Gå til innhold

Til dere kunder i kassa på rimi.


nillepose

Anbefalte innlegg

Til dere som kritiserer! Dere skulle prøvd å sittet i kassen på en butikk på en travel lørdag!

Kunder blir sure og irriterte og kjefter på de som sitter i kassen fordi det går seint og køen er lang.

Det er som oftest andre kunder som har skylden i at det går sent, fordi de somler, har glemt en vare å går for å hente selv om det er mange bak de i køen!

Anonymous poster hash: ac1c4...5a7

Men det er faktisk jævla mange treige kassaarbeidere som aldri burde ha sittet der også! Er ei på den lokale remaern, første gangen jeg var innom trodde jeg hun var ny, men hun har jobbet der i tre-fire år ifølge samboeren min, og jeg har handlet der i et år. Hun snur og vender på hver eneste vare for å finne strekkoden, hun må lete opp alle PLU kodene på frukten, og hun spør aldri om verken kvittering eller pose. Og tar det som en selvfølge at alle betaler med kort!

Og jeg er overraskende nok en tolmodig sjel fordi jeg vet hvor dritt det er å sitte der, men noen mennesker burde rett og slett ikke sitti der! Hos oss er vi kun nok ansatte til å bemanne alle kassene ved krise, og kan man ikke være kasserer hos oss, så kan man dessverre ikke være der. For bruker man 5 minutter på å ekspedere en hel handlevogn, vel, da er man for treg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg irriterer meg voldsomt over at nesten alle kunder legger det tyngste sist oppå båndet. Ofte så er båndet allerede fullt, hvordan skal jeg da hindre at eggene eller potetgullet blir knust av 4-pakken med pepsi?

Det er vel gjerne fordi de tyngste tingene ligger i bunn av handlevognen for å ikke knuse de andre varene. Skal en da begynne å lete frem det som er helt i bunn for å legge dette på først? Det tar kanskje ett sekund for den i kassen og sette de tyngste tingene til siden i det vedkommende slår inn varen. Det tar mye lengre tid å grave frem alt det tyngste i fra en full handlevogn.

Om dere som har denne jobben irriterer der slik over småting så bør dere seriøst få dere en ny jobb umiddelbart!

Det er forøvrig nok av ting dere som ansatt i butikk kan gjøre for å forbedre handledagen for oss kunder.

1) Sørg for at vi ikke må gå til kassen for å hente handlekurv

2) Ha nok åpne kasser til at det ikke danner seg kø. Er det lang kø må dere åpne ny kasse, ikke skylde på trege kunder

3) Sørg for at det er plass til å sette fra seg kurven når en har handlet, ekstremt irriterende når der ikke er ledige plasser ved kassed fordi dere ikke gidder å rydde opp.

4) Anslå hvor mange poser en kunde trenger, ikke overlat dette til kunden å bedømme.

5) Slutt å studer dato på førerkort. Har en førerkort er en gammel nok til å kjøpe alkohol og tobakk. Hvorfor regne ut nøyaktig alder på kunden?

6) Slutt med unødvendig småprat, det er ikke ønskelig og er ekstremt irriterende.

7) Ikke bemerk høylytt hva jeg handler

Endret av 79kreps
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel gjerne fordi de tyngste tingene ligger i bunn av handlevognen for å ikke knuse de andre varene. Skal en da begynne å lete frem det som er helt i bunn for å legge dette på først? Det tar kanskje ett sekund for den i kassen og sette de tyngste tingene til siden i det vedkommende slår inn varen. Det tar mye lengre tid å grave frem alt det tyngste i fra en full handlevogn.

Om dere som har denne jobben irriterer der slik over småting så bør dere seriøst få dere en ny jobb umiddelbart!

Jeg skal love deg at jeg ikke er den eneste som irriterer meg over det. Men det er ingen krise, jeg viser ikke min irritasjon utad på noen måte, og neida, det er ikke noe problem å sette varene til siden, med mindre båndet er helt fullt. Men det kan skje at jeg ikke har hodet helt med meg en dag, det kan skje at jeg bare lar varene skli ned som normalt på båndet, og da kan det skje at eggene, potegullet eller lignende blir knust, så det er lurt av kundene å tenke litt selv også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal love deg at jeg ikke er den eneste som irriterer meg over det. Men det er ingen krise, jeg viser ikke min irritasjon utad på noen måte, og neida, det er ikke noe problem å sette varene til siden, med mindre båndet er helt fullt. Men det kan skje at jeg ikke har hodet helt med meg en dag, det kan skje at jeg bare lar varene skli ned som normalt på båndet, og da kan det skje at eggene, potegullet eller lignende blir knust, så det er lurt av kundene å tenke litt selv også. ;)

Da forventer jeg faktisk å få nye varer. Det er ikke mye man forventer av en kassedame, men du bør kunne klare å la være å knuse varene til kundene dine.

Anonymous poster hash: bb0cc...ef5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forventer jeg faktisk å få nye varer. Det er ikke mye man forventer av en kassedame, men du bør kunne klare å la være å knuse varene til kundene dine.

Anonymous poster hash: bb0cc...ef5

Om jeg skulle være så uheldig å ødelegge varene dine skal du få nye, men det er lov for kundene å ikke være idiot også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5) Slutt å studer dato på førerkort. Har en førerkort er en gammel nok til å kjøpe alkohol og tobakk. Hvorfor regne ut nøyaktig alder på kunden?

Moped ;-) Har tatt en 10-12 stykker opp gjennom åra! Men jeg har jo førerkort, er gammal nok da altså ;-) Som oftest ser jeg på baksiden for å se om de har B!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En gang var jeg uheldig og mistet en sixpack eggekartong i gulvet på butikken. Tittet meg rundt og så at ingen hadde sett meg og mitt uhell. Gikk til kassa og betalte de andre varene og løp ut. Slemt gjort? Måtte jeg egentlig ha betalt? Var dette et slags tyveri?



Anonymous poster hash: 6e11d...aea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel gjerne fordi de tyngste tingene ligger i bunn av handlevognen for å ikke knuse de andre varene. Skal en da begynne å lete frem det som er helt i bunn for å legge dette på først? Det tar kanskje ett sekund for den i kassen og sette de tyngste tingene til siden i det vedkommende slår inn varen. Det tar mye lengre tid å grave frem alt det tyngste i fra en full handlevogn.

Om dere som har denne jobben irriterer der slik over småting så bør dere seriøst få dere en ny jobb umiddelbart!

Det er forøvrig nok av ting dere som ansatt i butikk kan gjøre for å forbedre handledagen for oss kunder.

1) Sørg for at vi ikke må gå til kassen for å hente handlekurv

2) Ha nok åpne kasser til at det ikke danner seg kø. Er det lang kø må dere åpne ny kasse, ikke skylde på trege kunder

3) Sørg for at det er plass til å sette fra seg kurven når en har handlet, ekstremt irriterende når der ikke er ledige plasser ved kassed fordi dere ikke gidder å rydde opp.

4) Anslå hvor mange poser en kunde trenger, ikke overlat dette til kunden å bedømme.

5) Slutt å studer dato på førerkort. Har en førerkort er en gammel nok til å kjøpe alkohol og tobakk. Hvorfor regne ut nøyaktig alder på kunden?

6) Slutt med unødvendig småprat, det er ikke ønskelig og er ekstremt irriterende.

7) Ikke bemerk høylytt hva jeg handler

Det er ikke verre enn å organisere handlevognen din. Sett det tyngste en plass, og de lette tinga foran feks. Verre er det ikke! Dessuten er enkelte kasser veldig lange, så man må sette seg i ubehagelige sittestillinger for å få flyttet på de.

1. Dere kunder kan bli flinkere til å sette inn handlevognene der de skal være. Hadde alle gjort dette hadde det ikke vært noe problem. Er ikke alltid man rekker å sette tilbake alt, om det er kø feks. Da tar man det gjerne etter køen er ferdig.

2. Det med kø er jeg enig i, der jeg jobber plinger vi på en til om det er tre kunder i kassa. Kø er unødvendig, og er det nok folk på jobb skal man plinge på en til.

Nå er det et nytt system som gjør at vi må taste inn fødselsdato, derfor studerer vi det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang var jeg uheldig og mistet en sixpack eggekartong i gulvet på butikken. Tittet meg rundt og så at ingen hadde sett meg og mitt uhell. Gikk til kassa og betalte de andre varene og løp ut. Slemt gjort? Måtte jeg egentlig ha betalt? Var dette et slags tyveri?

Anonymous poster hash: 6e11d...aea

De fleste ville ikke tatt betalt, men setter stor pris på at man sier i fra om man ødelegger noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang var jeg uheldig og mistet en sixpack eggekartong i gulvet på butikken. Tittet meg rundt og så at ingen hadde sett meg og mitt uhell. Gikk til kassa og betalte de andre varene og løp ut. Slemt gjort? Måtte jeg egentlig ha betalt? Var dette et slags tyveri?

Anonymous poster hash: 6e11d...aea

Nei, du måtte ikke ha betalt. Men jeg personlig setter pris på kunder som sier ifra, så vi kan gå å vaske det opp. Sykt irriterende å gå rundt i butikken så ser du et knust syltetøyglass, og ingen sier ifra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må være tilnærmet den perfekte kunde etter hva jeg har lest her. (men har ikke lest hele tråden, da).

Syns de aller fleste som sitter i kassen er svært hyggelige og høflige og jeg er sjølsagt det samme tilbake.

Det er kun en ting som av og til kan skape litt trøbbel, og det er når det ikke er flere slike skillepinner ledige.

Og hvis kassapersonen ikke stopper båndet, så hender det at mine varer blander seg med andres. Det kan det jo bli mye moro utav, sjølsagt, men som regel blir det merarbeid og mye styr for den som sitter i kassen. Og det vil dere vel ikke ha? ;) Så, flere skillepinner, takk. (eller hva dere kaller det).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, litt av noen regler når man skal handle mat a' gitt....

Jepp. Du må være sertifisert butikkhandler før du slipper inn. Og skal du gjøre noe avanserte opperasjoner som f.eks å bruke brøskjæremaskinen eller plukke ut løsvekt produkter må du ha minst 5 års erfaring og ekstra kurs.

Og ikke glemm HMS reglene hvis du må bøye deg ned for å få tak i varer.

Anonymous poster hash: 45684...394

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som sitter i kassa har mye mere trening i å spørre om pose og kvittering. Så det overlater jeg til de profesjonelle...

Anonymous poster hash: 45684...394

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såpass! Det er mye å tenke på når man ønsker å bytte penger mot varer hos Rimi. Noen av punktene er greie nok dem, men vi kunder kan også forvente et visst nivå tilbake. :)

Her er mine 10 punkter til dere som betjener kassene på Rimi:

1. Sørg for at det alltid er vogner og kurver ved inngangen.

2. Si "Hei" og smil. Gå på smilekurs om nødvendig.

3. Sørg for at det ALLTID er nok papir på kvitteringsrullen i kassaapparatet.

4. Sørg for at det åpnes flere kasser så snart det blir mer enn 2-3 personer i kø ved din kasse.

5. Når ny kasse åpnes, gå bort og hent de første som står i nærmeste kø. Snikere må avvises.

6. Ikke småprat med kundene. Vi som står bak i køen ønsker rask ekspedering.

7. Ingen nedlatende kommentarer om varene kunden kjøper.

8. Ikke spør om vi vil ha kvittering. Kunden ber om kvittering dersom H'n ønsker det.

9. Ikke spør om pose dersom jeg kun kjøper en halvliter Cola og en sjokolade.

10. Legg fra deg telefonen. Oppdatering av Facebook kan du sikkert gjøre i pausen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det et nytt system som gjør at vi må taste inn fødselsdato, derfor studerer vi det.

Haha, har du ikke vent deg til å bare taste inn noe som er innenfor grensa? Du MÅ jo ikke taste inn datoen til den som kjøper hvis du klarer å huske at folk født etter dagens dato 1996 er gamle nok. :)



Anonymous poster hash: ccf46...588
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, har du ikke vent deg til å bare taste inn noe som er innenfor grensa? Du MÅ jo ikke taste inn datoen til den som kjøper hvis du klarer å huske at folk født etter dagens dato 1996 er gamle nok. :)

Anonymous poster hash: ccf46...588

Syns ikke man skal gjøre narr av folk som følger jobbinstruks.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Syns ikke man skal gjøre narr av folk som følger jobbinstruks.

Jeg har selv jobbet i kasse med slikt system og det holder lenge at man får åpnet for salg såfremt man har sjekket legitimasjonen. Handler om å være litt effektiv, vet du.

Anonymous poster hash: ccf46...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5) Slutt å studer dato på førerkort. Har en førerkort er en gammel nok til å kjøpe alkohol og tobakk. Hvorfor regne ut nøyaktig alder på kunden?

Førerkort utstedes til personer ned til 16 års alder, for klasse T (traktor) og A1 (lett motorsykkel).Uten å se på datoen vil man altså risikere å selge øl til mindreårige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil at kundene skal gjøre jobben for deg altså. Det er ikke akkurat slitsomt å spørre om pose, kvittering og se om kunden drar opp korte eller kontanter. Hva sier sjefen din til kravene dine? Jeg har jobbet i kassa selv, vi hadde aldri sånne krav.

Endret av Evilposelos
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv jobbet i kasse med slikt system og det holder lenge at man får åpnet for salg såfremt man har sjekket legitimasjonen. Handler om å være litt effektiv, vet du.

Anonymous poster hash: ccf46...588

Alternativ 1: Sjekke bilde, førerkortklasse og skrive tilfeldig dato.

Alternativ 2: Sjekke bilde, fødselsdato, og skrive fødselsdato.

Den ene er IKKE mye mer effektiv enn den andre, og da syns jeg ekspeditøren skal få lov til å følge jobbinnstruks uten at du skal irritere deg over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...