Gå til innhold

Hva synes dere om Preben Møllers ytringer på Sukker.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

FLERTALLET av damer på rundt 30 på sukker søker menn opp til minst 40. Fakta. Skal møte ei på 31 til helga, og i profilen står det at hun søker 28-36. Som sagt, DU har dine preferanser, majoriteten av damer på din alder har helt andre.

Du er uansett ikke moden nok for meg, og det er helt naturlig. Alle er ikke det.

MEN, det er mange nok på alderen din som er det, så jeg har god tid, og nok å velge i;)

Anonymous poster hash: 48b87...cc7

Hohoho, ja du har nok FLUST å velge og vrake i!

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kanskje hun liker deg da. Kanskje hun synes at du er kjekk. For du skriver jo det selv, at du ER jo utenfor alderspreferansen hennes.

Jeg har jo selv vært betatt av mye eldre menn. Dette har skjedd to ganger. Og det var ikke PÅ GRUNN av alderen deres, men TIL TROSS for den. Mennene var kjekke (med klær på), hadde makt, og vi hadde fantastiske samtaler. Men på litt nærmere hold, ante jeg hengepupper og slakke rumper. Æsj. IKKE pent.

Jeg tar heller en sprettert på min egen alder, haha.

Årsaken til at det finnes gamle kvinner, er for at de skal holde de gamle mennene med selskap.

Og det er vel heller DU som er umoden, som føler du kun er kompatibel med såpass mye yngre damer enn deg selv.

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

Hvor gammel er du? Har du noensinne snakket med venninner om dette temaet om/når du var rundt tredve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Har du noensinne snakket med venninner om dette temaet om/når du var rundt tredve?

Jeg er 29.

Selvsagt har jeg snakket med venninner om dette temaet. Jeg har bare EN venninne som foretrekker eldre menn, men hun har seriøst "fatherissues".

Mange venninner av meg digger gutta på rundt 25!

Tror en del menn har vanskelig for å svelge at kvinner også legger mye vekt på utseendet til partneren sin.

Og de fleste modne kvinnfolk trenger ikke en PAPPA, de trenger en PARTNER.

Hola!

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 års aldersforskjell er uvanlig, det er ingen som har sagt at menn har kjempesjans på kvinner som er 20 år yngre, men det er et faktum at kvinner gjennomsnittlig er noen år yngre enn sine partnere, og det betyr at menn får en litt annen popularitetskurve:

post-28272-0-58038900-1392466411.png

Den her grafen beviser ingenting. 2-5 år er ikke noen aldersforskjell å snakke om. Og det begynner også å bli en del kvinner med betydelig yngre kjærester.

Nei, jeg synes heller ikke 2-5 år er noe å snakke om. Men i den grad kvinner statistisk sett er noen år yngre enn sine menn påvirker det forholdene på partnermarkedet, og de to kjønn får litt ulike popularitetskurver gjennom livet.

Det er for øvrig riktig at det er en liten økning i antall parforhold der kvinnen er eldst (og jeg har ingenting imot det), men det er en større økning i antall parforhold der mannen er mer enn 10 år eldre enn kvinnen:

SSBs sammenlikning av tall fra 1966 og 2008:

fig-2010-10-04-02.png

http://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/hva-gjennomsnittet-skjuler

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, jeg synes heller ikke 2-5 år er noe å snakke om. Men i den grad kvinner statistisk sett er noen år yngre enn sine menn påvirker det forholdene på partnermarkedet, og de to kjønn får litt ulike popularitetskurver gjennom livet.

Det er for øvrig riktig at det er en liten økning i antall parforhold der kvinnen er eldst (og jeg har ingenting imot det), men det er en større økning i antall parforhold der mannen er mer enn 10 år eldre enn kvinnen:

SSBs sammenlikning av tall fra 1966 og 2008:

fig-2010-10-04-02.png

http://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/hva-gjennomsnittet-skjuler

Vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du verden hvor "snille" folk er med hverandre her inne, sier jeg bare….



Anonymous poster hash: ed2f7...cf1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Har du noensinne snakket med venninner om dette temaet om/når du var rundt tredve?

Et interessant spørsmål!

For hvem har egentlig gjort dette? Dette er den virkeligheten menn må forholde seg til her - hva jenter ute i det virkelig liv mener, ikke hva Møller og andre tror/synser om.

I min venninnegjeng har de fleste funnet jevnaldrende kjærester med rundt 5-7 års aldersforskjell +/-.

Ikke 10 og 15 år eldre slik det påstås her. Dette gjenspeiles også på datingsider der det er uvanlig å se at 25-åringer er interessert i å date noen i slutten av 30- eller 40-årene.

Jeg har en stor bekjentskapskrets og vet kun om 3 slike par der mannen er mer enn 7 år eldre.

Det virker som det er vanskelig for en del menn å svelge det faktum at damer i de fleste tilfeller foretrekker menn omtrent på samme alder +/- noen få år. Men hvorfor skulle vi ikke det når vi kan?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det virker som det er vanskelig for en del menn å svelge det faktum at damer i de fleste tilfeller foretrekker menn omtrent på samme alder +/- noen få år. Men hvorfor skulle vi ikke det når vi kan?

For det viser at vi kvinner faktisk har en egen agenda og det takler ikke menn pga da eier de oss ikke mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det viser at vi kvinner faktisk har en egen agenda og det takler ikke menn pga da eier de oss ikke mer.

WORD!

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

WORD!

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

Takk.

Men det er snedig hvordan de her Cuckold & Co hele tiden fremhever mannen som aktør og kvinnen som passiv og konsekvent avviser alt som som sier det motsatte, og da viser all samfunnsvitenskapelige undersøkelser (og egen observasjon) at der kvinner har et valg, så der tar de det og det til eget favør. Det her kan man se over hele verden.

Endret av Gjest
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cuckold, lincoln, maendro, waco bare for å nevne noen, de er bittre single menn.

GRUNNEN TIL AT DU ER SINGLE ER BARE DIN SKYLD,,,,IKKE KVINNER SIN SKYLD!!!!!!



Anonymous poster hash: bcea8...fbf
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Interessant graf. Jeg hadde innbilt meg at det var færre enn 26% av alle par som var like gamle. Om man ikke tenker på 2-3 år som en reell aldersforskjell, så er jo drøye 50% av alle par jevnaldrende. Fortsette man, og tenker at fire til fem år heller ikke er noen aldersforskjell å snakke om, er jo om lag 70% par jevnaldrende. Det er jo ikke så verst.

I forhold til det Møller hevder, kan 12-13% av menn forvente å skaffe seg en dame som er ti år yngre. Tipper at dette er menn med bra utseende, karisma, god jobb og dametekke. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tingelinling

Eller vent nå litt. I linken er det jo en plausibel forklaring på den prosentvise økningen i ekteskap der mannen er ti år eldre enn kvinnen: "Særlig denne siste gruppen har økt kraftig de siste årene, og flertallet av mennene gifter seg med kvinner fra Thailand, Russland og Filippinene. Disse kvinnene er ofte svært mye yngre enn sine ektefeller. Mens andelen ekteskap hvor mannen var seks år eldre eller mer i ekteskap mellom to uten innvandrerbakgrunn var vel 20 prosent, var denne andelen nesten 60 prosent i ekteskap mellom menn uten innvandrerbakgrunn og kvinner med innvandrerbakgrunn. Også i den økende andelen ekteskap mellom personer med innvandrerbakgrunn er mannen oftere langt eldre."

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller vent nå litt. I linken er det jo en plausibel forklaring på den prosentvise økningen i ekteskap der mannen er ti år eldre enn kvinnen: "Særlig denne siste gruppen har økt kraftig de siste årene, og flertallet av mennene gifter seg med kvinner fra Thailand, Russland og Filippinene. Disse kvinnene er ofte svært mye yngre enn sine ektefeller. Mens andelen ekteskap hvor mannen var seks år eldre eller mer i ekteskap mellom to uten innvandrerbakgrunn var vel 20 prosent, var denne andelen nesten 60 prosent i ekteskap mellom menn uten innvandrerbakgrunn og kvinner med innvandrerbakgrunn. Også i den økende andelen ekteskap mellom personer med innvandrerbakgrunn er mannen oftere langt eldre."

Ja.I mange land i Asia og Øst-Europa er det å være forsørget fortsatt det viktigste i et ekteskap,og da blir alder og utseende på mannen av underordnet betydning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller vent nå litt. I linken er det jo en plausibel forklaring på den prosentvise økningen i ekteskap der mannen er ti år eldre enn kvinnen: "Særlig denne siste gruppen har økt kraftig de siste årene, og flertallet av mennene gifter seg med kvinner fra Thailand, Russland og Filippinene. Disse kvinnene er ofte svært mye yngre enn sine ektefeller. Mens andelen ekteskap hvor mannen var seks år eldre eller mer i ekteskap mellom to uten innvandrerbakgrunn var vel 20 prosent, var denne andelen nesten 60 prosent i ekteskap mellom menn uten innvandrerbakgrunn og kvinner med innvandrerbakgrunn. Også i den økende andelen ekteskap mellom personer med innvandrerbakgrunn er mannen oftere langt eldre."

Hahaha!

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, jeg har denne innstillingen:

Jeg er ikke så opptatt av å finne meg en mann, da jeg trives veldig godt i mitt eget selskap og har mange prosjekter på gang hele tida. Livet går min vei, og jeg lykkes med det jeg driver med. Har følt meg kvalt i tidligere forhold, samtidig har jeg jo også vært igjennom stormende forelskelser, blitt dumpa og gått igjennom kjærlilghetssorg og det det kan medføre av synkende selvtillit, manglende tro på seg selv, følelsen av at "ingen vil ha meg", osv.

Nå er det ikke så farlig om ingen vil ha meg. Jeg vet ikke om noe menneske i verden jeg har lyst til å være i et forhold med, uansett. Savner ikke "noen å finne på ting med", for det trenger jeg jo ikke. Finner på masse ting alene, jeg! Og blir kjent med nye mennesker på den måten.

Jeg har også kommet meg over siste kjærlighetssorg og begynt for alvor å få troen på meg selv. Livet har faktisk aldri vært så spennende og deilig som nå. Og DET, selv om jeg er SINGEL!

Skulle det derimot dukke opp et menneske som vil ha meg, og jeg samtidig blir stormende forelsket i nettopp dette mennesket (for det må jo gå begge veier), og det mennesket tilfeldigvis skulle være jevnaldrende med meg (eller yngre), så kommer jeg nok ikke til å la Preben Møllers mantra om at jeg heller burde finne meg en 10-15 år eldre mann, stoppe meg i å leve ut kjærligheten.
Punktum.



Anonymous poster hash: ed2f7...cf1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker veldig bastant til sosiolog å være... Og han fremstår ikke akkurat som en gladlaks heller for å si det sånn. Ikke sjarmerende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

cuckold, lincoln, maendro, waco bare for å nevne noen, de er bittre single menn.

GRUNNEN TIL AT DU ER SINGLE ER BARE DIN SKYLD,,,,IKKE KVINNER SIN SKYLD!!!!!!

Anonymous poster hash: bcea8...fbf

Waco er da ikke singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et interessant spørsmål!

For hvem har egentlig gjort dette? Dette er den virkeligheten menn må forholde seg til her - hva jenter ute i det virkelig liv mener, ikke hva Møller og andre tror/synser om.

I min venninnegjeng har de fleste funnet jevnaldrende kjærester med rundt 5-7 års aldersforskjell +/-.

Ikke 10 og 15 år eldre slik det påstås her. Dette gjenspeiles også på datingsider der det er uvanlig å se at 25-åringer er interessert i å date noen i slutten av 30- eller 40-årene.

Jeg har en stor bekjentskapskrets og vet kun om 3 slike par der mannen er mer enn 7 år eldre.

Det virker som det er vanskelig for en del menn å svelge det faktum at damer i de fleste tilfeller foretrekker menn omtrent på samme alder +/- noen få år. Men hvorfor skulle vi ikke det når vi kan?

Når man blir satt til veggs av fakta tyr man åpenbart til klassisk stråmannsargumentasjon. :P Gjennom hele tråden har jeg pekt på at kvinner statistisk sett er litt yngre enn sine menn og at dette påvirker de to kjønns popularitetskurver, ikke ett sted har jeg påstått at de fleste kvinner er 10-15 år yngre enn sine menn. Så hvor disse mennene dere liksom diskuterer med befinner seg er et stort mysterium. Men selv om jeg er enig i at 5-7 års aldersforskjell ikke er noe å ta på vei for er det jo likevel snakk om aldersforskjell, og det er noe som både merkes for unge gutter og for menn når de har fått en del attraktive årsklasser under seg. Det er dette jeg har påpekt og som en del kvinner misliker å høre. Men det er ikke noe urettferdig i at de to kjønn stiller ganske likt på partnermarkedet når man ser livet under ett. Den unge kvinnen har et overtak på den unge tilsvarende attraktive gutten, men når man ser livet under ett jevner det seg ut. Og godt er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...