Gå til innhold

Rare ting naboene dine gjør.


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

Bor i rekkeleilighet og det flyttet ei ny ei i naboleiligheten i fjor med tre hunder, og hun bruker aldri utgangsdøra, kun terrassen og slipper hundene sine løs i hagen eller bruker begge hagene som vei når hun en sjeldent gang går tur med dem, problemet er at hundene løper rundt i min hage også, og plutselig kan jeg se at hun står rett utenfor vinduet her (hagene har halvveis skillevegg) Tør jo ikke bruke hagen min siden hundene bruker det som dass, hun plukker heldigvis opp det meste, men kan jo ikke være sikker. Har en hund selv også, men har han alltid ute i bånd og lar han selvsagt ikke løpe rundt i hagen hos andre, og ikke spesielt kult at jeg ikke kan ha han ute fordi hundene hennes kommer løpende med en gang.

Så nå som det er snø der ute så ser det ikke ut, spor fra hundene overalt og hennes som må løpe etter de fordømte dyra siden de ikke kan innkalling, som kommer helt inn til husveggen min, ser ut som en slagmark. Veldig spesielt og irriterende! Ikke har hun jobb heller så dundrer jo i den terrassedøra klokka 3-4 på natta samtidig som hun kjefter på hundene 🙄

Anonymkode: 939ad...fff

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i rekkeleilighet og det flyttet ei ny ei i naboleiligheten i fjor med tre hunder, og hun bruker aldri utgangsdøra, kun terrassen og slipper hundene sine løs i hagen eller bruker begge hagene som vei når hun en sjeldent gang går tur med dem, problemet er at hundene løper rundt i min hage også, og plutselig kan jeg se at hun står rett utenfor vinduet her (hagene har halvveis skillevegg) Tør jo ikke bruke hagen min siden hundene bruker det som dass, hun plukker heldigvis opp det meste, men kan jo ikke være sikker. Har en hund selv også, men har han alltid ute i bånd og lar han selvsagt ikke løpe rundt i hagen hos andre, og ikke spesielt kult at jeg ikke kan ha han ute fordi hundene hennes kommer løpende med en gang.

Så nå som det er snø der ute så ser det ikke ut, spor fra hundene overalt og hennes som må løpe etter de fordømte dyra siden de ikke kan innkalling, som kommer helt inn til husveggen min, ser ut som en slagmark. Veldig spesielt og irriterende! Ikke har hun jobb heller så dundrer jo i den terrassedøra klokka 3-4 på natta samtidig som hun kjefter på hundene 🙄

Anonymkode: 939ad...fff

Det det hadde jeg faen ikke funnet meg i, den delvise skilleveggen hadde fått et jævla gjerde jævlig fort!

Anonymkode: 92012...b59

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 7.3.2018 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Nabodame der vi bodde før var midt i 30 årene og fra Somalia. Hun var nok lite vant til norsk kultur da det var svært mye rare rutiner på gang. Jeg forsøkte å forklare henne resirkuleringsposene til søpla, men Istede kastet hun da  søpla si ut av et lite vindu på kjøkkenet. Hele fellesområder vårt så ut som en liten slum en periode....  også hadde hun for vane å invitere venner til bongotrommemusikk der de også bedrev kvelden og natten med å brenne enorme mengder røkelse hver fredag (muslimsk søndag) noe som resulterte I at brannalarmen gikk i hele bygget. Når naboene banket på for å få henne til å åpne vinduene lot hun bare som hun ikke var hjemme......😅 tror vi hadde rekord i utrykninger fra brannvesenet i den blokka! kan le av det nå, men klokka 0200 natt til lørdag var det mareritt!!! 

I tillegg hatet hun hvite kvinner. Hver gang jeg møtte henne i oppgangen, særlig på fine sommerdager der man gjerne har på seg shorts, skjørt eller likn korte plagg fant hun stor glede i å rope « hvite helvetes hore» etter meg. På fransk og norsk. Også gjorde hun mimetegn på å kutte av sec strupen mens hun pekte på hunden vår hver gang han skulle på luftetur sammen med denne uanstendige langbeinte hvite kvinnen med bare bein 😂 Bare timer senere kunne hun imidlertid komme og banke på hos oss for å få mannen min til å komme å hjelpe henne med å montere gardinstenger, skifte lyspærer el div andre ting som krevde verktøy eller handyman skills... det kunne være få timer etter at hun hadde skjelt med ut for mine uanstendige sommerantrekk, men da var det som om ingenting hadde skjedd ...😜🙄😅

Da hun skjønte at vi flyttet  ut ble hun så sint og lei seg (?) at hun ranet postkassen vår. 

Hun var som et lite barn på 6 😅 vi får håpe det går bra med henne, men vi savner henne ikke akkurat. Det skal sies.....det ble litt for mye action å skulle leve slik.

 

Anonymkode: 25e8c...4b7

Hadde noen gjort dette mot meg, hadde jeg klikka i vinkel. 

Anonymkode: a62c5...162

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bor i rekkehus, og alle naboene er totalt crazy. Absolutt ingen av de som bor i de andre 9 leilighetene er i jobb utenom oss. Enten er de ufør, foreldrene betaler husleia og bil, noen snylter på nav osv. Alle naboene har så lite å gjøre at de nærmest har stalker tendenser når vi som er normale kommer hjem fra jobb, fester litt, går tur med hund og alt normalt man gjør.

De sjekker søpla vår, har til og med åpnet regninger i postkassa, lytter til oss når vi sitter ute i hagen, stirrer inn vinduene når de går forbi, og hadde til og med en episode hvor en av de eldre naboene tydelig ble helt gal og brått sto på verandaen vår og stirret inn vinduet, oppdaget at vi så henne og løp. Og dette for absolutt ingen grunn bortsett fra at de kjeder seg i hjel og burde fått seg en jobb og et liv!

Anonymkode: 82cd6...07c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i rekkehus, og alle naboene er totalt crazy. Absolutt ingen av de som bor i de andre 9 leilighetene er i jobb utenom oss. Enten er de ufør, foreldrene betaler husleia og bil, noen snylter på nav osv. Alle naboene har så lite å gjøre at de nærmest har stalker tendenser når vi som er normale kommer hjem fra jobb, fester litt, går tur med hund og alt normalt man gjør.

De sjekker søpla vår, har til og med åpnet regninger i postkassa, lytter til oss når vi sitter ute i hagen, stirrer inn vinduene når de går forbi, og hadde til og med en episode hvor en av de eldre naboene tydelig ble helt gal og brått sto på verandaen vår og stirret inn vinduet, oppdaget at vi så henne og løp. Og dette for absolutt ingen grunn bortsett fra at de kjeder seg i hjel og burde fått seg en jobb og et liv!

Anonymkode: 82cd6...07c

Haha å herregud for en trist gjeng! 

Anonymkode: a2640...a8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min nabo trekker for alle gardiner pluss solskjerming når det ikke er sol... 

Anonymkode: a2640...a8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i rekkehus og har en nabo rett ved siden av som lager stadige breknings-lyder om morgenen. Det kan vare helt utrolig lenge.

Hvis ikke det er brekningslyder innenfra huset så er det stading harking og spytting han driver med utenpå terrassen. Tror han er polakk. Er oppriktig bekymret for helsen hans for å være helt ærlig. Bor flere i huset om jeg ikke tar feil, så akkurat hvem det er vet jeg ikke.

En annen nabo tar pull-ups på et gammelt tørkestativ uti hagen i sommer-halvåret. Bare bra å trene, men likevel rart å se fra vinduet for min del.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en nabo en gang som var et skikkelig nattdyr. Aner ikke hva han jobbet med, men hver eneste pokkers natt, så snakket han i telefonen fra kl to til fem! Kanskje det var dagtid i hjemlandet hans? Jeg hadde soverom rett over hans, og det hadde gått greit hadde det ikke vært at han var fra et land hvor de av en eller annen grunn snakker avsindig høyt. Følte han lå ved siden av meg og ropte meg inn i øret :dry: 

Det hjalp ikke på da han fikk seg dame... Da kunne jeg gitt mye for å få tilbake høylytt telefonsnakking framfor høylytt sex hvorpå de åpenbart var bekymret for at den andre ikke hadde det bra, for de ropte til hverandre noe som virket som spørsmål om bekreftelse..... Hele. jævla. natten... de hadde åpenbart et godt sexliv da, for det var aldri en natt uten...

Savner ikke den leiligheten... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i rekkehus. Vi har en relativt stor parkeringsplass, men det er ikke oppmerket plasser for leilighetene. Man parkerer der man vil. Ene naboen min har tydeligvis funnet sin favorittplass, og der skal han absolutt parkere, og han skal stå perfekt. Nesten rart han ikke bruker vater for å se om bilen står beint nok. Han kan finne på å kjøre fram og tilbake i 10 minutter for å parkere bra nok. En gang dreiv han og kjørte fram og tilbake i det jeg skulle på butikken, da jeg kom hjem, dreiv han fremdeles og kjørte fram og tilbake. Det værste var da han ringte vegvesenet for å få en bil fjernet, fordi bilen sto på plassen hans, enda det var flere plasser ledig 🤦🏻‍♀️

  • Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene naboen min... oh god, hvor skal man begynne. Heldigvis er han ikke hjemme så ofte, og HELDIGVIS er huset hans langt inne på tomta hans. Han HATER familien min som pesten, spesielt pappa. Vi har hatt politiet på døra utallige ganger på grunn av "feilparkering". Javel, så vi får ikke lov til å parkere på vår egen tomt, nei. For da kommer han ikke forbi når han kommer nedover den smale grusveien med semitrailere ca en gang i måneden! Politiet sluttet å komme når han ringte for å klage på parkering, så han begynte å finne på historier for å få de til å komme. Politiet har flere ganger prøvd å fortelle han at vi ikke parkerer ulovlig, og at vi må da få lov til å parkere på VÅR EGEN PRIVATE EIENDOM! Parkeringsplassen utenfor huset grenser ikke til tomta hans engang. Hvis vi har besøk og to biler står ved siden av hverandre på den sida av huset som er mot hans tomt, så hender det at vi står 10cm utenfor vår tomt (på en privateid vei som han ikke eier, med andre ord - vi parkerer IKKE på hans tomt, og det er GOD plass til å kjøre forbi for å komme inn på tomta hans, med mindre du kommer med en semitrailer.) Han har også satt opp en bom inn til tomta hans, som står 1m utenfor grensa. 

Han kjefta på meg en gang for at jeg parkerte på den siden av huset. Han mente at dette var et KJEMPESTORT problem når han kom med trailerne sine en sjeelden gang. Jeg sa at jeg står på min tomt, og her må jeg kunne stå. Det er ikke plass noen andre steder. Hvis du kommer med trailer, så får du ringe på så flytter vi bilen så du kommer forbi. Men neida, "det er ikke sånn et samfunn skal fungere" sa han. 

Han mener også at det er vi som har ødelagt veien. Vel, det er ikke vi som:

1. Kjører med semitrailere på en sliten grusvei.

2. Kjører i 60kht på en vei man ikke burde kjøre fortere enn 20kht, pga veldig mye hull blant annet. 

Pappa la asfalt på veien for ca et år siden. Da presterte han å ringe politiet og prøve å anmelde pappa for å legge asfalt! Da fikk han pent beskjed om at det kunne han ikke gjøre, for han eier jo ikke veien! Da prøvde han å ringe vedkommende som eier veien, for å spørre om han kunne kjøpe den for å rive opp asfalten.... Alle de andre som bor i den delen av gata ble overlykkelige over at det ble lagt asfalt på den ræva veien, men ikke han nei. Han ble ganske sur da han ikke fikk kjøpe veien.

Har mange andre historier om denne psyko naboen, dette er noen av de nyeste. Han anmelde også pappa for å ha ødelagt porten hans. Han mener at pappa har kjørt på den med vilje og bulka den. ALTSÅ, seriøst? Ingen av oss har kjørt på den forbanna bommen, og vi har ingen biler med såppas lav verdi at vi skulle kjørt på den med vilje på pur f for å bulke den. Han har jo leieboere, så er mest sannsynlig en av de.

Oi, dette ble langt

Anonymkode: f1727...035

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen har pusset opp i 4 år. De har laget en søppelfylling utenfor huset, og nå er det ikke bare oppussingsmaterialer der.

Juletrær, kasser som leker har kommet i, matavfall osv. De har rett og slett laget en søppelfyllng utenfor huset sitt hvor de hiver alt av søppel som de ikke gidder å kvitte seg med.

Vanligvis reagerer kommunen kraftig på slikt, men her bryr de seg ikke.

Anonymkode: 5a33f...5d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.3.2013 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Bor i blokk, og jeg har den merkeligste naboen noensinne.

Helst sent på kvelden/ nettene så kan jeg bli skremt av at han roper "AH!" Bare helt ut av det blå liksom. Og midt på natten, helst i 3-4 tiden hører jeg en dame som går med høyhelte sko. Og dette på hverdager! Og det er alltid i tidsrommet 3-4 tiden på natta! Han har også pusset opp i mange år (skulle tro han bygget Noahs ark). Han pusser ikke bare opp på dagtid.. neida! Bruker drill på natta også! Skulle likt å visst hva han driver med!

 

 

Anonym poster: de7e2db479a7dee3c92ddda66f3a786d

Horer på besøk?🙈🙈

Anonymkode: 31ad3...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Bor i rekkehus, og alle naboene er totalt crazy. Absolutt ingen av de som bor i de andre 9 leilighetene er i jobb utenom oss. Enten er de ufør, foreldrene betaler husleia og bil, noen snylter på nav osv. Alle naboene har så lite å gjøre at de nærmest har stalker tendenser når vi som er normale kommer hjem fra jobb, fester litt, går tur med hund og alt normalt man gjør.

De sjekker søpla vår, har til og med åpnet regninger i postkassa, lytter til oss når vi sitter ute i hagen, stirrer inn vinduene når de går forbi, og hadde til og med en episode hvor en av de eldre naboene tydelig ble helt gal og brått sto på verandaen vår og stirret inn vinduet, oppdaget at vi så henne og løp. Og dette for absolutt ingen grunn bortsett fra at de kjeder seg i hjel og burde fått seg en jobb og et liv!

Anonymkode: 82cd6...07c

Altså! Jeg har ikke jobb og går dessverre på nav nå. Men ville da aldri funnet på slike ting likevel! Det de gjør har ikke noe med det å gjøre, de er jo bare gale og ondskapsfulle. 

Anonymkode: 99c36...878

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2014 den 17.04, Gjest smooch skrev:

Har en nabo som ofte starter snøfresen sin alt fra klokka 23-01 på kvelden/natta.

Har og en som elsker å bruke motorsaga og gressklipperen klokka åtte om morgenen.

Er ikke hundre prosent sikker på hvem det er av naboene, men hører lyden hvertfall. Godt mulig at det er samme person til og med.

Jeg liker og sove, det gjør tydeligvis ikke han/de, det kan fort bli et problem en vakker dag.

 

 

Hadde og en nabo(døde i fjor) som satt ute i en stol omtrent hver dag om sommeren og jagde vekk enhver katt som nærmet seg tomta hans.

Hyggelig type..

Hehe🤗 skjønner han godt jeg, katter er så jævlig ekle, ville heller ikke hatt de på eiendommen min. De driter rundt huset osv.

Anonymkode: 31ad3...bed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.8.2016 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Isj, har noen i nabolaget som senter storesøster på 5 ut med lillesøster som knapt kan gå (hun er vel 1.5 år eller deromkring). De er ute i timevis, og ofte stilker storesøster av med de andre barna og å leke, og lillesøster blir sittende alene uten tilsyn. Har flere ganger holdt øye med henne fra vinduet, og løpt ut for å hindre at hun spiser sand fra sandkassa. 

Anonymkode: 75d12...f3a

Herregud, håper virkelig du medlte fra til barnevernet. Dette er omsorgsvikt 😵

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah denne tråden altså!😆

Anonymkode: 31ad3...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snegledama.....

 

Jeg bor i rekkehus, og et par uker etter at jeg flyttet inn så var jeg ute i hagen og leste bok. Da kommer en dame i nattkjole(!) bort mot meg med en hagespade i hendene. Jeg har sett henne stelle pent i hagen, og det er ganske tydelig at hun er opptatt av hagearbeid. Jeg sier hei, og tenker hun er på vei bort for å hilse på meg, og hun kommer nærmere og nærmere... Så kommer hun helt bort til meg og stikker denne hagespaden opp i fjeset mitt(!!) og viser meg en brunsnegle som hun har funnet i hagen sin. Jeg prøver å starte en samtale og sier noe sånn som "isj, ja, de er noen seige jævler. Vanskelig å bli kvitt!" og så snakker vi litt løst frem og tilbake. Det ender med at jeg spør hvilken metode hun bruker for å drepe de, og da SPERRER hun øynene opp og ser på meg og sier "DREPE DE!!! Nei, jeg bare flytter de vekk fra hagen så de ikke kommer tilbake".

og så går hun 10(!!!) meter unna og legger iberiasneglen ned på bakken og sier "sånn! da var den borte!"

 

Ehm..... Det er ikke sånn det fungerer... :fnise:  Du kan ikke FLYTTE sneglen 15 meter unna hagen din :fnise:  DET syns jeg var rare greier.

  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre tidligere naboer trillet aldri søppeldunkene sine opp til huset etter henting. De sto ved veien i dagevis, og de stappet søppelposer oppi når de dro ut med bil. Søppeldunkene blåste stadig overende, og flere ganger lå de i hagen vår, med søppel spredt utover. Ble så irritert en gang at jeg dro søppeldunkene ut av hagen vår og slengte dem midt i innkjørselen deres. Når de kom kjørende stoppet de ikke, men svingte inn i sin egen hage og kjørte rett forbi dunkene. Dunkene lå der i dagevis, og de svingte forbi og inni hagen hver gang de dro og kom... :rolleyes:

Anonymkode: 481a1...394

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...