Gå til innhold

Hva synes dere om Preben Møllers ytringer på Sukker.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han var sjøstøgg i tillegg til at han har dårlige holdninger.

-Jente/Kvinne 18



Anonymous poster hash: 7e0b5...6d7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som tidligere nevnt må han og andre få ha sin mening, så det er ingen harme fra min side ihvertfall.

Ikke ovenfor de som vil date yngre damer enn meg heller.

Men når faktum er at denne "ubehagelige" sannheten ikke stemmer med virkeligheten jeg som kvinne opplever må det være mulig å påpeke dette.Jeg opplever nemlig ikke at menn på min egen alder ser på meg som for gammel.

Jeg tviler som sagt på at Preben Møller har sagt at du er nødt til å gå opp i alder. Det ville forundret meg storlig om han var så bastant. Det jeg mistenker at han kan ha sagt er noe langt mildere, som at du som kvinne vil kunne øke dine muligheter på partnermarkedet om du også kikker litt oppover i alder. At det skulle være umulig å finne en partner på egen alder faller på sin egen urimelighet, det er jo aldri umulig, selv ikke for unge gutter i tenårene. Men som kvinne har du flere å velge mellom om du kikker litt oppover i alder i tillegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=823286#entry14173125

…..kvinner FORETREKKER for det meste menn / gutter på sin egen alder.

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

Ja. Dette har jeg også lagt merke til når jeg så på nettprofiler sammen med en kompis. Dette var på Møteplassen og Match. Damer flest ville ha menn som var på omtrent samme alder, ikke 10-15 og 20 år eldre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri klaget på at jentene overser meg, jeg. Som jeg skrev, når jeg var på Sukker husker jeg det ble opprettet en tråd der brukerne sammenliknet besøkstall på profilene, og der viste deg seg at den aller minst populære, godt voksne kvinnen hadde mer enn 10 ganger så mange besøkende på sin profil som den kjekkeste og mest populære av hannkjønn.

Og når skal denne seriøse forskningen din publiseres i et vitenskapelig tidsskrift som bekreftelse på dine fantastiske hypoteser du presenterer for oss?

Anonymous poster hash: d0f76...4f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Hvis du ikke synes det finnes flere attraktive kvinner enn menn i verden er det et godt tegn. Hvis du derimot oppfatter det som at det er flere attraktive menn enn kvinner kan du ligge an til å bli betatt litt for ofte, men det er kanskje et mindre problem enn prinsessesyndromet tross alt? ;)

Jeg blir ikke ofte betatt. Jeg bare lurte på om det hørte med noe negativt til å synes attraktivitet fordeler seg på noen annen måte enn 50/50, og det gjør det jo. I alle fall for oss kvinner. Ser det likt ut for menn?

Jeg synes generelt at norske kvinner og menn har mye å hente på å gjøre det beste ut av det utseendet de har fått utdelt og at alt for mange lar seg forfalle etter 25-årsalderen.

Når det gjelder attraktivitet ligger kvinner og menn likt an og jeg synes begge kjønn er mest attraktive når de er yngre. Naturlig nok, siden det er da de skal forplante seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler som sagt på at Preben Møller har sagt at du er nødt til å gå opp i alder. Det ville forundret meg storlig om han var så bastant. Det jeg mistenker at han kan ha sagt er noe langt mildere, som at du som kvinne vil kunne øke dine muligheter på partnermarkedet om du også kikker litt oppover i alder. At det skulle være umulig å finne en partner på egen alder faller på sin egen urimelighet, det er jo aldri umulig, selv ikke for unge gutter i tenårene. Men som kvinne har du flere å velge mellom om du kikker litt oppover i alder i tillegg.

Det er godt mulig, men hvorfor skal jeg date langt oppover i alder når jeg har nok av intresserte på min egen alder? Føler ikke at jeg mangler alternativer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her misforstod du, les igjen. Jeg sa du kunne gjøre det på samme måte, ikke at du skulle bruke denne tråden til å rangere menn selv.

Hvis du lurer på om du lider av prinsessesyndromet kan du jo prøve å svare på dette spørsmålet: Er det slik du oppfatter det et misforhold mellom antall attraktive kvinner og attraktive menn i landet du bor i? For en kvinne som lider av prinsessesyndromet vil det virke som at det er vesentlig flere attraktive kvinner enn menn, slik at det blir urimelig hard konkurranse om de få mennene som er verdige kjærestekandidater. Prinsessesyndromet har ingen aldersgrense og er ikke forbeholdt kvinner i 40-årene. Så der har du nok også misforstått litt. Hvis du har gått singel år etter år og ingen av de menn du har sjans på finner nåde for dine øyne er det nok en viss fare for at du lider av prinsessesyndromet. Og hvis du samtidig oppfatter det som at det er langt flere attraktive kvinner enn attraktive menn i befolkningen er det et sikkert symptom. ;)

Så du mener at man lider av prinsessesyndromet om man ikke tar til takke med menn som er interessert? Det var dagens. Så jeg har en PLIKT til å ha sex med menn jeg ikke er interessert i jeg da, selv om jeg har 0 lyst til det? Det her er bare idiotisk pjatt, skrevet av bitre menn som ikke får seg noe. Om man konstant avviser noen fordi han ikke har høy nok inntekt, fine nok klær, ikke har bra nok utdannelse etc så er jeg enig i at man er kresen. Men vi kan ikke noe for hvem vi tenner på og vi damer skal HVERTFALL ikke bli sammen med menn vi ikke er tiltrukket av. Glem det!!!!!!

Anonymous poster hash: d3c93...3c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Jeg tviler som sagt på at Preben Møller har sagt at du er nødt til å gå opp i alder. Det ville forundret meg storlig om han var så bastant. Det jeg mistenker at han kan ha sagt er noe langt mildere, som at du som kvinne vil kunne øke dine muligheter på partnermarkedet om du også kikker litt oppover i alder. At det skulle være umulig å finne en partner på egen alder faller på sin egen urimelighet, det er jo aldri umulig, selv ikke for unge gutter i tenårene. Men som kvinne har du flere å velge mellom om du kikker litt oppover i alder i tillegg.

Jeg fikk en aha-opplevelse av utvalget da jeg fant ut at det var mulig å kikke nedover i alder. Før var jeg alltid veldig rigid i forhold til at min mann skulle være to til fem år eldre enn meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig, men hvorfor skal jeg date langt oppover i alder når jeg har nok av intresserte på min egen alder? Føler ikke at jeg mangler alternativer.

Jeg tror du bør ta høyde for at de Preben Møller henvender seg til er kvinner som har problemer med å finne seg kjæreste, kvinner som går år etter år som single, en type kvinner det finnes en del av på Sukker. Hvis du har lett for å finne deg kjæreste, blir fort betatt, og har mer enn nok å velge blant på eget alderstrinn er det neppe deg han henvender seg til. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at man lider av prinsessesyndromet om man ikke tar til takke med menn som er interessert? Det var dagens. Så jeg har en PLIKT til å ha sex med menn jeg ikke er interessert i jeg da, selv om jeg har 0 lyst til det? Det her er bare idiotisk pjatt, skrevet av bitre menn som ikke får seg noe. Om man konstant avviser noen fordi han ikke har høy nok inntekt, fine nok klær, ikke har bra nok utdannelse etc så er jeg enig i at man er kresen. Men vi kan ikke noe for hvem vi tenner på og vi damer skal HVERTFALL ikke bli sammen med menn vi ikke er tiltrukket av. Glem det!!!!!!

Anonymous poster hash: d3c93...3c7

Det er ditt liv, det er ikke forbudt å være kresen. Men hvis du går dine beste år som singel og det utelukkende er menn du ikke har sjans på for mer enn sex du kunne tenke deg som kjærester, har du selv priset deg ut av markedet. Det er jo først og fremst deg selv dette går utover. Jeg er hverken bitter eller singel, og har heller aldri vært så kresen at jeg har priset meg ut av markedet. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en aha-opplevelse av utvalget da jeg fant ut at det var mulig å kikke nedover i alder. Før var jeg alltid veldig rigid i forhold til at min mann skulle være to til fem år eldre enn meg selv.

Det er selvsagt også mulig. Alt er lov, og det eneste som setter begrensninger er om du faktisk har sjans på mennene du vil ha. Har du sjans på en mann er det jo bare å slå til, det er ikke slik at det er «riktigere» å finne en mann som er eldre enn deg enn en mann som er yngre. Det er ingen regel når det gjelder alder i parforhold, bare begrensningen som ligger i hvem du har sjans på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ditt liv, det er ikke forbudt å være kresen. Men hvis du går dine beste år som singel og det utelukkende er menn du ikke har sjans på for mer enn sex du kunne tenke deg som kjærester, har du selv priset deg ut av markedet. Det er jo først og fremst deg selv dette går utover. Jeg er hverken bitter eller singel, og har heller aldri vært så kresen at jeg har priset meg ut av markedet. ;)

Igjen, ingen skal ta til takke med noe som helst. Jeg kunne fått meg kjæreste på dagen om jeg ville, både yngre og jevngamle, men jeg blir ikke sammen med menn jeg ikke tenner på. Har ingenting med å prise seg ut av markedet å gjøre. Du gjør det sykt komplisert, med dine grafer og teorier. Du har vel excel-skjema på hvordan et samleie skal skje og du..

Nå kan jeg ikke bli sammen med noen fordi jeg har en evig kjærlighetssorg, men det er en annen diskusjon.

Anonymous poster hash: d3c93...3c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Det er ingen regel når det gjelder alder i parforhold, bare begrensningen som ligger i hvem du har sjans på.

Ganske slående, ikke sant?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 25 og ikke interessert i menn som er noe særlig eldre enn meg, og har vært sammen med mange som er yngre enn meg. Når jeg ser menn og kvinner i 40-50- årene er flertallet av menn de som er gråe, triste og gamle, ikke kvinner. Synes det er helt utrolig at sånne "samlivseksperter" og "menneskekjennere" kan lire av seg alt de måtte føle for. Jeg har lest noe av det han har skrevet før, men jeg kjenner meg ikke noe igjen i det han skriver, så jeg lar bare være. Har også sett at han støtter at alle menn skal få seg det de vil, og at kvinner må skjønne at de ofte sikter for høyt osv, burde se sin egen verdi på kjærlighetsmarkedet mtp utseendet.. Husker ikke helt ordrett, men var jo dette han mente.



Anonymous poster hash: 0c45c...25a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg studerte med Preben for ti år siden, og han var bitter allerede da :fnise:

Anonymous poster hash: 46e71...394

Samme gjorde jeg, fikk også med meg hans master og det var ikke rare greiene....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29. Jeg faller Ikke for mye eldre menn. En hyggelig fyr på mellom 28 og 32 er det jeg ser etter :)

Endret av Fredagslunch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er mine egne skisser, som et svar til en graf presentert i tråden SMV (Sexual Market Value) Kvinner vs Menn

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=812046&page=4#entry13980913

Det er altså bare en skisse, og du må gjerne påpeke det hvis du ser noe du mener ikke svarer til den virkelighet vi kjenner, men jeg tror den er ganske god. Som skisse.

Det er en fin skisse, det synes jeg også! Gjennomført og tydelig :) Det jeg imidlertid lurer veldig på - er det god forskning? Og hva er forskningen basert på? Alle kan presentere tall - det behøver likevel ikke bety at tallene er riktige! :)

Jeg har altså en god del metode- og kildespørsmål før jeg godkjenner forskningen din som støtte for påstandene du kommer med :)

- Hvordan er attraktivitet i studiet opreasjonalisert?

- Har det reell overføringsverdi til den virkelige verden og valg av partner, eller kun "face value"?

- Hvordan ble forsøkspersonene selektert, dvs. er det et kontrolellert og randomisert utvalg, slik at

forsøkspersonene er representative for populasjonen?

osv. osv. - selv om grafen, må jeg nevne igjen - er veldig fin, tydelig og gjennomført. Du får flott frem poenget ditt! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin skisse, det synes jeg også! Gjennomført og tydelig :) Det jeg imidlertid lurer veldig på - er det god forskning? Og hva er forskningen basert på? Alle kan presentere tall - det behøver likevel ikke bety at tallene er riktige! :)

Jeg har altså en god del metode- og kildespørsmål før jeg godkjenner forskningen din som støtte for påstandene du kommer med :)

- Hvordan er attraktivitet i studiet opreasjonalisert?

- Har det reell overføringsverdi til den virkelige verden og valg av partner, eller kun "face value"?

- Hvordan ble forsøkspersonene selektert, dvs. er det et kontrolellert og randomisert utvalg, slik at

forsøkspersonene er representative for populasjonen?

osv. osv. - selv om grafen, må jeg nevne igjen - er veldig fin, tydelig og gjennomført. Du får flott frem poenget ditt! :)

Kan du ikke bare lese det jeg skriver i tråden der jeg presenterer skissen da? Så vil du se at dette er en skisse. Selv om du gjentar at det er en «fin skisse» virker det jo som at du tror dette bare er ren beskjedenhet fra min side og at jeg faktisk har bygget den opp etter å ha foretatt en grundig vitenskapelig undersøkelse, men nei, jeg har nok mine ord i behold, dette er en skisse, ikke noe mer. En kommentar til grafen som er utgangspunkt for tråden jeg svarte i.

Men utgangspunktet er den virkelige verden, en verden der kvinner i snitt er flere år yngre enn sine mannlige partnere. I en slik verden vil en ung jente ha vesentlig flere potensielle kjærester enn en tilsvarende attraktiv gutt på samme alder, siden hun i motsetning til gutten er aktuell som kjæreste for gutter i flere årstrinn over henne. Dette innebærer at hennes popularitet er høyere enn hans, men siden de to kjønn er omtrent like tallrike som grupper kan ikke det ene kjønn være mer populært på partnermarkedet livet igjennom.

Etter hvert som gutten blir eldre begynner han også å få oppleve forsiden av den medalje han som ung gutt først og fremst så baksiden av, nemlig jentenes tendens til å velge kjærester som er litt eldre enn dem. Det betyr at hans popularitet vokser, og livet sett under ett stiller de to kjønn ganske likt på partnermarkedet. Det innebærer at arealet under de to grafer må være omtrent like store. Akkurat hvor stor forskjellen i popularitet er i de ulike aldere vil jeg ikke si noe bastant om, dette er som sagt bare en skisse, poenget med skissen er å vise formen på kurvene, hvordan den unge jenta er mer populær enn den tilsvarende attraktive unge gutten, og hvordan dette jevner seg ut slik at ingen av dem er mer populær enn den andre livet sett under ett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare lese det jeg skriver i tråden der jeg presenterer skissen da? Så vil du se at dette er en skisse. Selv om du gjentar at det er en «fin skisse» virker det jo som at du tror dette bare er ren beskjedenhet fra min side og at jeg faktisk har bygget den opp etter å ha foretatt en grundig vitenskapelig undersøkelse, men nei, jeg har nok mine ord i behold, dette er en skisse, ikke noe mer. En kommentar til grafen som er utgangspunkt for tråden jeg svarte i.

Men utgangspunktet er den virkelige verden, en verden der kvinner i snitt er flere år yngre enn sine mannlige partnere. I en slik verden vil en ung jente ha vesentlig flere potensielle kjærester enn en tilsvarende attraktiv gutt på samme alder, siden hun i motsetning til gutten er aktuell som kjæreste for gutter i flere årstrinn over henne. Dette innebærer at hennes popularitet er høyere enn hans, men siden de to kjønn er omtrent like tallrike som grupper kan ikke det ene kjønn være mer populært på partnermarkedet livet igjennom.

Etter hvert som gutten blir eldre begynner han også å få oppleve forsiden av den medalje han som ung gutt først og fremst så baksiden av, nemlig jentenes tendens til å velge kjærester som er litt eldre enn dem. Det betyr at hans popularitet vokser, og livet sett under ett stiller de to kjønn ganske likt på partnermarkedet. Det innebærer at arealet under de to grafer må være omtrent like store. Akkurat hvor stor forskjellen i popularitet er i de ulike aldere vil jeg ikke si noe bastant om, dette er som sagt bare en skisse, poenget med skissen er å vise formen på kurvene, hvordan den unge jenta er mer populær enn den tilsvarende attraktive unge gutten, og hvordan dette jevner seg ut slik at ingen av dem er mer populær enn den andre livet sett under ett.

Dette er ikke holdbart. Det er en teori uten feste i virkeligheten fordi mange andre faktorer spiller inn, blant annet utseende. Du blir ikke plutselig attraktiv blant yngre damer om du ikke har utseendet med deg.

Det er dessuten ikke dette tråden dreier seg om.

Tråden dreier seg om at denne samlivs"experten" bygger opp under prinsessesyndrom hos menn og skaper en utopi der virkelighetsfjerne menn uten selvinnsikt innbilles til å tro de kan velge og vrake i mye yngre damer uansett bare fordi de er eldre. Slik er det ikke.

Anonymous poster hash: 9510e...66c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...