Ginavn Skrevet 4. juni 2018 #501 Skrevet 4. juni 2018 (endret) Jeg er under 30, og må være skikkelig kjerring med sekken min. En liten svart skinnsekk med nagler. Men jeg elsker den! Bedre enn å drasse rundt på ei veske hele tida. Den passer bra til meg, så slipper jeg å ha 10 vesker, fordi 'den' veska krasjer med 'det' antrekket Jeg tenker ikke så mye over kjerringstil, egentlig. Det er kun hun på de stryke-sprayflaskene, og det bildet ser veldig 90-talls ut. Ellers er det "ung kjerring" for min del: håret i stram knute, briller med solid innfatning, særdeles formelt arbeidsantrekk. Kjedelig 😐 Endret 4. juni 2018 av Ginavn
Honey Dew Skrevet 5. juni 2018 #502 Skrevet 5. juni 2018 På 4.6.2018 den 8.46, AnonymBruker skrev: Hva skal de gamle kjerlov til å gå med/i for ikke å være så kjerringaktige da? Ikke får de har ryggsekk, for da er de kjerringer. Ikke får de ha veske, for da er de også kjerringer. Ikke får de har topper som gir litt luft, for da er de ekle. Ikke får de ha knebukser, ikke får de ditt og ikke får de datt. Skal vi bare skyte dem med en gang så de ikke forsøpler uteområdene? Trøsten er at de gir blanke i hva KG mener. Anonymkode: 39f40...722 Vi får trøste oss med at de unge engang blir like mye kjerringer som oss 5
couscous Skrevet 5. juni 2018 #503 Skrevet 5. juni 2018 På 4.6.2018 den 8.34, BlendaSensitive skrev: Alt fra Gudrun Sjödén…. Sorry! https://www.gudrunsjoden.com/se? Guri! Sprekt! tunikaer med empireliv over knebukse, gjerne toppet med kortklipt rødt hår og briller med farge. 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #504 Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, Honey Dew skrev: Vi får trøste oss med at de unge engang blir like mye kjerringer som oss Unge i dag går jo kledd som sine bestemødre og mødre. 😁 Anonymkode: a370e...d12 4
Ulla Ullsokk Skrevet 5. juni 2018 #505 Skrevet 5. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Unge i dag går jo kledd som sine bestemødre og mødre. 😁 Anonymkode: a370e...d12 Ja, enig! Jeg synes også de unge kler seg så tantete! 🤣 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #506 Skrevet 5. juni 2018 Først og fremst vil jeg presisere at folk skal få lov til å gå med de klærne og ha den frisyren de selv vil og selv liker. Vi liker alle forskjellige ting, og det er sikkert noen som hører "kjerringstil" og tenker at det er en stil de digger. You do you, det er helt greit å være uenig. Men for meg er kjerringstil store "spreke" tunikaer med "spreke" farger, gjerne med "spreke" briller og "sprekt" hår. Sånne klær selges gjerne på små butikker eid av Gudrunn på 58 år, der hun har 10 faste kunder rundt samme alder som kjøper alle klærne sine fra Gudrunn's "spreke" klesbutikk. Knebukser er også noe jeg assosierer med kjerringstilen, og noe jeg føler man å være relativt ung og veltrent for å se fin ut i. Håret er gjerne kortklipt i en frisyre som er enkel men "fresh". Det må også være farget eller bleket. Er det farget er det enten i en rødfarge eller en veldig mørk farge. Tenker også at skjørt med matchende overdel, gjerne i posete fasong, er veldig kjerring-aktig. Også paljetter og perler som detaljer på klesplagg. Litt vanskelig å finne bilder av folk med den stilen jeg klassifiserer som kjerringstil, da de fleste i den alderen kanskje ikke tar mest selfies og legger ut på nettet... Men fant noen butikker/bilder med det jeg tenker på:https://www.ashild.no/topper--tunikaerhttp://heidirosander.blogg.no/1503209712_flotte_farger_og_spennende_print.htmlhttp://drp-images.nettavisen.no/images/article/2017/06/23/3423351760/1/w1024/3900462.jpg (fint eksempel der, egentlig!) Anonymkode: 88a73...387 1
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2018 #507 Skrevet 5. juni 2018 13 timer siden, Honey Dew skrev: Vi får trøste oss med at de unge engang blir like mye kjerringer som oss Man trenger ikke ha kjerringstil selv om man blir eldre. Det velger man helt selv. Desigualkjolene spretter ikke inn i skapet hos folk av seg selv. 4
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2018 #508 Skrevet 5. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Først og fremst vil jeg presisere at folk skal få lov til å gå med de klærne og ha den frisyren de selv vil og selv liker. Vi liker alle forskjellige ting, og det er sikkert noen som hører "kjerringstil" og tenker at det er en stil de digger. You do you, det er helt greit å være uenig. Men for meg er kjerringstil store "spreke" tunikaer med "spreke" farger, gjerne med "spreke" briller og "sprekt" hår. Sånne klær selges gjerne på små butikker eid av Gudrunn på 58 år, der hun har 10 faste kunder rundt samme alder som kjøper alle klærne sine fra Gudrunn's "spreke" klesbutikk. Knebukser er også noe jeg assosierer med kjerringstilen, og noe jeg føler man å være relativt ung og veltrent for å se fin ut i. Håret er gjerne kortklipt i en frisyre som er enkel men "fresh". Det må også være farget eller bleket. Er det farget er det enten i en rødfarge eller en veldig mørk farge. Tenker også at skjørt med matchende overdel, gjerne i posete fasong, er veldig kjerring-aktig. Også paljetter og perler som detaljer på klesplagg. Litt vanskelig å finne bilder av folk med den stilen jeg klassifiserer som kjerringstil, da de fleste i den alderen kanskje ikke tar mest selfies og legger ut på nettet... Men fant noen butikker/bilder med det jeg tenker på:https://www.ashild.no/topper--tunikaerhttp://heidirosander.blogg.no/1503209712_flotte_farger_og_spennende_print.htmlhttp://drp-images.nettavisen.no/images/article/2017/06/23/3423351760/1/w1024/3900462.jpg (fint eksempel der, egentlig!) Anonymkode: 88a73...387 Det nederste er spot on selv om jeg liker kjolen til Siv bittelitt. Rart at vi har tre kvinnelige topppolitikere som er såååå like. Alle er overvektige, like høye og har blondt kort hår i nesten samme sveis. 2
Påkrevd Skrevet 5. juni 2018 #509 Skrevet 5. juni 2018 Gud bedre, jeg er glad jeg ikke er en middelaldrende kvinne. Hadde ikke turt å vise meg utenfor døra igjen etter å ha skummet gjennom denne tråden. Man er jo tydeligvis kjerring uansett hva man går i. 6
Perle Skrevet 6. juni 2018 #510 Skrevet 6. juni 2018 Knelange tigts og tunika, "artige" briller og en "sprek" offentlig-sektor frisyre. 6
Djungelvrål Skrevet 6. juni 2018 #511 Skrevet 6. juni 2018 13 minutter siden, Perle skrev: Knelange tigts og tunika, "artige" briller og en "sprek" offentlig-sektor frisyre. Ikke glem èn lang øredobb, helst med trekuler eller fjær i. 😆 5
Perle Skrevet 6. juni 2018 #512 Skrevet 6. juni 2018 (endret) På 6.6.2018 den 2.14, Peonjenta skrev: Ikke glem èn lang øredobb, helst med trekuler eller fjær i. 😆 Ja, helst så store at en kan fyre i peisen med de. Viktig med fargerike sjal i "friske" spreke farger også! 😅 Endret 13. juni 2018 av Perle 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #513 Skrevet 6. juni 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt vanskelig å finne bilder av folk med den stilen jeg klassifiserer som kjerringstil, da de fleste i den alderen kanskje ikke tar mest selfies og legger ut på nettet... Men fant noen butikker/bilder med det jeg tenker på:https://www.ashild.no/topper--tunikaerhttp://heidirosander.blogg.no/1503209712_flotte_farger_og_spennende_print.htmlhttp://drp-images.nettavisen.no/images/article/2017/06/23/3423351760/1/w1024/3900462.jpg (fint eksempel der, egentlig!) Anonymkode: 88a73...387 Vil faktisk si det nederste bildet viser tre damer som kle seg etter alder og fasong, fremfor å presse seg inn i noe hipt og moderne som ikke hadde kledd dem i det hele tatt. Anonymkode: 10992...ae0 13
Gjest hind Skrevet 6. juni 2018 #514 Skrevet 6. juni 2018 7 hours ago, Påkrevd said: Gud bedre, jeg er glad jeg ikke er en middelaldrende kvinne. Hadde ikke turt å vise meg utenfor døra igjen etter å ha skummet gjennom denne tråden. Man er jo tydeligvis kjerring uansett hva man går i. Sant. Dette er ikke en hyggelig tråd og jeg angrer på at jeg svarte i den. Det eneste middelaldrende kvinner kan iføre seg uten å bli kritisert er nok plagg som gjør dem usynlige.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #515 Skrevet 6. juni 2018 På 21.3.2014 den 16.56, AnonymBruker skrev: Lite flatterende olabukser. Vide bukser som slutter midt på leggen. Ekstra fælt og lite slankende om man har lagt på seg 15 kg. Anonymous poster hash: 685f2...61a Det er fire år siden denne tråden ble opprettet, så jeg tok en titt på hva som var kjerring de gang, og dette er et av innleggene med mange likes. Under et bilde som representererer en trend for sommeren, sett i stort sett alle klesbutiikker jeg nettopp var innom på London tur. Kjerring for fire år siden, inn og kult nå. Jaja. Anonymkode: 10992...ae0 13
BlendaSensitive Skrevet 6. juni 2018 #516 Skrevet 6. juni 2018 Haha! ^^ Motene forandrer seg gitt ja. Nå går jo alle i de der buksene. 😄 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #517 Skrevet 6. juni 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Knebukser er også noe jeg assosierer med kjerringstilen, og noe jeg føler man å være relativt ung og veltrent for å se fin ut i. Anonymkode: 88a73...387 Om du med knebukser mener capribukser er jeg dypt uenig i at man må være ung og sprek for å bruke det - tvert i mot er det jo et utmerket alternativ til shorts for dem (oss ) som ikke er unge og slanke, og kledelig på de aller fleste (medmindre man er veldig lav, kanskje). Klart, om det kombineres med flagrende tunika og liten ryggsekkveske kan det som det mye annet være kjerring, men med en skjorte eller kul t-skjorte er det veldig flatterende, synes jeg. Anonymkode: 435ce...b9e 5
bullehurk Skrevet 6. juni 2018 #518 Skrevet 6. juni 2018 På 21.03.2014 den 17.58, hjertesukka skrev: Kort guttesveis uten fasong, ingen sminke, lite flatterende briller og allværsjakke. Oppdressa i korte kjoler med blondetights til og en sølvklave rundt halsen. (Drikke midt på dagen "for vi er jo i Syyyden". ) Hahaha….. Riktig ! Og så ta en tur på Playa del Sol (eller liknende steder) å se om det er noen yngre menn vi kan flørte med. Om de er opptatt eller ikke, spiller iiiingen rolle "for vi er jo i syyyyden" 3
Perelandra Skrevet 6. juni 2018 #519 Skrevet 6. juni 2018 Jeg synes det er rart at mange ser på fargerike klær som kjerringstil. Selv tenker jeg stikk motsatt. For meg er kjerringstil nøytral og fargeløs, og gjerne med formløse plagg som skjuler kroppen. Typiske "kjerringfarger" er marineblått, burgunder, beige, grått og duse pastellfarger. 3
Anoia Skrevet 6. juni 2018 #520 Skrevet 6. juni 2018 45 minutter siden, Perelandra skrev: Jeg synes det er rart at mange ser på fargerike klær som kjerringstil. Selv tenker jeg stikk motsatt. For meg er kjerringstil nøytral og fargeløs, og gjerne med formløse plagg som skjuler kroppen. Typiske "kjerringfarger" er marineblått, burgunder, beige, grått og duse pastellfarger. Jeg tror det er sånn at "kjerringstil" sidestilles med det som godt voksne kvinner flest kler seg i. Den nåværende generasjonen med voksne damer kler seg i sterke farger fordi forrige generasjons "kjerringer" kledde seg fargeløst og nøytralt. Da får vi vel bare anta at neste generasjon med godt voksne kvinner blir like fargeløse for å unngå å se ut som dagens "kjerringer". 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå