Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er bmi-grense på private klinikker? Jeg har fått avslag på søknaden på riksen😔😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet om det er bmi-grense på private klinikker? Jeg har fått avslag på søknaden på riksen😔😔

Tror de fleste private tilbyr behandlingsforsøk. Da finansierer du det jo selv, og bærer selv risikoen for reduserte sjanser. Du kan spørre sekretærene på telefon, eller legene direkte på mail, adresser på nettsidene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i morges og har blødd masse :( Friskt, rødt blod, og jeg har vondt :(

F..., går vel ikke riktige veien denne gangen heller da :(

Ånei :( Kjempestor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei :( Kjempestor klem!

Takk.. Var en veldig tung dag igår, ikke så kjekk dag idag heller forsåvidt..

Skal ta en test på onsdag som er testdag, men med så sterk blødning som jeg har nå så tviler jeg på to blå. Blør ut et bind på under to timer :(

Men, når det først skulle gå sånn som dette så er det forsåvidt bedre at egget mest sannsynlig ikke har festet seg enn at det ender opp i en MA i uke 8 sånn som sist gang.

Lurer på om det er pga all hormonbehandlingen som gjør at jeg blør så kraftig. Det er mye verre enn vanlig mens (og jeg blør ganske kraftig de første dagene til vanlig)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.. Var en veldig tung dag igår, ikke så kjekk dag idag heller forsåvidt..

Skal ta en test på onsdag som er testdag, men med så sterk blødning som jeg har nå så tviler jeg på to blå. Blør ut et bind på under to timer :(

Men, når det først skulle gå sånn som dette så er det forsåvidt bedre at egget mest sannsynlig ikke har festet seg enn at det ender opp i en MA i uke 8 sånn som sist gang.

Lurer på om det er pga all hormonbehandlingen som gjør at jeg blør så kraftig. Det er mye verre enn vanlig mens (og jeg blør ganske kraftig de første dagene til vanlig)..

Skjønner godt at er tungt. :( Vi har jo blitt proppet ganske full av hormoner siste mnd, så det kan jo være at kroppen er i litt ubalanse og dermed blør mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet opp med Lutinus samme dag som eggUThenting.
Idag tok jeg siste tabl., men har ikke testdag før på onsdag... Trodde jeg skulle ta det t.o.m. testdag, men når jeg regner ut antall tabl. e det jo regnet 14 dager fra egguthenting, ikke 14 dager fra innsett.

Bør jeg ringe og høre, eller skal det være slik?

Reagerer også litt på at i pakningsvedlegget står det at man skal fortsette med medikamentet 30 dager etter oppnådd graviditet, men på sykehuser sa de at jeg kun skulle ta i 14 dager frem til testdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at er tungt. :( Vi har jo blitt proppet ganske full av hormoner siste mnd, så det kan jo være at kroppen er i litt ubalanse og dermed blør mer.

Men, gir ikke opp :) Skal ringe St Olavs onsdag, og da håper jeg på at vi får ukedato for neste runde!

I mellomtiden skal jeg kose meg i sommer med gode viner, muggoster, spekemat..... og jeg og mannen bestilte oss to uker til Kreta igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet opp med Lutinus samme dag som eggUThenting.

Idag tok jeg siste tabl., men har ikke testdag før på onsdag... Trodde jeg skulle ta det t.o.m. testdag, men når jeg regner ut antall tabl. e det jo regnet 14 dager fra egguthenting, ikke 14 dager fra innsett.

Bør jeg ringe og høre, eller skal det være slik?

Reagerer også litt på at i pakningsvedlegget står det at man skal fortsette med medikamentet 30 dager etter oppnådd graviditet, men på sykehuser sa de at jeg kun skulle ta i 14 dager frem til testdato.

Jeg og tok siste lutinusen igår (tok den som jeg skulle selv om jeg blør). Tror det skal være sånn. Idag er det to uker siden uttaket, og onsdag har jeg og testdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tok siste lutinusen igår (tok den som jeg skulle selv om jeg blør). Tror det skal være sånn. Idag er det to uker siden uttaket, og onsdag har jeg og testdag.

ok, takk! :)

Jeg fant litt utdypende informasjon om dette på et annet forum. var ganske interessant. Limer det inn her hvis flere vil lese:

Hentet fra Snartgravid sitt forum, medlem Firkløver:
Har man ivf, tar man progesterontilskudd i 14 dager eller til test. Det er standard prosedyre at man da kan slutte med progesteron, og dette er tilstrekkelig for de aller, aller fleste som blir gravide.
Noen har kanskje en forhistorie/prøverhistorikk som tilsier at man skal ta progesteron lenger.
Noe mister, og hvis det mistenkes at årsaken kan være lite progesteron, kan man kanskje få beskjed om å gå på progesteron lenger i neste graviditet.
Dvs det er ikke vanlig å ta progesterontilskudd lenger enn til test, men noen gjør det, og det er hvis det er avklart med legen.
Har man inseminasjon, er det ikke vanlig å ta progesteron i det hele tatt, men hvis man har fått det fordi man har hatt problem med kort lutealfase tidligere i vanlig syklus eller i inseminasjonssyklus, er det noe annet. Da er progesteron vanlig fram til positiv test, og så gjør legen en vurdering om man har behov for støtte noen uker til for sikkerhets skyld.
Progesteron dannes i det gule legemet som er den tomme eggposen. Etter ivf så har man mange eggposer og dermed skulle det dannes plenty progesteron på naturlig vis, men for sikkerhets skyld gis det også tilskudd fordi ikke alle får nok naturlig produsert. Alle hormonene man tar, kan gjøre at ting ikke funker som de skal. Har man ikke nok progesteron, er det negativt fordi livmorslimhinnen ikke klarer å opprettholdes lenge nok og man får mensen for tidlig etter forsøk. Dvs embryoet rekker ikke å feste seg heller før slimhinnen støtes ut.
Hvis man har fryseforsøk med progynova, er det noe helt annet. Dette er den eneste formen for forsøk hvor man faktisk MÅ ha progesteronstøtte mange uker for at man ikke skal miste!
Har man fryseforsøk i naturlig syklus, dvs man har hatt eggløsning før innsetting, er det som ved inseminasjon, man har i utgangspunktet ikke behov for tilskudd hvis det ikke er noen spesiell årsak.
Men ved fryseforsøk ved bruk av Progynova så har man ikke eggløsning, og dermed ingen mulighet til å produsere progesteron på egenhånd fordi det ikke er noe gult legeme på eggstokken. Noen år tilbake skulle man fortsette med Progynova og progesteronstøtte fram til uke 8 ved positiv test, men jeg tror det har blitt mer vanlig å fortsette helt til uke 12. Hvis man slutter før uke 8 (+), er det veldig stor fare for at man mister fordi morkaka ikke produserer nok hormoner til å opprettholde svangerskapet på egenhånd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snilleste her inne, og ønsker dere alle lykke til! Håper inderlig det gå rette veien for dere, og at dere alle kan få kose dere med en egen mini i løpet av 2015 iallefall :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet opp med Lutinus samme dag som eggUThenting.

Idag tok jeg siste tabl., men har ikke testdag før på onsdag... Trodde jeg skulle ta det t.o.m. testdag, men når jeg regner ut antall tabl. e det jo regnet 14 dager fra egguthenting, ikke 14 dager fra innsett.

Bør jeg ringe og høre, eller skal det være slik?

Reagerer også litt på at i pakningsvedlegget står det at man skal fortsette med medikamentet 30 dager etter oppnådd graviditet, men på sykehuser sa de at jeg kun skulle ta i 14 dager frem til testdato.

Har du ikke flere på resepten din? Jeg fikk beskjed om å ta frem til testdagen. Når jeg ringte inn med positivt resultat, så fikk jeg beskjed om å fortsette til ul i uke 7. Tror det er vanlig på Hausken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke flere på resepten din? Jeg fikk beskjed om å ta frem til testdagen. Når jeg ringte inn med positivt resultat, så fikk jeg beskjed om å fortsette til ul i uke 7. Tror det er vanlig på Hausken.

Nei, fikk kun 42 tab. som holder akk 14 dager.

Hm, kanskje jeg ringer til St.Olavs og hører bare for sikkerhets skyld.

Takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fikk kun 42 tab. som holder akk 14 dager.

Hm, kanskje jeg ringer til St.Olavs og hører bare for sikkerhets skyld.

Takk for info!

Ringte og hørte, og jeg skulle ikke ta mer enn to pk. Altså 14 dager fra eggUThenting.

Rart sykehusene gjør det så forskjellig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte og hørte, og jeg skulle ikke ta mer enn to pk. Altså 14 dager fra eggUThenting.

Rart sykehusene gjør det så forskjellig :/

Jeg var også på St.Olavs og tok også i 14 dager fra egguthenting :) Legene på St. Olavs har lang erfaring med prøverør, så de vet nok hva de driver med ;) De forskjellige klinikkene har ofte små forskjeller i rutinene, men de gjør det de føler er best for pasienten fordi :)

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på ny UL og eggene har blitt stoooore å fine.. så da blir det egguttak på onsdag og innsett på fredag,, aah grugleder meg veldig kjenner jeg.. fikk en haug av følelser på en gang og magen vrengte seg et par ganger kan du si:P men skal bli deilig å bli ferdig med det og om det må gjøres igjen så vet jeg hva jeg går til.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på ny UL og eggene har blitt stoooore å fine.. så da blir det egguttak på onsdag og innsett på fredag,, aah grugleder meg veldig kjenner jeg.. fikk en haug av følelser på en gang og magen vrengte seg et par ganger kan du si:P men skal bli deilig å bli ferdig med det og om det må gjøres igjen så vet jeg hva jeg går til.. ;)

Kjempebra! :-) ja, når man aldri har vært igjennom dette er alt fryktelig skummelt! Krysser fingrene for deg, og at du får ut massevis av flotte egg ! Klem!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempebra! :-) ja, når man aldri har vært igjennom dette er alt fryktelig skummelt! Krysser fingrene for deg, og at du får ut massevis av flotte egg ! Klem!:-)

Tusen takk.. ja er skummelt når man ikke vet noe men bare hører fra alle andre hvordan de har opplevd dette her.. og man hører jo seff mest skrekkhistorier.. så kanskje bedre å grue seg å gå ut derfra å tenke hey det va ikke så ille enn å tro omvendt. hehe !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, gir ikke opp :) Skal ringe St Olavs onsdag, og da håper jeg på at vi får ukedato for neste runde!

I mellomtiden skal jeg kose meg i sommer med gode viner, muggoster, spekemat..... og jeg og mannen bestilte oss to uker til Kreta igår.

Da var jeg i "samme" båt som deg. Menssmertene slo til idag, og nå blør jeg! :-( Er mest sint.. Skuffelsen kommer vel imorgen når jeg tester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i "samme" båt som deg. Menssmertene slo til idag, og nå blør jeg! :-( Er mest sint.. Skuffelsen kommer vel imorgen når jeg tester..

:hug:

Er så og si 100% sikker på at jeg får negativ test i morgen. Så sikker at vi bestilte oss kretatur på slutten av måneden...

Edit;

Jeg blør fortsatt masse forresten.... og ingen symptomer overhodet.

Endret av Pomperipossa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Er så og si 100% sikker på at jeg får negativ test i morgen. Så sikker at vi bestilte oss kretatur på slutten av måneden...

Edit;

Jeg blør fortsatt masse forresten.... og ingen symptomer overhodet.

Det var triste nyheter, Pomperipossa! :kose: Håper ferieturen kan bli et lite plaster på såret i det minste, prøv å kose dere så godt dere kan og prøv å tenke på andre ting, selv om jeg vet at det er alt annet enn lett! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...