Gå til innhold

Middag, men ikke alkohol til gjestene..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må selvsagt ta det opp med vedkommende som har invitert folk som egentlig ikke var invitert, og få vedkommende til å trekke tilbake invitasjonene rett og slett. Eller så får vekommende som har invitert folk uten deres tillatelse betale barregningen.

Anonymous poster hash: 515a8...15e

Enig i dette! Skjønner forøvrig ikke hvordan andre enn brudeparet kan invitere? Sendte/sender dere ikke ut invitasjoner?

Anonymous poster hash: 8b461...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal endelig gifte oss men har ikke verdens største budsjett.

Vi får nå flere gjester enn vi først hadde tenkt og vurdere derfor å kutte ut alkoholen til middagen.

Vinpakken der vi skal være koster nesten like mye som middagen (altså ca 500,-pr.gjest) Er det veldig frekt av oss å ikke spandre vin? De får tre-retters middag.

De som ønsker kan få bestille vin til maten, men skal vi ha så mange gjester har vi ikke råd til alkohol, så de må nok desverre betale selv...

Hvordan hadde du reagert som gjest her?

Resten av bryllupet er også budsjett. Billig kjole, enkle, hjemmelagde blomsteroppsatser/bukett, og ingen dokurver i sikte! ;)

Anonymous poster hash: 7a2df...be1

Det går sikkert helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg og mannen hadde det vært helt i orden. Vi har vært i flere bryllup hvor gjestene har betalt enten for både mat og drikke eller bare drikke og skal i ett til om ikke så lenge. Kjør på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, NEI! Nå må det bli slutt på slike frekkheter. Har dere ikke råd til å spandere drikken under middagen engang, så har dere fanden ikke råd til en bryllupsfest. Enten så får dere gifte dere bare dere to og forlovere eller velge et rimeligere alternativ med grendahus der dere tar ansvar for mat og drikke, eller så venter dere til dere har råd til å betale for vinen til middagen.

Folk altså.

Anonymous poster hash: 515a8...15e

Hahaha jeg ler meg ihjel av deg! Du er prippen. Herregud da, når skal dere innse at det faktisk er mer vanlig i verden å bidra til store familiebegivenheter som bryllup enn å bli påspandert mat og fyll. Jeg synes hele den har-du-ikke-råd-så-kan-du-ikke-ha-bryllupsfest - mentaliteten er håpløs og arrogant! Jeg er så drittlei sånne meninger som dine!! FOLK ASS!

Anonymous poster hash: 7158c...505

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som klager på å måtte betale alkoholen selv er kravstore. Alle vet at det er skikkelig dyrt

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, NEI! Nå må det bli slutt på slike frekkheter. Har dere ikke råd til å spandere drikken under middagen engang, så har dere fanden ikke råd til en bryllupsfest. Enten så får dere gifte dere bare dere to og forlovere eller velge et rimeligere alternativ med grendahus der dere tar ansvar for mat og drikke, eller så venter dere til dere har råd til å betale for vinen til middagen.

Folk altså.

Anonymous poster hash: 515a8...15e

Det er tre retters middag. Vinen koster like mye, tror du alle er laget av penger?! Skjerp deg. Denne dagen handler ikke om gjestene.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Det er tre retters middag. Vinen koster like mye, tror du alle er laget av penger?! Skjerp deg. Denne dagen handler ikke om gjestene.

Hvis dagen ikke handler om gjestene foreslår jeg at brudeparet avlyser festen og tar en kjapp tur på tinghuset og får registrert ekteskapet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Min mann har forresten vært i et bryllup der brudgommen under middagen reiste seg opp for å si at gjestene måtte betale drikkene deres selv. Min mann syntes det var pinlig. Dette brudeparet hadde også sin vielse på et ganske flott sted egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Det er tre retters middag. Vinen koster like mye, tror du alle er laget av penger?! Skjerp deg. Denne dagen handler ikke om gjestene.

Neivel, så hvorfor invitere gjester da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

TS igjen..

Vi har heldigvis ikke kommet så langt at vi har sendt ut invitasjoner enda, men når vi begynte å snakke om bryllupet så sier familie at da må bare de og de også få komme, og vips er vi gått fra 20 til nermere 50 gjester... (Vi kan altså enda gå tilbake til kun de 20.)

Jeg vil gjerne avklare mer og ha en plan før folk faktisk blir invitert, derfor er det greit å høre reaksjoner her. :)

Alkoholfri drikke er det klart alle skal få fri tilgang til. Vi må nok holde oss til de alkoholfrie alternativene lokalet kan tilby, men skal høre med de i morgen hva de kan tilby, se lokaler og få mer info om priser.

Anonymous poster hash: 7a2df...be1

Og det hadde vært mitt alternativ. Heller en mindre fest med alt inkludert, enn betalbar for 50 :)

Ingen har vel noe med å invitere folk til andre menneskers bryllup?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør invitere bare de gjestene dere opprinnelig ville invitere og servere dem full pakke til middagen. ELLER ha alkoholfritt bryllup. Å be gjestene betale for drikke til maten er en uting. Det synes selv jeg, som ikke er rabiat tilhenger av fri bar, som enkelte andre her.



Anonymous poster hash: 85257...a16
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Hvor er festen? Kan folk ha med drikke?

Vi var i bryllup der alle gjestene hadde med en flaske vin. Disse ble samlet inn og satt rundt om på bordene. Litt spleiselag. Ingen stusset og alle synes det bare var hyggeligå bidra.

Dersom det er på hotell e.l synes jeg dere skal gå tilbake til de opprinnelige 20 gjestene og heller spandere drikke.

Endret av Jørild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal endelig gifte oss men har ikke verdens største budsjett.

Vi får nå flere gjester enn vi først hadde tenkt og vurdere derfor å kutte ut alkoholen til middagen.

Vinpakken der vi skal være koster nesten like mye som middagen (altså ca 500,-pr.gjest) Er det veldig frekt av oss å ikke spandre vin? De får tre-retters middag.

De som ønsker kan få bestille vin til maten, men skal vi ha så mange gjester har vi ikke råd til alkohol, så de må nok desverre betale selv...

Hvordan hadde du reagert som gjest her?

Resten av bryllupet er også budsjett. Billig kjole, enkle, hjemmelagde blomsteroppsatser/bukett, og ingen dokurver i sikte! ;)

Anonymous poster hash: 7a2df...be1

Hadde syntes det var veldig rart. Ville selvsagt sagt at det var helt OK og kommet allikevel, men det ville nok blitt en historie som gikk noen år.

Hadde det vært helt alkoholfritt bryllup hadde det vært helt OK. Da hadde jeg tenkt at det var sikkert noen gjester i selskapet som ikke klarer og styre seg. Selv synes jeg god mat smaker bedre med vin, men ....

Ville syntes det var rart om jeg kunne velge en vinpakke.

Jeg ville gjerne vist det på forhånd, for da kan jeg ta bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis dere vil være snakkisen som det gniene paret i mange år, så kjør på!

Selv ville jeg heller at bryllupet mitt ville bli husket som en hyggelig fest, en at bryllupet deres i mange år assosieres med dette.

Og, folk snakker, det skal jeg love deg.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir rart og feil om gjestene skal betale sin egen vinpakke i et bryllup. Da er det bedre at dere ikke lar dere presse til å invitere flere enn hva dere i utgangspunktet hadde tenkt, og betaler for drikke til maten. Gjestene kan heller betale sin egen drikke til selve festen (men opplys om det på forhånd).

Evt som andre har nevnt: finn et annet lokale der dere kan kjøpe inn drikke selv. Selv om dere ikke bor nære svenskegrensa og kan harryhandle så blir det likevel mye billigere å kjøpe inn drikke på polet enn å måtte betale for overpriset restautantvin.

Alternativ hvis dere ikke vil endre på hverken antall gjester eller lokale er å kjøre alkoholfritt bryllup. Si ifra på forhånd i såfall slik at gjestene vet de kan kjøre selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere mulighet til å dra til Danmark eller Sverige?



Anonymous poster hash: 25527...4d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Det er en selvfølge at vertskapet står for drikke til maten, om denne drikken er alkoholfri eller ikke er ikke viktig, men at gjestene selv skal måtte betale er uhørt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke la gjestene betale for drikken selv :sjokkert: wtf liksom.

Å være gjest i bryllup er faktisk også ganske dyrt. Og for å være helt ærlig, ikke særlig gøy heller:p



Anonymous poster hash: 54845...a2e
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, blir sjokkert over at folk synes det er så ekstremt viktig med vin til maten?? Hadde hverken blitt skuffet eller sjokkert eller noe hvis jeg hadde kommet til et bryllup og ikke blitt sjenket vin.

Mange kravstore gjester her....

Jeg drikker ikke vin selv, men synes likevel det er en selvfølge at det serveres vin til maten ved fine middager og store anledninger som dette, og at det er en selvfølge at gjestene ikke må betale den selv. Det er da virkelig ikke spesielt kravstort å forvente å få drikke til middagen når man blir invitert i bryllup.

TS igjen..

Vi har heldigvis ikke kommet så langt at vi har sendt ut invitasjoner enda, men når vi begynte å snakke om bryllupet så sier familie at da må bare de og de også få komme, og vips er vi gått fra 20 til nermere 50 gjester... (Vi kan altså enda gå tilbake til kun de 20.)

Det er deres bryllup, det er åpenbart dere selv som skal betale, da er det selvfølgelig også dere som bestemmer hvem som skal inviteres. Jeg skjønner ikke helt problemet her - dere ønsker 20 gjester, dere har råd til 20 gjester, ergo inviterer dere 20 gjester. Det vil alltid være andre som har meninger om hvem som skal og bør inviteres, det betyr ikke at dere må rette dere etter det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...