Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Gratulerer <3 Åh, jeg hadde virkelig på følelsen at dette kom til å gå bra :)

Jeg dro til legen på testedagen og tok HCG, trengte ikke legetime en gang. Jeg hørte til på St.Olavs, og de sjekker ikke HCG der, men på legekontoret rynker de ikke på nesa om du kommer inn og sier du vil sjekke den ;)

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok test på morran i dag det var helt klart to streker der men den ene vvar mye svakere enn den andre. Tørr ikke helt tenke at den er positiv. . Noen av dere som hadde samme når dere skulle teste ?

Gratulerer!

I morgen er det min testedag, krysser fingrene for at den er positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Ingo! To streker, uansett om den ene er veldig svak, betyr at det er HCG i kroppen, enten fordi du er gravid (mest sannsynlig :) ), eller det kan være kjemisk. Men da er streken meget svak, og neste dag vil du sannsynligvis ikke se noe som helst. Jeg hadde en kjemisk, og da var streken nesten usynlig. En svak men tydelig strek, da tror jeg ikke det er kjemisk. Særlig mtp. symptomene du har hatt.

Håper det går bra med testingen i morgen (fantom1)!

Nå nærmer august seg her med stormskritt! Ved den mensen som kommer nå (rett rundt hjørnet), skal jeg ringe inn til klinikken og fortelle om jeg er i rute (og det er jeg, som en klokke). Jeg skal da også spørre om å få snakke med genetisk avd. for å få vite litt mer om genfeilen til mannen min. Har lest endel på nettet siden sist, og enkelte mener det er veldig liten sjanse for å få friske egg med denne translokasjonen. Ser også at mange men samme genfeil får PDG-behandling i utlandet. Det får jeg i så fall aldri min mann med på :(

Men samtidig fikk vi jo en frisk datter sist! Har vi bare hatt kjempeflaks, eller hva? Håper jeg får noen svar fra sykehuset. Vil jo ikke kaste bort verdifull tid, penger og forsøk hvis det er minimal sjanse for å klare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

I morgen er det min testedag, krysser fingrene for at den er positiv.

aaah så spennende.. skal krysse fingre å tær for deg ;) så spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!

I morgen er det min testedag, krysser fingrene for at den er positiv.

Hvordan gikk det med testinga? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah så spennende.. skal krysse fingre å tær for deg ;) så spennende!!

Hvordan gikk det med testinga? :blomst:

Jeg fikk testa i morges, og tok ingen sjanser, brukte Clearblue digital test med uke indikator, og jo den var positiv :D "Gravid 1-2 uker". Vekte samboeren min med et stort smil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå så morro!!! Gratulerer så mye!!!! Det er en deilig følelse. Tok en i dag også jeg bare for å se at æ ikke så syner i går.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk testa i morges, og tok ingen sjanser, brukte Clearblue digital test med uke indikator, og jo den var positiv :D "Gravid 1-2 uker". Vekte samboeren min med et stort smil :)

Gratulerer!:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk testa i morges, og tok ingen sjanser, brukte Clearblue digital test med uke indikator, og jo den var positiv :D "Gravid 1-2 uker". Vekte samboeren min med et stort smil :)

Gratulerer :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen.

Jeg har noe jeg lurer på.. jeg tok ut egg 4 juni og satt inn 6 juni. Er nå gravid i følge testen. hvor langt er man da på vei? har lest så mye rart og folk sier så mye forskjellig.. blir helt forvirret jeg .. :/ Noen som har et enkelt og logisk svar på dette ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann alle sammen.

Jeg har noe jeg lurer på.. jeg tok ut egg 4 juni og satt inn 6 juni. Er nå gravid i følge testen. hvor langt er man da på vei? har lest så mye rart og folk sier så mye forskjellig.. blir helt forvirret jeg .. :/ Noen som har et enkelt og logisk svar på dette ??

Da er du vel 4+6 idag, altså 5+0 på onsdag :)

De fleste regner det ut sånn at eggløsningsdagen (og dagen for befruktning) var på uthentingsdagen, men noen få regner det ut som om eggløsning og befruktning skjedde den dagen egget ble satt i livmora. Når jeg bruker appen/kalkulatoren til Babyverden får jeg samme termindato om jeg regner ut fra siste mens eller dato for unnfangelse, og unnfangelsen blir da den dagen eggene ble hentet ut :)

Lykke til videre i svangerskapet :rodmer:

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har junimens meldt sin ankomst, og jeg har ringt inn til klinikken. Estimert mens og prøvestart er 9. august smil.gif
Har også fått snakket med medisinsk genetikk ang. min samboers genfeil. Ved første forsøk, 6 år siden, fikk vi bare vite at det var under 1 % sjanse for å få et barn med Trisomi 13, og litt forhøyet sjanse for spontanabort. Ellers hadde vi like store sjanser som andre. Men jeg har jo lest mye på nett siden den gang, og der har mange med samme translokasjon søkt PDG i utlandet (der man tester det befruktede egget for genfeil, slik at man ved at det man setter inn er friskt), samt at det er stor sjans for at befruktede egg har genfeil. Dette har gjort meg usikker på om vi kastet bort tiden vår med å bruke vanlig ICSI. Men i følge hun (legen, tror jeg) jeg snakket med, var det ikke "bortkastet" med vanlig prøverør. Når man ikke har veldig mange befruktede egg å velge mellom, vil det uansett ikke bli flere ved PDG. Eggene som overlever KAN har genfeilen, og man vil ikke vite det ved vanlig ICSI, men det var ikke så mye høyere sjanse ved PDG. Antall egg forandrer seg ikke. Så nå ser jeg litt mer frem til forsøket og er litt beroliget; legen synes ikke det er bortkastet med vanlig ICSI - det er flere (blant annet oss smil.gif ) som klarer å få barn med samme translokasjon uten PDG. Så da er det bare å håpe på at vi blir like heldige som sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har junimens meldt sin ankomst, og jeg har ringt inn til klinikken. Estimert mens og prøvestart er 9. august smil.gif

Har også fått snakket med medisinsk genetikk ang. min samboers genfeil. Ved første forsøk, 6 år siden, fikk vi bare vite at det var under 1 % sjanse for å få et barn med Trisomi 13, og litt forhøyet sjanse for spontanabort. Ellers hadde vi like store sjanser som andre. Men jeg har jo lest mye på nett siden den gang, og der har mange med samme translokasjon søkt PDG i utlandet (der man tester det befruktede egget for genfeil, slik at man ved at det man setter inn er friskt), samt at det er stor sjans for at befruktede egg har genfeil. Dette har gjort meg usikker på om vi kastet bort tiden vår med å bruke vanlig ICSI. Men i følge hun (legen, tror jeg) jeg snakket med, var det ikke "bortkastet" med vanlig prøverør. Når man ikke har veldig mange befruktede egg å velge mellom, vil det uansett ikke bli flere ved PDG. Eggene som overlever KAN har genfeilen, og man vil ikke vite det ved vanlig ICSI, men det var ikke så mye høyere sjanse ved PDG. Antall egg forandrer seg ikke. Så nå ser jeg litt mer frem til forsøket og er litt beroliget; legen synes ikke det er bortkastet med vanlig ICSI - det er flere (blant annet oss smil.gif ) som klarer å få barn med samme translokasjon uten PDG. Så da er det bare å håpe på at vi blir like heldige som sist!

Det går nok deres vei snart skal du se.. Hjelper alltid å få snakket med litt folk om ting og tang fordi man sitter som regel med de verste tankene inni huset sitt når det gjelder alt. merket selv jeg var veldig opphengt i alle som hadde fått negativt svar osv.. man må prøve være positiv og da blir nok kroppen litt annerledes også. Det ordner seg alltid for snille jenter :P SÅ neste gang så sitter egget hos deg også skal du se !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er du vel 4+6 idag, altså 5+0 på onsdag :)

De fleste regner det ut sånn at eggløsningsdagen (og dagen for befruktning) var på uthentingsdagen, men noen få regner det ut som om eggløsning og befruktning skjedde den dagen egget ble satt i livmora. Når jeg bruker appen/kalkulatoren til Babyverden får jeg samme termindato om jeg regner ut fra siste mens eller dato for unnfangelse, og unnfangelsen blir da den dagen eggene ble hentet ut :)

Lykke til videre i svangerskapet :rodmer:

takk for svar.. så når jeg skal på ultralyd så vil jeg mest sannsynlig høre et hjerte der da?? ååååå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.. så når jeg skal på ultralyd så vil jeg mest sannsynlig høre et hjerte der da?? ååååå..

Ja, på ultralyden vil du nok få høre det lille, sterke hjertet slå :hjerte: Det er så magisk!

Vi hørte hjertet veldig klart og tydelig på rutineultralyden i uke 7+0. Fantastisk :rodmer:

Når skal du på første ultralyd, blir det i uke 7 eller? Hos oss var knøttet 9 mm!

Bitteliten bamsemums :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på ultralyden vil du nok få høre det lille, sterke hjertet slå :hjerte: Det er så magisk!

Vi hørte hjertet veldig klart og tydelig på rutineultralyden i uke 7+0. Fantastisk :rodmer:

Når skal du på første ultralyd, blir det i uke 7 eller? Hos oss var knøttet 9 mm!

Bitteliten bamsemums :fnise:

ååå så gøy.. tror det er da det vil gå opp for meg at det er noe inni der :) NÅ er bare magen stor å oppblåst strekker inni der hele tiden merker jeg, kjenner ut som noen driver å klyper meg i siden. hehe Jeg skal inn 9 juli. altså rundt uke 7 jah.. å gleder meg såååååååå :) haha ja 9mm er ikke akkurat store frøet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så gøy.. tror det er da det vil gå opp for meg at det er noe inni der :) NÅ er bare magen stor å oppblåst strekker inni der hele tiden merker jeg, kjenner ut som noen driver å klyper meg i siden. hehe Jeg skal inn 9 juli. altså rundt uke 7 jah.. å gleder meg såååååååå :) haha ja 9mm er ikke akkurat store frøet!

Ja, det er en utrolig herlig følelse å se den bittelille saken inni der - med hjerte som banker og alt! :) Jeg var også veldig oppblåst på den tiden der, og strekkingen er bare bra - for da utvider livmora seg ;) Det skal bare være litt stikking da, altså ikke akutt vondt. Stikking og strekking er helt normalt når livmora utvider seg, men jeg synes også det var litt skummelt i starten siden jeg har hatt ett svangerskap utenfor livmora før. Men om det bare er vanlige, små smerter er det ingenting å tenke på. Blir det akutt derimot, da må man komme seg på sykehuset. Men det er ikke så vanlig med svangerskap utenfor livmora heldigvis :)

Dette blir nok spennende! Lykke til videre, og kos deg med spire i magen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...