Gå til innhold

Hva synes dere om Preben Møllers ytringer på Sukker.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

cuckold, lincoln, maendro, waco bare for å nevne noen, de er bittre single menn.

GRUNNEN TIL AT DU ER SINGLE ER BARE DIN SKYLD,,,,IKKE KVINNER SIN SKYLD!!!!!!

Anonymous poster hash: bcea8...fbf

Jeg er da ikke singel. Og jeg har heller aldri hatt noe problem med å forholde meg til realitetene og godta min egen markedsverdi på partnermarkedet. Det har heller ikke kvinner flest, men på Sukker er det en del kvinner som har det. Og derfor er Preben Møller rett mann på rett sted. Selv om han hisser på seg en del av sukkerprinsessene som selvsagt heller ville hatt en rådgiver som sa: «Når du har gått singel år etter år er du selv helt uten skyld i det, det er bare mennene som er så dumme at de ikke forstår hva de går glipp av.»

Endret av Cuckold
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man blir satt til veggs av fakta tyr man åpenbart til klassisk stråmannsargumentasjon. :P Gjennom hele tråden har jeg pekt på at kvinner statistisk sett er litt yngre enn sine menn og at dette påvirker de to kjønns popularitetskurver, ikke ett sted har jeg påstått at de fleste kvinner er 10-15 år yngre enn sine menn. Så hvor disse mennene dere liksom diskuterer med befinner seg er et stort mysterium. Men selv om jeg er enig i at 5-7 års aldersforskjell ikke er noe å ta på vei for er det jo likevel snakk om aldersforskjell, og det er noe som både merkes for unge gutter og for menn når de har fått en del attraktive årsklasser under seg. Det er dette jeg har påpekt og som en del kvinner misliker å høre. Men det er ikke noe urettferdig i at de to kjønn stiller ganske likt på partnermarkedet når man ser livet under ett. Den unge kvinnen har et overtak på den unge tilsvarende attraktive gutten, men når man ser livet under ett jevner det seg ut. Og godt er det.

Jeg refererte ikke til det du har skrevet, men til hovedinnlegget og det som Møller og en del andre mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir satt til veggs av fakta tyr man åpenbart til klassisk stråmannsargumentasjon. :P Gjennom hele tråden har jeg pekt på at kvinner statistisk sett er litt yngre enn sine menn og at dette påvirker de to kjønns popularitetskurver, ikke ett sted har jeg påstått at de fleste kvinner er 10-15 år yngre enn sine menn. Så hvor disse mennene dere liksom diskuterer med befinner seg er et stort mysterium. Men selv om jeg er enig i at 5-7 års aldersforskjell ikke er noe å ta på vei for er det jo likevel snakk om aldersforskjell, og det er noe som både merkes for unge gutter og for menn når de har fått en del attraktive årsklasser under seg. Det er dette jeg har påpekt og som en del kvinner misliker å høre. Men det er ikke noe urettferdig i at de to kjønn stiller ganske likt på partnermarkedet når man ser livet under ett. Den unge kvinnen har et overtak på den unge tilsvarende attraktive gutten, men når man ser livet under ett jevner det seg ut. Og godt er det.

Det er ikke aldersforskjellen på to-fem år det er snakk om her.

Det er det at Preben Møller mener at kvinner over 30 IKKE kan regne med at jevnaldrende menn er interessert lenger, og MÅ TA TIL TAKKE med 10-15 år eldre gubber.

Noe vi ikke vil.

Fakta??

Har ikke jeg som kvinne noe som helst å si, når det kommer til å mene noe om hva kvinner foretrekker?

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke aldersforskjellen på to-fem år det er snakk om her.

Det er det at Preben Møller mener at kvinner over 30 IKKE kan regne med at jevnaldrende menn er interessert lenger, og MÅ TA TIL TAKKE med 10-15 år eldre gubber.

Noe vi ikke vil.

Fakta??

Har ikke jeg som kvinne noe som helst å si, når det kommer til å mene noe om hva kvinner foretrekker?

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

Nettop dette jeg har prøvd å påpeke også.

Og faktum er jo at dette ikke stemmer med virkeligheten. Jeg er som nevnt 35 og opplever altså mest interesse fra menn på samme alder - noe som i følge Møller og andre ikke skulle være mulig fordi jeg er gammel, uattraktiv, ufruktbar, full av baggasje, sikkert har prinsessesyndrom, osv....

Må egentlig bare le av det hele..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er da ikke singel. Og jeg har heller aldri hatt noe problem med å forholde meg til realitetene og godta min egen markedsverdi på partnermarkedet. Det har heller ikke kvinner flest, men på Sukker er det en del kvinner som har det. Og derfor er Preben Møller rett mann på rett sted. Selv om han hisser på seg en del av sukkerprinsessene som selvsagt heller ville hatt en rådgiver som sa: «Når du har gått singel år etter år er du selv helt uten skyld i det, det er bare mennene som er så dumme at de ikke forstår hva de går glipp av.»

Uansett hvor mange ganger du gjentar det her så blir det ikke rett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mange ganger du gjentar det her så blir det ikke rett.

Nei, det er ikke sånn at en ting blir sann, bare man sier den mange nok ganger.

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man blir satt til veggs av fakta tyr man åpenbart til klassisk stråmannsargumentasjon. :P Gjennom hele tråden har jeg pekt på at kvinner statistisk sett er litt yngre enn sine menn og at dette påvirker de to kjønns popularitetskurver, ikke ett sted har jeg påstått at de fleste kvinner er 10-15 år yngre enn sine menn. Så hvor disse mennene dere liksom diskuterer med befinner seg er et stort mysterium. Men selv om jeg er enig i at 5-7 års aldersforskjell ikke er noe å ta på vei for er det jo likevel snakk om aldersforskjell, og det er noe som både merkes for unge gutter og for menn når de har fått en del attraktive årsklasser under seg. Det er dette jeg har påpekt og som en del kvinner misliker å høre. Men det er ikke noe urettferdig i at de to kjønn stiller ganske likt på partnermarkedet når man ser livet under ett. Den unge kvinnen har et overtak på den unge tilsvarende attraktive gutten, men når man ser livet under ett jevner det seg ut. Og godt er det.

Jeg synes heller du burde kommentere innlegget om at aldersforskjellen for en stor del utgjøres av purunge importkoner og innvandrerekteskap.. Og således har rimelig liten relevans for Ola Middelaldrende på Sukker ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller du burde kommentere innlegget om at aldersforskjellen for en stor del utgjøres av purunge importkoner og innvandrerekteskap.. Og således har rimelig liten relevans for Ola Middelaldrende på Sukker ;)

Saken er jo at dette har relevans for menn. Hvis mange menn går utenlands for å finne partner blir det lettere for de som er igjen. Nå er den kraftige prosentvise økningen av par der han er mer enn 10 år eldre enn henne ikke sentral i min argumentasjon, dette var bare et svar til Gjest som hevdet at par blir stadig mer jevngamle.

Akkurat denne kraftige økningen i gruppen par der han er mer enn 10 år eldre enn henne henger nok sammen med masseinnvandring og at etterkommerne av de som bodde i landet i 1970 neppe er flere i dag enn når vi passerte 4 millioner i 1975, veksten i befolkningen har i all hovedsak sitt opphav i masseinnvandring. Dette påvirker selvsagt også forholdene på partnermarkedet siden det er langt flere enslige menn enn enslige kvinner blant asylsøkere og arbeidsinnvandrere, noe som gjør at det lett ville blitt et overskudd av menn i samfunnet. Dermed er det forståelig at en del etnisk norske menn går utenlands for å finne partner.

Nå er det selvsagt ikke bare par der hun kommer fra Asia som har 10 års aldersforskjell, jeg er selv mer enn ti år eldre enn min partner, og det er ikke noe å rope opp om. Dette var også vanlig da jeg selv var i midten av 20-årene og mange av kvinnene på min alder hadde menn i midten av trettiårene. Men det som er vesentlig i min argumentasjon er ikke den prosentvise andel par der han er mer enn 10 år eldre, men aldersforskjell i gjennomsnittsparet. For i den grad kvinner statistisk sett er flere år yngre enn sine menn, vil dette bidra til at de to kjønn får litt ulik popularitetskurve gjennom livet:

20 års aldersforskjell er uvanlig, det er ingen som har sagt at menn har kjempesjans på kvinner som er 20 år yngre, men det er et faktum at kvinner gjennomsnittlig er noen år yngre enn sine partnere, og det betyr at menn får en litt annen popularitetskurve:

post-28272-0-58038900-1392466411.png

Den her grafen beviser ingenting. 2-5 år er ikke noen aldersforskjell å snakke om. Og det begynner også å bli en del kvinner med betydelig yngre kjærester.

Nei, jeg synes heller ikke 2-5 år er noe å snakke om. Men i den grad kvinner statistisk sett er noen år yngre enn sine menn påvirker det forholdene på partnermarkedet, og de to kjønn får litt ulike popularitetskurver gjennom livet.

Det er for øvrig riktig at det er en liten økning i antall parforhold der kvinnen er eldst (og jeg har ingenting imot det), men det er en større økning i antall parforhold der mannen er mer enn 10 år eldre enn kvinnen:

SSBs sammenlikning av tall fra 1966 og 2008:

fig-2010-10-04-02.png

http://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/hva-gjennomsnittet-skjuler

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er jo at dette har relevans for menn. Hvis mange menn går utenlands for å finne partner blir det lettere for de som er igjen.

Det tror jeg ikke betyr så mye, for de mennene som finner damer i utlandet er ofte ikke særlig ettertraktet blant norske kvinner i utgangspunktet.



Anonymous poster hash: 9510e...66c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Saken er jo at dette har relevans for menn. Hvis mange menn går utenlands for å finne partner blir det lettere for de som er igjen.

Det tror jeg ikke betyr så mye, for de mennene som finner damer i utlandet er ofte ikke særlig ettertraktet blant norske kvinner i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 9510e...66c

Nemlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg synes heller du burde kommentere innlegget om at aldersforskjellen for en stor del utgjøres av purunge importkoner og innvandrerekteskap.. Og således har rimelig liten relevans for Ola Middelaldrende på Sukker ;)

Har du noen empirie på dette?

Er selv 39, og om jeg ville kunne jeg møtt spreke 37-40 år gamle damer flere ganger i uka. Legg på to år til på dem, og jeg kunne gått på date hver eneste dag...!

For disse damene er proaktive og sender MEG meldinger. De over 40 ignorerer jeg, de andre vurderes.

Men jeg liker yngre damer, og vil gjerne lete og velge selv. Litt mer utfordring er det da selvsagt, da ei på 30 er mer populær enn ei på 38.

MEN, poenget er at de fleste på 30 ikke synes jeg er for gammel. ;)

Vedder en skolebolle på at du er 35+

Anonymous poster hash: 48b87...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var senest i går på date med en mann på 37, altså 2 år eldre enn meg. Vi kom inn på dette med alderspreferanser og han sa "Du er ikke typen som trenger å date 45-åringer".

Tar det som et komplimang :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :ler: og jeg begynner visst å bli gammel og satt... Leste overskriften og trodde sukker.no var en side om kaker og matlaging... Fant fort ut at det ikke var tilfelle! Flaut :ler: :ler: :ler:

Anonymous poster hash: fd1a2...91b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha :ler: og jeg begynner visst å bli gammel og satt... Leste overskriften og trodde sukker.no var en side om kaker og matlaging... Fant fort ut at det ikke var tilfelle! Flaut :ler: :ler: :ler:

Anonymous poster hash: fd1a2...91b

Hehe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 og har ikke lyst til å date menn stort mer enn 5 år eldre enn meg.

Får visst bare gi opp jeg da, er vel ikke noe å samle på. Kjipt, trodde jeg hadde mye å tilby jeg.



Anonymous poster hash: c1a26...47c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som mange føler støtt her.

Jeg er kvinne og enig i at menn med alder på baken ser bedre ut enn kvinner med år på baken.

Andre veien ser menn mindre attraktive ut når de er yngre og kvinner er mer attraktive yngre.

So what? Betyr ikke at alle kvinner bare må leve som singel resten av livet etter fylte 40, men at det er en generell observasjon.



Anonymous poster hash: 81ba3...8da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

: «Når du har gått singel år etter år er du selv helt uten skyld i det, det er bare mennene som er så dumme at de ikke forstår hva de går glipp av.»

Jeg er enig med deg i dette, men problemet er vel at menn ikke får samme beskjeden?

De får heller beskjed om at det er kvinnenes feil at de er enslige år etter år.

Anonymous poster hash: 86950...77d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ja... Ser ganske mange skalla menn på 50 med kulemage også. Ikke spesielt attraktivt, selv om de tror de har sjans på meg.



Anonymous poster hash: d0f76...4f3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, 40 og dater menn i 50-åra. Mange på 60 og 70 som også tar kontakt med meg på nettet, uten at jeg vil date dem. Jeg opplever at menn på min egen alder ikke er interesserte, selv om jeg er både rynkefri og søt. Nei, de skal ha yngre. Det er nok noe i det Cuckold skriver.

Anonymous poster hash: dc259...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at menn på min egen alder ikke er interesserte, selv om jeg er både rynkefri og søt. Nei, de skal ha yngre.

Anonymous poster hash: dc259...afa

Det kan jo ha med andre ting enn utseendet og alder å gjøre.

F,eks. om du har mange barn, bor langt unna dem eller at det er noe annet i profilen din som ikke apellerte til dem.

Anonymous poster hash: 9510e...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...