohol i alle bryllup.

Jeg har vært i et par alkofrie bryllup og det har vært kjempehyggelig og gøy.

Det verste jeg husker fra et par andre bryllup er en eller flere som skaper dårlig stemning pga. manglende evne til å begrense inntaket sitt.

Anonymous poster hash: c92c3...a22

Tror du skal være forsiktig med å generalisere bryllupsgjestene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville syntes det var helt ok å måtte kjøpe alkohol selv, men jeg ville forventet at det var NOE drikke med til maten - vann, brus og denslags.



Anonymous poster hash: 427d5...632
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Tror du skal være forsiktig med å generalisere bryllupsgjestene.

Du generaliserer jo bryllupsfestene...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal være forsiktig med å generalisere bryllupsgjestene.

Du skriver at bryllupsfester ikke er gøy uten alkohol. Det er jo også å generalisere...

Mange koser seg i andres selskap uten å måtte drikke alkohol for å slappe av/holde praten i gang.

Anonymous poster hash: c92c3...a22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Du generaliserer jo bryllupsfestene...

De uten alkohol ja. Fordi jeg har fremdeles ikke snakket med noen i RL som synes slike har vært verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

De uten alkohol ja. Fordi jeg har fremdeles ikke snakket med noen i RL som synes slike har vært verdt det.

Hvorfor skal ikke andre som har en erfaring med en viss type gjester få lov å generalisere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor skal ikke andre som har en erfaring med en viss type gjester få lov å generalisere da?

Vel, det må de da bare gjøre. Både med og uten alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørt om en brud som ikke forventer gave??

Ikke hørt om det nei?

Vel her er jeg. Når vi giftet oss ville vi ikke ha gaver, dette ble understreket skriftlig to ganger og muntlig hver gang noen spurte hva vi ønsket oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye unger her inne, det er derfor disse debattene blir så dumme. "Jeg synes det er godt med cola til maten, jeg, vin er jo vondt! Skal du ha gratis fyll? MÅ du drike? Hvorfor er du så bitter?" Jeg skjønner ikke hvorfor det er så om å gjøre for vertskapet å skulle være så oppfinnsom som mulig for å slippe unna å stå for full pakke. Vin er faktisk en naturlig del av en festmiddag for VOKSNE mennesker.

Anonymous poster hash: 937a4...c73

Ikke for folk so 1) ikke drikker eller 2) ikke krever alkohol. Beklager, men VOKSNE mennesker krever ikke å svekke nervesystemet til enhver festmiddag, VOKSNE MENNESKER SOM NYTER ALKOHOL gjør derimot det. Du virker da svært lite voksen om du virkelig tror alle voksne mennesker verken ønsker eller krever alkohol til drikke.

Anonymous poster hash: b02ff...a35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste bryllupet jeg var i serverte de vin til middagen, og hadde åpen bar etterpå, der gjestene kunne kjøpe seg mer.



Anonymous poster hash: 1577d...e14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Er du virkelig så egoistisk?

Hvis bryllupet ikke er for gjestene, hvorfor inviterer man da gjester? For å vise frem kjolen sin?

Og til dere som mener at det er da ikke noe problem at gjestene kjøper alkohol selv: husk at vinpakken her koster 500 kroner pr person. Dette er i en prisklasse som ville fått meg til å si "nei takk".

Jeg hadde alkoholfritt bryllup selv, men drikke til maten ble altså spandert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...