Gå til innhold

Hva synes dere om Preben Møllers ytringer på Sukker.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det samme gjelder ikke menn, for menn er forholdene på Sukker helt omvendt: Som mann må du stå på og sjekke fordi dette er blitt kvinnens marked, på samme måte som byen. Men grunnen er at dette ikke ene og alene er et partnermarked, men i stor grad også fungerer som sjekkearena for mer flyktige forhold, og mens de to kjønn stiller ganske likt på partnermarkedet - i hvert fall hvis man ser livet under ett - har kvinnen et kraftig overtak på sexrelasjonsmarkedet. Det er dette som kan gi noen av Sukker-kvinnene et urealistisk syn på egen attraktivitet. Noe som er uheldig hvis du er på jakt etter kjæreste.

Det finnes absolutt kvinner av typen du nevner, skal ikke nekte for det. Men jeg mener det også er et problem at menn overvurderer sin egen attraktivitet og får "prinsesse-syndromet".

Det er gjort undersøkelser som viser at menn har en sterkere tendens enn kvinner til å se på seg selv som mer attraktive enn de i virkeligheten er. Dette tror jeg gjør seg gjeldende også på det elektroniske "kjøttmarkedet", og etter det jeg har opplevd kommer det ofte til uttrykk ved at man bruker gamle profilbilder der man ser mye bedre ut enn den nåværende utgaven - men de selv mener det er nesten ingen forskjell...Har også opplevd mange ganger at folk lyver på høyde og/eller oppgir kroppsform: normal, mens de egentlig veier 20 kg for mye. Dette er også noe mange andre har erfart.

Endret av Sandie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unge mennesker foretrekkes i forplantningssammenheng av flere årsaker, mes mest fodi de har friskere dna enn eldre mennesker (du burde antagelig lese deg opp på hva aldring egentlig er). Jeg er imiderltid enig i at relasjonen eldre kvinne - ung mann er noe ny, men det har med kulturnormer å gjøre. Fra gammelt av fikk eldre og mektige menn de unge kvinnene de ville, men mest sannsynlig ikke frivillig fra kvinnenes side. Det mest ytterligående eks. på dette er haremet, hvor èn gammel mann får ekslusiv tilgang til utallige unge kvinner. En realitet i visse deler av verden i gamle dager - for oss fremstår det mest som en parodi eller en karikatur til oss.

Igjen; unge menn har bedre dna og lager kvalitetsavkom på en helt annen måte enn menn. Dersom en mann på 50 år har høyt blodtrykk, tannråte, betennelser i leddene, diabetes og alt mulig som kan komme med alderen, sier det seg selv at en yngre og friskere mann er et bedre kort å satse på. Både forplantningsmessig og sosialt.

Dette.

Anonymous poster hash: 12882...0ab

Nå er det bare det at unge mennesker ikke foretrekkes i forplantningssammenheng, dermed er din forklaring på hvorfor dette skjer heller ikke av relevans. At fruktbarhet kan ha betydning for at unge kvinner foretrekkes som partnere i såpass stor grad skal vi ikke se bort fra, men unge menn foretrekkes jo nettopp ikke, vi ser tvert imot at kvinner gjennomsnitlig velger partner som er noen år eldre, og dette gir de to kjønn ulike popularitetskurver gjennom livet. Kvinner har et overtak tidlig i livet fordi de unge jentene i større grad enn de unge guttene er aktuelle som kjærester i årskullene over dem, men etter hvert som guttene også får en del aktuelle årstrinn jenter under seg begynner også guttene å merke fordelene av denne aldersforskyvningen, og så lenge det er omtrent like mange av hvert kjønn på partnermarkedet kan ikke det ene kjønn stille sterkere livet sett under ett.

En liten skisse:

post-28272-0-58038900-1392466411.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes absolutt kvinner av typen du nevner, skal ikke nekte for det. Men jeg mener det også er et problem at menn overvurderer sin egen attraktivitet og får "prinsesse-syndromet".

Det er gjort undersøkelser som viser at menn har en sterkere tendens enn kvinner til å se på seg selv som mer attraktive enn de i virkeligheten er. Dette tror jeg gjør seg gjeldende også på det elektroniske "kjøttmarkedet", og etter det jeg har opplevd kommer det ofte til uttrykk ved at man bruker gamle profilbilder der man ser mye bedre ut enn den nåværende utgaven - men de selv mener det er nesten ingen forskjell...Har også opplevd mange ganger at folk lyver på høyde og/eller oppgir kroppsform: normal, mens de egentlig veier 20 kg for mye. Dette er også noe mange andre har erfart.

Saken er at guttene stiller såpass mye svakere enn jentene på partnermarkedet i tenårene at det som er av prinsenykker (urealistiske krav til en partner) i de fleste tilfeller blir slipt bort lenge før tenårene er over. Rett og slett fordi de guttene som er så urealistisk kresne ikke har sjans til å få seg kjæreste, og det skal noe til å opprettholde kresenheten hvis den aldri har fått næring. Slik jentenes kresenhet får. Jentene stiller jo som grafen skisserer mye sterkere enn tilsvarende attraktive gutter tidlig i livet, og det bidrar sammen med overtaket på sexrelasjonsmarkedet til at en del jenter utvikler en kresenhet som er større enn den de kan tillate seg. (hvis de skal ha mulighet til å finne en partner)

Det som er interessant i denne sammenheng er jo ikke enkelttilfeller, men trender og tendenser, og det vi snakker om her er at kvinner på Sukker nettopp står i fare for å få forsterket sine prinsessenykker av den popularitet de nyter. Mens det ikke er noen tilsvarende effekt som skulle gi menn grunn til å bli innbilske. At det likevel finnes menn som sikter over sitt nivå vil jeg ikke benekte, men det er ikke slik at Sukker-menn med middels utseende opplever en så eventyrlig respons hos det annet kjønn at de helt mister bakkekontakten.

Når det gjelder bilder som lyver tror jeg de to kjønn er omtrent like gode, det er et ganske utbredt fenomen hos kvinnelige nettdatere også, men det er en litt annen problematikk.

Endret av Cuckold
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare det at unge mennesker ikke foretrekkes i forplantningssammenheng, dermed er din forklaring på hvorfor dette skjer heller ikke av relevans. At fruktbarhet kan ha betydning for at unge kvinner foretrekkes som partnere i såpass stor grad skal vi ikke se bort fra, men unge menn foretrekkes jo nettopp ikke, vi ser tvert imot at kvinner gjennomsnitlig velger partner som er noen år eldre, og dette gir de to kjønn ulike popularitetskurver gjennom livet. Kvinner har et overtak tidlig i livet fordi de unge jentene i større grad enn de unge guttene er aktuelle som kjærester i årskullene over dem, men etter hvert som guttene også får en del aktuelle årstrinn jenter under seg begynner også guttene å merke fordelene av denne aldersforskyvningen, og så lenge det er omtrent like mange av hvert kjønn på partnermarkedet kan ikke det ene kjønn stille sterkere livet sett under ett.

En liten skisse:

post-28272-0-58038900-1392466411.png

Hvor kommer disse kurvene fra, har du laget dem selv eller hvis nei: I hvilken sammanheng er de hentet fra?

Anonymous poster hash: 9510e...66c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare det at unge mennesker ikke foretrekkes i forplantningssammenheng, dermed er din forklaring på hvorfor dette skjer heller ikke av relevans. At fruktbarhet kan ha betydning for at unge kvinner foretrekkes som partnere i såpass stor grad skal vi ikke se bort fra, men unge menn foretrekkes jo nettopp ikke, vi ser tvert imot at kvinner gjennomsnitlig velger partner som er noen år eldre, og dette gir de to kjønn ulike popularitetskurver gjennom livet. Kvinner har et overtak tidlig i livet fordi de unge jentene i større grad enn de unge guttene er aktuelle som kjærester i årskullene over dem, men etter hvert som guttene også får en del aktuelle årstrinn jenter under seg begynner også guttene å merke fordelene av denne aldersforskyvningen, og så lenge det er omtrent like mange av hvert kjønn på partnermarkedet kan ikke det ene kjønn stille sterkere livet sett under ett.

En liten skisse:

post-28272-0-58038900-1392466411.png

Ok. NÅ tror jeg det var femtende gang du publiserte dette diagrammet her i denne tråden. Tror de fleste av oss har fått med seg innholdet i den nå, så kanskje du bare kan referere til den med bare "diagrammet" heretter?

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

At det likevel finnes menn som sikter over sitt nivå vil jeg ikke benekte, men det er ikke slik at Sukker-menn med middels utseende opplever en så eventyrlig respons hos det annet kjønn at de helt mister bakkekontakten.

Koker dette egentlig ned til at attraktive menn fra 35 og oppover har sjans på yngre damer?

Jeg mener, siden menn med middels utseende ikke får noe særlig respons?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig så mange evolusjonsbiologer det er på kg. ;)

Anonymous poster hash: d0f76...4f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare det at unge mennesker ikke foretrekkes i forplantningssammenheng, dermed er din forklaring på hvorfor dette skjer heller ikke av relevans. At fruktbarhet kan ha betydning for at unge kvinner foretrekkes som partnere i såpass stor grad skal vi ikke se bort fra, men unge menn foretrekkes jo nettopp ikke, vi ser tvert imot at kvinner gjennomsnitlig velger partner som er noen år eldre, og dette gir de to kjønn ulike popularitetskurver gjennom livet. Kvinner har et overtak tidlig i livet fordi de unge jentene i større grad enn de unge guttene er aktuelle som kjærester i årskullene over dem, men etter hvert som guttene også får en del aktuelle årstrinn jenter under seg begynner også guttene å merke fordelene av denne aldersforskyvningen, og så lenge det er omtrent like mange av hvert kjønn på partnermarkedet kan ikke det ene kjønn stille sterkere livet sett under ett.

En liten skisse:

post-28272-0-58038900-1392466411.png

Nei, det er feil. Unge mennesker har bedre dna og bedre forutsetninger for å produsere og ta vare på et avkom, uansett kjønn. Det hjelper ikke at du gjentar deg selv i det uendelige og viser frem grafen din.

Anonymous poster hash: 12882...0ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig så mange evolusjonsbiologer det er på kg. ;)

Anonymous poster hash: d0f76...4f3

Og det er bra for vi er en fornuftlig motvekt til både PUA-eksperter, såkalte samlivsvitere og annet tull KG er gjennomsyret av :)

Anonymous poster hash: 12882...0ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker dette egentlig ned til at attraktive menn fra 35 og oppover har sjans på yngre damer?

Jeg mener, siden menn med middels utseende ikke får noe særlig respons?

Hvis en mann er uattraktiv, er han sannsynligvis det gjennom hele livet sitt. Det har å gjøre med hva slags lodd han trakk i genlotteriet da han ble født.

Cuckold mener at mindre attraktive menn blir mer attraktive, om ikke utgjør toppen av skalaen, når de blir eldre. Dette stemmer ikke, og har dessverre gitt opphav til det såkalte "gubbesyndromet".

Anonymous poster hash: 12882...0ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er feil. Unge mennesker har bedre dna og bedre forutsetninger for å produsere og ta vare på et avkom, uansett kjønn. Det hjelper ikke at du gjentar deg selv i det uendelige og viser frem grafen din.

Anonymous poster hash: 12882...0ab

Det spiller ikke hvor mange ganger du gjentar dette, det er likevel ikke slik at unge mennesker foretrekkes som partnere, det er tvert imot en klar trend at kvinner foretrekker menn som er noen år eldre enn dem. Så du befinner deg i din egen alternative virkelighet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er så heldig at disse evolusjonsbiologene som er i verdensklasse, deler sin kunnskap på kg i stedet for å sitte på kontoret sitt og skrive vitenskapelige artikler. :)

Anonymous poster hash: d0f76...4f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er bra for vi er en fornuftlig motvekt til både PUA-eksperter, såkalte samlivsvitere og annet tull KG er gjennomsyret av :)

Anonymous poster hash: 12882...0ab

PUA-ekspertene får snakke for seg, jeg har ingenting med disse tullete greiene å gjøre, men din påstand om at yngre menn gjennomgående foretrekkes er tatt ut av løse luften - et luftslott du kanskje har skapt deg selv? ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koker dette egentlig ned til at attraktive menn fra 35 og oppover har sjans på yngre damer?

Jeg mener, siden menn med middels utseende ikke får noe særlig respons?

Dette gjelder da ikke bare menn over 35 år, hvor har du det fra? Alle menn har sjans på yngre damer, og på partnermarkedet stiller de to kjønn ganske likt livet sett under ett, det er ikke slik at menn med middels utseende sliter på partnermarkedet. Det er på byen, når det gjelder ren sjekking at middels pene kvinner kan tilltate seg å være kresne og ofte kan velge på øverste hylle. På partnermarkedet har kvinner ikke det samme overtak.

Hvis en mann er uattraktiv, er han sannsynligvis det gjennom hele livet sitt. Det har å gjøre med hva slags lodd han trakk i genlotteriet da han ble født.

Cuckold mener at mindre attraktive menn blir mer attraktive, om ikke utgjør toppen av skalaen, når de blir eldre. Dette stemmer ikke, og har dessverre gitt opphav til det såkalte "gubbesyndromet".

Anonymous poster hash: 12882...0ab

Ja, denne beskrivelsen stemmer jo ikke, så det er rett. Det du skriver her er altså ikke en sannferdig beskrivelse av det jeg står for. Jeg har jo ikke noe sted påstått at menn bare blir mer og mer populære med alderen, det jeg har pekt på er at menn er mindre populære på partnermarkedet enn kvinner tidlig i livet, og at dette snus på et tidspunkt slik at de senere er mer populære (enn tilsvarende attraktive kvinner på samme alder). Men begge kjønn har sine popularitetstopper, og en mann på 45 er som du ser av skissen min ikke like populær som når han var 30. Men han er mer populær enn en tilsvarende attraktiv kvinne på 45.

Endret av Cuckold
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder da ikke bare menn over 35 år, hvor har du det fra? Alle menn har sjans på yngre damer, og på partnermarkedet stiller de to kjønn ganske likt livet sett under ett, det er ikke slik at menn med middels utseende sliter på partnermarkedet. Det er på byen, når det gjelder ren sjekking middels pene kvinner kan tilltate seg å være kresne og ofte kan velge på øverste hylle. På partnermarkede har kvinne ikke det samme overtak.

Ja, denne beskrivelsen stemmer jo ikke, så det er rett. Det du skriver her er altså ikke en sannferdig beskrivelse av det jeg står for. Jeg har jo ikke noe sted påstått at menn bare blir mer og mer populære med alderen, det jeg har pekt på er at menn er mindre populære på partnermarkedet enn kvinner tidlig i livet, og at dette snus på et tidspunkt slik at de senere er mer populære (enn tilsvarende attraktive kvinner på samme alder). Men begge kjønn har sine popularitetstopper, og en mann på 45 er som du ser av skissen min ikke like populær som når han var 30. Men han er mer populær enn en tilsvarende attraktiv kvinne på 45.

Jeg lurer fortsatt på hvor denne skissen har sitt opphav?

Anonymous poster hash: 9510e...66c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fortsatt på hvor denne skissen har sitt opphav?

Anonymous poster hash: 9510e...66c

De er mine egne skisser, som et svar til en graf presentert i tråden SMV (Sexual Market Value) Kvinner vs Menn

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=812046&page=4#entry13980913

Det er altså bare en skisse, og du må gjerne påpeke det hvis du ser noe du mener ikke svarer til den virkelighet vi kjenner, men jeg tror den er ganske god. Som skisse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tingelinling

Alle menn har sjans på yngre damer, og på partnermarkedet stiller de to kjønn ganske likt livet sett under ett, det er ikke slik at menn med middels utseende sliter på partnermarkedet. Det er på byen, når det gjelder ren sjekking middels pene kvinner kan tilltate seg å være kresne og ofte kan velge på øverste hylle. På partnermarkede har kvinne ikke det samme overtak.

Oki. Da ser du det på den måten. Jeg lurer egentlig litt på hvor jeg befinner meg på attraktivitetsskalaen, om jeg har middels utseende for eksempel.

Kunne du ha lagt ut en del bilder utfra denne skalaen?

(Og nei, jeg tuller ikke. Det ville ha fortalt meg mye om hvor jeg kan legge meg i forhold til hva jeg reelt sett kan forvente meg å kunne skaffe av en partner. Samtidig vil jeg kunne ditche de mennene som er utseendemessig mer attraktive enn det jeg er, siden de bare legger an på meg fordi jeg er brukandes til litt moro i sengehalmen.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ikke hvor mange ganger du gjentar dette, det er likevel ikke slik at unge mennesker foretrekkes som partnere, det er tvert imot en klar trend at kvinner foretrekker menn som er noen år eldre enn dem. Så du befinner deg i din egen alternative virkelighet.

NEI.

Det er faktisk en KLAR TREND at kvinner velger yngre menn, i større og større grad.

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Da ser du det på den måten. Jeg lurer egentlig litt på hvor jeg befinner meg på attraktivitetsskalaen, om jeg har middels utseende for eksempel.

Kunne du ha lagt ut en del bilder utfra denne skalaen?

(Og nei, jeg tuller ikke. Det ville ha fortalt meg mye om hvor jeg kan legge meg i forhold til hva jeg reelt sett kan forvente meg å kunne skaffe av en partner. Samtidig vil jeg kunne ditche de mennene som er utseendemessig mer attraktive enn det jeg er, siden de bare legger an på meg fordi jeg er brukandes til litt moro i sengehalmen.)

Jeg ser ikke noen grunn til å utsette tilfeldige kvinner og menn jeg finner på nett for en slik gapestokk. Men jeg er rimelig trygg på at du egentlig vet med deg selv at et knippe tilfeldig utvalgte menn og kvinner på din alder neppe ville få helt samme poengsum om 1000 personer skulle rangere dere på en skala fra 1 til 10 med tanke på fysisk attraktivitet. At noen gjennomgående oppfattes som mer attraktive enn andre er neppe noen veldig kontroversiell innsikt. Jo mer attraktiv du er, jo lettere vil du ha for å finne en fysisk svært attraktiv partner.

Du kan ikke overlate jobben til meg, men du kan jo hvis du mener alvor selv finne bilder av et knippe menn og kvinner på nett og opprette en egen tråd her på KG der du ber brukerne rangere bildene etter attraktivitet. Litt slik jeg gjorde i denne tråden Maskulinitet vs attraktivitet: Hvem er mest maskulin i TV-serien Spartacus? Og hvem foretrekker du?

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI.

Det er faktisk en KLAR TREND at kvinner velger yngre menn, i større og større grad.

Anonymous poster hash: ed2f7...cf1

Men i virkelighetens verden er det derimot slik at kvinner gjennomsnitlig er noe yngre enn sine partnere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...