Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lusker meg stille inn hit... :) Vi har nå prøvd i 15 mnd, har hatt en kjemisk gravidtet og en spontanabort, og siden det... ingenting. Har time til utredning den 15.juli, så nedtellingen har for alvor startet.. Kikker innom her titt og ofte, og synes det er veldig informativt å lese her.

Lykke til alle rugere, og dere som venter på gullegget enda :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til rugerne! Nå er det bare å beholde roen noen dager, og så er det symptomjakt ;) Det gjorde i hvert fall jeg, prøvde liksom å være heelt rolig, men klarte selvfølgelig ikke å la være å tenke på det omtrent hvert minutt på dagen.

Missdior, håper det skjer et mirakel før dere kommer til utredning, jeg! Men om det ikke skulle skje, er det veldig fint at dere får kommet i gang med utredning og får noen svar. Veldig bra at dere får time 15. juli, har ikke sykehuset sommerstengt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missdior, håper det skjer et mirakel før dere kommer til utredning, jeg! Men om det ikke skulle skje, er det veldig fint at dere får kommet i gang med utredning og får noen svar. Veldig bra at dere får time 15. juli, har ikke sykehuset sommerstengt?

Ja, det håper virkelig jeg og :sukk: Men ser ikke så lyst ut... Prøver å holde motet oppe, men er ikke så lett! Håper jo på noen svar fra gynekolog, og at jeg kanskje får pergo eller noe (tror jeg har manglende EL).

Jeg skal til privat gynekolog, så de har ikke sommerstengt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det håper virkelig jeg og :sukk: Men ser ikke så lyst ut... Prøver å holde motet oppe, men er ikke så lett! Håper jo på noen svar fra gynekolog, og at jeg kanskje får pergo eller noe (tror jeg har manglende EL).

Jeg skal til privat gynekolog, så de har ikke sommerstengt! :jepp:

Det var bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah satt min første sprøyte i dag.. lit skummelt men gikk kjempe fint. ;) så nå er det litt over en uke til UL.. håper alt er som det skal.. spennende å gå over fra bare nesespray til sprøyter , men føler liksom man er kommet et steg videre nå ;) Huff gruer meg til uttak jeg også når folk sier så mye rart. hehe men jeg har jo hatt livmorhalskreft så jeg har vært å tukla litt oppi der før så vet hva smerte er så håper det hjelper på meg ;)

Jeg har og satt min første sprøyte i går. Det skal bli interessant å følge prosessen din, siden vi ligger likt i "løypa". Synes det gikk så greit å sette sprøyta, nå blir det spennende å kjenne hvordan korppen reagerer fram mot neste fredag når det er UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det håper virkelig jeg og :sukk: Men ser ikke så lyst ut... Prøver å holde motet oppe, men er ikke så lett! Håper jo på noen svar fra gynekolog, og at jeg kanskje får pergo eller noe (tror jeg har manglende EL).

Jeg skal til privat gynekolog, så de har ikke sommerstengt! :jepp:

Men nå er det nok gode nyheter på vei for dere, for nå skal dere få hjelp:-) Og dere har jo unnfanget to ganger, så dette er jeg sikker på er liv laga:-) Har ikke glemt at du tilbudte meg testbehokdningen din da jeg satt i Sør-Europa i høst, hadde forsinket mens og hadde gått tomt for tester, snille du! Alt skal ordne seg for snille piker til slutt:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og satt min første sprøyte i går. Det skal bli interessant å følge prosessen din, siden vi ligger likt i "løypa". Synes det gikk så greit å sette sprøyta, nå blir det spennende å kjenne hvordan korppen reagerer fram mot neste fredag når det er UL.

Å så spennende.. ja er morro å høre hvor forkjellig ting er på folk med medisiner og uthenting osv. Ja sprøytene synes jeg ikke er noe problem i det hele tatt. Den spisse glir kjempe greit inn i huden selv om de er ganske lange de spissene. Men jeg har diabetes så jeg er vant med å sette sprøyter selv, men de spissene jeg bruker er jo vanligvis bare 6 mm lange. hehe så er LITT forskjell på de. jeg merker ingen symptoner på sprøytene til nå da. men er jo bare andre dagen min.. men merker jeg er sykt oppblåst i magen i dag.. kjennes ut som når man skal ha mensen..

Ja spennende med UL .. håper alt går bra for oss begge to og til alle dere andre som er i gang med ruging osv.. det er så spennende.. huff når jeg har satt inn ser jeg for meg at de to ukene med venting kommer til å ta en EVIGHET.. skal ihvertfall passe på å holde meg opptatt med masse ting så dagene kanskje går litt fort.. :P men har mine tvil.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende.. ja er morro å høre hvor forkjellig ting er på folk med medisiner og uthenting osv. Ja sprøytene synes jeg ikke er noe problem i det hele tatt. Den spisse glir kjempe greit inn i huden selv om de er ganske lange de spissene. Men jeg har diabetes så jeg er vant med å sette sprøyter selv, men de spissene jeg bruker er jo vanligvis bare 6 mm lange. hehe så er LITT forskjell på de. jeg merker ingen symptoner på sprøytene til nå da. men er jo bare andre dagen min.. men merker jeg er sykt oppblåst i magen i dag.. kjennes ut som når man skal ha mensen..

Ja spennende med UL .. håper alt går bra for oss begge to og til alle dere andre som er i gang med ruging osv.. det er så spennende.. huff når jeg har satt inn ser jeg for meg at de to ukene med venting kommer til å ta en EVIGHET.. skal ihvertfall passe på å holde meg opptatt med masse ting så dagene kanskje går litt fort.. :P men har mine tvil.. hehe

Synes det er så spennende akkurat nå, tenker mye på når ting skal skje, hvor tidlig vi vil kunne vite om det klaffer + tenker mye på hvordan jeg skal legge opp hverdagen med jobb og slikt i denne perioden.

En annen ting: Jeg merka ikke så mye effekt av nesesprayen, men etter bare ei hormonsprøyte merka jeg at lunta mi er blitt litt kortere. Nå har jeg heldigvis ganske stor tålmodighet fra før, men håper likevel at humøret holder seg (relativt) stabilt (har ikke lyst til å bli noen grinekone...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så spennende akkurat nå, tenker mye på når ting skal skje, hvor tidlig vi vil kunne vite om det klaffer + tenker mye på hvordan jeg skal legge opp hverdagen med jobb og slikt i denne perioden.

En annen ting: Jeg merka ikke så mye effekt av nesesprayen, men etter bare ei hormonsprøyte merka jeg at lunta mi er blitt litt kortere. Nå har jeg heldigvis ganske stor tålmodighet fra før, men håper likevel at humøret holder seg (relativt) stabilt (har ikke lyst til å bli noen grinekone...).

Ja jeg er veldig glad i å jobbe pluss jeg har en sjef som stresser meg gankse mye, jeg har liksom aldri muligheten til å være syk når jeg faktisk er syk. vært på jobb med lungebetennelse og nyrestein.. så jeg har sagt til meg selv at denne gangen må jeg tenke på meg selv ikke på hva alle andre vil jeg skal gjøre. så tenkte jeg skulle snakke md legen etter vi har satt inn om det kanskje er lurt å sykemelde seg til testdag så man får slappet av litt og ikke stresset med masse ting. Jeg har bare merket på sprayen at jeg var sykt trøtt men på sprøytene har jeg egentlig ikke merket noe ennå., eneste er at jeg har hatt skikkelig mage prob i dag. løper på do i ett sett.. mente å lese at det kunne oppstå. men kjenner også at det skjer noe i magen at jeg får litt magekramper innimellom, men etter jeg har forstått så er det bare en bra ting. Hvilket sykehus er det dere er på?

Hehe nei du får kanskje høre det fra din bedre halvdel om du blir ei skikkelig kjerring :P han av min sier at han ahr ikke merket annet enn at jeg er veldig trøtt om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som vet om man kan få satt inn to egg samtidig? Jeg har ikke eggledere og vi vil gjerne ha mere enn ett barn så det må jo uansett bli prøverør på oss, så det hadde jo vært veldig greit å få to med en gang (om man er så heldig å lykkes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som vet om man kan få satt inn to egg samtidig? Jeg har ikke eggledere og vi vil gjerne ha mere enn ett barn så det må jo uansett bli prøverør på oss, så det hadde jo vært veldig greit å få to med en gang (om man er så heldig å lykkes)

Noen klinikker gjør det, andre ikke :) St. Olavs gjør det kun i spesielle tilfeller i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen klinikker gjør det, andre ikke :) St. Olavs gjør det kun i spesielle tilfeller i alle fall.

Hm.......tror jeg skal prøve å overtale dem. Skal få mannen til å komme opp med noen gode argumenter (Han jobber selv innen helse) Håper de gir prøverør på samme sykehuset fertilitetsklinikken er så vi ikke må reise så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.......tror jeg skal prøve å overtale dem. Skal få mannen til å komme opp med noen gode argumenter (Han jobber selv innen helse) Håper de gir prøverør på samme sykehuset fertilitetsklinikken er så vi ikke må reise så langt :)

Da får du litt jobb;-) De er jo gynekologer, og ergo har de også erfaring i å følge opp risikosvangerskap og risikofødsler. Det vil helst gå bra, men kalles risiko for en grunn, og alle har sett tilfellene som endte galt. Det settes normalt ikke inn to egg med mål om å lage tvillinger, men det vurderes gjerne å sette inn to egg på siste forsøk, eller ved redusert sjanse for at noe fester seg, som redusert embryokvalitet, noen tilbyr 2 fra første forsøk ved mor over 37 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du litt jobb;-) De er jo gynekologer, og ergo har de også erfaring i å følge opp risikosvangerskap og risikofødsler. Det vil helst gå bra, men kalles risiko for en grunn, og alle har sett tilfellene som endte galt. Det settes normalt ikke inn to egg med mål om å lage tvillinger, men det vurderes gjerne å sette inn to egg på siste forsøk, eller ved redusert sjanse for at noe fester seg, som redusert embryokvalitet, noen tilbyr 2 fra første forsøk ved mor over 37 år.

Joda, jeg ser den, men jeg tror fremdeles jeg skal prøve å overtale så godt jeg kan :) Det kan jo hende at det går! Uansett så er vi jo selvfølgelige overlykkelige om vi bare klarer å få ett barn, selv om vi veldig gjerne vil ha flere. Vi har prøvd veldig lenge før vi visste hva som var galt, og prøverør er eneste muligheten vi har. Ting tar jo tid, å man blir jo ikke mere fertil med årene liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg ser den, men jeg tror fremdeles jeg skal prøve å overtale så godt jeg kan :) Det kan jo hende at det går! Uansett så er vi jo selvfølgelige overlykkelige om vi bare klarer å få ett barn, selv om vi veldig gjerne vil ha flere. Vi har prøvd veldig lenge før vi visste hva som var galt, og prøverør er eneste muligheten vi har. Ting tar jo tid, å man blir jo ikke mere fertil med årene liksom...

Jeg er tre år lenger ut i løypa enn deg, så jeg kjenner også på fristelsen;-) Men kjenner også noen det gikk galt for i slutten av graviditeten. Kjenner mange flere som fikk friske ivf/aih-tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er tre år lenger ut i løypa enn deg, så jeg kjenner også på fristelsen;-) Men kjenner også noen det gikk galt for i slutten av graviditeten. Kjenner mange flere som fikk friske ivf/aih-tvillinger.

Det har jeg full forståelse for! Håper det ordner seg for deg og at det sitter en spire snart :) Hadde det vært opp til meg hadde jeg ville hatt firlinger eller noe, hehe...men jeg skjønner at det kanskje ikke er hverken mulig eller så veldig lurt. Men to, det hadde vært noe :) Det vil jo alltids være en risiko med graviditet, men det går jo stort sett bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg ser den, men jeg tror fremdeles jeg skal prøve å overtale så godt jeg kan :) Det kan jo hende at det går! Uansett så er vi jo selvfølgelige overlykkelige om vi bare klarer å få ett barn, selv om vi veldig gjerne vil ha flere. Vi har prøvd veldig lenge før vi visste hva som var galt, og prøverør er eneste muligheten vi har. Ting tar jo tid, å man blir jo ikke mere fertil med årene liksom...

Vi vil også ha mer enn ett barn, og jeg har alltid ønsket meg tvillinger - men jeg ville heller ha ett enn ingen ;) Så jeg har ikke sagt noe på at de kun satt inn 1 egg. Og husk, det kan jo bli tvillinger med kun ett egg også :)

Hvor lenge har dere prøv, og hvor gamle er dere? Nå er det 5 år siden prøvingen starta her, og nå er jeg gravid i uke 12. To forsøk med ICSI, så satt spira :)

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ikke få tvillinger siden jeg ikke har mye til livmorhals igjen :/ så håper ikke mitt egg deler seg til å bli to.. da vet jeg ikke hva de vil gjøre.. de mener det blir for tungt for meg å bære på tvillinger og vil derfor mest sannsynlig miste tenker jeg.. huff men er ikke så ofte ett egg deler seg til å bli tvillinger..? Min bestemor er tvilling faktisk så vi har det jo i familien.. men hu er ikke enegget tvilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ikke få tvillinger siden jeg ikke har mye til livmorhals igjen :/ så håper ikke mitt egg deler seg til å bli to.. da vet jeg ikke hva de vil gjøre.. de mener det blir for tungt for meg å bære på tvillinger og vil derfor mest sannsynlig miste tenker jeg.. huff men er ikke så ofte ett egg deler seg til å bli tvillinger..? Min bestemor er tvilling faktisk så vi har det jo i familien.. men hu er ikke enegget tvilling.

Det er ikke ofte at ett egg deler seg sånn at det blir eneggede tvillinger, så vi får håpe det ikke skjer med deg :) Forskning viser at det kan være arvelig med toeggede tvillinger, men ikke eneggede ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...